مهاجرت کاری اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار

در این مقاله به بررسی مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار پرداخته می گردد زیرا این مقوله پیچیدگی‌ هایی دارد که باید کاملا مورد بررسی قرار گیرد. اتریش جزء کشورهای اروپایی است. در نتیجه قوانین حاکم بر آن تقریبا مشابه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. این کشور دارای دانشگاه‌ های رایگانی دارد که شرایط مناسبی را جهت دانشجویان سراسر دنیا فراهم نموده است. نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط مهاجرت از طریق کار را در این کشور به طور کامل شرح خواهند داد.

شرایط ویزای کار در اتریش

افراد از هر گوشه و کنار جهان می‌ توانند از طریق ویزای کار به این کشور مهاجرت نمایند. بنابراین مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار امری غیر ممکن نیست. اما فرآیندی دارد که می باید توسط متقاضی مرحله به مرحله به دقت انجام گردد. بر اساس آمارهای بانکی در سطح جهانی، اتریش عنوان هفتمین کشور ثروتمند جهان را دارا است.

این کشور از لحاظ اقتصادی پایدار و باثبات است. از این رو، نرخ تورم کشور اتریش در سطح پایینی قرار دارد. به تناسب همین موضوع، مخارج زندگی و اجاره‌بها مسکن نیز بسیار کم است. به همین دلیل بسیاری از مهاجران، اتریش را جهت مهاجرت و کسب و کار انتخاب می‌ نمایند. دانشگاه‌ های سطح بالا جهت تحصیل رایگان، هزینه‌ های زندگی در سطح پایین، مخارج تحصیلی بسیار کم، همگی از دلایل مهاجرت به این کشور است.

مهاجرت به اتریش از طریق ویزای جستجوی کار

اخذ فرصت 6 ماهه جهت یافتن شغل، از جمله روش‌ های اخذ ویزای کار در اتریش به شمار می‌ رود. شما توسط این مجوز به مدت 6 ماه مهلت دارید تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. چنانچه در طول این مدت موفق به یافتن کار نشوید، می باید به کشور مبدا بازگردید. در صورت کسب 70 امتیاز از 100 امتیاز، مجاز به اخذ ویزای کاری خواهید بود. بنابراین سعی بر جمع‌ آوری امتیازهای لازم داشته باشید. تاییدیه مجوز کاری شما برای یافتن شغل به مدت 6 ماه، از سوی اداره کار اتریش صادر و موافقت می‌ گردد. از این رو پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را مطالعه بفرمائید.

در این بخش ابتدا توجه شما را به نمودار نرخ تورم در این کشور شرح می دهیم:

نرخ تورم در اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار با کارفرما

یکی دیگر از روش ‌ها دریافت پیشنهاد کاری از سوی شرکت یا کارفرما در اتریش است. این پیشنهاد می باید کتبا و به‌ صورت دعوتنامه از سوی شرکت یا کارفرمای مورد نظر باشد. درنهایت شما از این طریق موفق به اخذ ویزای کار و مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار می‌ شوید. مدت اعتبار این نوع ویزا 2 سال می‌ باشد.

بدین ترتیب که AMS می باید نسبت به درج آگهی مورد نظر به‌ مدت 3 ماه در اتریش اقدام نماید. پس از آن در صورتی که نیروی کار یافت نگردید، مجددا همان درخواست نیروی کار را به‌ مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند. نهایتا چنانچه هیچ نیروی کاری پیدا نشد، شغل موردنظر نصیب شما می‌ گردد. در نتیجه می‌ توانید نسبت به انجام مراحل اخذ ویزای کار و مهاجرت اقدام نمایید.

اما این راه مشکلاتی را دارد که انجام این پروسه را محال می‌ نماید. به این دلیل که همیشه در بازار کار، اولویت با نیروی بومی همان کشور است. بنابراین وقتی شخصی یا شرکتی جهت درخواست نیروی کار آگهی می‌ دهد. نیروهای بومی دست به کار می‌ شوند. آنها دارای پاسپورت اتریش بوده وعضو اتحادیه اروپا هستند. پس در درجه اول شغل مورد نظر نصیب آنان می‌ گردد. مدت زمان لازم برای این روش، 5 ماه است. ضمنا فرد متقاضی پس از 4 سال کسب و کار و اقامت در اتریش و پرداخت‌ مالیات‌ ها، می‌ تواند اخذ اقامت دائم نماید.

امتیازبندی جهت مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار

مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار مستلزم اخذ امتیاز از سوی متقاضی است. بدین معنا که با توجه به شرایطی که متقاضی دارا است، امتیاز خاصی تعلق می‌ گیرد. شرایطی که مربوط به سن، سوابق شغلی، تحصیلات،‌ مدرک زبان و نوع فارغ‌ التحصیلی و سایر می‌ باشد. جهت کار در این کشور ابتدا مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

در ذیل امتیازهای تعلق گرفته به هر یک از آنها شرح داده شده است:

آیتمامتیاز
بازه سنی 20 تا 35 سال20
بازه سنی 35 تا 40 سال 15
بازه سنی 40 تا 45 سالگی 10
در صورت دارا بودن مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد 20
در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی دکترا40
افرادی که در رشته‌های فنی و مهندسی و کامپیوتر فارغ‌التحصیل شده‌اند30
افرادی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های اتریش هستند 10
دارا بودن مدرک زبان آلمانی یا زبان انگلیسی در سطوح مبتدی یا پیشرفته 5 تا 10
دارا بودن سوابق شغلیحداکثر 20 (به ازای هر سال 2 امتیاز تعلق می‌گیرد.)
دارای سابقه شغلی به مدت حداقل 6 ماه در اتریش 10

امتیازبندی جهت مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار

شرایط اخذ ویزای‌ کار در اتریش

شرایط اخذ ویزای کاری در اتریش به شرح زیر می باشد:

  • دارا بودن مدرک کارشناسی به بالا و سوابق شغلی به مدت حداقل 3 تا 4 سال (سابقه کار مربوط به پایان تحصیلات دوره کارشناسی باشد.)
  • ارائه مدرک زبان توسط متقاضی
  • فرد متقاضی از همان ابتدا مجاز نمی باشد که خانواده‌ خود را از همان ابتدا به این‌ کشور ببرد.به اتریش را ندارد.
  • شخصی که در این کشور مشغول کار شده است، به طور متوسط ماهیانه می‌تواند بین 3000€ الی 6000€ (یورو) حقوق و دستمزد دریافت کند. در اکثر موارد، کسب و کار در رشته ‌های مهندسی مشمول این مبلغ حقوق می‌گردند.

اتریش و آلمان در حوزه اقتصادی جزء شرکای اصلی یکدیگر هستند. بنابراین فردی که موفق به اخذ ویزای کار این کشور می‌ گردد. بدین ترتيب به راحتی می ‌تواند به اقتصاد کشور آلمان ورود نماید.

کارت قرمز سفید قرمز اتریش

دانشجویان دانشگاه‌ های اتریش می‌ توانند پس از پایان تحصیلات و فارغ‌ التحصیلی در این کشور اقامت کرده و کارت قرمز سفید قرمز اتریش اخذ کنند. با در دست داشتن این کار به‌ راحتی شغل موردنظر خود را یافته و در آینده اقامت و تابعیت این کشور را بگیرند. افراد دارای ویزای تحصیلی در این مورد موفق‌ تر هستند. کارت قرمز سفید قرمز، کارت ویزای کاری این کشور است که توسط آن به‌ راحتی می‌ توان در این کشور مشغول کار شد.

چنانچه تصور می‌ کنید جهت اخذ ویزا و مهاجرت به اتریش 2023 از طریق ویزای کار دچار مشکل هستید، پیشنهاد ما مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است. این موسسه می ‌تواند شما را در زمینه تحصیل در اتریش، اخذ ویزای کار در اتریش و سایر درخواست‌ های شما همراهی نماید. بنابراین جهت کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره از طریق مشاوران و وکلای مجرب، با موسسه تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت حضوری و یا تلفنی پاسخگوی مشکلات و سوالات شما در این راه هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *