مهاجرت تحصیلی سریلانکا

مدارس ایرانی سریلانکا

مدارس ایرانی سریلانکا

تحصیل در این نقطه از کره زمین به ویژه در مدارس ایرانی سریلانکا یک چالش جذاب برای افرادی به شمار می رود که قصد تحصیل در سریلانکا را دارند. کشورهای بسیار کمی در جهان وجود دارند که تحصیل در آن رایگان باشد. سریلانکا یکی از آن کشورهاست. این آموزش رایگان از سطح مدرسه تا دانشگاه قابل اجرا است. در واقع دولت سریلانکا دارای یک سیستم آکادمیک بسیار کارآمد است که تحت آن آموزش با کیفیت بالا به دانش آموزان ارائه می شود. مشخص شده که رشد سواد بزرگسالان در سریلانکا 95% است. همچنین سریلانکا جزیره ای استوایی و غنی از تنوع زیستی است. مردم این کشور با زبان سینهالی که با نام های سیگنالی و تامیلی نیز شناخته می شود صحبت می کنند. واحد پولی این کشور نیز روپیه سریلانکا (LKR) است و جمعیتی در حدود 23 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.

سال تحصیلی در مدارس ایرانی سریلانکا

سال تحصیلی در مدارس ایرانی سریلانکا از ژانویه تا دسامبر به طول می انجامد. 3 ترم در این مدارس وجود دارد که هر کدام با یک تعطیلات 2 هفته ای ژانویه تا آوریل، آوریل تا اوت آغاز می شود. وقفه های زیادی هم برای امتحانات وجود دارد. ترم اول معمولا از اولین دوشنبه ژانویه شروع می شود. تعطیلات اصلی مدارس حدودا 2 هفته طول می کشد و مصادف با سال نو سینهالی و تامیل در آوریل صورت می پذیرد. تعطیلات تابستانی نیز در ماه اوت و تعطیلات پایان سال در دسامبر است.

هزینه زندگی در سریلانکا

چیزی که بسیاری از مردم را به سریلانکا جذب می کند نه تنها مناظر متنوع این کشور است. بلکه استانداردهای زندگی بسیار مقرون به صرفه در این کشور است. اقلام غذایی در سریلانکا آن چنان گران نیست. به خصوص اگر دستمزد خود را در کشور خود دریافت می کنید. اگر حقوق شما در اینجا حداقل باشد، همه چیز برای شما گران خواهد بود. هزینه زندگی در سریلانکا 316$ (دلار) در ماه است که 2.95 برابر کمتر از میانگین جهانی است. سریلانکا از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 96 جهان قرار دارد و بهترین کشور برای زندگی در رتبه 84 جای گرفته است. متوسط حقوق اینترنت پس از کسر مالیات در سریلانکا 144$ (دلار) است که برای پوشش هزینه های زندگی برای یک ماه کافی است.

برای درک بهتر و بررسی اقلام ضروری مصرفی در سریلانکا جدول زیر را تهیه کرده ایم:

هزینه به دلاراقلام غذایی
1.45$غذا (رستوران ارزان)
0.11$بلیط یک طرفه برای حمل و نقل عمومی
3$بنزین
238.34$اجاره واحد مسکونی 1 خوابه
14.42$اینترنت
39.46$قبض آب و برق

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی سریلانکا

طبق اصلاحات انجام شده در آموزش و پرورش سریلانکا، زبان پایه در سیستم آموزشی در مدارس ایرانی این کشور زبان انگلیسی است. امتحانات این مدارس و محتوای درسی آن بر اساس آزمون های بریتانیایی الگوبرداری شده است. کودکان در این مدارس از سن 5 سالگی تحصیل و آموزش را شروع می کنند. همچنین باید تا سن 16 سالگی در این مدارس بمانند. زبان های آموزشی دیگر در این مدارس سینهالی، تامیل و انگلیسی می باشد.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی سریلانکا به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • زبان انگلیسی
  • ریاضیات
  • دینی
  • محیط زیست

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی سریلانکا

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی سریلانکا

تحصیل در مدارس ایرانی سریلانکا تا سن 14 سالگی اجباری است. تا زمانی که دانش آموزان ممکن است به نفع کارآموزی یا شغل خود مدارس را ترک کنند. آموزش ابتدایی از سن 6 سالگی در این مدارس آغاز می شود. در پایان این دوره یک امتحان بورسیه اختیاری وجود دارد. که ممکن است امکان دسترسی به یک کلاس برتر مدرسه را فراهم کند. دروس آموزشی در دوره ابتدایی شامل موارد زیر می شود

آموزش متوسطه اول در مدارس ایرانی سریلانکا

آموزش متوسطه اول پایه ششم تا هشتم را پوشش می دهد. برنامه درسی در این دوره آموزشی شامل 10 درس موضوع اجباری از جمله انگلیسی و علوم است. مطالعات فنی و حرفه ای در این دوره 20% از برنامه درسی را تشکیل می دهد. امتحانات زبان مادری برای احراز هویت زبان مادری و ریاضیات برای احراز صلاحیت برای تحصیلات متوسطه برگزار می شود. دانش آموزان در آموزش متوسطه در مدارس ایرانی باید 4 امتحان دیگر را از میان رشته های انگلیسی، علوم، دینی، مطالعات اجتماعی، مطالعات زیست شناسی، بهداشت و تربیت بدنی یا موضوعات فنی را بگذرانند. این دروس برای ورود به دبیرستان ارشد پاس مورد نیاز است.

آموزش متوسطه نهایی در مدارس ایرانی سریلانکا

آموزش متوسطه نهایی در کلاس نهم شروع می شود. در این دوره 5 دوره برنامه درسی برای دانش آموزان در دسترس است. علوم فیزیک، علوم زیستی، مطالعات اجتماعی، علوم انسانی و تجارت. این برنامه های تخصصی برای تربیت دانشجویان برای شرایط ورود به دانشگاه طراحی شده است. این دوره تحصیلی نهایی برای ورود به دانشگاه 2 سال به طول می انجامد و منجر به آزمون گواهی عمومی آموزش سریلانکا می شود.

برای درک بهتر شما از سیستم آموزشی در مدارس ایرانی سریلانکا جدولی تهیه شده است که در این بخش به آن می پردازیم.

طول آموزشدوره سنیدوره آموزشی
5 سال6 تا 11 سالابتدایی
4 سال12 تا 14 سال متوسطه اول
2 سال15 تا 16 سالمتوسطه نهایی

ممنوعیت تلفن همراه در تمامی مدارس سریلانکا

سریلانکا دانش آموزان را از استفاده از تلفن همراه در مدرسه به دنبال خودکشی یک نوجوان به دلیل استفاده از دستگاه خود منع کرد. سخن گوی وزارت آموزش و پرورش در سریلانکا دستور داد که این ممنوعیت در مدارس خصوصی و دولتی اعمال خواهد شد. دانش آموزان می گویند تلفن های همراه با فناوری پیشرفته فرصت هایی را برای ارسال پیام های متنی، تصاویر و گشت و گذار در اینترنت به آنها ارائه می دهد. اما اکنون معلمان و مسئولان آموزش و پرورش با ایده تلفن همراه در کلاس درس مخالف هستند.

یک دختر 14 ساله در سال 2019 میلادی در کشور سریلانکا پس از تنبیه به دلیل داشتن تلفن همراه داخل مدرسه خود را حلق آویز کرد. به دنبال آن ممنوعیت در تمامی مدارس سریلانکا اعمال شد که از جمله مشکلات زندگی در سریلانکا محسوب می شود. با مطالعه این مقاله اطلاعات زیادی از قبیل مهاجرت به سریلانکا، تحصیل در سریلانکا و مدارس سریلانکا به شما منتقل شد. چنانچه شما قصد ادامه تحصیل در این کشور دارید می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “مدارس ایرانی سریلانکا

  1. کیان قاضی گفت:

    سلام عالیست!

    1. صادقی گفت:

      با تشکر از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *