مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

مدارس ایرانی کره جنوبی

مدارس ایرانی کره جنوبی

در طول 10 سال گذشته مدارس ایرانی کره جنوبی به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانش آموزان ایرانی و اروپایی تبدیل شده است. کره جنوبی جزء یکی از تحصیل کرده ترین و توسعه یافته ترین کشورهای جهان محسوب می شود. زندگی و تحصیل در کره جنوبی ممکن است فرصتی برای دانش آموزان برای کشف یک کشور زیبا و پر جنب و جوش را فراهم کند. کره جنوبی در مقایسه با هنگ کنگ یا سنگاپور نیروگاه آسیای شرقی است. این کشور در قسمت جنوبی شبه جزیره کره واقع شده است و سئول به عنوان پایتخت این کشور با جمیت 11 میلون نفر شناخته شده است.  این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما تهیه شده است.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی کره جنوبی

فارغ التحصیلی در مدارج بالا در سیستم آموزشی مدارس ایرانی کره از اهمیت بالایی برخوردار است. والدین فرزند خود را تشویق می کنند تا در تحصیلات خود برتر باشند تا بتوانند آینده ای امن و قابل احترام را در جامعه خود تضمین کنند. تحصیل در این مدارس بسیار جدی گرفته می شود و امتحانات نهایی به عنوان نقطه عطفی برای کودک عمل می کند. همچنین بعد از گذراندن دوران آموزشی در مدرسه گرفتن مدرک دانشگاهی در کره جنوبی الزامی است. در غیر این صورت یک فرد به عنوان شهروند درجه دو محسوب می شود.

دوره های آموزشی در این سیستم به 3 دسته ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تقسیم می شوند:

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی کره جنوبی

مهد کودک در مدارس ایرانی کره جنوبی اختیاری است و بیشتر والدین ترجیح می دهند کودکان کوچک خود را در منزل نگه دارند. با این حال در 6 سالگی باید فرزند آنها به 6 سال آموزش ابتدایی برود. در این دوره دروسی مانند انگلیسی، هنرهای زیبا، زبان کره ای، ریاضیات، مطالعات اجتماعی، موسیقی را آموزش می بینند. که معمولا تمامی این دروس توسط یک معلم ارائه می شود. برخی از والدین فرزندان خود را بعد از ساعت کاری به مدرسه می فرستند جایی که ممکن است زبان انگلیسی بهتر آموزش داده شود. همچنین مدارس ایرانی کره جنوبی آموزش ابتدایی رایگان را برای آموزش عموم مردم با دانش ضروری فراهم می کند.

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی کره جنوبی

آموزش دوره راهنمایی و دبیرستان در مدارس ایرانی کره جنوبی

بعد از اتمام دوره ابتدایی دوره راهنمایی در این مدارس آغاز می شود. هدف از آموزش دوره راهنمایی گسترش دانش پایه علاوه بر آموزش ابتدایی است. هر دانش آموزی که می خواهد تحصیلات متوسطه داشته باشد می تواند برای مدارس ایرانی نزدیک محل سکونت خود درخواست دهد. دوره راهنمایی در این مدارس 3 ساله می باشد. بعد از اتمام دوره راهنمایی در این مدارس آموزش دبیرستان آغاز می شود هدف از آموزش دبیرستان در مدارس ایرانی کره جنوبی ارائه آموزش عمومی متوسطه تا عالی و آموزش تخصصی پایه است. دوره دبیرستان در این مدارس 3 ساله بوده و رایگان نمی باشد.

اهمیت زبان کره ای در مدارس ایرانی کره جنوبی

در مدارس ایرانی کره جنوبی زبان کره ای برای ادغام فرهنگ ضروری است. بدون دانستن زبان کره ای زندگی روز مره در جامعه محلی و مدارس بسیار دشوار و ناخوشایند است. دانستن زبان کره ای در سطوح تحصیلی این مدارس ضروری است. زیرا حتی برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند اغلب شامل برخی کلاس هایی هستند که به زبان کره ای تدریس می شود. بنابراین اکثر دانش آموزان کره ای تحصیلات خود را در کره با یادگیری زبان در موسسه زبان کره ای یکی از مدارس این کشور آغاز می کنند. برنامه های زبان کره ای در مدارس ایرانی این کشور شامل 4 فصل در سال (بهار، تابستان، پائیز، زمستان) و هر سه ماهه 10 هفته است. شما معمولا 1 ساعت در روز و 5 روز در هفته کلاس زبان کره ای دارید.

سال تحصیلی و ساعت مدارس ایرانی کره جنوبی

سال تحصیلی در مدارس ایرانی کره جنوبی از مارس تا فوریه ادامه دارد. ترم اول پنج ماه از مارس تا جولای طول می کشد و پس از آن یک ماه تعطیلات تابستانی است. ترم دوم از سپتامبر شروع می شود و در فوریه به پایان می رسد. با یک و نیم ماه تعطیلات زمستانی که از اواسط دسامبر شروع می شود و در اواخر ژانویه به پایان می رسد. مدت زمانی که دانش آموزان در مدارس ایرانی کره جنوبی می گذرانند به سطح تحصیلی آنها بستگی دارد.

دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان کمی بیشتر در مدرسه حضور دارند و از ساعت 8 تا حدود 16:30 در مدرسه می مانند. دقیقه اول مدرسه برای خودآموزی است که در طی آن معلم حضور و غیاب را بررسی می کند و به امور اداری رسیدگی می کند. شروع کلاس ها ساعت 8:30 و مدت هر درس 45 دقیقه است که بین آن 10 دقیقه استراحت وجود دارد. نهار ساعت 12:30 سرو می شود و یک ساعت طول می کشد.

هزینه تحصیل در اقامتگاه های مدارس ایرانی کره جنوبی

مدارس ایرانی کره جنوبی برای دانش آموزان بین المللی خود خوابگاه های اقامتی در مدارس و خارج از این مدارس اعطاء می کند. این خوابگاه ها یکی از مقرون به صرفه ترین امکانات زندگی در در اقامتگاه های این مدارس محسوب می شود. با این حال تامین مکانی برای خود نسبتا دشوار است. از این رو ما به دانش آموزان توصیه می کنیم که در مراحل اولیه ثبت نام در این مدارس اقدام به تهیه اقامتگاه مناسب کنند. همچنین دانش آموزان می توانند با دوستان خود آپارتمان اجاره کنند یا در پانسیون اقامت کنند.

در این قسمت یک محاسبه تقریبی برای هزینه کلی برای اقامت در مدارس ایرانی کره جنوبی داخل جدول ارائه شده است:

قیمت به (دلار)نوع اقامتگاه
300$خوابگاه
300$ تا 600$پانسیون
1400$تا 600$آپارتمان های اجاره ای

علاوه بر هزینه های اقامت در مدارس ایرانی کره جنوبی جندین هزینه اضافی دیگر نیز وجود دارد که دانش آموز باید در نظر بگیرد. این هزینه ها شامل کتاب، لوازم التحریر، وسایل برقی، غذا و غیره نیز می شود.

مدرسه ایرانی جمهوری اسلامی در کره جنوبی

مدرسه ایرانی جمهوری اسلامی کره جنوبی در محدوده آسیای شرقی در سئول پایتخت کره جنوبی قرار دارد. این مدرسه دارای امکانات علمی و آموزشی متنوعی برای دانش آموزان می باشد. مدرسه جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 با هدف نوآوری و نوآفرینی در کره جنوبی توسط دولت و آموزش و پرورش تاسیس شد. ظرفیت دانش آموزی آن 325 دانش آموز در سال است که به طور متوسط 23 دانش آموز در 14 کلاس آموزشی حضور دارند. همچنین این مدرسه دارای 365 متر مربع ساختمان آموزشی و 685 متر مربع حیات سر باز برای فعالیت های ورزشی می باشد. امکانات رفاهی این مجموعه شامل سالن غذاخوری، کمد شخصی، سالن آمفی تئاتر، اتاق بهداشت، سالن ورزشی، نمازخانه و غیره می باشد.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مسئول برنامه ریزی های اجتماعی و خدمات زیر را نیز به دانش آموزان خود ارائه می دهد که در تصویر زیر به خوبی به نمایش در آمده است:

خدمات در مدارس ایرانی کره جنوبیاگر قصد تحصیل در کره جنوبی و یا مهاجرت به کره جنوبی را دارید. برای اینکه بتوانید یک تصمیم آگاهانه اتخاذ کنید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مدارس ایرانی کره جنوبی

  1. کیمیا دریجانی گفت:

    سلام من ۱۴ سال دارم و معدلم بالای ۱۹.۵هست ایل شرایط قبولی رو دارم

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. Sara گفت:

    سلام
    ببخشید برای سن ۱۷ سال میشه برای کره ی جنوبی اقدام کرد که در اونجا ادامه تحصیل داد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص تحصیل در کره جنوبی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *