ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در کیپ ورد

سرمایه گذاری در کیپ ورد

برای سرمایه گذاری در کیپ ورد فرصت های بسیار متنوعی وجود دارد و شما می توانید براساس مبلغ مورد نظر خود در کیپ ورد به صورت قانونی سرمایه گذاری کنید. کیپ ورد علیرغم اینکه یکی از کوچکترین کشورهای جهان است یکی از مهم ترین کشورها برای سرمایه گذاری است. از سال 2005، حجم و درآمد گردشگری بیش از 3 برابر شده است. محبوبیت روزافزون این کشور به عنوان یک مقصد، علاقه زیادی برای سرمایه گذاری و بازدید از آن برانگیخته است، همانطور که داده های مهم منتشر شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد اقتصاد و گردشگری نشان می دهد این کشور جهت سرمایه گذاری می تواند یک فرصت عالی باشد.

بررسی سرمایه گذاری در کیپ ورد

کیپ ورد کشوری جزیره ای است که در اقیانوس اطلس و در سواحل غربی آفریقا قرار دارد. این جزیره از 10 جزیره آتشفشانی تشکیل شده است که از این تعداد 9 جزیره مسکونی هستند. کیپ ورد با جمعیتی بیش از 550000 نفر، کشور کوچکی است که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، به ویژه در توسعه اقتصادی و ثبات سیاسی. این پیشرفت کیپ ورد را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران و کارآفرینانی که به دنبال تجارت در آفریقا هستند تبدیل کرده است. یکی از مزیت های کلیدی کسب و کار در کیپ ورد موقعیت استراتژیک آن است. این کشور از نظر استراتژیک بین اروپا، آفریقا و قاره آمریکا قرار دارد که آن را به یک مرکز ایده آل برای مشاغلی تبدیل می کند که به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود در این مناطق هستند.

علاوه بر این، کیپ ورد دارای یک فضای سیاسی پایدار است که برای سرمایه گذاری و کارآفرینی مناسب است. اقتصاد کیپ ورد تحت سلطه بخش خدمات، به ویژه گردشگری است که بیش از 20 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. دولت سیاست هایی را برای تشویق سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری اجرا کرده است، از جمله مشوق های مالیاتی و روش های اداری ساده. در نتیجه، کیپ ورد رشد قابل توجهی را در صنعت گردشگری خود در سال های اخیر تجربه کرده است.

دلایل سرمایه گذاری در کیپ ورد

در مدت کوتاهی، از زمان افتتاح فرودگاه بین‌المللی خود در سال 2007، بوآ ویستا جایگاه خود را به عنوان دومین مقصد بزرگ کیپ ورد (پس از جزیره سال که 20 سال پیشروی داشت) با 700000 ورودی در سال 2017 تثبیت کرد. اگر می خواهید در بخش گردشگری سرمایه گذاری کنید و به دنبال مکان خوبی برای انجام آن هستید، کیپ ورد و به طور مشخص جزایر بوآ ویستا و مایو گزینه بسیار خوبی هستند.

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری و اقامت در کیپ ورد وجود دارد:

  • موقعیت جغرافیایی استراتژیک در اقیانوس اطلس
  • کشوری دموکراتیک،
  • یکی از کشور های جهان و بدون فساد
  • مشارکت ویژه با اتحادیه اروپا
  • روابط بین المللی عالی
  • مردمی مسیحی، صلح طلب، چند نژادی و مهمان نواز
  • احترام به مهاجران، اعتقادات و فرهنگ آنها
  • نیروی کار واجد شرایط و نیمه ماهر
  • مشوق های مالیاتی برای سرمایه گذاری های خصوصی
  • گفتگوی دائمی بین بخش عمومی و بخش خصوصی
  • ارز پایدار (برابری ثابت با یورو)

دلایل سرمایه گذاری در کیپ ورد

قانون سرمایه گذاری در کیپ ورد

بر اساس قانون جدید سرمایه ‌گذاری، سرمایه ‌گذار «هر شخص حقیقی یا حقوقی بدون توجه به ملیت است که سرمایه ‌گذاری خارجی در قلمرو ملی انجام می ‌دهد که به طور مقتضی از سوی مقام صلاحیتدار مجاز باشد. همان قانون سرمایه گذاری خارجی را اینگونه تعریف می کند: « مشارکت در کلیه فعالیت های اقتصادی که با مشارکت خارجی مستعد ارزش گذاری های نقدی انجام می شود، یعنی ارز آزادانه قابل تبدیل و سپرده گذاری در مؤسسه مالی که به طور قانونی در کشور تأسیس شده است و خدمات ضمن خدمت بدون هزینه وارد می شود. ارز خارجی به کشور، سود و سود حاصل از سرمایه‌ گذاری ‌های خارجی سرمایه ‌گذاری مجدد در همان یا سایر فعالیت ‌های اقتصادی که ممکن است شامل ایجاد یک شرکت جدید، نمایندگی یا سایر اشکال شرکت ‌های خارجی، افزایش مشارکت سرمایه، تملک دارایی ‌ها، سهام کسب ‌وکارهای موجود باشد.

در نمودار زیر شاهد انواع سرمایه گذاری ها در کیپ ورد هستید:

انواع سرمایه گذاری ها در کیپ ورد

شرایط سرمایه گذاری در کیپ ورد

سرمایه گذاران حق انتقال سرمایه اولیه به خارج و همچنین سرمایه اضافی مورد استفاده برای حفظ یا افزایش سرمایه گذاری و همچنین بازپرداخت وام از جمله سود مربوط به سرمایه گذاری را دارند. کلیه سرمایه گذاری های خارجی باید ظرف 120 روز از تاریخ ابلاغ مجوز انجام سرمایه گذاری توسط مقام صلاحیتدار در بانک کیپ ورد ثبت شود. در قانون سرمایه‌ گذاری مشوق ‌های سرمایه‌ گذاری عمومی یا اختصاصی، وابسته یا خودکار می ‌تواند برای دوره‌ های ثابت یا نامحدود در قالب معافیت، کسر، کاهش پایه ‌های مالیاتی و اعتبارات مالیاتی، استهلاک تسریع شده و استهلاک اعتبار مالیاتی سرمایه‌ گذاری ‌ها اعطا شود.

موافقت نامه تأسیس نوع خاصی از سرمایه گذاری خارجی است که به ابتکار دولت بین دولت و سرمایه گذاران خارجی به منظور انجام فعالیت اقتصادی معینی از کشور که بنا به اندازه یا ماهیت آن (پیامدهای اجتماعی، فنی و زیست محیطی) تعیین می شود. در استراتژی توسعه ملی مورد توجه استثنایی است.

فرصت های سرمایه گذاری در کیپ ورد

کیپ ورد علاوه بر گردشگری، پتانسیل قابل توجهی در بخش ‌های دیگر مانند انرژی ‌های تجدیدپذیر، شیلات و کشاورزی دارد. این کشور دارای آفتاب فراوان و بادهای شدید است که آن را به مکانی ایده آل برای پروژه های انرژی خورشیدی و بادی تبدیل می کند. علاوه بر این، کیپ ورد دارای یک منطقه اقتصادی انحصاری بزرگ است که فرصت هایی را برای ماهیگیری و آبزی پروری ارائه می دهد. با این حال، انجام تجارت در کیپ ورد نیز می تواند چالش هایی را ایجاد کند. زیرساخت های کشور به ویژه از نظر حمل و نقل و مخابرات همچنان در حال توسعه است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به سوالات شما پاسخ می دهد.

سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در کیپ ورد

در بخش پایانی مقاله پاسخ گوی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • قانون سرمایه گذاری در کیپ ورد به چه صورت است؟ بر اساس قانون جدید سرمایه ‌گذاری، سرمایه ‌گذار «هر شخص حقیقی یا حقوقی بدون توجه به ملیت است که سرمایه ‌گذاری خارجی در قلمرو ملی انجام می ‌دهد که به طور مقتضی از سوی مقام صلاحیتدار مجاز باشد. همان قانون سرمایه گذاری خارجی را اینگونه تعریف می کند: « مشارکت در کلیه فعالیت های اقتصادی که با مشارکت خارجی مستعد ارزش گذاری های نقدی انجام می شود، یعنی ارز آزادانه قابل تبدیل و سپرده گذاری در مؤسسه مالی که به طور قانونی در کشور تأسیس شده است و خدمات ضمن خدمت بدون هزینه وارد می شود. ارز خارجی به کشور، سود و سود حاصل از سرمایه‌ گذاری ‌های خارجی سرمایه ‌گذاری مجدد در همان یا سایر فعالیت ‌های اقتصادی که ممکن است شامل ایجاد یک شرکت جدید، نمایندگی یا سایر اشکال شرکت ‌های خارجی، افزایش مشارکت سرمایه، تملک دارایی ‌ها، سهام کسب ‌وکارهای موجود باشد.
  • شرایط سرمایه گذاری در کیپ ورد چگونه است؟ سرمایه گذاران حق انتقال سرمایه اولیه به خارج و همچنین سرمایه اضافی مورد استفاده برای حفظ یا افزایش سرمایه گذاری و همچنین بازپرداخت وام از جمله سود مربوط به سرمایه گذاری را دارند. کلیه سرمایه گذاری های خارجی باید ظرف 120 روز از تاریخ ابلاغ مجوز انجام سرمایه گذاری توسط مقام صلاحیتدار در بانک کیپ ورد ثبت شود. در قانون سرمایه‌ گذاری مشوق ‌های سرمایه‌ گذاری عمومی یا اختصاصی، وابسته یا خودکار می ‌تواند برای دوره‌ های ثابت یا نامحدود در قالب معافیت، کسر، کاهش پایه ‌های مالیاتی و اعتبارات مالیاتی، استهلاک تسریع شده و استهلاک اعتبار مالیاتی سرمایه‌ گذاری ‌ها اعطا شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *