مهاجرت تحصیلی سنت لوسیا

تحصیل در سنت لوسیا

تحصیل در سنت لوسیا

زندگی در جزایر دریای کارائیب همواره مورد توجه مردم بوده است اما تحصیل در سنت لوسیا نیز می تواند فرآیند مهاجرت به سنت لوسیا را آسان تر کند. از این جهت باید به تمام ابعاد زندگی و تحصیل و اخذ ویزا در جزیره سنت لوسیا توجه کرد و متناسب با آن برای اخذ ویزا اقدام کرد. به عنوان مثال مردم در سنت لوسیا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و واحد پولی این کشور مانند اکثر کشورهای این منطقه همان دلار کارائیب شرقی است. طبیعت دوستانه مردم این جزیره بسیار خون گرم است به همین دلیل زندگی در این جزیره در کنار مردمش بسیار لذت بخش بوده است. همچنین به دلیل پایین بودن آمار جرم و جنایت در این کشور افرادی که برای تحصیل به این جزیره مهاجرت می کنند از امنیت کافی برخوردار هستند.  شایان ذکر است که برای تحصیل و اعزام دانشجو به سنت لوسیا در این کشور اخذ ویزای تحصیلی سنت لوسیا برای دانشجویان خارجی الزامی است.

قسمت عمده اقتصاد سنت لوسیا بر پایه صادرات موز و همچنین صعنت پویای توریست است زیرا به دلیل مناظر سرسبز استوایی و وجود دو کوه آتشفشانی یکی از زیباترین جزایر کارائیب به حساب می آید. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این جزیره زیبا می توانند با دانستن زبان انگلیسی به راحتی در این کشور تحصیل کنند. البته باید دانست برای اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی سنت لوسیا احتیاج به اطلاعات صد در صدی است که متقاضیان گرامی می توانند این اطلاعات را از مشاورین برتر این امر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب کنند.

اینفوگرافیک تحصیل در سنت لوسیا

بررسی تحصیل در سنت لوسیا

تحصیل در خارج از کشور به ویژه در مکان های زیبایی مانند سنت لوسیا، مرکز زیبایی و فرهنگ رنگارنگ، کاملاً یک ماجراجویی است. انتقال به زندگی دانشجویی در یک مکان کاملاً جدید بسیار دلهره آور است، اما ناامید نشوید زیرا سنت لوسیا برای شما مناسب است. فرصت های باورنکردنی برای شما وجود دارد که چیزهای جدید یاد بگیرید و دوستان جدیدی پیدا کنید. دانشگاه های سنت لوسیان ترکیبی از یادگیری در کلاس و تجربه عملی را به شما ارائه می دهند، در حالی که باشگاه های دانشجویی یک تناسب کامل را در باشگاه انتخابی شما فراهم می کنند.

استعداد و مهارت ‌های خود را با عضویت در باشگاه ‌های دانشجویی، سازمان‌ های داوطلبانه، انجام کارهای خیریه، به نمایش بگذارید. گروه های نمایشی و گروه های رقص هم برای دانشجویان وجود دارد. مهمانی های شبانه زندگی شبانه بهتر از زندگی جزیره ای نمی شود. از مهمانی های آتشین لذت ببرید و با موسیقی رگی و سوکا برقصید. از این فرصت برای تبدیل شدن به یک معلم انگلیسی و کمک به سنت لوسیان برای بهبود زبان انگلیسی خود استفاده کنید اینها تنها فعالیت هایی نیستند که می توانید در سنت لوسیا به عنوان دانشجو انجام دهید. مجموعه ای از سرگرمی ها و فعالیت ها وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. و یا سرمایه گذاری در سنت لوسیا را هم می توانید پس از تحصیل راه اندازی کنید.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش متقاضیان تحصیل در سنت لوسیا می باشید:

میزان افزایش متقاضیان تحصیل در سنت لوسیا

چالش های اساسی تحصیل در سنت لوسیا

اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل در سنت لوسیا را دارند، باید علاوه بر دریافت مزایا بی شمار این کشور، با چالش های اساسی تحصیل در سنت لوسیا نیز به خوبی آشنا شوند. برای درک بهتر چالش های اساسی تحصیل  و اقامت در سنت لوسیا جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که به آن می پردازیم:

چالش های اساسی تحصیل در سنت لوسیاتوضیحات
هزینه زندگیهزینه زندگی در سنت لوسیا بر خلاف اغلب کشورهای حوزه دریای کارائیب، بسیار بالاتر است. به ویژه هزینه های اقامتگاه ها در سنت لوسیا به نسبت اغلب کشورهای کارائیب بسیار بالا تر می باشد.
شوک فرهنگیاگرچه دانشجویان می توانند از اینترنت یا فیلم ها چیزهای زیادی در مورد کشور سنت لوسیا بیاموزند، اما واقعیت ها در این کشور متفاوت است. به طور کلی اغلب دانش آموزان در دوره اول ممکن است در رفتارها یا سنت ها با شوک فرهنگی مواجه شوند.
زیرساخت های حمل و نقلبر خلاف رشد بی سابقه اقتصادی و فرهنگی سنت لوسیا طی سالهای اخیر، اما همچنان زیرساخت های حمل و نقل این کشور با مشکلات گسترده ای همراه است. زیرا اغلب دانشجویان از شیوه حمل و نقل خود از اقامتگاه ها به موسسات آموزشی خود ناراضی هستند.

رشته های تحصیلی سنت لوسیا

دریابید که چه چیزی را باید ارسال کنید، چه مطالعات قبلی شرایط عمومی ورودی را برآورده می کند، چگونه می توانید شرایط زبان انگلیسی را برآورده کنید و هر دستورالعمل خاصی را برای کشور محل تحصیل خود دریافت کنید. شما می توانید با داشتن نمره قبولی در رشته انگلیسی همانطور که در گواهی آموزش متوسطه کارائیب شما ذکر شده است، شرایط زبان انگلیسی را با تحصیلات متوسطه خود برآورده کنید. اگر انگلیسی خود را بر اساس تحصیلات متوسطه خود مستند می کنید، باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد شرایط لازم را دارید. لطفا مدارک دوره متوسطه خود را طبق  دستورالعمل تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه دهید. شما همچنین می توانید نشان دهید که الزامات زبان انگلیسی را از طریق برخی از مطالعات دانشگاهی یا یک آزمون بین المللی تایید شده انگلیسی برآورده می کنید.

برای تکمیل درخواست پذیرش خود، باید مدارک زیر را ارائه دهید تا در مهلت مقرر به پذیرش دانشگاه برسند. گواهینامه ها و مدارک تحصیلی شما از یک موسسه آموزش عالی معتبر بین المللی. گواهی دیپلم باید به طور رسمی توسط نماینده اداره ثبت دانشگاهی، اداره امتحانات، یا دفتری معادل که ریز نمرات رسمی سوابق را در دانشگاه شما صادر می کند، صادر شود. اگر دروس اعتباری/انتقال شده از مطالعات قبلی داشته اید، باید ریز نمرات رسمی برای آن دوره ها نیز ارسال کنید. مدارک باید به طور رسمی توسط نماینده اداره ثبت دانشگاهی، اداره امتحانات، یا اداره مشابهی که ریز نمرات رسمی سوابق را در دانشگاه شما صادر می کند، صادر شود. مطمئن شوید که رونوشت ها دارای تاریخ هستند تا بتوانیم به وضوح ببینیم که چه زمانی صادر شده است.

شرایط پذیرش برای تحصیل در سنت لوسیا

برای بررسی شرایط تحصیل در سنت لوسیا می توان اینگونه به آن اشاره نمود که مانند تمام کشورهای دنیا باید با اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور برای مراجعه به سفارت سنت لوسیا اقدام کرد که این روند مستلزم مکاتبه با دانشگاه های آن و دانستن زبان انگلیسی در حد متقاعد کردن مصاحبه کننده است. دانشگاه های مختلف سنت لوسیا برای پذیرش، قوانین منحصر به خود را دارند لذا چنانچه متقاضی مدرک زبان مناسبی برای پذیرش نداشته باشد می تواند با شرکت در آزمون ورودی زبان و یا اثبات توانایی برآورده کردن مهارت زبان از دانشگاه پذیرش گرفته و زمان مصاحبه با سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی سنت لوسیا مدرک زبان خود را ارائه کند.

مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی بصورت عمومی در دانشگاه های بین المللی سنت لوسیا دیپلم دبیرستان و نتایج دوره های دبیرستان و گزارش سلامت و فرم درخواست و غیره و مدارک مورد ارائه برای پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه های سنت لوسیا به صورت عمومی عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی
  • ریز نمرات دانشگاهی متقاضی
  • گزارش نامه سلامت

پذیرش برای مقطع دکتری علاوه بر ارزیابی مصاحبه توسط کمیته دانشگاه و مدارک کارشناسی ارشد و کارشناسی و ریز نمرات هر 2 مقطع نیازمند سطح زبان در حد c1 و داشتن استاد راهنما و حتی برای اطمینان بیشتر از قبولی پذیرش، داشتن جوایز بین المللی و مقالات بین المللی isi می تواند در پذیرش مقطع دکتری اهمیت بسیاری داشته باشد. بطور کلی پذیرش مقطع دکتری چه در سنت لوسیا و چه در هر کشوری نیازمند پروپوزال و رزومه قوی و قدرتمند که تمام توانایی های فرد متقاضی داخل آن درج شده باشد، است که از این جهت فرآیند پذیرش این مقطع را دشوار می کند.

شرایط پذیرش برای تحصیل در سنت لوسیا

معرفی دانشگاه ها برای تحصیل در سنت لوسیا

حال که روشن شد سنت لوسیا کجا قرار دارد و در چه مقاطعی با چه شرایط عمومی است، می توان برای پذیرش دانشگاه های آن اقدام کرد و دوران تحصیل را در منطقه جزیره ای سنت لوسیا گذراند و از مناظر و زندگی در این کشور زیبا و رویایی لذت برد. باید دانست با توجه به رشته مورد علاقه و آینده ای که هر فرد برای خود و زندگی خود در نظر دارد کدام دانشگاه را در این کشور انتخاب کند و اطلاعات کافی و جامعی از دانشگاه های این جزیره داشته باشد تا بتواند تصمیم درست و انتخاب صحیحی در این زمینه بگیرد لذا در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های این کشور پرداخته می شود.

به طور کلی باید در نظر داشت که هزینه و شهریه دانشگاه های سنت لوسیا متناسب با هر دانشگاه متفاوت است اما می توان در ابعاد کلی گفت هزینه دانشگاه ها در حدود 4000$ الی 10000$ (دلار آمریکا) است که هر دانشجو برای تامین هزینه های دانشگاه مانند شهریه و هزینه های جانبی خود در هر ترم دانشگاه نیاز دارد. مقطع لیسانس در دانشگاه های سنت لوسیا بطور میانگین 8 ترم است که حدود 4 سال به طول می انجامد و مقطع کارشناسی ارشد در 4 ترم به مدت 2 سال زمان می برد. در ادامه برخی از دانشگاه های سنت لوسیا به ترتیب رتبه آمده است که در انتخاب محل تحصیل در مقصد کمک زیادی خواهد کرد.

در لیست زیر به معرفی دانشگاه های سنت لوسیا می پردازیم:

معرفی دانشگاه های سنت لوسیا

کار ضمن تحصیل در سنت لوسیا

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در سنت لوسیا هستند اما بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند، می توانند حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. به طور کلی اگر به دنبال کسب درآمد اضافی در حین تحصیل در سنت لوسیا هستید، این کشور طیف وسیعی از گزینه ها را برای متقاضیان پیشنهاد می کند. همچنین، زمانی که در خارج از کشور تحصیل می کنید یک شغل پاره وقت می توان به کسب درآمد شما جهت پوشش هزینه های تحصیل در سنت لوسیا کمک کند. البته لازم به ذکر است که نوع شغل انتخابی شما در سنت لوسیا باید کمترین تاثیر را بر روی روند تحصیل شما در این کشور داشته باشد.

علاوه بر این دانشجویانی که به دنبال کار در سنت لوسیا به صورت پاره وقت حین تحصیل هستند، باید نکاتی را رعایت فرمایند، این نکات ضروری به شرح زیر می باشند:

نکات ضروری در باب کار حسن تحصیل در سنت لوسیاتوضیحات
انتخاب شغل متناسب با سبک زندگیشغل انتخابی شما رد سنت لوسیا باید متناسب با سبک زندگی شما باشد. بنابراین متقاضیان باید پس از انجام وظایف کاری خود زمان کافی برای مطالعه داشته باشند.
کسب تجربهشغل مورد نظر شما در سنت لوسیا باید به شما اجازه دهد تا تجربه کسب کنید و در عین حال فرصت هایی را برای شغل یا ارتقاء آینده ایجاد کنید.
آشنایی با فرهنگ و زندگی کشور میزبانشغل مورد نظر دانشجویان در سنت لوسیا، باید به آنها کمک کند تا به خوبی با فرهنگ و زندگی اجتماعی کشور میزبان ادغام شوند.

دلایل تحصیل در سنت لوسیا

دلایل تحصیل در سنت لوسیا

هر ساله صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان، تحصیل و مهاجرت به سنت لوسیا را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. زیرا در چند سال گذشته سنت لوسیا با توجه به سیستم آمکوزشی پیشرفته توسعه سریعی را برای کالج های خود نشان داده است. از دیگر دلایل تحصیل در سنت لوسیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل تحصیل در سنت لوسیاتوضیحات
زبان تحصیلاغلب موسسات آموزشی در سنت لوسیا تحصیل دروس را به زبان انگلیسی انجام می دهند. به طور کلی زبان انگلیسی در این کشور به عنوان ابزار آموزشی استفاده می شود.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در دانشگاه های سنت لوسیا به نسب سایر کشورهای حوزه کارائیب بسیار مقرون به صرفه تر است.
چشم انداز آینده عالی در خارج از کشوراغلب مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های سنت لوسیا در اغلب کشورهای اروپایی و حتی ایالات متحده آمریکا نیز مورد تایید است.

هزینه زندگی دانشجویی در سنت لوسیا

بی شک زندگی در هر کشور یا شهری متناسب با گرانی یا ارزانی اقلام در آن شهر میزان هزینه زندگی و درآمد را تعیین می کند اما موضوع مورد بحث این است که حتی با وجود ثبات قیمت نیز هر شخص به واسطه ایده آل های خود از زندگی و سبک و سلیقه زندگی کردن، موجب می شود تا هزینه زندگی او بالا باشد یا پایین و هرچه فرد انتظار کیفیت بهتری از زندگی خود داشته باشد پس هزینه بیشتری برای مصرف روزانه خود دارد.

به عنوان مثال فردی می تواند هر روز و هر شب برای صرف ناهار و شام به رستوران های گران قیمت برود و در طرفی دیگر فردی برای شام و ناهار به رستوران های ارزان تر می رود و یا اصلا خودش سعی می کند این وعده های غذایی را در منزل خود درست کند که با این اوصاف می توان گفت این فرد روزانه هزینه کمتری را صرف رستوران کرده است و همین موضوع را می بایست به تمام موارد ارتباط داد. به طور کلی یک فرد برای تامین هزینه های اولیه زندگی و گذران زندگی ماهیانه در حدود 800$ الی 1000$ (دلار آمریکا) احتیاج دارد که این مقدار از هزینه زندگی در انگلستان پایین تر است.

در جدول زیر به تعدادی از موارد مصرفی و قیمت آنها در سنت لوسیا اشاره گردیده است:

قیمت به دلارکارائیب شرقیموارد مصرفی
7.08EC$یک لیتر شیر
6.30EC$یک کیلوگرم موز
19.89EC$یک کیلوگرم سیب
8.17EC$12 عدد تخم مرغ

آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مهاجرت به سنت لوسیا از راه تحصیل نیازمند مشاوره قوی و کارآمد است که متقاضیان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات تخصصی در زمینه اخذ ویزای کاری سنت لوسیا پس از تحصیل با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در باب تحصیل در سنت لوسیا در سال 2023

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به سوالات شما عزیزان در باب تحصیل در سنت لوسیا بپردازیم. ازجمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل در سنت لوسیا و ساعات مدارس این کشور چگونه است؟ سنت لوسیا تحصیلات اجباری رایگان را در آموزش ابتدایی و متوسه به دانش آموزان ارائه می دهد. ساعات مدرسه نیز در این کشور معمولا 9 صبح تا 3 بعد از ظهر می باشد.
  • بهترین دانشگاه جهت تحصیل در سنت لوسیا کدام است؟ سنت لوسیا دانشگاه های معتبر بسیاری را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ارائه کرده است. از جمله مهمترین آنها می توان به دانشگاه سر آرتور، دانشگاه آتلانتیک و دانشگاه بین المللی آمریکایی این کشور اشاره کرد.
  • آیا سنت لوسیا مکان امنی برای تحصیل به شمار می رود؟ سنت لوسیا در بین کشورهای حوزه کارائیب جز امن ترین کشورها محسوب می شود. به طوری که نرخ قتل در این کشور 20 در هر 100000 نفر است.
4.9/5 - (32 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در سنت لوسیا

  1. گلناز گفت:

    درباره این کشور و شهرهای دانشجویی و فضاهاش بیشتر بگید. اعتبار مدارک دانشگاه های پزشکی سنت لوسیا تو انگلیس یا امریکا پذیرفته میشه؟ اگر دانشگاه های سنت لوسیا بورسیه ای هم دارن بگید لطفا.

    1. صادقی گفت:

      با سلام. لطفا در خصوص مشاوره در باب تحصیل در سنت لوسیا با شماره 02191003232 تماس بگیرید. ناگفته نماند که بیشتر پروسه های سرمایه گذاری در سنت لوسیا جذابیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *