مهاجرت به کشور آلمان, مهاجرت به کشور انگلستان, مهاجرت به کشور سوئد

مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد

بررسی و مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد از سایر مباحثی می باشد که افراد بیمار در خصوص معالجه باید مدنظر قرار دهند. در سال 2023 ویزای پزشکی دارای شرایط ویژه ای است. افراد می توانند از این طریق اقدام کنند. در ادامه مقاله در این خصوص به ارائه مطالب بیشتری می پردازیم که از سوی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و طبق آخرین اطلاعات 2023 تدوین شده است.

اقدام به اخذ ویزا از طرق پست الکترونیک یا تلفن به‌ هیچ‌ عنوان از سوی سفارت آلمان مورد قبول نمی ‌باشد. همچنین سفارت پاسخگو نیست. همچنین در خصوص سوالاتی که پاسخ آنها در سایت سفارت بوده یا مربوط به سفارت آلمان در ایران نیست. در مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد موضوع این مقاله است که لازم است اطلاعاتی در خصوص این کشورها داشته باشیم.

ویزای درمان انگلیس

کسانی که برای انجام امور درمانی پزشکی قصد سفر به انگلستان را دارند، می‌ باید ویزای این کشور را اخذ کنند. شرایط اخذ این نوع ویزا به شرح ذیل می باشد:

  • افراد متقاضی دارای شرایط و ضوابط و مقررات در خصوص مهاجرت باشند.
  • عاری از هرگونه بیماری های واگیردار و مسری که جامعه را به خطر می اندازد، باشند.
  • زمان اختصاص یافته به انجام طول درمان، بلند مدت و طولانی نباشد.
  • از قبل هماهنگی های لازم با پزشک معالج انجام گرفته باشد.
  • دارای تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های درمان بدون کمک از دولت باشند.
  • فرد بیمار می باید پس از پایان یافتن دوره درمان پزشکی به کشور بازگردد.

مدارک لازم جهت ویزای پزشکی انگلستان

در مبحث مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد، مدارک لازم جهت اخذ ویزا در انگلیس عبارتند از:

  • پزشک معالج
  • مدارک و اسناد بانکی که نشان از تمکن مالی و توانایی فرد دارد.
  • اخذ و ارائه نامه کارفرمای متقاضی جهت صدور مرخصی
  • اوراق مالی شرکت برای کارفرمایان
  • ارائه اسناد و مدارک مسکن، زمین و مستغلات
  • ووچر رزرو هتل
  • پرینت و گردش حساب بانکی در 6 ماه گذشته

چنانچه تشخیص پزشک معالج بر این باشدکه مدت بیشتری برای مراقبت و درمان نیاز است. همچنین می‌توان ویزای پزشکی را تمدید نمود. در این حالت نام ‌پزشک معالج، قبوض پرداختی، زمان و تاریخ شروع درمان و مدارک مالی فرد بیمار می ‌باید به وزارت‌ کشور تسلیم گردد. همچنین مطالعه مقاله تحصیل پزشکی در انگلستان به شما پیشنهاد داده می شود.

در نمودار زیر درصد تعداد متقاضیان برای درمان در کشور انگلستان بدین شرح می باشد:

متقاضیان درمان در انگلستان

مراکز پزشکی آلمان جهت اعزام بیمار

برای مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد می باید راجع به بیمارستان های آلمان اطلاعاتی کسب کرد. کشور آلمان تعداد 1996 بیمارستان از جمله دولتی و خصوصی را در خود جای داده است. تعداد تخت‌ های موجود در این بیمارستان ها نیز 500671 تخت است. در مجموع بیش از 1.3 میلیون نفر از جمله کادر پزشکی، اداری و خدماتی در این بیمارستان ها مشغول ارائه خدمات هستند.

برطبق آمارهای به دست آمده در سال 2013، 77% ظرفیت بیمارستان ها مختص بیماران خارجی و داخلی بوده است. بیماران خارجی اعزامی از کشورهای خاورمیانه و اروپایی، آمریکای شمالی و اسکناندیناوی بوده است. در سال 2013 بودجه سازمان بهداشت و درمان این کشور بیش از 315 میلیارد € (یورو) تخمین زده شده بود. پیش بینی ها نشان می دهد این مبلغ در سال 2020 به بیش از 400 میلیارد € (یورو) برسد. این بیمارستان ها سابقه طولانی در درمان بیماران خارجی داشته اند و همواره دارند. بخش عمده ای از تعداد بیماران از کشورهای آمریکا، دانمارک، فرانسه، روسیه، انگلیس و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد.

تخصصی ‌ترین، مجهزترین و پیشرفته ‌ترین بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی در شهرهای هامبورگ و هانوفر (پروفسور سمیعی) آلمان وجود دارند. در این شهرها بالغ بر 48 بیمارستان و تعداد 32 کلینیک فعال بوده و در حال خدمات رسانی به بیماران هستند. در مجموع تعداد 11116 تخت در این بیمارستان ها وجود دارد.

رزرو نوبت و مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد

بیماران جهت تعیین وقت ویزا می ‌توانند به صورت اینترنتی در وب ‌سایت سفارت اقدام نمایند. همچنین با توجه به مدت زمان، درخواست وقت مصاحبه نمایند. در ایام نوروز و فصل تابستان تعداد متقاضیان افزایش می یابد. از سویی دیگر از این ایام تعداد پرسنل در بخش ویزا محدود می باشد. از این رو ممکن است تعیین وقت در این هنگام به مدت چند هفته طول بکشد. جهت کسب اطلاعات در خصوص این کشور می توانید مقاله هزینه زندگی در انگلستان 2023 را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

جهت بررسی ویزاهای شنگن مدت 14 روز به طول می انجامد. پس این مدت زمان نیز بر مدت قبلی افزوده می گردد. ضروری است با در نظر گرفتن این مدت زمان ها، بررسی های لازم جهت زمان بندی توسط متقاضی انجام شود. کسانی که سن آن ها بیشتر از 16 سال است، می باید به صورت جداگانه دارای گذرنامه باشند. صرفا افراد مقیم ایران می توانند درخواست خود را ارائه نمایند. باجه اطلاعات، جایی است که در مواقع ضروری می توان جهت تعیین وقت فوری و اورژانسی به آنجا مراجعه نمود.

 

رزرو نوبت و مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد

مدارک جهت پذیرش بیمار در آلمان

به منظور پذیرش از کشور آلمان، افراد بیمار باید مدارکی را آماده کنند:

  • ارائه و تکمیل فرم مخصوص اطلاعات هویتی بیمار که باید به زبان فارسی باشد.
  • رزومه پزشکی بیمارشامل نوع بیماری، اعمال جراحی انجام شده، داروهای مصرفی، مدت مصرف دارو می باید تکمیل و ارائه گردد. (فرم به زبان انگلیسی یا آلمانی تکمیل گردد)
  • ارائه آزمایشات مرتبط با وضعیت فعلی بیمار که تاریخ آنها جدید باشد. مانند سی تی اسکن، رادیوگرافی و غیره

در مواقعی ممکن است بیماری شخص بیمار پس از ارسال مدارک پزشکی او تشدید گردد. همچنین نیاز به مداوای بیشتری داشته باشد. اما این هزینه‌ ها در هزینه های اولیه او لحاظ نشده باشد. در این صورت خانواده بیمار ملزم به پرداخت هزینه های مضاف بر هزینه های اولیه در طی مراحل مداوا هستند. این کار می باید به صورت فوری توسط خانواده بیمار انجام گیرد تا مراحل درمان دچار مشکل نگردد.

روند معالجه بیمار در آلمان

در واقع روند معالجه یک فرد بیمار در کشور آلمان شامل مراحل ذیل می باشد که می باید انجام گردد:

  • تشخیص نوع بیماری
  • شیوه و طریقه درمان
  • هزینه هایی که می باید برای درمان بیمار پرداخت گردد.
  • مدت زمانی که برای درمان نیاز می باشد.

روند درمان پزشکی در سوئد

در مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان،‌ انگلیس و سوئد می باید به مدارک لازمه توجه نمود. یکی دیگر از کشورهایی که فرد بیمار در بیمارستان های این کشور پذیرش می شوند، کشور سوئد است. ممکن است سفر به کشور سوئد بر مبنای درمان های پزشکی انجام گیرد. در اینصورت متقاضی می‌باید فرمی به نام برگ ضمیمه سی را تکمیل نموده و همراه با ویزا به سفارت تسلیم نماید.

علاوه بر آن یک نامه یا یک گواهی صادر شده از سوی بیمارستان نیز می باید تحویل سفارت گردد. این گواهی تایید می‌کند که شخص بیمار چه زمانی در سوئد تحت درمان قرار می‌گیرد. همچنین زمان درمان چقدر است. لازم به ذکر فرد بیمار ملزم به ارائه گواهی از سوی کشور ایران است تا ثابت نماید بیماری او در کشور ایران قابل درمان نیست.

تمکن مالی در این زمینه از الزامات است. بیمار باید ثابت نماید که از عهده مخارج درمان و مراقبت های پس از آن در سوئد بر می آید. هر اطلاعاتی که درخصوص مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد نیاز دارید. همچنین می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به هر گونه سوال در زمینه های اخذ ویزای آلمان، مهاجرت به سوئد و ویزای انگلیس هستند. بنابراین منتظر تماس های تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری شما عزیزان هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *