مهاجرت تحصیلی ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها

هزینه های تحصیل در کشور ترکیه بسیار ارزان و در تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است. شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها همانند دانشجویان خارجی است. زیرا آذربایجان در نزدیکی کشور ترکیه موقعیت دارد. آذری زبانان ایران براحتی می ­توانند به تحصیل در این کشور بپردازند. تحصیل در دانشگاه های ترکیه دارای مزایای دیگری همچون اخذ اقامت این کشور را نیز در بردارد. دانشجویان علاوه بر اینکه اجازه کار ضمن تحصیل در این کشور را دارند. از این رو می توانند پس از پایان تحصیلات در این کشور به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. پس از 5 سال کار مداوم در ترکیه اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها همانند سایر دانشجویان است. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور می باید از مهارت یکی از زبان های تدریس در دانشگاه های ترکیه برخوردار باشند. البته امکان شرکت در دوره های زبان قبل از ورود به دانشگاه های این کشور میسر است. از این طریق می­ توانند بدون ارائه مدرک زبان نسبت به پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. از جمله مهمترین دلایل مهاجرت تحصیلی دانشجویان به کشور ترکیه اعتبار بالا و کیفیت آموزشی بسیار مناسب است. برابر با دانشگاه های اروپایی در این کشور می باشد. متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه می ­توانند از پیشنهادات و تجربیات بسیار مفید مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط تحصیل بهره­ مند گردند.

بررسی شرایط تحصیلات در ترکیه برای آذری ها

اگر چه دانشگاه های کشور ترکیه از اعتبار بالایی در میان دانشگاه های جهان برخوردار هستند. اما برخی از دانشجویان تحصیل در دانشگاه های این کشور را همانند سکوی پرشی برای ورود به دانشگاه های دیگر کشورها می­ دانند. زیرا مدارکی که توسط دانشگاه های ترکیه صادر می­ گردد. در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است. دانشجویان با اخذ مدرک دانشگاه های این کشور به راحتی می ­توانند جهت انجام کار و یا ادامه تحصیل در دیگر کشورها اقدام نمایند.

هزینه های تحصیل در کشور ترکیه بسیار مناسب تر از دیگر کشورها است. علاوه بر این دانشجویان اجازه انجام کار ضمن تحصیل در ترکیه را دارند. از این طریق می­ توانند هزینه های تحصیل و و یا زندگی خود در این کشور را تامین نمایند. هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور برابر با کشور ایران و تنها 14% گرانتر از ایران گزارش شده است. پذیرش در برخی از دانشگاه های ترکیه با اخذ آزمون ورودی همراه است. بدین گونه که دانشجویان ابتدا باید در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور شرکت نموده است. پس از کسب نمره قبولی اجازه ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود در این کشور را خواهند داشت.

هزینه های تحصیلی در ترکیه

هزینه های تحصیل در کشور ترکیه بسیار مناسب و ارزان است. از طرفی هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه رایگان است. دانشگاه، شهر رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی از دیگر موارد موثر بر میزان شهریه تحصیلی دانشجویان در این کشور است. دانشجویانی که از کشور آذربایجان تحصیل در ترکیه را انتخاب نموده اند. بطور متوسط هزینه ای برابر با 1600AZN (منات) جهت تحصیل در این کشور می پردازند­. همچنین دانشجویانی آذربایجانی که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار نیستند. با پرداخت 400AZN (منات) می ­توانند در دوره های زبان انگلیسی در ترکیه شرکت نموده و به یادگیری این زبان بپردازند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

این رو هزینه زندگی در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

شرح هزینه زندگی در کشور ترکیه

بورس تحصیلی و شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها

چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه از دیگر شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها بشمار می ­رود. بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های ترکیه متعددند. از این رو اکثر آنها با محدودیت های سنی همراه هستند. بطوریکه دانشجویان مقطع کارشناسی می باید حداکثر 21 سال دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 26 سال و دانشجویان مقطع دکترا می­ باید حداکثر 31 سال داشته باشند. از دیگر شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه معدل بالای 15 در مدرک دیپلم آنهاست. همچنین می­ باید دانشجویان از سلامت کامل برخوردار باشند. دانشجویان با اخذ بورسیه های تحصیلی این کشور می­ توانند به تحصیل رایگان در ترکیه بپردازند. از دیگر مزایای اخذ بورسیه های تحصیلی کشور ترکیه می­ توان به پوشش درمانی رایگان و اقامت رایگان در خوابگاه های دانشجویی ترکیه اشاره نمود.

آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه

از دیگر شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور است. اغلب دانشگاه های کشور ترکیه آزمون های ورودی را برای اخذ پذیرش دانشجو برگزار می ­نمایند. این آزمون ها که موسوم به آزمون های SAT و YOS هستند هر ساله چندین مرتبه در سال با هدف سنجیدن مهارت های زبان و ریاضی و علوم پایه دانشجویان اخذ می­ گردد. ناگفته نماند دانشجویان جهت شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه می ­باید مبلغی حدود 4500$ (دلار) جهت ثبت نام پرداخت نمایند. پیشنهاد کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویان عزیز این است که جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ترکیه در آزمون های ورودی چندین دانشگاه در این کشور شرکت نمایند. با توجه به بالاترین امتیاز کسب شده نسبت به پذیرش در این کشور اقدام نمایند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

بورس تحصیلی در ترکیه برای ترک زبانان

در قسمت زیر تعدادی از معروف ترین بورس های این کشور عبارت اند از:

نوع بورسمقطع
بورس تحصیلی کتو برای سال  Ketoکارشناسی و کارشناسی ارشد
بورسیه آنلاین mba دانشگاه Essexکارشناسی ارشد
بورس تحصیلی ترک سال  Turkکارشناسی و کارشناسی ارشد
بورس تحصیل Dermadryکارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا
بورس دانشکده علوم و حقوقکارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا
بورس تحصیلی Oppu کارشناسی و کارشناسی ارشد

شرایط ویزای تحصیلی برای ترک زبان ها در ترکیه

با توجه به شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه را دارند. پس از اخذ دعوتنامه تحصیلی می­ باید به سفارت این کشور مراجعه و تقاضاء ویزای تحصیلی این کشور را بنمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • دعوتنامه تحصیلی
  • پاسپورت با حداقل اعتبار لازم
  • عکس
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را در مدت زمان تحصیل در این کشور بیان می­ نماید.
  • گواهی عدم سوسابقه کیفری
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه

طبق قرارداد کشور ایران از زمان آتاتورک با رضاخان باقی هست شرایط ویزای برای ایرانی ها راحت هست و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر هست تا در زمینه انواع ویزاهای کشور ترکیه با گارانتی برای شما اقدام نماید.

3/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها

  1. ساناز گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من امسال دیپلم میگیرم ، و قصد دارم که به ترکیه برم و اونجا ادامه تحصیل بدم و دنبال دانشگاه رایگان میگردم.
    ممنون میشم که راهنماییم کنید

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. لطفا در خصوص هزینه های تحصیل در این کشور و شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های رایگان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. amirhossein123 گفت:

    با سلام خواستم بدونم مقدار تخفیفی که دانشگاه های ترکیه برای افرادی که آذری زبان هستن و ایرانی هستن چقدر قائل میشوند؟ رو بدونم مرسی از راهنمایی تون

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. میزان تخفیف با توجه به سطح تحصیلی شما و نمره شما در آزمون مشخص می شود. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. فاطمه جهانی گفت:

    میخواستم واسه رفتن به ترکیه سال اخر هنرستانم و از اول دانشگاه رو اونجا بخونم و رشته معماری هستم و میخوام طراحی مد بخونم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. با داشتن مدرک زبان انگلیسی و معدل خوب میشه برای شما در مقطع دانشگاهی اقدام نمود. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *