مهاجرت کاری کرواسی

موسسات کاریابی در کرواسی

موسسات کاریابی در کرواسی

در میان کشورهای اروپایی، موسسات کاریابی در کرواسی فعالانه در تلاش برای پیوند دادن افراد با بازار کار این کشور هستند و همگی ملزم به رعایت قوانین تبعیض برای استخدام در کرواسی می باشند. چراکه کار در کرواسی دارای طیف وسیعی از قوانین ضد تبعیض است که از کارمندان و نامزدها در برابر انواع مختلف تبعیض محافظت می کند. به عنوان مثال، شما نمی توانید از نظر قانونی بر اساس جنسیت، موضع سیاسی، سن، قومیت، معلولیت، وابستگی به اتحادیه کارگری، یا گرایش جنسی و موارد دیگر، علیه نامزدها تبعیض قائل شوید. عدم رعایت این قوانین می تواند منجر به مشکلات حقوقی شود.

بنابراین قبل از شروع فرآیند استخدام باید قوانین را به خوبی درک کنید و از هرگونه سوالی که ممکن است در هنگام مصاحبه تبعیض آمیز تلقی شود، اجتناب کنید. از دیگر قواعد کرواسی این است که کارکنان استخدام شده همیشه در آژانس کاریابی، به عنوان کارفرمای رسمی خود در حالی که در محل مشتری و طبق دستورالعمل مشتری کار می کنند، استخدام می شوند. کارمندان استخدام شده حقوق خود را از آژانس کاریابی دریافت می کنند. کارمندان استخدام شده هرگز کارمند مشتری نیستند، به استثنای مقررات قانونی در مورد بهداشت و ایمنی در محل کار که در آن مشتری به عنوان “کارفرما” آنها رفتار می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا جزئیات این مسیر را در اختیار شما قرار دهند.

نحوه کاریابی در کرواسی

اینترنت ابزار اصلی برای استخدام کنندگان و جویندگان شرایط کار در کرواسی است که منعکس کننده روند اکثر کشورها به سمت استخدام آنلاین است. هنگامی که به دنبال کارمندان جدید در کرواسی هستید، اولین قدم این است که موقعیت ها را به صورت آنلاین در وب سایت خود به همراه تابلوهای شغلی اختصاصی محبوب مانند MojPosao و Posao ارسال کنید. علاوه بر این سایت ها، پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین نیز معمولا به عنوان بخشی از فرآیند استخدام استفاده می شوند. البته باید در نظر داشت که اقامت در کرواسی از کارفرمایی به کارفرمای دیگر متفاوت است و هیچ قانون ثابت خاصی خارج از قوانین تبعیض و آزار معمول در مورد آن وجود ندارد.

علاوه بر این، همیشه باید آموزش کافی برای آنها ارائه دهید تا نقش های خود را به درستی انجام دهند. یکی از عناصر مهم استخدام در کرواسی رعایت قوانین است که بخشی از آن شامل حفظ حقوق ماهیانه کار در کرواسی است. کارمندان در کرواسی حق دارند از موارد مختلفی مانند حداقل دستمزد، مرخصی سالانه، دستمزد بیماری، حداکثر ساعات کار و سایر برخوردار شوند. بنابراین این موارد باید در قرارداد هر کارمند ذکر شود. برای اطمینان از سازگاری شما در طول فرآیند استخدام، توصیه می کنیم از کارشناسان اختصاصی استخدام کمک حرفه ای بگیرید.

نحوه عملکرد موسسات کاریابی در کرواسی

یک مشتری با یک آژانس کاریابی ثبت شده یک قرارداد استخدام کارمند منعقد می کند که در آن تمام عناصر کلیدی روابط تجاری متقابل تعریف شده است مانند مشاغل، تعداد کارکنان استخدام شده در هر شغل، هزینه های ماهانه به ازای هر استخدام هر کارمند.

در لیست زیر سایر شرایط ذکر شده در قراردادهای بین مشتری و موسسه کاریابی در کرواسی ذکر شده است:

  • مدت قرارداد
  • شرایط محل کار
  • وضعیت کارمندان استخدام شده
  • دستور العمل حقوق مشتری

در پایان ماه، محاسبه زمان کار طبق قرارداد انجام می شود و آژانس کاریابی کار را توسط کارکنان استخدام شده به مشتری فاکتور می دهد. کارمندان استخدام شده حقوق خود را از آژانس کاریابی دریافت می کنند. کارمندان استخدام شده کارمندان مشتری نیستند، به استثنای مقررات قانونی در مورد بهداشت و ایمنی در محل کار که در آن مشتری به عنوان “کارفرما” آنها رفتار می شود.

اینکه چه مدت طول می کشد تا یک کارگر خارجی استخدام شود؟ بستگی دارد که آیا کارمندی که باید استخدام شود در کرواسی دارای مجوز اقامت و کار باشد یا خیر. اگر بله، بستگی به در دسترس بودن کارگری دارد که باید استخدام شود. در غیر این صورت، زمان معمول مورد نیاز برای آژانس کاریابی برای ارائه یک کارمند استخدام شده به مشتری بسته به محل مبدا کارمند 30 تا 60 روز است. برای همین موسسات کاریابی در کرواسی همیشه به مشتریان خود پیشنهاد می کنند.

نحوه عملکرد موسسات کاریابی در کرواسی

خدمات موسسات کاریابی در کرواسی

از پرسش های رایج این است که چه خدماتی توسط آژانس کاریابی در مورد کارکنان استخدام شده ارائه می شود؟ باید گفت که BOSAK EMPLOYMENT به عنوان یک آژانس کاریابی دارای مجوز در کرواسی، خدمات زیر را (پس از دریافت اطلاعات در مورد نیازهای مشتری در این زمینه) ارائه می دهد:

  • جستجوی کارکنان بالقوه برای استخدام (هم داخلی و هم خارجی)
  • تماس با نامزدهای احتمالی
  • بازخورد به مشتری در مورد کارکنان بالقوه استخدام شده و جدول زمانی تخمینی شروع کار
  • مصاحبه با نامزدهای بالقوه در مورد نیازها و درخواست های مشتری خاص
  • انتخاب نامزدها
  • جذب نامزدهای منتخب برای استخدام به مشتری با مذاکره و امضای قراردادهای کار بین آژانس کاریابی و مشتری
  • تکمیل مراحل اخذ اقامت و اجازه کار
  • در صورت نیاز، تکمیل مراحل اخذ ویزای ورود به کرواسی
  • سازماندهی ترتیبات سفر و اقامت در کرواسی برای کارمند

در شکل زیر سایر خدمات موسسات کاریابی در کرواسی اشاره شده است:

سایر خدمات موسسات کاریابی در کرواسی

قوانین موسسات کاریابی در کرواسی

در جمهوری کرواسی، یک تبعه کشور ثالث ممکن است بر اساس مجوز اقامت و کار یا گواهی ثبت کار که توسط قانون خارجی ها تنظیم شده است، کار کند. قانون اتباع خارجی از تاریخ 2021/01/01 برای تمام موسسات کاریابی لازم الاجرا شده است که سیستم تایید استخدام کارگران خارجی را به کلی تغییر داد زیرا به جای سیستم سهمیه بندی سیستم آزمون بازار کار معرفی شد. آزمون بازار کار شامل بررسی وضعیت ثبت نام افراد بیکار و روش میانجیگری به منظور استخدام کارگران از بازار کار ملی است. پس از انجام آزمون بازار کار، کارفرمایان می توانند ظرف 90 روز برای مجوز اقامت و کار برای کارگران خارجی درخواست دهند.

کمبود تعداد زیادی از چنین کارگرانی در کل جمهوری کرواسی و کمبود کارگران در این مشاغل را نمی توان با برنامه های آموزش بیکاری جبران کرد. لیست مشاغلی که آزمون بازار کار برای آنها انجام نمی شود توسط هیئت مدیره CES تصویب می شود. همچنین قانون مذکور امکان عدم برگزاری آزمون بازار کار را برای تمدید پروانه های کار از قبل معتبر و همچنین اشتغال در مشاغل فصلی تا 90 روز در سال در کشاورزی، جنگلداری و گردشگری و پذیرایی فراهم کرد. هنگام تمدید مجوز کار از قبل معتبر و استخدام تا 90 روز در مشاغل ذکر شده، نیازی به نظرخواهی از اداره کار کرواسی نیست و فقط تایید وزارت کشور الزامی است.

مجوز اقامت برای یافتن کار از موسسات کاریابی کرواسی

مجوز اقامت و کار بدون آزمون بازار کار با نظر اداره کار کرواسی، هیئت مدیره خدمات استخدام کرواسی در مورد مشاغل دارای کمبود تصمیم گیری می کند که در وب سایت سرویس استخدام کرواسی منتشر می شود و برای آنها کارفرما موظف به درخواست آزمون بازار کار نیست. مجوزهای اقامت و کار صادر شده مطابق با ماده 110 قانون (به عنوان مثال، کارکنان کلیدی در شرکت ها، خوداشتغالی در شرکت/صنعتی که حداقل 51% مالکیت در آن وجود دارد، کارت آبی اتحادیه اروپا، درون شرکتی درخواست اقامت و اجازه کار که برای آن انجام آزمون بازار کار و/یا کسب نظر خدمات استخدام کرواسی ضروری است توسط کارفرما از طریق پلت فرم آنلاین CES ارسال می شود.

درخواست برای اقامت و اجازه کار که نیازی به آزمون بازار کار یا نظر سرویس استخدام کرواسی ندارد، می‌تواند توسط اتباع کشورهای ثالث یا کارفرما، مستقیماً یا از طریق پست الکترونیکی در اداره پلیس یا ایستگاه پلیس صالح ارائه شود. بر اساس: اقامتگاه یا محل کار مورد نظر یک تبعه کشور ثالث یا دفتر ثبت شده کارفرما. درخواست توسط اداره پلیس یا ایستگاه پلیس با توجه به محل سکونت یا اقامت مورد نظر تبعه کشور ثالث تعیین می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا دیگر راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما ارائه دهد و علاوه بر این می توانید درباره مهاجرت به کرواسی از سایت موسسه استفاده نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *