مهاجرت به کشور اکوادور

مهاجرت به اکوادور

مهاجرت به اکوادور

چندین روش برای مهاجرت به اکوادور وجود دارد که روش های مرسوم آن کار، سرمایه گذرای و تحصیل می باشد. اکوادور یک عملکرد اقتصادی قوی است. رشد مداوم اقتصادی را نشان می دهد. نگرش طرفدار تجارت و سرمایه گذاری دولت در زیرساخت های تجاری و عمومی در سال های اخیر باعث افزایش اعتماد به نفس مشاغل و سرمایه گذاران شده است. به پروژه های تقویت زیرساخت های فرودگاه و بندرگاهی کشور، شبکه های جاده ای و پوشش فیبر نوری توجه دقیق شده است.

رویکرد عملی اکوادور در زمینه رشد اقتصادی، همراه با واحد پولی دلار آمریکا، یک فضای خوشامد را برای سرمایه گذاران خارجی که به دنبال راه اندازی فروشگاه هستند فراهم می کند. مجمع جهانی اقتصاد، طبق مطالعات جهانی رقابت، اکوادور را به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه سریع در آمریکای لاتین در سال های اخیر رتبه بندی می کند. این خصوص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

انواع مهاجرت به اکوادور

انواع ویزای اقامت برای این کشور در دسترس می باشد. اگر قصد دریافت اقامت دائم را دارید باید حداقل 21 ماه با ویزای اقامت موقت در این کشور زندگی کنید. انواع ویزاهای اقامت موجود در این کشور در زیر نشان داده شده است، که راه های مهاجرت به این کشور را نشان می دهد:

نوع ویزاتوضیح
کارگر (کارمند)فرد مجاز به انجام فعالیت مالی تحت روابط کارمند و کارفرما در خدمات عمومی، صنایع خصوصی یا خود اشتغالی است.
درآمد/ درآمد مستقلفردی که با درآمد قانونی حاصل از سرمایه گذاری در کشورهایی غیر از اکوادور
مستمری بگیربازنشستگانی که می توانند درآمد مداوم خود را از یک منبع معتبر مانند تأمین اجتماعی یا حقوق بازنشستگی شرکتی نشان دهند. حداقل درآمد ماهانه مورد نیاز 800$ (دلار) است.
سرمایه گذارشخصی که دارایی و منابع اقتصادی برای انجام فعالیت های تجاری دارد، سرمایه گذاری در یک گواهی سپرده به ارزش حداقل 100 املاک و مستغلات.
محقق یا دانشمندشخصی که در فعالیت های علمی، محقق یا دانشگاهی تخصص دارد که توسط نهادهای دولتی یا خصوصی استخدام می شود، یا شخصی است که بخشی از سیستم آموزش اکوادور است تا تخصص خود را کار کند. اجازه اقامت با توجه به مدت زمان برنامه تمدید خواهد شد.
دانشجوشخصی که تحصیلات ابتدایی، متوسطه یا عالی و تحصیلات تکمیلی را می گذراند، به عنوان دانشجوی عادی در یک مرکز آموزشی خصوصی یا دولتی که توسط دولت اکوادور به رسمیت شناخته شده است، شخصی که یک برنامه کارآموزی را انجام می دهد. این ویزا با توجه به مدت زمان برنامه تحصیلی قابل تمدید است.
صنعتگر حرفه ایشخصی که در حال توسعه یک حرفه یا یک فعالیت فنی، فعالیت های فن آوری یا صنایع دستی، مطابق با قانون مربوطه است. این برای متخصصانی است که دارای مدرک 4 ساله از کالج یا دانشگاه شناخته شده هستند.

مدارک لازم جهت مهاجرت به اکوادور

ویزای اقامت دائم به یک شهروند خارجی اجازه می دهد تا برای مدت نامعلومی در این کشور بماند. برای بدست آوردن وضعیت اقامت دائم، متقاضیان باید واجد رابط زیر باشد:

  • حداقل 21 ماه تحت ویزای موقت در این کشور زندگی کرده اند.
  • با یک شهروند اکوادوری ازدواج کرده یا یک اتحادیه مدنی که از نظر قانونی شناخته شده تشکیل داده است.
  • یک فرد خردسال یا معلول وابسته به یک شهروند اکوادوری یا شخص با وضعیت اقامت دائم باشید.
  • با یک شهروند اکوادوری یا مقیم دائم این کشور مرتبط باشد.

جهت درخواست های همه ویزاها متقاضی باید موارد زیر را باید ارسال نمایند:

مدارکتوضیحات
اثبات درخواست اقامت موقت
تکمیل فرم درخواست
گذرنامهدارای حداقل 6 ماه اعتبار، اصل و کپی
اثبات عدم سوء پیشینهصادر شده توسط وزارت کشور اکوادور. برای افراد 18 سال به بالا لازم است.
حرکت مهاجرتی صادر شدهتوسط وزارت کشور، با حداقل 30 روز از تاریخ صدور
فراهم آوردن وسایلجهت امکان زندگی متقاضی

مهاجرت از طریق خرد ملک در اکوادور

یکی از انواع راه های مهاجرت به اکوادور خریدن ملک می باشد. یکی از الزامات صاحبان املاک و مستغلات با ارزش حداقل 25000$ و 500$ (دلار) در هر فرد وابسته در اکوادور می باشد. ویزا به مدت نامحدود معتبر است و شامل چندین ورودی است. مدارک لازم در جدول زیر آمده است:

مدارک لازمتوضیحات
فرم درخواستپر شده، با تاریخ و امضاء
گذرنامه معتبرحداقل 6 ماه، نسخه اصلی و 2 فتوکپی از صفحات شناسایی گذرنامه با مهر مهاجرت آخرین به اکوادور
عدم سو پیشینهتایید شده از طرف پلیس محلی در کشور مبدا طی 5 سال گذشته
گواهی حرکت مهاجرصادر شده توسط مقامات اکوادوری
گواهی اصلیدارای تاریخچه دامنه و عوارض صادر شده توسط سازمان ثبت احوال منطقه مناسب

مدارک لازم جهت مهاجرت به اکوادور

مهاجرت از طریق کار و سرمایه گذاری در اکوادور

اگر قصد کار در اکوادور را دارید جهت درخواست ویزای اقامت کارگر، به موارد زیر نیاز دارید:

  • قرارداد کار صادر شده توسط یک نهاد دولتی یا خصوصی شناخته شده
  • در مورد قرارداد نهاد خصوصی، گواهی ثبت قرارداد صادره از طرف وزارت
  • کارفرمایان از بخش دولتی، گواهی عدم حفظ تعهدات برجسته با خدمات درآمد داخلی و موسسه امنیت اجتماعی این کشور
  • کارفرمایان از بخش خصوصی، گواهی عدم حفظ تعهدات برجسته با خدمات درآمد داخلی، موسسه امنیت اجتماعی این کشور و نظارت بر شرکت ها
  • اثبات پوشش بیمه درمانی دولتی یا خصوصی برای مدت اقامت مورد نظر
  • شرایط اضافی ویزای اقامت مستقل درآمد

برای درخواست ویزای اقامت، به علاوه متقاضیان باید اسناد رسمی را ارائه دهد که ادعا می کند درآمد قانونی از خارج از کشور به طور قانونی قانونی یا مجاز می باشد.

برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، باید ویزای اقامت سرمایه گذار را دریافت نمایند. جهت درخواست ویزای اقامت سرمایه گذار باید مدارک زیر را ارائه دهید:

مدرکتوضیحات
ضمانت نامه یا گواهی سپردهحداقل مدت 730 روز تو سط موسسه اعتباری شناخته شده نظارت بر بانک ها یا نظارت بر اقتصاد مردمی صادر شده باشد.
سند فروش املاک واقع در قلمرو ملیصاحب آن در اداره ثبت املاک، ملک را ثبت کرده باشد و ارزش حداقل 80 حقوق داشته باشد.
خرید سهام یا مشارکت در شرکت اکوادوربرای حداقل 70 حقوق اساسی، به طور مناسب در نظارت بر شرکت ها، اوراق بهادار و بیمه ثبت شده
گواهی یا سند قانونیسرمایه گذاری در یک تجارت، با حداقل حقوق 70
اثبات پوشش بیمه درمانی دولتی یا خصوصی برای مدت اقامت

بازنشستگی خارجی از انواع راه های مهاجرت به اکوادور

یکی از انواع راه های مهاجرت به اکوادور، از طریق ویزای بازنشستگی می باشد. این ویزا به مدت نامحدود معتبر است و شامل چندین ورودی است. افسران بخش خدمات خارجی اکوادور و اداره کل مهاجرت اختیارات گسترده ای در مورد تأیید اظهارات ارائه شده در کلیه درخواست های ویزا و سایر اسناد مهاجرت و اطمینان از تحقیق در مورد حقایق هر یک از علل محرومیت خواهند داشت. قانون مهاجرت ارائه شده است.

الزامات در جدول زیر آورده شده است:

مدارک لازمتوضیحات
فرم درخواستتکمیل و امضاء شده
گذرنامهحداقل 6 ماه، نسخه اصلی و 2 فتوکپی از صفحات شناسایی گذرنامه با مهر مهاجرت آخرین به اکوادور
عدم سو پیشینهتایید شده از طرف پلیس محلی در کشور مبدا طی 5 سال گذشته
گواهی حرکت مهاجرصادر شده توسط مقامات اکوادوری
اسناد حقوقیاسناد شامل منشا بازنشستگی حداقل حقوق 900$ (دلار) در ماه

اخذ اقامت از طریق ویزای تکنسین در اکوادور

کسانی که تکنسین می باشند و قصد کار در کشور اکوادور را دارند، باید ویزای اقامت تکنسین درخواست کنند. متقاضیان برای درخواست ویزای تکنسین مدارک زیر را باید ارائه دهند:

مدارکتوضیحات
اثبات حرفه به عنوان تکنسینتوسط مقام صالح کشور مبدا صادر می شود و بعد از دریافت ویزا باید در مرجع صالح اکوادور ثبت شود.
افراد دارای صلاحیت صنعتگرظرف 3 ماه، فعالیت خود را در نهاد صالح اکوادور و اعتبار سنجی خود در شورای امنیت ملی دفاع از صنعت، تحویل دهند.
اثبات پوشش بیمه درمانی دولتی یا خصوصی

هنگامی که متقاضی این شرایط را ارائه داد، مرجعی که ویزا را صادر کرده است، دستور کارت شناسایی مربوطه را به سازمان ثبت احوال ارسال می کند. به طور کلی، برای اقامت دائم باید مدتی در کشور اکوادور زندگی کرده باشید. پس از اخذ اقامت دائم، می توانید طی دو سال اول تا 180 روز کشور را ترک کنید. پس از این مدت، می توانید تا پنج سال از کشور خارج شوید و اقامت دائم خود را حفظ کنید. توجه داشته باشید که عدم رعایت این قوانین منجر به جریمه سنگینی می شود. اگر قصد مهاجرت به کشور اکوادور را دارید می توانید با مشاوران و وکلای ما در زمینه مهاجرت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *