مهاجرت کاری استرالیا, مهاجرت کاری کانادا

مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

امروزه مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا موضوعی می باشد که مورد توجه قشر زیادی از افراد در خصوص کار و زندگی در این کشورها نیز قرار گرفته است. در این مقاله تصمیم داریم به بررسی و مقایسه این ویزاها نیز بپردازیم. فردی که قصد مهاجرت به کانادا یا استرالیا را دارد و نمی تواند بین این 2 انتخاب کند، در قدم اول بایستی همه جوانب در این 2 کشور را در نظر گرفته و مورد بررسی قرار دهد. جوانب و شرایطی از قبیل هزینه های زندگی، وضعیت اشتغال و بازار کار، چگونگی پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشگاه، مالیات های حاصله و همچنین مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا برای مهاجرت کاری فرد مورد اهمیت خواهد بود. به پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ادامه مقاله را با ما همراهی نمایید.

برای مقایسه به طور قطع نمی توان یکی از این 2 کشور را انتخاب نمود و این تصمیم دشواری می باشد. چرا که هر دو کشور کانادا و استرالیا از لحاظ تحصیلی، کاری، زندگی، بازار کار و سطح زندگی از استانداردهای جهانی و بالایی برخوردارند. اما وجه اشتراک این دو کشور این است که جهت دریافت ویزاهای مختلف می بایست امتیاز کسب نمود.

مشاغل و مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

به طور کلی وضعیت مشاغل و بازار اشتغال در کشورهای کانادا و استرالیا در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا در سطح ایده آلی نسبت به سایر کشورهای دنیا قرار دارد. چراکه معادن طبیعی و همچنین معادن زیادی را دارا هستند. بنابراین وضعیت مشاغل و اقتصاد این کشورها فوق العاده است. با این تفاوت که نیاز شغلی در 2 کشور با یکدیگر متفاوت است. به عبارت دیگر برخی مشاغل در استرالیا پرطرفدار و زیاد بوده و برخی دیگر نیز در کشور کانادا متقاضیان زیادی دارد. به طور مثال اگرچه شغل پرستاری در هر 2 کشور متقاضیان زیادی دارد، اما آمار مشاغل مورد نیاز در رشته های مختلف پرستاری در کشور کانادا بسیار زیاد بوده و متقاضیان زیادی را به کار می گیرد. اما در مجموع در این زمینه تفاوت چندانی ندارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق نمودار زیر با تغییرات تورم در این کشور آشنا شوید:

نرخ تورم در استرالیا

مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا در رشته های فنی

این واقعیت وجود دارد که افراد متخصص و حرفه ای در زمینه های فنی و صنعتی، دارای شرایط بهتر و شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مورد علاقه خود در کشو کانادا هستند. چرا که کانادا از لحاظ تولیدی و صنعتی پایگاه بزرگی به شمار می‌ رود. در نتیجه کمپانی‌ های صنعتی عظیمی در این کشور وجود دارند. از سویی دیگر در کشور استرالیا شرکت‌ های بزرگی وجود دارند که در زمینه‌ های فناوری اطلاعات مشغول فعالیت هستند. ضمنا بخش‌ های صنعتی در استرالیا نیز دارای رشد هستند. بر اساس آمارهای به دست آمده، نرخ مشارکت نیروی کار در کشور کشورهای کانادا و استرالیا به ترتیب 5604 و 6506 تخمین زده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در استرالیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور خواهد بود.

مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا در مشاغل مورد نیاز

به طور کلی می‌ توان گفت استرالیا بیشتر نیاز به مشاغل اداری و کشور کانادا اساسا نیاز به مشاغل صنعتی دارد. بنابراین می‌ توان نتیجه گرفت که حقوق مشاغل یقه سفید (اداری) در استرالیا بالا بوده و برای مشاغل یقه آبی (صنعتی) در کشور کانادا نیز حقوق بالایی پرداخت می‌ گردد. در این 2 کشور در مورد کد رشته ‌های مختلف به هیچ وجه عدم نیاز وجود ندارد. مثلا ساخت و ساز در کشور کانادا رونق بسیاری دارد و بالاترین شاخص این کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین در مشاغل زیر هر دو کشور مشترکا نیاز به نیروی کار دارند:

  • تکنسین مخابرات
  • نقشه کشی صنعتی
  • طراحی صنعتی
  • مهندسی پزشکی
  • سرپرست جوشکار
  • مدیرت مالی
  • حسابداری

حقوق و مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

مقایسه میزان حقوق و دستمزد در کشورهای کانادا و استرالیا به مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا مرتبط است. در این مورد باید گفت که در کشور کانادا حقوق اشخاص مشغول به کار در مشاغل مختلف کسب و کار از شهری به شهری دیگر متغیر است. همچنین مبلغ دریافتی به میزان تخصص و مهارت فرد شاغل نیز بستگی دارد. این در حالی است که در کشور استرالیا مبالغ دریافتی افراد شاغل در همه جای این کشور یکسان می باشد.

درصد آسانی کار بدین صورت است:

کشورمیزان درصد
استرالیا9 الی 15%
کانادا8 الی 22%

حقوق و دستمزد مشاغل اداری در کشور استرالیا بالا است. همین طور مبلغ حقوق در مشاغل فنی و مهندسی در کانادا نیز در سطح بالایی قرار دارد. بنابراین از دیگر مواردی که حتما باید مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گیرد میزان حقوق دریافتی در این 2 کشور است. از این رو یکی دیگر از پیشنهادات ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در استرالیا نیز می باشد.

 

حقوق و مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

مهاجرت کاری به کانادا یا استرالیا

در مبحث مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا، برای مهاجرت به کانادا یا استرالیا باید این گونه بیان کرد که مهاجرت به کشور کانگوروها یا کشور غازها؟ کشورهای کانادا و استرالیا، هر دو از جمله کشورهایی هستند که هر ساله پذیرای تعداد زیادی مهاجر از سراسر دنیا می باشند. مهاجرت به کانادا و یا مهاجرت به استرالیا هر دو موضوع دارای مزیت و معایبی برای مهاجر هستند. اما مساله ای که این دو را از یکدیگر متمایز می سازد شرایط فعلی شخص مهاجر و متقاضی است. به عبارت دیگر هر فرد با توجه به این که برای مهاجرت به اروپا یا اقیانوسیه چه شرایط فعلی دارد، می تواند بین این 2 کشور انتخاب کند.

نرخ بیکاری در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

درخصوص نرخ بیکاری، اخیرا طبق آمارهای به دست آمده مشخص گردید که درصد نرخ بیکاری در کشور استرالیا بسیار پایین تر از کشور کانادا است. اما نمی توان نادیده گرفت که کشور کانادا پایین ترین نرخ بیکاری را در 40 سال گذشته داشته و آن را حفظ کرده است. به طوری که در سال 2023 پیشبینی شده است نرخ سود بانک مرکزی کشور کانادا افزایش قابل توجهی داشته است.

نرخ بیکاری در این کشورها بدین صورت است:

کشورنرخ بیکاری
استرالیا5.5%
کانادا5.6%

تفاوت نامحسوس این 2 کشور درخصوص موضوع نرخ بیکاری در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا باعث گردیده استرالیا و کانادا مقاصد خوبی برای مهاجرت افراد متخصص و حرفه ای باشند.

نرخ تورم برای کار در کانادا و استرالیا

بررسی هزینه مهاجرت به استرالیا و کانادا در موضوع مقایسه ویزای کار در کانادا و استرالیا مهمترین مساله مهاجرت است. در این خصوص شایان ذکر است که نرخ تورم در این دو کشور متفاوت بوده و به میزان 109% در استرالیا و 202% در کشور کانادا می باشد. در مجموع این احتمال وجود دارد که بر سر دو راهی مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا قرار گرفته باشید. در این صورت از مشاوره های تخصصی و حرفه ای وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید. این مشاوره ها بهترین راهکار و تصمیم را برای شما فراهم آورده و مسیر مهاجرت شما را کوتاه تر می سازد. اخذ مشاوره از طریق مراجعه به صورت حضوری به دفتر موسسه و نیز تماس تلفنی رایگان خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *