مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه شیکاگو

معرفی دانشگاه شیکاگو آمریکا

معرفی دانشگاه شیکاگو آمریکا به چند بخش اصلی تقسیم می شود و متقاضیان می باید از شرایط ورود، هزینه های تحصیل و پذیرش رشته اطلاع یابند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت معرفی دانشگاه شیکاگو قصد دارند تا متقاضیان و هموطنان عزیز را از بهترین رشته ها و دوره های تحصیلی در این دانشگاه با کیفیت آگاه سازند. از این رو درباره هزینه ها و مخارج تحصیل در دانشگاه شیکاگو اطلاعات دقیقی به را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

معرفی دانشگاه شیکاگو آمریکا

این دانشگاه، دانشگاه خصوصی می باشد که در جنوب ایالت شیکاگو، ایلینوی و در کشور ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاه های ایالات متحده می باشد. لازم به ذکر است که این دانشگاه در سال 1890 با سرمایه گذاری جان دی راکفلر تاسیس شد. ویلیام رینگی هارپر، رئیس دانشگاه در سال های 1891 تا 1906، برای ایجاد آنچه که به عنوان چشم انداز و شخصیت دانشگاه سنتی در نظر گرفته شده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این دانشگاه در جامعه بین المللی به عنوان یک مرکز تحقیق و مطالعات پیشرفته شناخته می شود. همچنین پیشگام در آموزش بزرگسالان می باشد. از طریق برنامه شیکاگو که برای تضمین آموزش گسترده در سطح وسیع طراحی شده است. سایر برنامه های کارشناسی را تحت تاثیر قرار داده است.

تحت مدیریت رابرت مچ هاچینز، رئیس این دانشگاه که از سال 1929 تا 1945 رئیس این دانشگاه بود. از سال 1945 تا 1951 سرپرست دانشگاه به شمار می رفت. کالج توجه کشور را برای چنین سیاست های ابتکاری به عنوان سنجش دستاوردهای دانش آموزی توسط بررسی جامع و توجه به خواندن «کتاب های بزرگ» جلب کرد. تعداد ثبت نام در این دانشگاه بیش از 14000 نفر در سال می باشد. این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی و معنوی در سطح جهان فعالیت دارد. لازم به ذکر است که در سال 1892، اولین بخش جامعه شناسی ایالات متحده در این دانشگاه تاسیس شد.

دستاوردهای دانشگاه شیکاگو آمریکا

در سال 1942، اولین واکنش زنجیره ای هسته ای کنترل شده خود مختار هسته ای بود. تحت هدایت فیزیکدان انریکو فرمی در دانشگاه شیکاگو به دست آمد. دستاوردهای قابل توجه دیگر از دانشمندان شیکاگو شامل توسعه کربن-14 (1946) و جداسازی و اولویت بندی عناصر پلوتونیوم (1942) است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تعداد دانشجویان بین ‌المللی در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

اطلاعات کلی دانشگاه شیکاگو آمریکا

این دانشگاه شامل کالج کارشناسی، 4 بخش فارغ التحصیل (علوم زیستی، علوم انسانی، علوم فیزیکی و علوم اجتماعی)، دانشکده عمومی مطالعات گراهام (آموزش مداوم) و 6 کالج حرفه ای فارغ التحصیلی (مدرسه الهیات، مدرسه کارشناسی ارشد، قانون دانشکده پزشکی پریتزکر، دانشکده اداره خدمات اجتماعی و ایروینگ ب. هریس، دانشکده مطالعات سیاست عمومی) می شود. این دانشگاه همچنین دارای 6 کتابخانه، از جمله کتابخانه جو و ریکا مانوسوتو که توسط هلموت جین طراحی شده است، می شود. این مرکز دارای تعدادی از مراکز برای تحصیلات و تحقیقات پیشرفته است، از جمله:

  • موسسه شرقی (مطالعات خاورمیانه باستانی)
  • موسسه محاسبات جیمز فرانک
  • موسسه انریکو فارمی
  • مرکز تحقیقات موسسه ملی
  • مرکز مطالعات بین المللی

دانشگاه شیکاگو تحت نظارت دولت آمریکا، مدیریت آزمایشگاه آرگون را به عهده دارد.

موسسات فرهنگی در محوطه دانشگاه یا نزدیک آن عبارتند از:

  • موزه علم و صنعت
  • موزه تاریخ آمریکایی و آفریقایی
  • موزه هنر دیوید و آلفرد
  • خانه فردریک
  • DuSable

جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله اعزام دانشجو به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

پذیرش و هزینه های تحصیل دانشگاه شیکاگو آمریکا

دانشگاه شیکاگو آمریکا یک دانشگاه خصوصی می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در این دانشگاه در هر سال به طور میانگین 55000$ (دلار) می باشد. دولت این کشورهیچ کمک هزینه و بورسیه ای به دانشجویان دانشگاه های خصوصی ارائه نمی دهد. پذیرفته شدن در این دانشگاه و کسب قبولی در این دانشگاه امری سخت و رقابتی محسوب می شود. طبق آمار ایالات متحده آمریکا، تنها 8% از متقاضیان برای پاییز 2016 پذیرفته شدند. لازم به ذکر است که بیش از 31000 نفر اقدام به ورود به دانشگاه کرده اند. اما تنها 2500 موفق به ورود به دانشگاه شده اند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

پذیرش و هزینه های تحصیل دانشگاه شیکاگو آمریکا

موقعیت مکانی دانشگاه شیکاگو آمریکا

دانشگاه شیکاگو به دلیل موقعیت مکانی و برنامه های دقیق تحصیلی و غنی سازی آن شناخته شده می باشد. این مرکز تحصیلی در محله هاید پارک، خانه سابق رئیس جمهور پیشین باراک اوباما واقع شده است. اوباما به مدت 12 سال در دانشکده حقوق این دانشگاه تحصیل کرده است. دانشجویان می توانند از بیش از 100 رشته مانند تاریخ یا مطالعات زیست محیطی را برای تحصیل انتخاب کنند. در طول تجربه تحصیل در خارج از کشور از یونان، چین و فرانسه بازدید کنند. این دانشگاه بیش از 80 جایزه نوبل کسب کرده است.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در chicago university آمریکا

محبوب ترین رشته های اصلی در این دانشگاه که به چند بخش تقسیم می شوند:

  • اقتصاد
  • زیست شناسی
  • علوم زیستی
  • علوم عمومی
  • ریاضیات عمومی
  • علوم سیاسی و دولت عمومی
  • تجزیه و تحلیل سیاست عمومی

هموطنان عزیز قبل از ورود به خاک این کشور، حتما باید از هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا به صورت کامل مطلع باشند. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از شرایط تحصیل این دانشگاه و تحصیل در رشته های مختلف در این دانشگاه با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *