مهاجرت کاری کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار

مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار

مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار از سایر برنامه های مهاجرتی این کشور محسوب می شود که هر ساله به صورت خاص مدنظر قرار گرفته است. بسیاری از متقاضیان جویای کار و زندگی در دیگر کشورها می باشند و نسبت به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری را ترجیح می دهند. اما در بسیاری مواقع می باید از مهاجرت تحصیلی به عنوان پلی برای مهاجرت کاری و ادامه زندگی در این کشور انتخاب نمود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ابتدا شرایط شما را مورد بررسی قرار خواهند داد، سپس بهترین راهکار برای مهاجرت به این کشور از طریق کار را در اختیار شما قرار خواهند داد.

جهت مهاجرت به این کشور از طریق کار سوالاتی ذهن متقاضی را به خود مشغول خواهد ساخت که بدین شرح می باشد:

  • شرایط کار در این کشور چگونه می باشد؟
  • انواع ویزاهای کار این کشور به چه صورت است؟
  • میزان درآمد حاصل از کار در این کشور چه میزان می باشد؟

شرح ویزای کار کره جنوبی در سال 2023

نحوه کاریابی و اشتغال متقاضیان بین المللی با متقاضیان مقیم اروپا متفاوت می باشد. در سال 2023، جهت استخدام و اخذ ویزای کار این کشور می باید پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمای این کشور دریافت نمایید. توجه داشته باشید تنها با داشتن ویزای کار این کشور تضمین برای ورود شما به وجود نخواهد آمد. بلکه در هنگام ورود به این کشور، تمامی مدارک و علت ورود شما به این کشور توسط آفیسر مربوطه مجددا بررسی خواهد شد. این ویزا پس از تایید مدارک متقاضی به مدت 3 ماه اعتبار خواهد داشت. در طول این مدت متقاضی می باید پرونده خود را پیش ببرد. در این صورت اعتبار نخواهد داشت.

روش دیگر جهت اخذ ویزای کار این کشور، روش تحصیل در این کشور می باشد. در این روش ابتدا از طریق تحصیل در دانشگاه این کشور اقدام می نمایند. پس از اتمام دوره تحصیلی خود، معمولا در سال پایانی تحصیل، به دنبال اخذ پیشنهاد کاری و یافتن شغل در این کشور می شوید. پس از اخذ قرارداد کاری معتبر از کارفرمای این کشور می توانید به سفارت این کشور مراجعه نمایید. درخواست تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری فرمائید و در صورت تایید ویزای کاری شما اخذ خواهد شد.

شرایط اقتصادی کره جنوبی

چنانچه تمایل به کار در این کشور را دارید، ابتدا می باید از شرایط اقتصادی این کشور آگاهی کامل به دست آورید. اقتصاد این کشور تشکیل یافته اقتصاد مختلط بسیار پیشرفته است، که تحت سلطه مجامع خانوادگی تحت عنوان chaebols می باشد. این کشور رتبه 4 تولید ناخالص داخلی آسیا و رتبه 10 تولید ناخالص داخلی در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور در سال های اخیر به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای جهان به که اکنون رو به توسعه یافته و به درآمد بالا رسیده است، شناخته شده است. این کشور یکی از کشورهای با سرعت رشد در جهان پس از رکود بزرگ شناخته شده است. در این خصوص مقاله مهاجرت به کره جنوبی را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر رشد اقتصادی در این کشور شرح داده شده است:

رشد اقتصادی در کره جنوبی

انواع ویزای کار کره جنوبی در سال 2023

این کشور از انواع مختلف ویزای کار برخوردار می باشد. هر کدام از ویزاها جهت کار و حرفه مخصوص صادر خواهد شد. به طور کلی 7 نوع ویزا جهت کار در این کشور در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. در جدول زیر به بررسی و شرح انواع ویزاهای کاری این کشور می پردازیم:

نوع ویزاشرح ویزا
ویزای حرفه ایاین ویزا برای اهدافی مانند سخنرانی و تحقیق در دانشگاه ها صادر می گردد. این ویزا چند بار ورود و قابلیت تمدید به مدت 5 سال را دارد.
ویزای آموزشیاین ویزا جهت آموزش در دوره های مختلف صادر می گردد. این ویزا چند بار ورود و به مدت 2 سال اعتبار دارد.
ویزای تحقیقاین ویزا جهت تحقیقات علمی و فناوری می باشد. مدت اعتبار این ویزا به مدت 1 سال و چند بار ورود است.
ویزای فناوری و اطلاعاتاین ویزا جهت تحقیقات فناوری صادر می گردد. به مدت 3 ماه اعتبار دارد و چند بار ورود می باشد.
ویزای حرفه خاصاین ویزا برای حرفه هایی مانند ورزشکار، وکیل، حسابدار و پزشک صادر می گردد. این ویزا چند بار ورود و به مدت 1 سال اعتبار خواهد داشت.
ویزای فرهنگی و هنریاین ویزا مختص افراد جویای هنر، سرگرمی، هتل و تجارت می باشد. این ویزا چند بار ورود و با مدت 1 سال قابل تمدید خواهد بود.
ویزا با هدف خاص مشارکت توسط دادگستری این کشوراین ویزا چند بار ورود بوده و بین 1 تا 3 سال اعتبار خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار

جهت کار در این کشور می باید مدارک معتبر و قابل استنادی را به سفارت این کشور ارجاع نمایید. البته در نظر داشته باشید که نوع مدارک با نوع ویزای کاری که برای این کشور اقدام می نمایید، متفاوت می باشد. پس ابتدا نوع ویزا و هدف خود از مهاجرت کاری به این کشور را مشخص نمایید. سپس اقدام به تهیه مدارک و سایر مراحل مهاجرتی بفرمائید. مدارک کلی که به عنوان مدارک اساسی جهت اخذ ویزای کار این کشور در سال 2023 نیاز خواهد بود در لیست زیر بیان شده است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای این کشور با امضاء متقاضی
  • ارائه گذرنامه معتبر به همراه اعتبار
  • ارائه سایر مدارک هویتی متقاضی
  • ارائه درخواست و یا پیشنهاد کاری معتبر
  • ارائه عدم سوء پیشینه
  • ارائه عکس رنگی به اندازه عکس پاسپورت (3.5 در 4.5)

همچنین امکان درخواست ویزای الکترونیکی نیز برای متقاضیان بین المللی فراهم گردیده است.

مدارک مورد نیاز مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار

میزان درآمد در کره جنوبی

یکی از مهمترین مواردی که در خصوص کار در این کشور مورد پرسش قرار خواهد گرفت، اطلاع از میزان درآمد حاصل در این کشور خواهد بود. به طور کلی میزان درآمد به معیارهای متفاوتی بستگی دارد. درآمد در این کشور براساس سن،تجربه کاری، میزان تحصیلات و موقعیت مکانی که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، متفاوت خواهد بود. همین امر موجب گردیده است که در سال 2023، طبق آخرین برآورد میزان درآمد در این کشور، حداقل و حداکثر درآمد برای متقاضیان در نظر گرفته شود که بدین شرح می باشد:

  • حداقل درآمد: 4310000KRW (وون کره جنوبی)
  • میانگین دریافتی: 9370000KRW (وون کره جنوبی)
  • حداکثر دریافتی: 14900000KRW (وون کره جنوبی)

درآمد متقاضیان در رشته های مختلف نیز متفاوت می باشد. در این بخش توجه شما را به مقاله حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی از طریق لینک مذکور جلب می داریم.

اقامت از طریق ویزای کار کره جنوبی

اغلب متقاضیان پس از اخذ ویزای کاری این کشور و اشتغال زایی پس از چند سال، تمایل به اخذ اقامت این کشور نیز دارند. جهت اخذ اقامت این کشور متقاضی می باید به مدت 5 سال در این کشور کار و زندگی کند. این 5 سال می تواند به صورت متوالی نباشد اما به طور کلی در صورت 5 سال زندگی و کار مستمر در این کشور امکان اخذ اقامت برای متقاضی فراهم خواهد بود. جهت اخذ پاسپورت این کشور نیاز به مدت زمان و مدارک بیشتری خواهد بود. در وهله اول می باید زبان رسمی این کشور آموخته شود و سایر مدارک مبنی بر عدم اعتیاد، سوء پیشینه و تمکن مالی کافی در خصوص ادامه زندگی در این کشور نیز به سفارت مربوطه ارجاع گردد.

مقاله مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار توسط متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد تحقیقات علمی و تجربه قرار گرفته و حاصل این تجربه به صورت نوشتاری در اختیار شما قرار داده شده است. جهت مهاجرت کاری و یا سایر روش های مهاجرتی به این کشور می توانید با کارشناسان ما در بخش مشاوره تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *