ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در جیبوتی

سرمایه گذاری در جیبوتی

سرمایه گذاری در جیبوتی با توجه به شرایط اقتصادی و کاری این کشور بررسی می شود. در این مطلب سعی کرده ایم تا در زمینه سرمایه گذاری در جیبوتی اطلاعات کاربردی و آمارهایی را ارائه کنیم تا متقاضیان بتوانند با شرایط بهتر در این خصوص تصمیم گیری کنند. در واقع سرمایه گذاری در این کشور با توجه به شرایط و نیروی کار و نبود زیر ساخت ها فراهم می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تیم با تجربه و متخصص در سریع ترین زمان ممکن پرونده شما را پیگیری و نتیجه دلخواه را به شما ارائه می کند. به همین منظور مشاوران و کارشناسان آماده پاسخگویی به سوالات شما در باب سرمایه گذاری در جیبوتی هستند.

بررسی سیاست سرمایه گذاری در جیبوتی

جیبوتی که در خط ساحلی شاخ آفریقا واقع شده است، موقعیت استراتژیکی بین آفریقا، آسیا و اروپا دارد. جیبوتی همچنین یکی از کشورهای آفریقایی با علاقه دیرینه به جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است. با این حال، این کشور با چالش ‌های توسعه عظیمی از جمله سطوح بالای فقر و نرخ بیکاری، پایگاه مهارت ‌های پایین و محدودیت ‌های زیرساختی قابل توجه مواجه است. جیبوتی تعدادی از ضعف ها را در چارچوب های سیاست، قانونی، نظارتی و نهادی برای سرمایه گذاری در جیبوتی شناسایی می کند. با در نظر گرفتن اهداف توسعه جیبوتی و اراده دولت برای بهبود محیط سرمایه گذاری، IPR اقدامات اصلاحی را پیشنهاد می کند و یک استراتژی چند بعدی را برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی ارائه می کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش سرمایه گذاری در جیبوتی می باشید:

نرخ افزایش سرمایه گذاری در جیبوتی

این استراتژی بر اساس دستورالعمل‌ هایی است که در چارچوب سیاست سرمایه ‌گذاری UNCTAD برای توسعه پایدار (IPFSD) ارائه شده است. به عنوان اولین گام، IPR توصیه می کند که دولت دیدگاه خود را در مورد نقشی که سرمایه گذاری و به ویژه FDI می تواند در مشارکت در طرح توسعه جیبوتی ایفا کند، روشن کند. این استراتژی یک بازنگری اساسی در کد سرمایه ‌گذاری موجود را پیشنهاد می ‌کند تا بهتر آن را با بهترین شیوه ‌ها هماهنگ کند. آیین نامه جدید باید شرایط روشنی برای ورود، استقرار و برخورد با سرمایه گذاران خارجی و همچنین تضمین بهتری برای حمایت فراهم کند. با توجه به محیط کلی کسب و کار، IPR اقدامات مشخصی را برای ساده کردن ایجاد یک تجارت و برای دوستانه کردن رژیم مالیاتی برای شرکت های کوچک و متوسط ​​پیشنهاد می کند.

بررسی سیاست سرمایه گذاری در جیبوتی

معیارهای سرمایه گذاری در جیبوتی

کشور جیبوتی توصیه های خاصی را برای موارد زیر ارائه می کند:

  • ساده سازی قانون زمین
  • منعطف تر کردن قانون کار برای رفع نیازهای بخش
  • تقویت چارچوب برای نظارت بر رقابت و انطباق با محیط زیست
  • بهبود حکمرانی
  • افزایش رقابت پذیری سرمایه انسانی و زیرساخت های فیزیکی

IPR همچنین راه‌ هایی را برای هدف ‌گیری بهتر تلاش ‌های ارتقای سرمایه‌ گذاری و مهاجرت به جیبوتی در سطح بخشی ارائه می‌کند، از جمله بررسی مشوق ‌های مالی موجود برای تنظیم دقیق تمرکز و انسجام آنها. در مورد تشکیلات نهادی، IPR توصیه می کند که مکانیسم تازه تأسیس شورای عالی ملی گفتگوی عمومی و خصوصی به سرعت عملیاتی شود. نظارت و ارزیابی اصلاحات باید یک اولویت کلیدی باشد. IPR با پیشنهادهایی برای ساده کردن چارچوب نهادی موجود، بهبود هماهنگی بین مؤسسات مرتبط با سرمایه گذاری و تقویت نقش ANPI به پایان می رسد.

در بخش زیر شاهد معیارهای سرمایه گذاری در جیبوتی هستید:

معیارهای سرمایه گذاری در جیبوتی

مزایای سرمایه گذاری در جیبوتی

نقطه قوت جیبوتی در موقعیت استراتژیک آن در ورودی جنوبی دریای سرخ است که پل بین آفریقا و خاورمیانه را مشخص می کند. در مجاورت برخی از شلوغ ترین خطوط کشتیرانی جهان (بین آسیا و اروپا)، میزبان پایگاه های نظامی برای فرانسه، ایالات متحده، ژاپن، چین و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و همچنین سایر کشورهای دارای نیروهای حامی است. تلاش های جهانی برای مبارزه با دزدی دریایی در این کشور جریان دارد. اقتصاد جیبوتی توسط یک مجتمع بندری پیشرفته هدایت می شود، که در میان پیچیده ترین ها در جهان قرار دارد.

جیبوتی دارای دارایی‌ های طبیعی است که می‌توان از آنها برای گردشگری استفاده کرد، منابع دریایی دست ‌نخورده ‌ای که می ‌تواند ماهیگیری صنایع دستی بیشتری را پشتیبانی کند، و زیرساختی از کابل ‌های مخابراتی زیر دریا که می ‌تواند صنایع دیجیتال و خدمات جدید را توسعه دهد. انرژی های تجدیدپذیر می تواند منبع دیگری برای رشد باشد، زیرا جیبوتی دارای پتانسیل زمین گرمایی، خورشیدی و بادی است. فعالیت اقتصادی در سال 2023 پس از بهبود در سال 2022 کاهش یافت. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2024 در مقایسه با 4.8 % در سال 2021، 3.6 % برآورد شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره در باب سرمایه گذاری در جیبوتی همراه شماست.

سوالات تخصصی در باب سرمایه گذاری در جیبوتی

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • بررسی سیاست سرمایه گذاری در جیبوتی به چه صورت است؟ جیبوتی که در خط ساحلی شاخ آفریقا واقع شده است، موقعیت استراتژیکی بین آفریقا، آسیا و اروپا دارد. جیبوتی همچنین یکی از کشورهای آفریقایی با علاقه دیرینه به جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است. با این حال، این کشور با چالش ‌های توسعه عظیمی از جمله سطوح بالای فقر و نرخ بیکاری، پایگاه مهارت ‌های پایین و محدودیت ‌های زیرساختی قابل توجه مواجه است. جیبوتی تعدادی از ضعف ها را در چارچوب های سیاست، قانونی، نظارتی و نهادی برای سرمایه گذاری در جیبوتی شناسایی می کند. با در نظر گرفتن اهداف توسعه جیبوتی و اراده دولت برای بهبود محیط سرمایه گذاری، IPR اقدامات اصلاحی را پیشنهاد می کند و یک استراتژی چند بعدی را برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی ارائه می کند.
  • ،معیارهای سرمایه گذاری در جیبوتی کدام اند؟ ساده سازی قانون زمین، منعطف تر کردن قانون کار برای رفع نیازهای بخش تقویت چارچوب برای نظارت بر رقابت و انطباق با محیط زیست، بهبود حکمرانی و افزایش رقابت پذیری سرمایه انسانی و زیرساخت های فیزیکی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *