مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ

قوانین شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ

دانشجویانی که در حال تحصیل در لوکزامبورگ هستند، با بررسی شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ  و تبدیل ویزا می توانند در این کشور اقامت یابند. خوشبختانه تحصیل در این کشور برای افراد خارجی در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ممکن می باشد. دانشجویان با اخذ نامه پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور می توانند در این کشور تحصیل کنند و با مدرک خود و بررسی شرایط کار پس از تحصیل در این کشور کار کنند و اقامت داشته باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اینجا شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ را مورد بررسی قرار داده اند.

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ

به صورت کلی این کشور از اقتصاد پایداری برخوردار است. این کشور یکی از کشورهای مرفه و ثروتمند در قاره اروپا است. افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند اغلب دارای مدرک معتبر تحصیلی و تخصصی و همچنین مهارت می باشند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با رعایت شرایط کلی زیر می توانند در این کشور پس از تحصیل کار کنند و اقامت کاری داشته باشند.

  • مدرک معتبر را از سوی دانشگاه معتبر در این کشور کسب کنند.
  • به زبان های رسمی این کشور شمال زبان های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی تسلط کافی داشته باشد.
  • در زمینه تحصیلی خود به دنبال کار باشد و کار پیدا کند.
  • در طول تحصیل در کشور لوکزامبورگ از مقررات و قوانین این کشور تخطی نکنند.
  • چنانچه نیاز به گواهی خاصی برای کار در رشته خود مورد نیاز است آن را اخذ کند.
  • با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری موافقت شود.
  • پیشنهاد رسمی کاری دریافت نماید.

کار حین تحصیل در لوکزامبورگ

دانشجویان در حال تحصیل در این کشور همچنین می توانند در طول تحصیل خود جهت کارآموزی و یا کار برای کسب تجربه و مهارت، به صورت پاره وقت کار کنند. شرایط کار حین تحصیل در این کشور با توجه به مقطع تحصیلی فرد متقاضی متفاوت می باشد.

در این بخش شاهد فرصت های کاری در لوکزامبورگ پس از تحصیل هستید:

فرصت های کاری در لوکزامبورگ پس از تحصیل

ساعات کاری حین تحصیل در این کشور برای دانشجویان بدین صورت است:

مقاطع تحصیلیساعات کاری در هفته
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30

دانشجویان در حین تحصیل می توانند با کار در این کشور از شرایط کاری و محیط کار در این کشور آشنا شوند. برای کار پس از تحصیل در این کشور خود را به کارفرمایان معرفی کنند.

مزایا و شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ

یکی از کشورهای جذاب برای کار و مهاجرت کاری است. چرا که این کشور در زمره کشورهای با نرخ بیکاری پایین و شرایط اقتصادی مناسب است. حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ یکی از بالاترین میزان حقوق در اتحادیه اروپا است. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این کشور می توانند حقوق مناسبی را دریافت کنند. علاوه بر این یکی از مهم ترین مزایای کار پس از تحصیل در این کشور علاوه بر دریافت حقوق و درآمد ارزی، امکان اخذ اقامت در این کشور و پاسپورت این کشور پس از گذشت 5 سال است. علاوه بر این دانشجویان با کار پس از تحصیل می توانند با استفاده از ویزای همراه، خانواده خود را در این کشور به همراه خود داشته باشند. پس از 5 سال زندگی در این کشور برای آنها نیز درخواست شهروندی دهند.

در اینجا به طور خلاصه مزایای کار پس از تحصیل در این کشور را نام برده ایم:

  • کسب اقامت این کشور
  • دریافت حقوق مناسب و مزایا کاری در این کشور
  • مهاجرت اعضاء خانواده و اقامت آنها
  • پیشرفت کاری با توجه به شرایط اقتصادی مناسب
  • کار در کشور متنوع از نظر فرهنگی پس از تحصیل
  • امکان اخذ پاسپورت با کار پس از تحصیل
  • زندگی با استاندارد های بالا

درباره شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ

تمامی دانشگاه های اروپا مدارک یکدیگر را به رسمیت می شناسند لذا با تحصیل و اخذ مدرک در این کشور نیز می توانید در کشورهای دیگر اروپایی به دنبال کار باشید. پیشنهاد شغلی دریافت کنید. برای کار در طول تحصیل بسته به ویزای دانشجویی شما، اجازه کار به طور پاره وقت صادر می شود. توجه کنید، اگر می خواهید در این کشور پس از تحصیل شغلی پیدا کنید، باید حداقل به زبان فرانسه صحبت کنید. با توجه به فیلدها و موقعیت های مختلف، انگلیسی و فرانسوی نمی تواند کافی باشد و ممکن است زبان های لوکزامبورگی یا آلمانی مورد نیاز و درخواست کارفرمایان باشد اما تنها با زبان انگلیسی و فرانسه می توان پس از تحصیل در این کشور کار پیدا کرد.

مزایا شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

مهم ترین مشکل برای کار حین و پس از تحصیل و هزینه زندگی در لوکزامبورگ است. در واقع، زندگی در این کشور بسیار گران است، مهمتر از همه وقتی دانشجو هستید و هنگامی که کار نمی کنید کنترل این هزینه ها سخت تر می باشد. 1 اجاره آپارتمان با 2 اتاق خواب در لوکزامبورگ، کمتر از 1000€ (یورو) در ماه نیست. بنابراین برای داشتن خانواده و دانشجو بودن بسیار سخت است.

حتی اگر در حین تحصیل کار کنید درآمد لازم را به دست نمی آورید. حداقل حقوق حدود 2000€ (یورو) است. به عنوان دانشجو ، شما فقط می توانید پاره وقت کار پیدا کنید. بنابراین نمی توانید درآمد زیادی کسب کنید. بدانید شما باید کمتر از 3 برابر هزینه اجاره درآمد داشته باشید. چنانچه دارای کودک نیز هستید مدارس بین المللی بسیار گران هستند. در مدارس این کشور، زبان مطالعه لوکزامبورگی است. دانش آموزان از 6 سالگی زبان آلمانی و از 8 سالگی زبان فرانسوی می آموزند.

ویزای کاری لوکزامبورگ

همانطور که اشاره کردیم جهت کار پس از تحصیل در این کشور، فارغ التحصیلان می باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری این کشورتبدیل نمایند. لذا پس از اتمام تحصیل، متقاضیان فرصت دارند تا قبل از اتمام اعتبار ویزای خود جهت کاریابی و دریافت پیشنهاد شغلی در این کشور اقدام نمایند. چنانچه این افراد نتوانند پیشنهاد کاری دریافت کنند بایستی این کشور را ترک کنند اما اگر متقاضیان بتوانند از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری دریافت کنند می توانند برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری اقدام نمایند. دانشجویان پس از تحصیل در این کشور جهت کاریابی می توانند از موسسات معتبر کاریابی در لوکزامبورگ استفاده کنند و خود را به کارفرمایان معرفی کنند.

پس از دریافت جاب آفر فارغ التحصیلان با ارائه مدارک زیر می توانند ویزای تحصیلی لوکزامبورگ خود را به ویزای کاری تبدیل کنند:

  • ارائه نامه گذرنامه معتبر خود
  • ارائه جاب آفر دریافتی از سوی کارفرما در این کشور
  • اطلاعات مربوط به خود شامل نام و نام خانوادگی و غیره
  • اثبات پایان تحصیل و ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه آدرس محل اسکان در طول تحصیل
  • ارائه عدم سابقه کیفری خود در طول تحصیل در این کشور
  • ارائه مدارک اعضاء خانواده در صورت مهاجرت آنها
  • ارائه بیمه و همچنین پرونده مالیاتی خود
  • ممکن است مدارکی مانند بورسیه تحصیلی، حساب بانکی و دیگر موارد نیز درخواست شود.

شرایط کاریابی پس از تحصیل در لوکزامبورگ

لازم به ذکر است فارغ التحصیلان و محققان خارج از اتحادیه اروپا می توانند پس از اتمام دوره یا پروژه های خود، براساس یک قانون جدید پیشنهادی، بتوانند تا 9 ماه در این کشور بمانند. براساس این قانون، افرادی که برای تحقیق و پژوهش به این کشور می آیند، می توانند برای یافتن شغلی به طور قانونی تا 9 ماه پس از پایان تحصیلات خود در این کشور بمانند. این کشور برای افرادی که در چنین موقعیتی قرار دارند مقوله جدید اقامتی ایجاد کرده است. فارغ التحصیلان و محققان در این دوره از آزادی سفر بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برخوردار خواهند بود. کسانی که در یک کشور عضو دیگر برای برنامه های چند جانبه مانند Erasmus هستند، نیازی به اجازه اقامت ندارند. محققان قادر به گذراندن دوره های طولانی تر در یک کشور عضو دیگر، حداکثر 180 روز در سال هستند.

برای بررسی راه های مهاجرتی و اقامت در کشورهای مختلف اروپا پیشنهاد می کنیم از یک وکیل خبره و با تجربه استفاده کنید تا به تمامی قوانین و شرایط دسترسی داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دراختیار داشتن وکیلان زبده و با تجربه می تواند در این راه شما را یاری کند. در رسیدن به خواسته های خود به عنوان یک کاتالیزور عمل کند.

سوالات پرتکرار در خصوص کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ

در این بخش از مقاله به سوالات پرتکرار شما در خصوص کار پس از تحصیل پاسخ داده ایم:

  • شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ چیست؟ برای کار در طول تحصیل بسته به ویزای دانشجویی شما، اجازه کار به طور پاره وقت صادر می شود. توجه کنید، اگر می خواهید در این کشور پس از تحصیل شغلی پیدا کنید، باید حداقل به زبان فرانسه صحبت کنید. با توجه به فیلدها و موقعیت های مختلف، انگلیسی و فرانسوی نمی تواند کافی باشد و ممکن است زبان های لوکزامبورگی یا آلمانی مورد نیاز و درخواست کارفرمایان باشد اما تنها با زبان انگلیسی و فرانسه می توان پس از تحصیل در این کشور کار پیدا کرد.
  • مزایا کار در لوکزامبورگ چیست؟ دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این کشور می توانند حقوق مناسبی را دریافت کنند. علاوه بر این یکی از مهم ترین مزایای کار پس از تحصیل در این کشور علاوه بر دریافت حقوق و درآمد ارزی، امکان اخذ اقامت در این کشور و پاسپورت این کشور پس از گذشت 5 سال است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *