مهاجرت

اقامت کیپ ورد

اقامت کیپ ورد

اقامت کیپ ورد از چند جهت قابل بررسی است. مثلا ممکن است اقامت کوتاه مدت یا بلند اقامت بگیرید یا ممکن است از طریق کار و تحصیل و سرمایه گذاری اقامت بگیرید. شرایط اخذ اقامت کیپ ورد نیز با توجه به نوع حضور شما در این کشور ممکن ایت مدت زمان متفاوتی را بطلبد. در واقع کیپ ورد که در آفریقا واقع شده است و شرایط خوبی برای سرمایه گذاری دارد می توانید از همین راه که راحت ترین روش برای اخذ اقامت است اقدام کنید. اگر می خواهید از طریق تحصیل و یا کار و یا حتی ازدواج اقامت کیپ ورد را اخذ کنید می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

بررسی اقامت کیپ ورد

در کیپ ورد دو نوع اقامت وجود دارد. دائمی یا موقت. اولین مورد، اجازه اقامت نامحدود، امروزه به ندرت صادر می شود. از اواسط سال 2002، تمام مجوزهای دائمی جدید باید هر 5 سال یکبار در پرایا تمدید شوند. رزیدنس دائم یا موقت در هر صورت باید سالانه تمدید شود. این سند دارای دو صفحه خالی با عنوان Revalidaçoes ( تجدید اعتبار) است. این همان جایی است که تمبرهای پسوند قرار می گیرند. روال رسمی صدور اقامت، که به معنای پردازش تمام مدارک ارسالی است، می تواند تا 2 سال طول بکشد. برای مثال، اگرچه می ‌توانید شرکت خود را در طول این فرآیند ثبت کنید، اما به دلیل مالیات‌ های بالای واردات و صادرات، عملکرد آن به سختی ارزش دارد. مجوز واردات ویژه برای برخورداری از نرخ های مالیاتی پایین تر لازم است، که باز هم به Residencia وابسته است.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش اقامت در کیپ ورد می باشید:

میزان افزایش اقامت در کیپ ورد

 

مراحل اخذ اقامت کیپ ورد

اجازه اقامت، که بیش از دوره ویزا است، نیاز به مدرک رزیدنسیا دارد. در این بخش لیستی از تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت ارائه شده است: فرم درخواست تکمیل شده – سندی که ثابت کند ثبات مالی را نشان می دهد (معمولا یک صورت حساب بانکی از یک بانک در کیپ ورد یا Boletim Official شرکت شما در کیپ ورد کافی است)- گواهی شهرداری مبنی بر اقامت متقاضی حداقل 6 ماه در شهرداری مربوطه- گواهی عدم سوپیشینه از کشور مبدا (افراد دارای سابقه کیفری رد می شوند)،- گواهی سلامت پزشکی- گواهی از پلیس نظم عمومی (POP) و گواهی دیگری از پلیس قضایی (Policia Judiciaria)-قرارداد اجاره (با مهر گواهی از اداره مالیات و ثبت اسناد رسمی توسط یک دفتر اسناد رسمی یا Registo Civil) یا اثبات مالکیت ملک در کیپ ورد و کپی پاسپورت که با تمام صفحات کامل باشد– دو تصویر گذرنامه فعلی.

مراحل اخذ اقامت کیپ ورد

روند تمدید اقامت در کیپ ورد

برای تمدید رزیدنسیا، فقط باید به نزدیکترین ایستگاه پلیس بروید و درخواست تمدید مجوز اقامت کنید. اینجاست که می توانید لیستی از مدارک لازم برای برنامه مربوطه را درخواست کنید. همه چیز باید در ایستگاه پلیس ثبت شود، که به نوبه خود مدارک را به Praia می فرستد که در آنجا به طور رسمی مهر شده است. قبل از تشکیل پرونده، باید هزینه را در بانک پرداخت کنید و از اداره مالیات یا کامارا تمبر دریافت کنید. 2 روش برای درخواست ویزای کیپ ورد وجود دارد از سفارت یا کنسولگری کابو ورد درخواست کنید و یا در بندر ورودی Cabo Verde درخواست دهید. شهروندان خارجی که می خواهند برای ویزای کیپ ورد درخواست دهند اما سفارت یا کنسولگری کابو ورد در کشور خود ندارند، اجازه دارند در بدو ورود به بندر ورودی برای ویزا اقدام کنند.

در هر صورت مجوز اقامت موقت باید سالانه تمدید شود. برای درخواست ویزای کیپ ورد در سفارت یا کنسولگری در کشور خود، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  • با سفارت یا کنسولگری کابو ورد در کشور خود تماس بگیرید و وقت ویزا رزرو کنید.
  • فرم درخواست ویزای کابو ورد را پر کنید و در پایان آن را امضا کنید.
  • تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و به سفارت کابو ورد تحویل دهید.
  • منتظر بمانید تا پاسخ سفارت به همراه نتیجه ویزای خود را دریافت کنید.

انواع ویزا و اقامت کیپ ورد

ویزای توریستی برای خارجیانی صادر می شود که می خواهند برای مقاصد مختلف به این کشور سفر کنند. ویزاهای رسمی، دیپلماتیک و ادبی برای خارجی ها برای یک یا چند بار ورود صادر می شود. ویزای ترانزیت برای خارجی هایی صادر می شود که باید از طریق کابو ورد به کشور دیگری ترانزیت کنند. با این حال، اجازه اقامت دائم به ندرت در کابو ورد استفاده می شود. برای درخواست هر یک از مجوزهای اقامت، متقاضی باید به نزدیکترین ایستگاه پلیس در کابو ورد برود و درخواست تمدید مجوز اقامت کند. در مرحله بعد تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و پرداخت هزینه درخواست را تمام کنید. شما باید تمام مدارک مورد نیاز را در اداره پلیس ارائه دهید.

در بخش زیر شاهد انواع ویزاها در کیپ ورد هستید:

انواع ویزاها در کیپ ورد

 

مدت زمان اقامت و ویزای کیپ ورد

مدت زمان ویزای کابو ورد 90 روز است. اگر می خواهید بیش از 90 روز در این کشور بمانید، باید برای تمدید ویزای خود یا ویزای اقامت موقت اقدام کنید. مبلغ هزینه ویزا بسته به دلایل مختلفی مانند کشوری که از آن درخواست می دهید، سن شما، نوع ویزا که برای آن درخواست می دهید و غیره می تواند تغییر کند. بنابراین بسته به این شرایط، باید با کنسولگری سفارت کایپ ورد در ارتباط با موضوع تماس بگیرید.

فعالیت های مختلفی وجود دارد که می توانید در حین حضور در جزیره انجام دهید، مانند:

  • پیاده روی
  • شیرجه زدن
  • کشتیرانی
  • موج سواری
  • دوچرخه سواری در کوهستان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات و مشاوره تخصصی در حوزه اخذ اقامت کیپ ورد از طرق مختلف راهنمای شماست.

مهم ترین سوالات اقامت کیپ ورد

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • بررسی اقامت کیپ ورد به چه صورت است؟ در کیپ ورد دو نوع اقامت وجود دارد. دائمی یا موقت. اولین مورد، اجازه اقامت نامحدود، امروزه به ندرت صادر می شود. از اواسط سال 2002، تمام مجوزهای دائمی جدید باید هر 5 سال یکبار در پرایا تمدید شوند. رزیدنس دائم یا موقت در هر صورت باید سالانه تمدید شود. این سند دارای دو صفحه خالی با عنوان Revalidaçoes ( تجدید اعتبار) است. این همان جایی است که تمبرهای پسوند قرار می گیرند. روال رسمی صدور اقامت، که به معنای پردازش تمام مدارک ارسالی است، می تواند تا 2 سال طول بکشد. برای مثال، اگرچه می ‌توانید شرکت خود را در طول این فرآیند ثبت کنید، اما به دلیل مالیات‌ های بالای واردات و صادرات، عملکرد آن به سختی ارزش دارد. مجوز واردات ویژه برای برخورداری از نرخ های مالیاتی پایین تر لازم است، که باز هم به Residencia وابسته است.
  • مدت زمان اقامت و ویزای کیپ ورد چگونه است؟ مدت زمان ویزای کابو ورد 90 روز است. اگر می خواهید بیش از 90 روز در این کشور بمانید، باید برای تمدید ویزای خود یا ویزای اقامت موقت اقدام کنید. مبلغ هزینه ویزا بسته به دلایل مختلفی مانند کشوری که از آن درخواست می دهید، سن شما، نوع ویزا که برای آن درخواست می دهید و غیره می تواند تغییر کند. بنابراین بسته به این شرایط، باید با کنسولگری سفارت کایپ ورد در ارتباط با موضوع تماس بگیرید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *