مهاجرت کاری آلمان

موسسه های کاریابی در آلمان

موسسه های کاریابی در آلمان

موسسه های کاریابی در آلمان از موارد مهم برای افرادی محسوب می شوند که به دنبال جستجوی کار در آلمان در سال 2023-2022 هستند. وضعیت مناسب اقتصادی در کشور آلمان سبب شده است تا بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت کاری به اروپا را دارند. آلمان را به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های خود در نظر بگیرند. موسسه های کاریابی در آلمان می توانند کمک شایانی به شما در یافتن شغل داشته باشند.

آلمان چهارمین قدرت اقتصادی جهان و برترین اقتصاد اروپا را در اختیار دارد. بنابراین فرصت های شغلی فراوانی در این کشور برای نیروهای کار خارجی وجود دارد. در آلمان همچنین مشاغلی وجود دارد که برای انگلیسی زبان ها بسیار مناسب است. آلمان به عنوان قطب صنعتی اروپا شناخته می شود. به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در این مقاله شرایط کار و کاریابی در آلمان را برای متقاضیان بررسی کند.

وضعیت کار در آلمان

برخی عوامل و وجود ویژگی های خاص در کشور آلمان موجب می شود که این کشور را به عنوان قطب صنعتی اروپا بشناسند. بسیار برای کسب و کار در آلمان، متقاضی داشته باشد:

  • آلمان کمترین میزان بیکاری را در بین کشورهای اروپایی دارد.
  • نرخ بیکاری در کشور آلمان در حدود 3.4% است. (نرخ بیکاری در ایالت باواریای آلمان بسیار کم تر است.)
  • بر اساس آخرین آمار در کشور آلمان، یک فرد خارجی می تواند در کمتر از 10 ماه در کشور آلمان کار پیدا کند.
  • در صورتی که به زبان آلمانی تسلط داشته باشید، در بازه زمانی کمتری می توانید شغل مورد نظرتان را بیابید.

بحران کمبود نیروی کار

در آلمان کمبودهایی در بخش نیروی کار حرفه ای وجود دارد. مهم ترین این مشاغل عبارتند از:

  • بخش های مهندسی (مکانیک، خودروسازی، الکترونیک و ساختمان سازی)
  • مهندسی IT
  • بخش درمان و نیروی کار
  • بخش خدمات اجتماعی

البته با توجه به افزایش سن جمعیت این کشور، تقاضا برای مشاغلی نظیر پرستاری نیز در حال گسترش است. میانگین ساعت کاری در آلمان 38 ساعت در هفته است. حداقل 18 روز تعطیلی رسمی در سال وجود دارد. حداقل دستمزد در کشور آلمان 12€ (یورو) در ساعت است. میانگین درآمد در آلمان نیز 45700€ (یورو) در سال است. کسانی که برای کار وارد کشور آلمان می شوند، باید به زبان آلمانی، حتی در سطح مقدماتی، آگاهی داشته باشند. حتی اگر در مشاغل انگلیسی زبان مشغول به کار شوند. از این رو دانستن زبان آلمانی مهم است.

شما بدون تسلط به زبان آلمانی به ندرت می توانید در این کشور شغل مناسبی پیدا کنید. برای کار در کشور آلمان باید حتما ویزای کار دریافت کنید. اجازه اقامت خود را نیز به دست آورید. دریافت اجازه اقامت شما بستگی زیادی به شغل شما و شرکتی که برای آن ها کار می کنید دارد.

از این رو دستمزد ماهیانه کار در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

 

متوسط دستمزد در آلمان

انواع موسسه های کاریابی در آلمان

شناخته شده ترین راه برای جستجوی کار در این کشور، مراجعه به موسسه های کاریابی در آلمان است. در صورتی که قصد یافتن کار در آلمان را دارید می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • اکسپتیکا،در وب سایت www.expatica.com/de/jobs می توانید برخی مشاغل موجود و در دسترس بخصوص برای کارهای موجود به زبان انگلیسی و کارهای مناسب برای نیروهای کار خارجی را بیابید.
  • سایت های عمومی کار در آلمان، دفتر کار فدرال بزرگ ترین تامین کننده بازار نیروی کار در آلمان است و بیش از 700 شعبه در سراسر کشور آلمان دارد.

شما این امکان را دارید که رزومه کاری و تحصیلی خود را در این موسسه کاریابی در آلمان آپلود کنید و اعلام کنید که در چه زمینه هایی قصد فعالیت دارید.

لیست موسسات کاریابی در آلمان

موسسات کاریابی در کشور آلمان بسیار معتبر هستند. فهرستی از انواع موقعیت های شغلی در زمینه های مختلف را در اختیار دارند که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. لیست موسسات کاریابی در آلمان در جدول زیر آورده شده است:

TmL-professional Sp.zo.o.bundesagentur fur arbeit (آژانس فدرال)
Contacts & Management

Stresemannstraße, 28, 28

Düsseldorf, 40210

Proco Global Frankfurt

An der Welle, 4

Frankfurt, 60322

Accenture Germany

Recruitment agencies in Germany

TTA Personal GmbH

Warschauer Str., 39

Berlin, 10243

Germany

Hays

Willy-Brandt-Platz 1-3

Mannheim, 68161

Germany Show map

English Language Jobs

Melrose 42

6922 BD Duiven

FOR OffshoreSpouse Career Centre
S & W

Charlottenstr. 17

Berlin10117

Germany

stuwex

Waldenserstr. 2-4

Berlin10551

Germany

Job Center Berlin-Lichtenberg

Gotlindestr. 93

Berlin10365

Germany

Lichtenberg

Job Point Neukölln

Karl-Marx-Str. 131

U-Bhf Karl-Marx-Str

Berlin12043

Germany

Az Personalkonzepte

Wilmersdorfer Str. 108-111

Berlin10627

Germany

Agentur für Arbeit Berlin Süd

Sonnenallee 282

Berlin12057

Germany

Bip Dientleistungen

Friedrichstr. 191

Berlin10117

Germany

randstad

Friedrichstr. 148

Berlin10117

Germany

Mietkoch freelance-cook

paster-behrends-str. 59

Berlin12359

Germany

Az Futuro – Trabajar en Alemania

Schwarzwaldstraße, 18

Tuttlingen, 78532

Germany

سایت کاریابی در آلمان

در بسیاری از موارد برای یافتنکار در آلمان برای ایرانیان می توان شغل مورد نظر را از طریق سایت های کاریابی در آلمان یافت که تعدادی از آن ها در جدول زیر مشروح است:

زبانسایت هازمینه ای کاریابی
آلمانیwww.monster.de
آلمانیwww.jobstairs.de
آلمانیwww.academics.comکارهای آکادمیک و تحقیقاتی
آلمانیwww.jobware.deکارهای حوزه مدیریت
انگلیسیwww.craigslist.org/about/sites#EU
انگلیسیwww.englishjobs.de
آلمانیwww.staufenbiel.de/startseite.htmlکارآموزی برای فارغ التحصیلان
آلمانیwww.stepstone.deکارهای دروه انترنی
آلمانیmeinestellenboerse.de

وب سایت و موسسه های کاریابی در آلمان

اقدام برای کاریابی در آلمان

زمانی که شغل مورد نظر خود را در آلمان پیدا کردید، باید رزومه خود را مطابق خواسته های آلمانی ها تنظیم کنید. در آلمان معمولا یک رزومه خوب، شامل فرم رزومه، کپی مدرک تحصیلی، اظهارات و رضایت نامه کارفرمایان قبلی شما و حتی نمونه کارهای شما خواهد بود. شما همچنین باید یک نامه در رابطه با درخواست خود را نیز تنظیم کنید.

شما گاهی ممکن است به یک مصاحبه دعوت شوید. پس خود را آماده کنید و بدانید که در طول یک مصاحبه کاری از شما چه درخواست هایی خواهد شد و چه کارهایی را نباید در هنگام مصاحبه انجام دهید. به یاد داشته باشید که دقت و وقت شناسی آلمانی ها در جهان زبانزد است. در صورتی که نتوانید در هنگام درخواست کار، خواسته های کارفرمای خود را تامین کنید، فرصت خود را از دست خواهید داد.

کاریابی از طریق روزنامه ها در آلمان

شما می توانید از طریق روزنامه های آلمانی نیز برای کاریابی در این کشور اقدام کنید. اگر درسترسی شما به کپی روزنامه ها ممکن نیست، می توانید از طریق وب سایت این روزنامه ها اقدام کنید. مهم ترین این روزنامه های کاریابی عبارتند از:

  • Frankfurter Allgemenine Zeitung
  • Suddeutsche Zeiting
  • Die wel
  • Handelsblatt Frankfurter Rundshau
  • Berlinonline Berliner Zeitung

کاریابی از طریق شرکت های معتبر در آلمان

برخی از شرکت های معتبر و بین المللی سایت های خود را به زبان آلمانی و انگلیسی در دسترس قرار می دهند. شما می توانید از طریق وب سایت این شرکت های معتبر مانند آدیداس، بوش، آلدی، بایر، BMW و غیره. از فرصت های شغلی آن ها آگاهی پیدا کنید اما نباید فراموش کرد که شرکت های کوچک نیز نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور آلمان دارند و می توانند فرصت های شغلی فراوانی را در اختیار نیروهای کار قرار دهند. شما می توانید از طریق وب سایت www.unternehmensregister.de/ureg/?submitaction=language&language=en کلیه شرکت های ثبت شده در آلمان را بیابید.

شبکه اجتماعی و موسسه های کاریابی در آلمان

یکی از راه های کاریابی در جهان و همچنین آلمان، دامنه وسیع آشنایان است. بسیاری از مشاغل در جهان امروزه از طریق گفتگو و ارتباطات میان دوستان و همکاران به اشخاص واگذار می شود. در صورتی که در این زمینه مشکل دارید می توانید از طریق شبکه حرفه ای و تجارت در آلمان در لینکداین برای یافتن موقعیت های شغلی استفاده کنید.

موسسه های کاریابی در آلمان شما را قادر خواهند ساخت تا اطلاعات مناسبی در رابطه با مشاغل مختلف در آلمان به دست آورید. شما می توانید در هر کجای جهان که هستید با استفاده از وب سایت موسسه های کاریابی در آلمان، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. قدرت اقتصادی کشور آلمان به گونه ای است که فرصت های شغلی فراوانی را در اختیار نیروی کار خارجی قرار خواهد داد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در امر کاریابی در آلمان یاری کنند.

سوالات رایج در خصوص موسسه های کاریابی در آلمان

در این بخش از مطلب قصد داریم تا سوالات رایجی که در خصوص موسسه های کاریابی در آلمان وجود دارد را پاسخ دهیم:

  • بهترین سایت کاریابی آلمان کدام سایت است؟ در پاسخ به این سوال چندین سایت معروف برای کاریابی در آلمان را ذکر می کنیم: www.monster.de- www.jobstairs.de- www.academics.com- www.jobware.de- www.craigslist.org/about/sites#EU- www.englishjobs.de- www.staufenbiel.de/startseite.html- www.stepstone.de- meinestellenboerse.de.
  • برای کاریابی در آلمان برای ایرانیان چه کاری باید انجام دهیم؟ زمانی که شغل مورد نظر خود را در آلمان پیدا کردید، باید رزومه خود را مطابق خواسته های آلمانی ها تنظیم کنید. در آلمان معمولا یک رزومه خوب، شامل فرم رزومه، کپی مدرک تحصیلی، اظهارات و رضایت نامه کارفرمایان قبلی شما و حتی نمونه کارهای شما خواهد بود. شما همچنین باید یک نامه در رابطه با درخواست خود را نیز تنظیم کنید.
  • برترین موسسات کاریابی در آلمان کدام موسسات هستند؟ Contacts & Management- Proco Global Frankfurt- Accenture Germany- TTA Personal GmbH- English Language Jobs- Job Center Berlin-Lichtenberg- Job Point Neukölln- Agentur für Arbeit Berlin Süd- Az Personalkonzepte- Randstad-
  • مشاغل مورد نیاز در آلمان کدام مشاغل هستند؟ در آلمان کمبودهایی در بخش نیروی کار حرفه ای وجود دارد. مهم ترین این مشاغل عبارتند از بخش های مهندسی (مکانیک، خودروسازی، الکترونیک و ساختمان سازی)-مهندسی IT-بخش درمان و نیروی کار-بخش خدمات اجتماعی-البته با توجه به افزایش سن جمعیت این کشور، تقاضا برای مشاغلی نظیر پرستاری نیز در حال گسترش است.
5/5 - (15 امتیاز)

8 دیدگاه برای “موسسه های کاریابی در آلمان

  1. لیدا بهرامی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات جامع در این مقاله

  2. ali ram گفت:

    میخواستم بدونم شرایط کار تو کارخونه های ماشین ساری آلمان به چه صورت است

  3. sohrab گفت:

    میشه از اینجا به هر موسسه کاریابی اعتماد کرد ؟ چجوری میشه صحت این موضوع رو فهمید؟

  4. مهسا شهبازی گفت:

    با سن ۴۷ سال، رشته برق، ۲۲ سال سابقه می تونم برای المان اقدام کنم؟

  5. صبا صابری گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای تحصیلی آلمان توضیح دهید.

    ممنون از مطالب خوبتون

  6. اکبر عباسی گفت:

    بازار کار المان عالیه

  7. تبسم گفت:

    سلام خدمت شما من با شما برای ویزای جستجوگر کار آلمان اقدام کردم و این مقاله خیلی کمکم کرد مرسی

  8. هامون گفت:

    شما خودتون برای ما کار پیدا می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *