مهاجرت به کشور کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی

امروزه افراد زیادی به دنبال زندگی در کشوری مدرن هستند و مهاجرت به کره جنوبی از سایر گزینه های ایده آل برای اقامت دائم و تابعیت محسوب می گردد. مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز همواره در تلاش است تا تمامی عزیزان را در این زمینه یاری رسانند. کره کشوری پیشرفته در همسایگی چین است که پس از جدا شدن از کره شمالی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است. کره جنوبی یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است. فرهنگ و آداب رسوم این کشور بسیار نزدیک به کشور چین می­ باشد. مهاجرت به کره جنوبی از روش های مختلفی امکانپذیر است. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق کارآفرینی از جمله روش های مهاجرتی به کشور کره جنوبی می ­باشد.

مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی طرفداران زیادی دارد. زیرا دانشگاه های با کیفیت این کشور در مقابل امکانات و خدمات بسیار بالای آموزشی شهریه های بسیار مناسبی از دانشجویان اخذ می­ نمایند. از طرفی تدریس به زبان انگلیسی در این مراکز از دیگر دلایل جذب دانشجویان به این کشور بشمار می­ رود. البته افراد زیادی با اخذ ویزای کاری این کشور به کره جنوبی مهاجرت می­ نمایند. افرادی که به مدت 5 سال بتوانند بطور مستمر در این کشور اقامت کره جنوبی داشته باشند. از این رو می ­توانند اقامت دائم و پس از آن تابعیت را اخذ بنمایند.

اینفوگرافیک مهاجرت به کره جنوبی

زبان کشور کره جنوبی

اکثر دانشگاه های کره جنوبی این فرصت را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورند تا یک دوره زبان کره ای را نیز در این کشور بگذرانند. بعد تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز نمایند. در واقع لازم است به این نکته مهم توجه داشته باشید که دانستن یک زبان بیگانه هر چند کاملا بلا استفاده و غیر مفید نیست. اما کارایی چندانی را نیز برای شما به همراه نخواهد داشت. لازم است با زبان کره ای آشنایی داشته باشید. دلیل این امر این است که بیشتر مردم کره تسلطی روی زبان های خارجی ندارند.

زندگی در کره جنوبی

کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یک مقصد آموزشی در خارج از کشور است که به طور فزاینده ای محبوب می شود و زندگی در کره جنوبی به احتمال زیاد تغییر بزرگی نسبت به آنچه که به آن عادت کرده اید خواهد بود. برای تعیین انتظارات خود، بهتر است شروع به یادگیری در مورد هزینه های زندگی، فرهنگ و فعالیت های در دسترس خود کنید. هر کشوری در دنیا از 4 چیز تشکیل شده است: بزرگ، خوب، بد و زشت. نحوه برخورد شما با هر یک از این موارد بر درک شما از کشور یا شهری که در آن زندگی می کنید تأثیر می گذارد. کره جنوبی خانه تقریباً 51+ میلیون نفر است و این کشور تقریباً نصف ایالت کلرادو در ایالات متحده است. بر اساس  بررسی جمعیت جهانی میانگین سنی در کره جنوبی حدود 41 سال است و میانگین تعداد فرزندان در هر خانواده حدود 1 سال است.

این بدان معناست که شما بیشتر در اطراف افراد مسن خواهید بود و در همه جا کودکی وجود نخواهد داشت. همچنین متوجه خواهید شد که جمعیت اکثراً بومی کره ای هستند، بنابراین برداشتن گام اضافی برای شروع یادگیری زبان مفید خواهد بود. اگر علاقه مند به زندگی در سئول هستید، مهم است که توجه داشته باشید که حدود 10 میلیون شهروند در آنجا زندگی می کنند (حدود 1.5 میلیون نفر بیشتر در سئول در مقایسه با نیویورک زندگی می کنند). خوشبختانه، کره جنوبی دارای یک سیستم حمل و نقل فوق العاده کارآمد است که سفر را بسیار آسان و مقرون به صرفه می کند. کره جنوبی نیز به عنوان یک رهبر فناوری در نظر گرفته می شود و یکی از سریع ترین اتصالات اینترنتی در جهان را دارد. زیبایی طبیعی که فقط در کره جنوبی یافت می شود چیزی است که نمی خواهید آن را از دست بدهید.

شرایط تحصیل در کشور کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشورهای صنعتی و مدرن در جهان است که پایتخت این کشور شهر زیبای سئول می­ باشد. این شهر از بزرگترین شهرهای جهان است. اکثر دانشگاه های معتبر کره جنوبی در این شهر موقعیت دارند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور کره جنوبی را دارند باید ابتدا مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارسال و پس از دریافت موافقتنامه تحصیلی این کشور می­ باید ویزای تحصیلی کره جنوبی را اخذ نمایند. دانشجویان باید ویزای نوع D کشور کره جنوبی را اخذ نمایند. زیرا این ویزا دارای اعتباری بیش از 90 روز می ­باشد. شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی عبارتند از:

  • حداقل سن 18 سال
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کره جنوبی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • 1 قطعه عکس رنگی
  • ارائه موافقت نامه تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • پرداخت شهریه تحصیلی دانشگاه مورد نظر در کره جنوبی و همچنین هزینه ویزای تحصیلی این کشور
  • ارائه گواهی سلامت دانشجو
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را برای زندگی در کره جنوبی بیان نماید.

هزینه های تحصیل در کره جنوبی

هزینه های تحصیل در کره جنوبی برای هر مقطع و رشته تحصیلی متغیر است. این میزان شهریه ها بدین قرار است:

دوره کاردانی
رشته تحصیلیشهریه به دلار در هر ترمرشته تحصیلیشهریه به دلاردر هر ترم
علوم انسانی$6200 الی 1500$هنر و ورزش و مهندسی$1700 الی 7300$
علوم تجربی$1800 الی 6300$پزشکی$600 الی 1700$
دوره کارشناسی
علوم انسانی$1600 الی 7400$علوم تجربی$1800 الی 8400$
هنر و ورزش$1900 الی 8500$مهندسی$8300
رشته ها و گرایش های پزشکی$4300 الی 10800$
کارشناسی ارشد
علوم انسانی$1100 الی 13300$هنر و ورزش$1500 الی 6400$
علوم تجربی$1500 الی 8600$مهندسی$1600 الی 20900$

هزینه اپلیکیشن فی برای هر دانشگاه و هر دوره تحصیلی از 60$ الی 150$ (دلار) است. هزینه دوره زبان کره ای در کشور کره جنوبی معمولا از دوره های 10 هفته ای 1300$ الی 1600$ (دلار) موجود می باشد تا حتی دوره های 3 هفته ای 800$ (دلار) است. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در کره جنوبی را بررسی بفرمائید.

شرایط اخذ ویزای کار کشور کره جمهوری

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کره جنوبی انجام کار در این کشور است. این کشور در دهه های اخیر بالاترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای جهان داشته است. افراد در این کشور با فرصت های شغلی متنوعی روبرو هستند. همچنین می­ توانند درآمدهای بسیار مناسبی را اخذ نمایند. اما برای اخذ ویزای کاری کره جنوبی افراد می ­باید مجوزی از سوی دولت این کشور دریافت نمایند. از این رو لازمه اخذ این مجوز عقد قرارداد با کارفرمایان رسمی می­ باشد. مشاغلی همچون معلم، مهندسی فناوری اطلاعات، انجام کار در شرکت های ساختمانی از جمله مشاغل مورد نیاز و پردرآمد در کشور کره جنوبی است. اکثر مهاجران با پیشنهاداتی در این زمینه ها روبرو می ­شوند. اعتبار ویزای کاری کره جنوبی بسته به نوع آن متفاوت است. این موضوع بستگی به مدت زمان قرارداد فرد با کارفرما در این کشور دارد.

مهارت در زبان کره ای برای انجام کار در کره جنوبی تأثیر بسیار بالایی دارد. میزان ساعات کاری در کشور کره 68 ساعت در هفته می ­باشد. افراد در این کشور از حقوق و دستمزدهای بسیار مناسبی برخوردار هستند. بدین گونه که مدرسان زبان انگلیسی حقوقی معادل کارمندان عالی رتبه در این کشور را دریافت می نمایند. مهاجرانی که با اخذ ویزای کاری به کره مراجعت نموده اند. در صورتیکه بتوانند در مدت 5 سال در این کشور بطور مستمر به انجام کار بپردازند. باعث رشد اقتصادی کره جنوبی گردند به راحتی می­ توانند اقامت دائم و پس از آن شهروندی این کشور را اخذ نمایند.

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کره جنوبی یکی از راه های اخذ تابعیت در این کشور می­ باشد. اعتبار ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی در ابتدا به مدت یک سال است. امکان تمدید این ویزا برای سرمایه گذاران وجود دارد. سرمایه گذاران در صورتیکه بتوانند در مدت 5 سال باعث افزایش رشد اقتصادی در کره جنوبی شوند، از این رو می ­توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند. میزان سرمایه اولیه جهت سرمایه گذاری در کره جنوبی KRW50 الی 100 میلیون KRW (وون کره جنوبی) می باشد. افراد با سرمایه گذاری در این کشور باید حداقل 3 فرصت شغلی در کره جنوبی ایجاد نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای سرمایه گذاری
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی سلامت

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

یکی از راه هایی که منجر به اخذ اقامت کره جنوبی می ­شود، ازدواج با اتباع کره ای است. افرادی که با یکی از اتباع کره ای ازدواج نموده اند می­ باید ویزای ازدواج را دریافت و به این کشور مراجعت نمایند. البته کره جنوبی نیز همانند دیگر کشورها دارای قوانین و شرایط ازدواج مخصوص به خود می­­ باشد. این دسته افراد برای اخذ ویزای ازدواج باید هزینه هایی معادل 15000KRW الی 30000KRW (وون کره جنوبی) به سفارت این کشور پرداخت نمایند.

از جمله مهمترین شرایط ازدواج در کره جنوبی یادگیری زبان کره ای و انجام کار به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در این کشور است. اتباع خارجی با 5 سال زندگی مشترک با یکی از اتباع کره ای می ­توانند با ارائه مدارک زیر تابعیت این کشور را اخذ و همچنین در طول دوره اقامت دائم خود در این کشور نیز می ­تواند به انجام کار و تحصیل در کره جنوبی بپردازد.

ناگفته نماند اخذ اقامت از طریق تولد در کره جنوبی نیز از دیگر راه های دریافت تابعیت این کشور می­ باشد.

  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مهارت به زبان کره جنوبی
  • ارائه مدارکی که ازدواج واقعی زوجین را اثبات نماید.

تابعیت در کشور کره جنوبی

سیستم اعطاء تابعیت در کشور کره جنوبی بر اصل خون می ­باشد. طبق این اصل تمامی نوزادانی که یکی از والدین آنها از اتباع کره جنوبی باشند، در هر نقطه ای از جهان متولد شوند دارای تابعیت کره هستند. همچنین دولت کره به نوزادانی که از والدین خارجی در خاک این کشور بدنیا آمده باشند. والدین متقاضی به مدت 3 سال پیاپی در این کشور اقامت داشته باشند، می توانند تابعیت کشور کره جنوبی را اخذ نمایند.

افرادی که تقاضاء تابعیت کره جنوبی را دارند به این نکته توجه نمایند زیرا می­ باید قبل از اخذ تابعیت کره تابعیت قبلی خود را ترک نموده باشند. زیرا دولت کره جنوبی با تابعیت دوگانه مخالف است. افراد قبل از اخذ تابعیت این کشور ملزم به ترک تابعیت قبلی خود هستند. کارشناسان و مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی دوستانی را که قصد مهاجرت به کره جنوبی را دارند یاری و راهنمایی می ­نمایند.

سوالات در باب مهاجرت به کره جنوبی

در این قسمت از مطلب در خصوص سوالاتی که شما در باب مهاجرت به کره جنوبی داید را پاسخ خواهیم داد:

  • شرایط مهاجرت به کره جنوبی برای کار چیست؟ مهاجرانی که با اخذ ویزای کاری به کره مراجعت نموده اند. در صورتیکه بتوانند در مدت 5 سال در این کشور بطور مستمر به انجام کار بپردازند. باعث رشد اقتصادی کره جنوبی گردند به راحتی می­ توانند اقامت دائم و پس از آن شهروندی این کشور را اخذ نمایند.
  • شرایط مهاجرت به کره جنوبی برای تحصیل چیست؟ دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور کره جنوبی را دارند باید ابتدا مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارسال و پس از دریافت موافقتنامه تحصیلی این کشور می باید ویزای تحصیلی کره جنوبی را اخذ نمایند. دانشجویان باید ویزای نوع D کشور کره جنوبی را اخذ نمایند.
  • شرایط سرمایه گذاری در کره جنوبی چیست؟ سرمایه گذاران در صورتیکه بتوانند در مدت 5 سال باعث افزایش رشد اقتصادی در کره جنوبی شوند، از این رو می توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند. میزان سرمایه اولیه جهت سرمایه گذاری در کره جنوبی KRW50 الی 100 میلیون )KRW )وون کره جنوبی) می باشد. افراد با سرمایه گذاری در این کشور باید حداقل 3 فرصت شغلی در کره جنوبی ایجاد نمایند.
  • شرایط مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج چیست؟ از جمله مهمترین شرایط ازدواج در کره جنوبی یادگیری زبان کره ای و انجام کار به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در این کشور است. اتباع خارجی با 5 سال زندگی مشترک با یکی از اتباع کره ای می ­توانند با ارائه مدارک زیر تابعیت این کشور را اخذ و همچنین در طول دوره اقامت دائم خود در این کشور نیز می ­تواند به انجام کار و تحصیل در کره جنوبی بپردازد.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *