مهاجرت تحصیلی اتریش

معرفی دانشگاه مودول اتریش

معرفی دانشگاه مودول اتریش

این مقاله به معرفی دانشگاه مودول اتریش (Modul University) اختصاص دارد. مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور از برترین طرق می باشد. اگر تحصیل در اتریش، روش انتخابی مهاجرت شما است، پیشنهاد می ‌نماییم مطالب ذیل را مطالعه بفرمایید. شما با در اختیار داشتن اطلاعات از دانشگاه های اتریش، قادر خواهید بود جهت مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. این مقاله که توسط متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده سعی بر آن دارد تا در خصوص دانشگاه مودول اطلاعات کامل و موثقی را برای شما ارائه نماید. لذا پیشنهاد می گردد که در ادامه این مطالب را مطالعه نمایید.

بررسی و معرفی دانشگاه مودول اتریش

یکی از بهترین و برجسته ترین دانشگاه های کشور اتریش دانشگاه مودول اتریش است. مودول بین دانشگاه های خصوصی اتریش، پرچم‌ دار این کشور به شمار می رود. این دانشگاه در سال 2007 در شهر وین اتریش تاسیس گردید. مالک آن، اتاق بازرگانی و صنعت اتریش بوده که بزرگترین فراهم آورنده نظام آموزش خصوصی در اتریش است. تنها ایرادی که بر این دانشگاه وارد است، محدودیت رشته های دانشگاهی است که در ادامه مقاله به آن اشاره می ‌نماییم. در مقابل این محدودیت، مزیتی هم وجود دارد. دانشجویان می ‌توانند در مقاطع بالاتر تغییر رشته داده است. در رشته غیرمرتبط با رشته اصلی خود ادامه تحصیل دهند.

به‌ طور مثال، دانشجوی این دانشگاه پس از اخذ مدرک کارشناسی رشته مدیریت، می ‌تواند در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل در رشته مهمانداری بپردازد. اساتیدی که در این دانشگاه مشغول تدریس می ‌باشند. در زمینه تجارت و مدیریت در حوزه شنگن بسیار مشهور هستند. یکی دیگر از مزایای آن، تضمین فعالیت شغلی پس از اتمام دوره کارآموزی است. بدین صورت که دانشجو پس از اتمام دوره اینترشیپ، می‌ تواند اخذ اقامت نموده و در حوزه شنگن مشغول به کار گردد.

دانشکده های دانشگاه مودول اتریش

در معرفی دانشگاه مودول اتریش قابل ذکر است این دانشگاه دارای 3 دانشکده در رشته ‌های ذیل می‌ باشد که عبارتند از:

  • دانشکده رشته مدیریت بین‌الملل
  • دانشکده فناوری رسانه‌های نوین
  • دانشکده مدیریت گردشگری (توریسم) و مهمانداری

کلیه دوره‌ های آموزشی این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می ‌گردد. بالغ بر 70% دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده ‌اند که دارای بیش از 70 ملیت هستند. در پاییز 2016 میلادی، اولین و تنهاترین پردیس دانشگاه اتریش در دبی توسط دانشگاه مدول دبی افتتاح گردید.

از این رو حداقل هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشگاه مودول اتریش

مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه مودول وجود دارد، شامل موارد ذیل است:

  • ارائه مدرک دوره دبیرستان به همراه ریزنمرات
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در آیلتس 6 یا تافل نمره 76 IBT یا مدرک زبان آلمانی سطح B2
  • تعداد دو توصیه ‌نامه از دانشگاه ‌های قبلی
  • ارائه مقاله کوتاه از سوی متقاضی

جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله ویزای تحصیلی اتریش را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

درخواست پذیرش و معرفی دانشگاه مودول اتریش

تا اینجا به معرفی دانشگاه مودول اتریش پرداختیم. اکنون نحوه پذیرش در این دانشگاه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. درخواست، بررسی درخواست و مصاحبه و تصمیم پذیرش. دانشجو می باید از طریق برنامه آنلاین MU فرم مربوطه را تکمیل نموده و مدارک ذیل را آپلود نماید:

  • تاریخچه ‌ای از اطلاعات فردی متقاضی
  • انگیزه نامه متقاضی که اهداف و دلایل درخواست او به دانشگاه مودول را بیان نماید.
  • گواهی اثبات صلاحیت علمی دانشجو جهت ورود به دانشگاه. (ارائه مدرک دبیرستان جهت مقطع کارشناسی و ارائه مدرک دانشگاهی کارشناسی جهت مقطع کارشناسی ارشد)
  • مدرک زبان انگلیسی سطح B2 برای مقطع کارشناسی و مدرک سطح C1‌ برای مقطع کارشناسی ارشد
  • تصویر پاسپورت متقاضی
  • عکس متقاضی
  • تعداد 2 توصیه‌ نامه صادره از دانشگاه ‌های قبلی
  • مقاله کوتاه صرفا در مقطع کارشناسی

توجه داشته باشید که مراحل درخواست را کامل نمایید. درخواست متقاضیان در صورت عدم تکمیل و ناقصی مراحل، مردود خواهد شد. بیان این نکته ضروری است که کلیه مدارک ارائه شده توسط متقاضی باید به زبان انگلیسی باشد. هزینه زندگی در اتریش را از طریق مراجعه به لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

مصاحبه دانشگاه مودول اتریش

در این مرحله درخواست متقاضی بر مبنای توانایی ‌ها و مهارت ‌های او مورد بررسی قرار می ‌گیرد. درصورت تاییدیه دانشگاه، به یکی از اعضاء گروه پذیرش دانشگاه جهت مصاحبه در دانشگاه یا مصاحبه اسکایپ ویدیو لینک می‌ گردید. در مصاحبه این احتمال می ‌رود که هرگونه سوالی از متقاضی پرسیده شود تا شخصیت و درک متقاضیان ارزیابی گردد. به ‌طور معمول تصمیم به پذیرش ازسوی دانشگاه هفته ‌ای یکبار بر مبنای انگیزه، عملکرد، موفقیت در مصاحبه و استعداد متقاضی انجام می‌ گیرد. اسناد پذیرش زمانی به دانشجوی آینده ارسال خواهد شد که تصمیم به پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه مثبت اعلام گردد.

مهلتی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه مودول وجود دارد، طبق ضوابط ذیل است:

  • اواخر ماه فوریه، آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه می ‌باشد.
  • چنانچه متقاضی قصد تحصیل در ترم بهاره 2023 را داشته باشد، می ‌باید 31 اکتبر 2022 درخواست خود را ارائه نماید.
  • همچنین اگر مایل به انتخاب ترم پاییزه است. از این رو می ‌باید 31 می 2022 اقدام به ارائه درخواست نماید.

 هزینه زندگی برای دانشجویان در دانشگاه مودول اتریش

خبر خوب این است که استاندارد زندگی در این کشور بسیار بالا است. در واقع، اتریش در سال جاری رتبه دوم جهانی را برای بالاترین کیفیت زندگی کسب کرد. در همین حال، شهر وین پایتخت این کشور عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان را برای یک دهه به دست آورده است. گفته می شود، در حالی که استاندارد زندگی بالا است، هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نیز بالا است.

میزان درآمد قابل تصرفی که برای زندگی راحت نیاز دارید به اندازه خانواده، محل زندگی، داشتن فرزند و غیره بستگی دارد. خوشبختانه، بسیاری از شرکت ها هنگام ارائه حقوق، به ویژه برای مهاجران، هزینه زندگی در این کشور را در نظر می گیرند. با این حال در سال های گذشته، حدود %10 از جمعیت این کشور در فقر درآمد نسبی زندگی می کردند. این نسبت در جامعه مهاجر افزایش می ‌یابد، جایی که اتریش‌ های خارجی 2.4 برابر بیشتر در معرض خطر فقر هستند.

جدول زیر هزینه اجاره آپارتمان در این کشور را نشان می دهد:

پارامترهزینه به یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر880€
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر630€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1500€
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1200€

هزینه تحصیل در دانشگاه مودول اتریش

هزینه های تحصیل در اتریش براساس نوع دانشگاه و نوع رشته انتخابی متغیر است. مبلغ شهریه تحصیلی مختص دوره های 3 ساله، 40000€ (یورو) می ‌باشد. همچنین می باید در 6 قسط متوسط متقاضی پرداخت گردد. مبلغ شهریه مختص دوره های 4 ساله نیز، 54000€ (یورو) می‌ باشد که می باید در 8 قسط پرداخت گردد.

هزینه تحصیل در دانشگاه مودول اتریش به شرح ذیل می‌ باشد:

مقطع تحصیلی و رشتهطول دوره هزینه به یورو در هر ترمهزینه به یورو در هر سال
تحصیل در مقطع کارشناسی (مدیریت بازرگانی) دوره 3 ساله2000€4000€
تحصیل در مقطع کارشناسی (مدیریت بازرگانی)دوره 4 ساله6900€14000€
تحصیل در مقطع کارشناسی (علوم پایه)دوره 3 ساله7000€14000€
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (علوم پایه)دوره 2 ساله7000€14000€
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (مدیریت بازرگانی)دوره 2 ساله400€800€
تحصیل در مقطع دکترا دورهدوره 4 ساله400€800€

کلیات معرفی دانشگاه مودول اتریش

در این نوشتار به معرفی این دانشگاه به ‌عنوان معتبرترین دانشگاه خصوصی این کشور پرداختیم. متوجه شدید که این دانشگاه مزایای بسیار خوبی برای تحصیل شما در این کشور دارد. اکنون با در نظر گرفتن مطالب بالا و نوع رشته انتخابی خود بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر تصمیم دارید سایر دانشگاه‌ های این کشور را نیز بررسی و تحلیل نمایید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص معرفی دانشگاه مودول اتریش اطلاعات کلی را در اختیار شما عزیزان قرار داده است. چنانچه به اطلاعات دیگری درخصوص تحصیل در اتریش و نحوه پذیرش در دانشگاه های این کشور نیاز دارید، می ‌توانید با کارشناسان ماهر ما ارتباط بگیرید. با اخذ مشاوره می ‌توانید بهترین گزینه و بهترین دانشگاه اتریش را با توجه به رشته مورد علاقه‌ خود را انتخاب نمایید. خدمات این موسسه از طریق وکلای مجرب ما به شما عزیزان ارائه می ‌گردد. ما همواره جهت دستیابی به اهداف در کنار شما خواهیم بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *