مهاجرت به کشور دومنیکا

قوانین مالیاتی در دومینیکا

قوانین مالیاتی در دومینیکا

طبق قوانین مالیاتی در دومینیکا، تمامی شهروندان این کشور بر درآمد جهانی خود مشمول مالیات هستند. در حالی که افراد غیر مقیم در دومینیکا فقط بر درآمد خود در این کشور مشمول مالیات می شوند. علاوه بر این، قوانین مالیاتی در دومینکیا این گونه صدق می کند که، نرخ های مالیات بر مالیات دهندگان مقیم و غیر مقیم در این کشور یکسان خواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درخشان در زمینه مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در دومینیکا می باشد. همچنین برخی از کسرها و تخفیفات مالیاتی در قوانین مالیاتی دومینیکا، فقط به افراد غیر مقیم در این کشور اعطا می شود. البته مشروط بر اینکه، حداکثر 75% از درآمد حرفه ای جهانی خود را در دومینیکا به دست آورند.

همچنین به عنوان یک تبعه خارجی که به دومینیکا مهاجرت می کند، می توانید بر اساس قوانین مالیاتی در دومینیکا از نرخ مالیات بر درآمد گرفته تا نحوه عملکرد مالیات بر شرکت بهره مند شوید. طبق قوانین مالیاتی در دومینیکا، نرخ مالیاتی در این کشور یکی از بالاترین نرخ های مالیات در کارائیب محسوب می شود. همچنین نرخ مالیات بر درآمد شخصی برای افرادی که بیشترین درآمد را در این کشور دارند، می تواند به 50% برسد، که بیشتر از اغلب کشورهای حوزه کارائیب می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی که به عنوان یک مهاجر در دومینیکا کار می کنند، به طور کلی موظف به پرداخت مالیات در دومینیکا و ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند. علاوه بر این، صاحبان املاک در دومینیکا ممکن است خود را در قبال مواردی مانند مالیات بر دارایی، مالیات هدیه و مالیات بر ارث نیز مسئول بدانند.

قوانین مالیاتی در دومینیکا برای واجدین شرایط پرداخت مالیات

آن دسته از اتباع خارجی که با اهداف مالیاتی به این کشور زیبا در قلب کارائیب مهاجرت می کنند، قبل از عزیمت باید با قوانین مالیاتی در دومینیکا آشنا شوند. به عبارت دیگر، باید واجد شرایط بودن خود را جهت پرداخت مالیات در این کشور به طور دقیق بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فعالیت خود در این کشور مواجه خواهند شد. در قدم اول، اینکه چقدر قرار است در دومینیکا مالیات بپردازید، به مقیم یا غیر مقیم بودن شما در این کشور بستگی دارد. به طور مثال، اگر حداقل 6 ماه از سال در دومینیکا زندگی کنید، و در سیستم مالیات محلی این کشور ثبت نام کنید، مقیم مالیاتی محسوب می شوید. در نتیجه شما باید مالیات بر درآمد دومینیکا را بر درآمد خود در سراسر جهان بپردازید.

قوانین مالیاتی در دومینیکا برای واجدین شرایط پرداخت مالیات

البته لازم به ذکر است که، طبق قوانین مالیاتی در دومینیکا، اگر کمتر از شش ماه در سال در دومینیکا زندگی می کنید، فقط بر درآمدی که در این کشور به دست می آورید، مشمول مالیات می شوید. علاوه بر این، مهاجرانی که به صورت موقت در دومینیکا کار می کنند، ممکن است بتوانند برای یک رژیم مالیاتی خاص در این کشور درخواست دهند. که فقط بتوانند مالیات بر درآمد خود در دومینیکا را بر درآمد خود در این کشور بپردازند، حتی اگر به عنوان مقیم دومینیکا طبقه بندی شوند. در آخر اینکه، درآمد مشمول مالیات اتباع خارجی، درآمدی است که پس از کسرهایی که در تصویر زیر ارائه شده در این کشور باقی می ماند.

این کسرها عبارت اند از:

قوانین مالیاتی در دومینیکا برای واجدین شرایط پرداخت مالیات

فرآیند ارائه اظهارنامه در قوانین مالیاتی دومینیکا

آن دسته از افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و کار در دومینیکا هستند، در قدم اول باید با فرآیند ارائه اظهارنامه در قوانین مالیاتی دومینیکا آشنا شوند. به طور کلی، همه ساکنان دومینیکا و افراد غیر مقیمی که بر درآمد خود در این کشور مالیات می گیرند، باید اظهارنامه سالانه ارائه دهند. سال مالیاتی دومینیکا برای ارائه اظهارنامه مالیاتی از 1 ژانویه تا 31 دسامبر خواهد بود. سرمایه گذاران بین المللی در دومینیکا معمولا اظهارنامه مالیاتی را دریافت می کنند که مربوط به درآمد سال قبل در این کشور است. نکته قابل توجه در خصوص قوانین مالیاتی در دومینیکا این است که، اظهارنامه مالیاتی کاغذی باید تا پایان ماه ژوئن بازگردانده شود. اما اگر متقاضیان از سیستم بایگانی آنلاین استفاده می کنند، معمولا می توانند تا اواسط ژوئیه اظهارنامه خود را ثبت کنند.

در نمودار زیر می توانید روند افزایش نرخ مالیات در دومینیکا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند افزایش نرخ مالیات در دومینیکا

اما افرادی که اظهارنامه مالیاتی پیچیده را به سازمان مالیاتی دومینیکا ارائه می دهند، می توانند تا اواسط اکتبر مهلت خود را تمدید کنند. در نهایت اینکه، افراد غیر مقیم در دومینیکا اظهارنامه مالیاتی خود را در پایان سپتامبر یا اوایل اکتبر ثبت می کنند. همچنین طبق قوانین مالیاتی در دومینیکا اگر اظهارنامه خود را در مهلت مقرر ارسال نکنید، ممکن است با جریمه رو به رو شوید. همچنین مقامات مالیاتی در دومینیکا ممکن است تخمین بزنند که چقدر مالیات باید پرداخت کنید. به طور کلی، فرآیند ارائه اظهارنامه مالیاتی در دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مهاجرت به دومینیکا با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

 سوالات پرتکرار در خصوص قوانین مالیاتی در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در دومینیکا پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • قوانین مالیاتی در دومینیکا در خصوص نرخ مالیاتی شرکت ها چگونه است؟ به طور کلی، نرخ پایه مالیات شرکت ها در دومینیکا در سال 2024 حدود 25% بوده است. البته لازم به ذکر است که قبل از سال 2024 شرکت ها ملزم به پرداخت 30% مالیات بحران بوده اند.
  • آیا تخفیف مالیاتی در دومینیکا برای اتباع کشورهای خارجی وجود دارد؟ علاوه بر کمک هزینه معاف از مالیات استاندارد در دومینیکا، مالیات دهندگان خارجی در دومینیکا می توانند تا 5650XCD (دلار کارائیب شرقی) برای هرینه های مربوط به استغال در هنگام ارائه اظهارنامه مالیاتی کسر کنند. همچنین می توانند از سایر تسهیلات برای سایر هزینه ها مانند کمک های خیریه، پرداخت وام مسکن و کمک های بازنسستگی استفاده کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *