مهاجرت تحصیلی در صربستان

مدارس ایرانی صربستان

مدارس ایرانی صربستان

از نظر تحصیل در مدارس ایرانی صربستان به این نکته باید اشاره کرد که این کشور گام های بزرگی در تضمین آموزش های پیشرفته تحصیلی برداشته است. همچنین مدارک تحصیلی شما در پایان دوره تحصیل در تعداد بیشتری از کشور ها. هم در اروپا و هم در جهان مورد تایید است. آموزش عالی در صربستان همچنان در حال توسعه است. اما برخی از موسسات وجود دارند که بسیار فعال هستند. این کشور موضوعات زیادی برای ارائه دارد. از جمله پایتختی جذاب به نام بلگراد که زندگی با فرهنگی غنی را برای ساکنین آنجا فراهم می سازد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور صربستان و مدارس ایرانی این کشور هستید می توانید. با مطالعه این مقاله و مقاله های دیگر که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار گرفته است به اطلاعات کاملی دست پیدا می کنید.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی صربستان

از دلایل اصلی تحصیل در مدارس ایرانی صربستان ارائه برنامه های آموزشی معتبر با کلاس جهانی در این مدرسه ها است. طبق آخرین تحقیقات بین المللی در سال 2023 میلادی. هزینه تحصیل در مدارس ایرانی صربستان بسیار پایین است. اما این بدان معنا نیست که آموزش در صربستان آسیب دیده است. زیرا جوایز متعددی توسط دانش آموزان مدارس ایرانی این کشور در بسیاری از مسابقات بین المللی به دست آمده است. همچنین اگر صربستان را برای تحصیل انتخاب کنید 2 چیز برای شما قطعی است. اول این که شما برای یک عمر با دوستان خود ملاقات خواهید کرد. زیرا مردم این کشور خوش قلب و مهربان هستند. دوم این که شما می توانید یک زندگی دانش آموزی عالی. در این مدارس همراه با همه هم کلاسی های خود بیابید.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی صربستان

آموزش اولویت و اساس توسعه در مدارس ایرانی صربستان است. کودکان در این سیستم آموزشی به تفکر انتقادی و تحلیلی تشویق می شوند. روند آموزش مدرن شده است و این سیستم آموزشی جامعه ای مبتنی بر دانش ایجاد می کند. که در آن دانش آموزان، ایده ها و نوآوری های آنها محرک های پیشرفته ای هستند. سیستم آموزشی در مدارس ایرانی این کشور به 3 دسته تقسیم می شود که در این قسمت به آنها خواهیم پرداخت.

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی صربستان

آموزش پیش دبستانی 6 ماهه اجباری است و بخش از تحصیلات اجباری در صربستان است. آموزش پیش دبستانی توسط مدارس ایرانی صربستان ارائه می شود. کودکان در سن 5 یا 6 سالگی می توانند در دوره پیش دبستانی شرکت کنند.

تحصیلات ابتدایی در مدارس ایرانی این کشور اجباری است و 8 سال به طول می انجامد. کودکان در سن 7 سالگی به این مدارس مراجعه می کنند. آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی صربستان به 2 سطح تقسیم می شود.

  • نمرات پایین تر: شامل نمرات 1 تا 4
  • نمرات بالاتر شامل نمرات 5 تا 8

در قسمت آخر از بررسی سیستم آموزشی مدارس ایرانی این کشور به آموزش متوسطه در این مدارس می پردازیم

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی صربستان

تحصیلات متوسطه در مدارس ایرانی صربستان اجباری نیست و معمولا 4 سال طول می کشد. در این دوره آموزش عمومی و حرفه ای ارائه می شود و در زمینه های خاصی تحصیل می کنند. پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات متوسطه به دانش آموزان دیپلم دبیرستان اعطا می شود. که بعد از آن می توانند وارد دانشگاه شوند.

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی صربستان

آموزش زبان فارسی در مدارس ایرانی صربستان

مدارس ایرانی صربستان تنها آموزشگاه هایی هستند که در آن 10 زبان در برنامه 4 ساله تدریس می شود. که شامل 8 زبان زنده و 2 زبان لاتین یونان باستان است. همچنین هدف از آموزش زبان فارسی در این مدارس نوآوری و نوآفرینی در صربستان است. از نوامبر 2019 اولین دوره آموزش فارسی در این دبیرستان به صورت آزمایشی آغاز شد. همچنین تحصیلات تکمیلی اطلاعات این کشور نیز این دوره ها را زیر نظر داشت. تا ارزیابی نهایی خود را از زبان فارسی به عنوان زبان رسمی تدریس در مدارس ایرانی این کشور را ذکر کند. در حال حاظر 42 دانش آموز در این مدرسه زبان فارسی را به عنوان زبان دوم فرا می گیرند.

سال تحصیلی در مدارس ایرانی صربستان

سال تحصیلی برای دوره های ابتدایی و متوسطه این مدارس 9 ماه و نیم است. از اول سپتامبر شروع و در اواسط ژوئن به پایان می رسد. پایه هشتم دبستان و پایه های سوم و چهارم دبیرستان در این مدارس به مدت 9 ماه است. سال تحصیلی از اول سپتامبر آغاز می شود و در اوایل ژوئن به پایان می رسد. روز مدرسه به 2 شیفت تقسیم می شود. یک شیفت از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر، و دیگری از ساعت 14تا 20 به تحصیل می پردازند. سال تحصیلی در این مدارس به 2 نیمسال و نیمسال تحصیلی به 4 فصل تقسیم می شوند.

تعطیلات در مدارس ایرانی صربستان

مدارس ایرانی صربستان نیز همانند مدارس دیگر این کشور در طول سال دارای تعطیلات بی شماری هستند. که این تعطیلات در مدارس ایرانی صربستان به 5 دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • تعطیلات ترم: در ماه ژانویه به مدت 15 روز که کریسمس ارتدکس و سال نو را پوشش می دهد
  • روز ملی صربستان: در ماه فوریه به مدت 2 روز
  • عید پاک ارتدکس: در ماه آوریل به مدت 10 روز
  • روز جهانی کارگر: در ماه می به مدت 2 روز

همچنین در مدارس ایرانی این کشور تعطیلات تابستانی به مدت 3 ماه نیز وجود دارد. تعداد کل روزهای مدرسه 180 روز در سال است. که به دو بخش نیم سال اول تحصیلی 85 روز کاری و نیم سال دوم 95 روز کاری تقسیم می شود.

آموزش بزرگسالان در مدارس ایرانی صربستان

یکی از پرطرفدار ترین حوزه های تحصیلی در مدارس ایرانی صربستان، آموزش بزرگسالان در مدارس ایرانی این کشور است. آموزش بزرگسالان در مدارس ایرانی صربستان می توان رسمی یا غیر رسمی باشد. به طور کلی مدارس متوسطه یا مدارس تخصصی ایرانی آموزش رسمی بزرگسالان را برای دانش آموزان ایرانی ارائه می دهند. در حالی که آموزش غیر رسمی بزرگسالان در سیستم مدارس ایرانی صربستان وجود ندارد. علاوه بر این د راین مدارس، از طریق اشکال مختلف آموزش توسعه حرفه ای تحقق می یابد. در نمودار زیر می توانید روند درخواست بزرگسالان برای تحصیل در مدارس ایرانی صربستان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست بزرگسالان برای تحصیل در مدارس ایرانی صربستانبرای اینکه بیشتر با ساختار مدارس ایرانی صربستان برای بزرگسالان آشنا شوید، به این نکته توجه فرمایید که، آموزش ابتدایی بزرگسالان در این مدارس 4 تا 6 سال طول می کشد. همچنین بر اساس کلاس ها با دو نمره در یک سال تحصیلی سازماندهی می شود. همچنین زمانی که دانش آموزان 16 ساله شوند، می توانند در آموزش بزرگسالان پذیرفته شوند. همچنین این مدارس می توانند برنامه هایی را برای آموزش ابتدایی بزرگسالان در این کشور اجرا کنند. برای اجرای برنامه های ویژه در حوزه آموزش بزرگسالان در مدارس ایرانی صربستان، افراد باید استاندارد های مقرر را برای اجرای برنامه های خاص رعایت کرده و تایید وزارت این کشور را دریافت کنند. در نهایت اینکه مدارس بزرگسال ایرانی صربستان می توانند موارد زیر را برای دانش آموزان خود ارائه دهند:

  • برنامه های آموزش حرفه ای برای بزرگسالان
  • آموزش
  • برنامه های درسی ویژه برای آموزش بزرگسالان

مدارس دولتی ایرانیان صربستان

مدرسه مختلط ایرانی صربستان که در لیست مدارس دولتی، بین المللی قرار دارد. در شهر بلگراد پایتخت این کشور واقع شده است. این مدرسه دارای امکانات علمی و آموزشی متنوع برای دانش آموزان بوده. که در سال 1377 توسط جمع عده ای از خیرین مدرسه ساز و با همت عوامل اجرایی و آموزشی تاسیس شد. این مدرسه دارای ساختمان آموزشی به مساحت 345 متر مربع است. همچنین مساحت حیات این مدرسه 677 متر مربع است که برای فعالیت های ورزشی طراحی شده است. ظرفیت آموزشی این مدرسه نیز به طور متوسط 355 دانش آموز در سال است. مدرسه ایرانیان بلگراد دارای امکانات رفاهی همچون کمد شخصی، سرویس بهداشتی، سالن مطالعه، سالن غذاخوری، سالن آمفی تئاتر، اتاق بازی و غیره می باشد. این مدرسه همه روزه ساعت 7 صبح فعالیت خود را آغاز می کند تا ساعت 13.30 که تعطیل می شود. در صورتی که قصد مهاجرت به صربستان یا ادامه تحصیل در صربستان را داشتید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص تحصیل در مدارس ایرانی صربستان

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیران در خصوص تحصیل در مدارس ایرانی صربستان پاسخ دهیم. برخی از این مهمترین این سوالات در خصوص مدارس ایرانی عبارت اند از:

  • زبان تحصیل در مدارس ایرانی صربستان چگونه است؟ زبان تحصیل در مدارس ایرانی صربستان به 3 زبان صربستان، ایرانی و انگلیسی صورت می گیرد. که اغلب آموزش های پیشرفته در این مدارس به زبان فارسی انجام می شود. اما مدارک تحصیلی ارائه شده در این مدارس فقط به زبان انگلیسی به دانش آموزان ارائه می شود.
  • روند درخواست برای تحصیل در مدارس ایرانی صربستان چگونه است؟ دانش آموزلن ایرانی که قصد تحصیل در مدارس ایرانی صربستان را دارند، به هیچ عنوان نگران نباشند. زیرا روند درخواست جهت پذیرش در مدارس ایرانی صربستان بسیار ساده است و بورکراسی های اداری پیچیده ای برخوردار نمی باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *