ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در جمهوری کنگو

سرمایه گذاری در جمهوری کنگو

سرمایه گذاری در جمهوری کنگو در بخش های خاصی جذابیت زیادی دارد. جمهوری کنگو سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) قابل توجهی را جذب کرده است که عمدتا در بخش نفت (بیش از 90%) متمرکز شده است. بسیاری از ابتکارات دولت با هدف تبدیل کشور به یک اقتصاد نوظهور تا سال 2025 آغاز شده است.  در این زمینه، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی فراتر از نفت، عنصر کلیدی استراتژی کلی برای تحریک توسعه بخش خصوصی است. اصلاحات برای بهبود فضای کسب و کار عموما در مسیر درستی پیش می رود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت و سرمایه گذاری در جمهوری کنگو مشاوره تخصصی و کامل ارائه می دهد.

بررسی سرمایه گذاری در جمهوری کنگو

با این حال، یک شکاف قابل توجه در اجرای آنها مانع از اثربخشی و تأثیر آنها می شود. به درخواست دولت، بررسی سیاست سرمایه گذاری (IPR) جمهوری کنگو نقش سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در تحقق اهداف توسعه کشور تجزیه و تحلیل می کند و توصیه های ملموسی را برای رسیدگی به موانع سیاسی، قانونی، نظارتی و نهادی سرمایه گذاری پیشنهاد می کند. همچنین نقش بالقوه FDI را در پرداختن به امنیت غذایی و فقر از طریق توسعه کشاورزی تجزیه و تحلیل می کند. این به دولت توصیه می کند که چشم انداز روشنی را برای این بخش اتخاذ کند و به مدل توسعه کشاورزی مورد حمایت توجه ویژه ای داشته باشد.

به ویژه، بر نقش مهم دولت در ترویج توسعه کشاورزی فراگیر و ادغام اپراتورهای محلی در زنجیره ارزش تحت هدایت FDI تاکید می کند، زیرا می تواند تاثیر توسعه پایدار پروژه های FDI را به حداکثر برساند. همچنین این واقعیت را برجسته می کند که نظارت منظم و ارزیابی دقیق پروژه ها بر اساس شاخص های قابل اعتماد، از بهترین ابزارها برای اطمینان از نتایج خوب است. بر اساس گزارش آژانس رتبه بندی پان آفریقایی بلومفیلد ، جمهوری دموکراتیک کنگو رتبه اعتباری خود را از 5.1 به 5.5 بین سال های 2022 تا 2023 افزایش داد. کشور جنوب صحرا یکی از بالاترین نرخ های رشد را در منطقه دارد.

بررسی سرمایه گذاری در جمهوری کنگو

شرایط سرمایه گذاری در جمهوری کنگو

جمهوری دموکراتیک کنگو در مدت یک سال 40 امتیاز به دست آورد که به تقویت وجهه اقتصادی این کشور کمک می کند. دومین دوره کنفرانس خطر کشور کنگو در 28 ژوئن در کینشاسا برگزار شد. رویدادی که برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و ایجاد موفقیت پایدار در جمهوری دموکراتیک کنگو طراحی شده است. جمهوری دموکراتیک کنگو همچنان با چالش های واقعی از جمله زیرساخت های ناکافی، مالیات های خودسرانه و ناامنی در شرق کشور مواجه است. از سال 1996، 6 میلیون نفر در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو که کانون تنش های قومی در این کشور و جنگ بر سر منابع طبیعی حیاتی است، جان خود را از دست داده اند. جو بی ثباتی خبر بدی برای سرمایه گذاران بالقوه است.

در سال های اخیر، دولت اصلاحات را تشدید کرده و بر موارد زیر در خصوص مهاجرت به جمهوری کنگو تاکید کرده است:

شرایط سرمایه گذاری در جمهوری کنگو

این سه عامل برای تثبیت اعتبار کشور، به ویژه در نزد سرمایه گذاران خصوصی و اطمینان از اینکه مسائل اجتماعی، اشتغال زایی و تولید ثروت در نقطه کوری قرار نگرفته اند، ضروری است. در حالی که جمهوری دموکراتیک کنگو دارای ذخایر معدنی وسیعی است، به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود است. برای اینکه بانک ‌ها از این جاه ‌طلبی ‌ها برای تنوع و رشد حمایت کنند، باید از یک سیاست مؤثر و روشن حمایت کنند، چالش اصلی شفافیت است. چالش قابلیت ردیابی برای محصولات صادراتی است.

مزایای سرمایه گذاری در جمهوری کنگو

جمهوری کنگو بانک‌ های، خود را به این بازار پیوند زده ‌اند، و همچنین به حمایت دولت نیاز دارند، که باید این شفافیت و قابلیت ردیابی را تضمین کند تا ما را قادر به تأمین مالی کافی کند. به لطف یک ابتکار ترکیه-کنگو، یک مرکز مالی جدید در کینشاسا در ماه دسامبر افتتاح خواهد شد. این بخشی از این زنجیره ارزش جدید شامل 5 برج و یک مرکز کنفرانس به وسعت 90000 متر مربع است که همه به لطف سرمایه گذاری بیش از 300 میلیون $ (دلار آمریکا) است. این خدمات به هم پیوسته ای خواهد داشت که چندین عملیات را در یک سایت واحد متمرکز می کند تا خدمات وزارت بودجه و وزارت مالیه را بهینه کند. این اتحادهای دولتی-خصوصی در حال شکل دادن به معماری مالی و شهری آینده پایتخت کنگو هستند. این مانند یک مرکز مالی خواهد بود. همچنین یک مرکز دولتی DRC، در قلب کشور.

اما همچنین، یک پروژه فرودگاه کینشاسا را ​​دریافت کرده اند. پروژه فرودگاه کینشاسا مرکز منطقه آفریقای مرکزی خواهد بود. تورهان میلدون، رئیس هیئت مدیره در غول ساخت و ساز MIlvest گفت: با ظرفیت هشت میلیون مسافر و یکی از بزرگترین پایانه های بار در قاره آفریقا است. علاوه بر آن، می توان به پروژه آرنا اشاره کرد؛ یک مکان ورزشی که در حال ساختن آن هستند. همچنین یک آکادمی دارند که برای آموزش کارگران کنگویی ها تاسیس کرده اند. ارزش افزوده برای کشور و همچنین ارزش افزوده به فضای کسب و کار کشور خواهد بود. اما چالش ها همچنان باقی است. با بیش از 80 میلیون هکتار زمین حاصلخیز و شرایط مساعد برای کشاورزی در تمام سال، تولید کشور بسیار کم است. بیش از 80 درصد محصولات غذایی مصرفی وارداتی است. با کسب مشورت در خصوص سرمایه گذاری در کنگو با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در جمهوری کنگو

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • بررسی سرمایه گذاری در جمهوری کنگو به چه صورت است؟ با این حال، یک شکاف قابل توجه در اجرای آنها مانع از اثربخشی و تأثیر آنها می شود. به درخواست دولت، بررسی سیاست سرمایه گذاری (IPR) جمهوری کنگو نقش سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در تحقق اهداف توسعه کشور تجزیه و تحلیل می کند و توصیه های ملموسی را برای رسیدگی به موانع سیاسی، قانونی، نظارتی و نهادی سرمایه گذاری پیشنهاد می کند. همچنین نقش بالقوه FDI را در پرداختن به امنیت غذایی و فقر از طریق توسعه کشاورزی تجزیه و تحلیل می کند. این به دولت توصیه می کند که چشم انداز روشنی را برای این بخش اتخاذ کند و به مدل توسعه کشاورزی مورد حمایت توجه ویژه ای داشته باشد.
  • مزایای سرمایه گذاری در جمهوری کنگو چه مواردی است؟ جمهوری کنگو بانک‌ های، خود را به این بازار پیوند زده ‌اند، و همچنین به حمایت دولت نیاز دارند، که باید این شفافیت و قابلیت ردیابی را تضمین کند تا ما را قادر به تأمین مالی کافی کند. به لطف یک ابتکار ترکیه-کنگو، یک مرکز مالی جدید در کینشاسا در ماه دسامبر افتتاح خواهد شد. این بخشی از این زنجیره ارزش جدید شامل 5 برج و یک مرکز کنفرانس به وسعت 90000 متر مربع است که همه به لطف سرمایه گذاری بیش از 300 میلیون $ (دلار آمریکا) است. این خدمات به هم پیوسته ای خواهد داشت که چندین عملیات را در یک سایت واحد متمرکز می کند تا خدمات وزارت بودجه و وزارت مالیه را بهینه کند. این اتحادهای دولتی-خصوصی در حال شکل دادن به معماری مالی و شهری آینده پایتخت کنگو هستند. این مانند یک مرکز مالی خواهد بود. همچنین یک مرکز دولتی DRC، در قلب کشور.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *