مهاجرت به کشور سنت لوسیا

مهاجرت به سنت لوسیا

مهاجرت به سنت لوسیا

افراد با دلایلی چون استخدام، راه اندازی کسب و کار، تحصیل و پیوستن به خانواده مهاجرت می کنند مهاجرت به سنت لوسیا یکی از این کشورها است. طرق مهاجرت به سنت لوسیا همانند سایر برنامه های اقامتی و مهاجرتی از طریق تحصیل و ویزای تحصیلی سنت لوسیا، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی می باشد. هر طرق مهاجرت شیوه مختص به خود را دارد که در این محتوا به بررسی طرق مهاجرت به سنت لوسیا پرداخته می شود.

در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نحوه مهاجرت به سنت لوسیا را مورد بررسی قرار داده اند.

اینفوگرافیک مهاجرت به سنت لوسیا

سنت لوسیا کجاست؟

سنت لوسیا کشوری جزیره ای در مجاور اقیانوس اطلس در دریای کارائیب قرار دارد که 178015 نفر جمعیت دارد.  زبان رسمی این کشور انگلیسی است ولی مردم محلی و قدیمی آن به گویش های محلی سنت لوسیایی و فرانسوی صحبت می کنند. پایتخت سنت لوسیا شهر کاستریس که در مرکز این کشور واقع شده و یکی از شهرهای توریستی جزایر کارائیب است. این کشور واحد پول مخصوص به خود را دارد که به عنوان دلار کارائیب شرقی که با واحد جزء سنت و با نماد XCD شناخته شده است.

نحوه مهاجرت به سنت لوسیا

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به سنت لوسیا همانند سایر کشورها یکسان است، افراد می توانند از طرق مختلفی برای مهاجرت به سنت لوسیا استفاده کنند. مهاجرت و اخذ اقامت دائم سنت لوسیا شیوه های مختلفی دارد که از جمله:

  • مهاجرت به سنت لوسیا از طریق کار
  • تحصیل و اعزام دانشجو به سنت لوسیا 
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به سنت لوسیا
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت قاچاقی

این کشور به دلیل شرایط جزیره ای بودن و وجود کوه های آتشفشان، سالانه تعداد زیادی از توریست های سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است. بیشتر اقتصاد سنت لوسیا از صنعت تولید و صادرات موز سپری می شود ولی صنعت کشاورزی در این کشور رایج است و عموما کاکائو، نارگیل، مرکبات در این کشور اقتصاد حائز اهمیتی دارد.

مهاجرت و اخذ تابعیت در سنت لوسیا

شهروندی سنت لوسیا به افراد اعطا می شود: در سنت لوسیا به دنیا آمد و یا متولد شده از والدین (یا والدین) سنت لوسیان در خارج از سنت لوسیا اتفاق افتاده باشد. و ممکن است به اشخاص اعطا شود اگر با یک شهروند سنت لوسیا ازدواج کرده باشد. در صورت درخواست پس از یک دوره 7 سال اقامت مداوم در سنت لوسیا. این مدت در شرایط خاص در صورت تصویب هیأت وزیران ممکن است کاهش یابد. چنین تأییدی نادر است و معمولاً به کارهای برجسته اجتماعی مرتبط است. اقامت دائم را می توان پس از یک دوره 5 ساله اقامت مداوم در سنت لوسیا درخواست کرد. این مدت ممکن است در شرایط خاص به طور قابل توجهی کاهش یابد، به عنوان مثال بازنشستگان در حال خرید ملک و اخذ اقامت هستند.

مزیت داشتن این وضعیت این است که پاسپورت شما دارای مهر اقامت دائم است که درخواست مجوز اقامت هر 3 ماه یکبار و مشکل زمانبر بودن مراحل در بندر ورودی پس از یک سفر خارج از کشور را حذف می کند. اما مجوز کار هنوز مورد نیاز است. فردی که شهروند سنت لوسیا نیست و مایل به اقامت در سنت لوسیا است می تواند تحت شرایطی این کار را انجام دهد. در جایی که آن شخص برای کار به جزیره می آید، قبل از ورود باید مجوز کار گرفته شود. پس از اعطای مجوز کار، اداره مهاجرت پاسپورت فرد را (پس از ورود) مهر می کند. وابستگان شخص دارای مجوز کار نیز مهر مشابهی در پاسپورت خود خواهند داشت با این تفاوت که این مهر حق کار را از بین می برد.

در نمودار زیر شاهد انواع راه های مهاجرت به سنت لوسیا هستید:

 

مهاجرت کاری به سنت لوسیا

این نوع مهاجرت برای تمام افراد ایده آل است به دلیل این که در ابتدا وارد بازار کار می شوند و درآمد و حقوق و مزایا دارند. ولی شرایط اخذ پذیرش کار در سنت لوسیا داشتن یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرما است که شرایط مطلوب برای پرسنل داشته باشد تا فرد بتواند به این کشور مهاجرت کند. به دلیل شرایط آب و هوایی و مناظر بکر و زیبا افراد متقاضی کار در این کشور بیشتر طالب شغل تجارت توریستی هستند. سیاست دولت برای کارگران غیرملیتی مستلزم داشتن ویزای غیر مهاجرتی برای ورود به کشور و مجوز کار برای استخدام قانونی است که ویزای غیر مهاجرتی می تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد. ویزای یک بار ورود به دارندگان این امکان را می دهد تا یک بار در عرض 3 ماه وارد کشور شوند و ویزای چند بار ورود اجازه چندین بار ورود را در طول یک سال می دهند.

مجوزهای کار به افراد غیر ملی اجازه می دهد تا تحت یک قرارداد کار در کشور فعالیت کنند. دارندگان مجوز باید هر سال مجدداً برای این وضعیت درخواست دهند تا زمانی که شهروند کشور شوند حتی افرادی که دارای وضعیت سکونت هستند از نیاز به مجوز کار مستثنی نیستند. افراد غیر ملی نیز باید قبل از ورود به سنت لوسیا برای مجوز کار اقدام کنند، متقاضیان باید هزینه غیرقابل استرداد 100$ (دلار) EC به حسابدار کل در خزانه داری دولت بپردازند. سپس آنها می توانند مطالب فوق را همراه با یک درخواست تکمیل شده به افسر مجوز کار، موجود در وزارت امور حقوقی، امور داخلی و کار ارائه دهند. البته شرایط مهاجرت و ویزای کار در سنت لوسیا و شرایط مهاجرت و کار در موناکو تقریبا با هم مشابه است.

مهاجرت کاری به سنت لوسیا

مهاجرت به سنت لوسیا از طریق تحصیل

در حالت کلی مهاجرت تحصیلی در هر کشوری از جمله سنت لوسیا یکی از راهکارهای مقرون به صرفه در جهت مهاجرت به کشور مقصد است. شرایط تحصیل در هر کشوری با توجه به رنج سنی و مدرک زبان معتبر که عموما آیتلس یا تافل و مقطع تحصیلی گذشته برای افراد متفاوت است. تحصیل در سنت لوسیا که از جزایر کارائیب و برای افراد متقاضی، فرصت مناسبی فراهم می کند که در حین تحصیل خود به سایر کشورها سفر کنند. در دانشگاه های دولتی و خصوصی سنت لوسیا تمامی رشته ها در مقاطع تحصیلی و گرایش های مختلف ارائه می شود. عموما افراد متقاضی تحصیل در این کشور افراد متقاضی و علاقمند به تحصیل در حوزه رشته های پزشکی در سنت لوسیا هستند. برخی از رشته های محبوب دیگر شامل رشته داروسازی در سنت لوسیا و رشته دندان پزشکی در سنت لوسیا می باشند.

شرایط اخذ پاسپورت سنت لوسیا

با اقامت 5 تا 10 ساله در سنت لوسیا می توان شهروندی این کشور را اخذ کرد. همچنین امکان اخذ پاسپورت سنت لوسیا از طریق برنامه سرمایه گذاری در مدت زمان کم برقرار است. شرایط اخذ پاسپورت و اقامت سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری شامل:

  • سرمایه گذاری حداقل 100000$ تا 200000$ (دلار)
  • متقاضی و همسر بالای 18 سال
  • سابقه کیفری پاک و داشتن کارت سلامت

اعضای خانواده واجد شرایطی که می توانند در درخواست پذیرفته شوند:

  • همسر متقاضی
  • فرزند متقاضی یا همسر زیر 21 سال کمتر
  • فرزند متقاضی یا همسر بیش از 31 سال سن و تحت حمایت کامل متقاض. (نیاز به اثبات وابستگی دارد)
  • فرزند متقاضی یا همسر در هر سنی که به طور کامل توسط متقاضی حمایت می شود.
  • والدین متقاضی یا همسر که بالای 55 سال سن دارند و به طور کامل توسط متقاضی حمایت می شوند.
  • والدینی در هر سنی که از نظر جسمی یا ذهنی دچار مشکل هستند و به طور کامل توسط متقاضی حمایت می شوند
  • خواهر و برادر مجرد متقاضی زیر 18 سال سن

چالش های اساسی مهاجرت به سنت لوسیا

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال مهاجرت به سنت لوسیا هستند، باید به این نکته توجه فرمایند که، مهاجرت به سنت لوسیا در کنار مزایا بی شماری که دارد دارای چالش های ظریفی نیر در زمینه مهاجرت می باشد. برای آشنایی بیشتر با چالش های اساسی مهاجرت به سنت لوسیا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

چالش های اساسی مهاجرت به سنت لوسیاتوضیحات
فرآیند درخواست ویزابر خلاف اغلب کشورهای حوزه کارائیب، فرآیند درخواست ویزای سنت لوسیا جهت مهاجرت به این کشور بسیار پیچیده است. زیرا تمامی کنسولگری های سنت لوسیا از بوروکراسی های پیچیده ای در روند اعطای ویزای این کشور استفاده می کنند.
کمبود مشاغلبا اینکه تعداد مشاغل فصلی در هتل ها یا رستوران ها در سنت لوسیا بسیار زیاد است، اما متقاضیان برای پیدا کردن یک شغل دائمی در این کشور با مشکلاتی مواجه می شوند.
هزینه اقامتگاهاگر قصد مهاجرت به سنت لوسیا را دارید، باید ماهانه بخش زیادی از درآمد خود در این کشور را صرف محل اقامت خود کنید. زیرا هزینه اقامتگاه در سنت لوسیا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار بالا تر خواهد بود.
زیرساخت های آموزشیمهاجرت به سنت لوسیا برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، به دلیل ضعیف بودن زیرساخت های آموزشی و نبود موسسات آموزشی پیشرفته به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به سنت لوسیا

کمترین هزینه برای به دست آوردن شهروندی سنت لوسیا از طریق کمک مالی به صندوق اقتصاد ملی است. حداقل سرمایه مورد نیاز با توجه به تعداد افراد خانواده و سن متقاضی متفاوت است البته هزینه های بررسی و رسیدگی اضافی نیز اعمال می شود که جدول زیر به هزینه های موجود اشاره شده است:

میان سرمایه به دلارتعداد افراد
100000$یک فرد
165000$یک زوج
190000$خانواده 4 نفره

هیچ الزامی برای اقامت در سنت لوسیا برای افراد وجود ندارد، درخواست‌ های برنامه سرمایه‌ گذاری شهروندی سنت لوسیا به طور متوسط ​​3 تا 4 ماه طول می‌ کشد تا پردازش شوند. البته مشخصات افراد می‌تواند از راه دور هم ثبت شود که فرزندان وابسته، خواهر و برادر و والدین را می توان در برنامه خانواده گنجاند.

هزینه های اضافی دولتی، حرفه ای و بررسی دقیق در همه موارد اعمال می شود. هنگامی که سرمایه گذاران با موفقیت شهروندی سنت لوسیان را دریافت کردند، پاسپورت سنت لوسیا برای آنها صادر می شود. دارندگان پاسپورت سنت لوسیا از دسترسی بدون ویزا به 157 کشور و منطقه در سراسر جهان بر اساس گزارش سرمایه گذاری منحصر به فرد گذرنامه لاویدا بهره مند می شوند. این بیش از یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان را نشان می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات پر تکرار در باب مهاجرت به سنت لوسیا

ذهن افرادی که به دنبال مهارجت به سنت لوسیا هستند همواره درگیر سوالات بی شماری می شود. از جمله این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به عنوان یک خارجی پس از مهاجرت به سنت لوسیا می توانم مشغول به کار شوم؟ خیر، شما باید قبل از مهارجت به سنت لوسیا باسد برای ویزای کاری این کشور درخواست دهید. زیرا ویزای ورود به یک فرد خارجی اجازه کار در سنت لوسیا را نمی دهد.
  • چگونه می توانم پس از مهاجرت حق شهروندی سنت لوسیا را دریافت کنم؟ راحت ترین و محبوب ترین راه برای دریافت شهروندی سنت لوسیا حق تولد است. افرادی که در سنت لوسیا متولد شده اند به طور طبیعی واجد شرایط درخواست شهروندی هستند.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به سنت لوسیا

  1. میترا گفت:

    سلام روزتون بخیر و تشکر از نوشته های کامل در باره مهاجرت به این کشور. بعد از چند سال اقامت میشه اقامت رو دائمی کرد؟ و اینکه با ازدواج میشه اقامت دائم گرفت؟ مهاجرت به سنت لوسیا رو انواعش رو توضیح دادید ولی درباره تولد نگفتید.

    1. صادقی گفت:

      سلام. بعد از 5 سال میشه اقامت دائم این کشور را گرفت. در حین تحصیل در سنت لوسیا مجوز کار ضمن تحصیل نیز دارید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *