شرایط سریلانکا

مشکلات زندگی در سریلانکا

مشکلات زندگی در سریلانکا یکی از مواردی است که متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید از آن آگاهی داشته باشند. این کشور، که قبلا به عنوان سیلان شناخته می شد، کشوری جزیره ای در جنوب آسیا است. در اقیانوس هند، در جنوب غربی خلیج بنگال و در جنوب شرقی دریای عرب قرار دارد. این منطقه توسط شبه قاره هند توسط خلیج ماننار و تنگه پالک جدا می شود. این کشور دارای مرز دریایی با هند و مالدیو است. سری جیاواردنپورا کوته پایتخت قانونی آن است و کلمبو بزرگترین شهر و مرکز مالی آن است.

تاریخ مستند این کشور به 3000 سال پیش برمی گردد. با شواهدی از سکونتگاه های انسان ماقبل تاریخ که حداقل به 125000 سال پیش بر می گردد. میراث فرهنگی غنی دارد. اولین نوشته های بودایی این کشور، در مجموع به عنوان قانون پیلی شناخته می شوند، مربوط به چهارمین شورای بودایی می باشد. به طوری که، در 29 قبل از میلاد برگزار شد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به مشکلات زندگی در سریلانکا پرداخته است.

زندگی در سریلانکا

اتباع خارجی که به این کشور نقل مکان می کنند متوجه می شوند که شیوه زندگی در این کشور با آنچه که قبلا به آن عادت داشتند متفاوت است. با این وجود، زندگی در این کشور چشم های خود را به زیبایی عجیب و غریب و غیر معمول پنهان شده در مکان های باستانی کشور باز می کند. به طور کلی، مهاجران در صورتی که قصد اقامت در این کشور را برای مقاصد کاری دارند، باید ویزای اقامت دریافت کنند.

این کشور کشوری جذاب، است که درست در زیر نوک جنوبی هند قرار دارد و نام های مختلفی مانند تاپروبان، سرندیب، سیلائو و سیلان دارد. این پناهگاه هیجان انگیز سواحل عجیب و غریب در حدود 31 کیلومتری سواحل جنوبی هند و جنوب غربی خلیج بنگال قرار دارد. این جزیره قاره ای آسیای جنوبی دارای آب و هوای گرمسیری است و سهم عادلانه آن در ماه های سرد، معمولا از ژانویه تا مارس است. ماه می گرمترین دوره است. زیرا، پیش از باران های موسمی تابستانی که معمولاً تا آگوست و از نوامبر تا دسامبر است پیش می آید.

اگر قیمت بالای جاذبه ها و تورهای عمومی در این کشور را در نظر نگیرید، می توانید استراحت کرده و بسیار ارزان سفر کنید. هزینه زندگی در سریلانکا 428$ (دلار) است. به طوری که، 2.24  برابر ارزان تر از متوسط جهان است. این کشور از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور جهان 193 و در رتبه 93 بهترین کشور برای زندگی قرار گرفت.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در سریلانکا

جدول زیر برخی از هزینه اقامت سریلانکا را نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلار
اجاره خانه400$
غذا185$
حمل و نقل15.7$

معایب زندگی در سریلانکا

این کشور، کشوری زیبا با مردم دوستانه، طبیعت زیبا، تاریخ و جاذبه های جالب و سواحل فوق العاده است. اما جدا از مزایا، معایبی نیز وجود دارد که می تواند گردشگران آماده را ناامید کند. برای ناامید نشدن، باید درک کنید که لازم نیست تعطیلات در این کشور را با تایلند، ویتنام یا حتی استراحتگاه های جنوبی روسیه مقایسه کنید، اینجا متفاوت است.

مهم ترین مشکلات زندگی در سریلانکا عبارتند از:

  • در این کشور هیچ استراحتگاهی با شهر توسعه یافته یا حداقل نزدیک به این زیرساخت وجود ندارد.
  • هیچ مرکز خرید بزرگ و سوپرمارکت وجود ندارد.
  • حمل و نقل ضعیف، توسعه یافته است.
  • برای مدیریت وسایل نقلیه اجاره ای نیاز به قوانین محلی است.
  • سیستم آموزشی رقابتی است
  • نژادپرستی وجود دارد.

حمل و نقل ضعیف از مشکلات زندگی در سریلانکا

حمل و نقل عمومی در این کشور عمدتا براساس شبکه جاده ای است که مرکز آن کلمبو، پایتخت این کشور است. اتوبوس ها، 3 چرخه ها و قطارها سیستم حمل و نقل عمومی را تشکیل می دهند. فرودگاه ها، بنادر و آبراه ها نیز در آنجا هستند. اکثر جاده های این کشور در وضعیت خوبی هستند. با این حال برخی از جاده ها در مناطق روستایی ممکن است مطابق استانداردها نباشند.

حمل و نقل در این کشور براساس شبکه جاده ای آن است که مرکز آن کلمبو، پایتخت تجاری کشور است. شبکه ریلی بخشی از نیازهای حمل و نقل این کشور را برآورده می کند. آبراه های قابل کشتیرانی، بندرگاه ها و 3 فرودگاه بین المللی وجود دارد که مکان های در نمودار زیر نشان داده شده است:

حمل و نقل در سریلانکا

اتوبوس ها و قطارها وجود دارند و تقریبا می توانند به همه جا و ارزان برسند. اما آن ها برای راحتی مناسب نیستند. گاهی اوقات حتی قطارها مجبورند در سفرهای چند ساعته بایستند. زیرا، هیچ مکانی وجود ندارد، در مورد اتوبوس هایی که رانندگان آن ها بخاطر بی احتیاطی با سرعت بیشتر مشهور هستند. در حالی که در این کشور نمی توانید اتوبوس های توریستی ارزان قیمت یا نقل و انتقالات گروهی بین اقامتگاه ها پیدا کنید. بنابراین، برای سفر در سراسر کشور انتخابی برای اجاره وسیله نقلیه، کرایه تاکسی یا یادگیری حمل و نقل ناخوشایند باقی می ماند. این موارد درباره حمل و نقل از مشکلات زندگی در سریلانکا محسوب می شود.

سیستم آموزشی و نژادپرستی از مشکلات زندگی در سریلانکا

سیستم آموزشی و نژادپرستی از مشکلات زندگی در سریلانکا

سیستم آموزشی در این کشور بسیار رقابتی است و تقریبا در همه شهرهای کشور می توانید کلاس های مراقبت جمعی پیدا کنید. این رقابت به حدی بالاست که حتی بچه های پیش دبستانی به کلاس های مراقبت می روند. و اگر نمی توانید یک دانشگاه خصوصی بپردازید و نمی توانید برای دانشگاه دولتی انتخاب شوید، به احتمال زیاد دچار مشکل خواهید شد. هزینه تحصیل در سریلانکا بین 3000$ تا 6000$ (دلار) است.

نژادپرستی همه جا هست. بنابراین، این کشور هم هست بهترین کاری که می توانید انجام دهید وقتی متوجه می شوید که کسی نژادپرست است. این است که آن ها را بلافاصله از زندگی خود حذف کنید. آن ها را در شبکه های اجتماعی مسدود کنید، در زندگی واقعی با آن ها صحبت نکنید. زیرا، شما واقعا چنین انرژی منفی را در زندگی خود نمی خواهید. برای اطلاع بیشتری درباره ویزای تحصیلی یا کاری این کشور می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و مقالات را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *