مهاجرت به کشور یونان

قوانین مالیاتی در یونان

قوانین مالیاتی در یونان

قوانین مالیاتی در یونان بر این اصلی استوار است که، مالیات در این کشور توسط افراد و مشاغل پرداخت می شود. تمامی متقاضیان از کشورهای مختلف جهان که با اهداف مالیاتی به این کشور زیبا در اروپا مهاجرت می کنند، باید با قوانین مالیاتی در یونان به خوبی آشنا شوند. نکته قابل توجه در خصوص قوانین مالیاتی در یونان این است که، نرخ مالیات در این کشور به اقامت مالیاتی بستگی ندارد. زیرا مالیات یونانی برای افراد غیر مقیم با مالیات ساکنان منطبق است اما برخی از استثنا ها نیز در این حوزه وجود دارد. در حالی که شرکت های غیر مقیم در یونان، این مالیات را با 20% پرداخت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مالیاتی در یونان، ما را در این مقاله که با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

طبق قوانین مالیاتی در یونان، سال مالیاتی در این کشور مصادف با سال تقویمی است و از سال درآمد پیروی می کند. سال مالیاتی در یونان از 1 ژانویه شروع و در 31 دسامبر به پایان می رسد. اظهارنامه مالیاتی نیز در یونان، باید تا آخرین روز ماه ششم از پایان سال مالیاتی که عموما 30 ژوئن است ارائه شود. همچنین اگر مقیم یونان هستید، احتمالا ملزم به تکمیل اظهارنامه مالیاتی یونان هستید. در درجه اول برای پوشش مالیاتی در یونان، فروش ملک یا داشتن ثروت شخصی قابل توجه الزامی است. قوانین مالیاتی در یونان برای افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در این کشور هستند مزیت های بی شماری ارائه می دهد.

در نهایت اینکه طبق قوانین مالیاتی در یونان، مالیات این کشور برای افراد بر اساس 3 مقیاس مختلف تصاعدی اخذ می شود که عبارت اند از:

مقیاس مختلف تصاعدی برای قوانین مالیاتی در یونان

قوانین مالیاتی در یونان برای اتباع خارجی

طبق آمار صورت گرفته در سال 2024 بخش عمده ای از بازار کار در یونان را اتباع خارجی تشکیل می دهند. بنابرانی بررسی قوانین مالیاتی در یونان به ویژه برای اتباع کشورهای خارجی امری بسیار ضروری تلقی می شود. البته لازم به ذکر است که، نرخ مالیات در یونان برای اتباع کشورهای خارجی در صورت تبدیل شدن به ساکنان مالیاتی یونان و تغییر به رژیم مالیاتی ویژه می تواند کاهش یابد. همچنین رژیم خارجی های شاغل در یونان را می توان برای آن دسته از ساکنان مالیاتی جدید یونان که در شرکت های یونانی کار می کنند اعمال شود. بر اساس رژیم مالیاتی یونان برای اتباع خارجی، 50% از درآمد کسب شده در یونان به مدت 7 سال از مالیات معاف خواهد بود.

البته افرادی واجد شرایط این رژیم هستند که موارد زیر را رعایت کنند:

قوانین مالیاتی در یونان برای اتباع خارجی

قوانین مالیاتی در یونان بر عایدی سرمایه

اصلی ترین بخش قوانین مالیاتی در یونان برای اتباع کشورهای خارجی، قوانین اساسی در خصوص عایدی سرمایه در این کشور می باشد. به طور کلی، فروش یک ملک یونانی یا سود سرمایه باعث می شود که مالیات بر عایدی سرمایه را در این کشور بپردازید، مگر اینکه مالک آن ملک برای بیش از 30 سال باشد. نکته قابل توجه این است که، شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیز باید برای فروش یک ملک یونانی که ارزش فروش آن بیش از €190000 (یورو) می باشد، یک نماینده مالیاتی تعیین کنند.

بنابراین اتباع کشورهای عیر اروپایی از اول ژانویه 2024 یک نماینده مالیاتی برای فروش اموال یونانی خود در این کشور تعیین کنند. در غیر این صورت تمامی مراحل خرید ملک یا سرمایه گذاری آنها در این کشور بهطور کامل متوقف خواهد شد. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از عزیمت به یونان، با قوانین مالیاتی و مهاجرت به یونان آشنا شوید.

قوانین مالیاتی در یونان بر عایدی سرمایه

قوانین مالیاتی در یونان برای بازنشستگان

یکی از اصل های کلیدی در قوانین مالیاتی یونان، قوانین ذکر شده در خصوص حقوق بازنشستگان در این کشور می باشد. قوانین بازنشستگی خارجی در یونان یک رژیم مالیاتی جایگزین برای بازنشستگی است که اخیرا ساکن مالیات یونان شده اند. طبق قوانین مالیاتی در یونان، مالیات بر درآمد خارجی بازنشستگان با نرخ ثابت 7% خواهد بود. که باید تا آخرین روز کاری ماه جولای به طور یکجا در این کشور پرداخت شود. البته لازم به ذکر است که، این رفتار مالیاتی برای اتباع کشورهای خارجی حداکثر برای 15 سال در این کشور اعمال می شود. علاوه بر این، یک بازنشسته در صورتی واجد شرایط پیوستن به رژیم مالیاتی یونان می باشد که 5 سال از 6 سال قبل ساکن مالیات یونان نباشد. همچنین آخرین اقامتگاه مالیاتی آنها باید کشوری باشد که یونان با آن توافقنامه همکاری اداری در امور مالیاتی را امضا کرده است.

به این نکته مهم نیز در خصوص قوانین مالیاتی یونان برای بازنشستگان توجه فرمایید که، بازنشستگان باید درآمد یونانی و خارجی خود را در اظهارنامه مالیاتی گزارش دهند. همچنین یک روش جیگزین برای مالیات بر درآمد در یونان منبع خارجی است، که توسط افرادی که اخیرا ساکن مالیات یونان شده اند به دست می آید. یکی از بزرگترین مزیت های قوانین مالیاتی برای بازنشستگانی در یونان این است که، آنها از مالیات بر ارث و هدیه بر دارایی های خارجی خود معاف هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مالیاتی در یونان، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین مالیاتی در یونان

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در یونان، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا مالیات بر ارث در یونان شامل قوانین مالیاتی در این کشور می شود؟ بله، اولین عاملی که برای باید برای ارائه مالیات در یونان در نظر گرفت، قانون مالیات بر ارث در این کشور می باشد. مالیات بر ارث در یونان تحت تاثیر وضعیت فرد فوت شده و ذینفعان قرار می گیرد.
  • آیا قوانین مالیاتی در یونان نیز همانند اغلب کشورهای اروپای دستخوش تغییر است؟ مانند مالیات در هر حوزه قضایی، قوانین مالیاتی یونان نیز به طور مرتب تغییر می کند. همچنین با تاکید بر اینکه افراد باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنند، مرتکب اشتباهات متعددی در این کشور می شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *