ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در بحرین

سرمایه گذاری در بحرین

اتصال به بازار 2.6 تریلیون $ (دلار) شورای همکاری خلیج فارس باعث شده تا سرمایه گذاری در بحرین، بیش از پیش مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی قرار بگیرد. علاوه بر این موقعیت استراتژیک بحرین که به عنوان دروازه طبیعی خلیج فارس با دسترسی مطلوب به عربستان سعودی همراه بوده است، از اصلی ترین عوامل رشد سرمایه گذاری بین المللی در این نقطه از خلیج فارس می باشد.

از سوی دیگر، دولت بحرین از نزدیک با کسب و کارها و تنظیم کننده ها همکاری می کند، تا فرصت هایی را برای بهبود محیط تجاری این کشور فراهم کند. این همکاری ها باعث شده تا بحرین گام های محکمی را در جهت معرفی ابتکاراتی بردارد، که یک اکوسیستم توانمند و نوآور ایجاد می کند. در نهایت اینکه شما می توانید در بحرین هوشمندانه سرمایه گذاری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

سرمایه گذاری در بحرین در بخش تولیدی

یکی از جذاب ترین بخش ها جهت سرمایه گذرای در بحرین، سرمایه گذاری در بخش تولیدی این کشور می باشد. به طور کلی حدود 60% از سرمایه گذارانی که برای آینده ای روشن بحرین را برای کسب و کار خود انتخاب می کنند، در بخش تولیدی این کشور مشغول به سرمایه گذاری می شوند. زیرا تولید کنندگانی که در بحرین فعالیت می کنند می توانند، از بسیاری از چالش های مالی و لجستیکی که شرکت ها در مناطق دیگر با آن مواجه هستند، اجتناب کنند.

بحرین در بخش تولیدی، هزینه های عملیاتی کمتر، نیروی کار بسیار ماهر و زیرساخت های کلاس جهانی را ارائه می دهد. که بخش تولیدی این کشور را به پایگاه منطقه ای ایده آل در بین کشورهای خاورمیانه تبدیل کرده است. از سوی دیگر، شرکت های تولیدی کوچک و بزرگ می توانند فعالیت های تجاری خود را بدون چالش های رایج در بخش تجاری تولیدی در سایر کشورها اجرا و گسترش دهند.

برای اینکه بیشتر با مزایا سرمایه گذاری در بحرین به ویژه در بخش تولیدی آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایاتوضیحات
فرصت های تجاری تولیدیفرصت های تجاری تولیدی در بحرین را می توان آزادانه در بحرین دنبال کرد زیرا تجهیزات، مواد، کالاها و محصولات سریع تر از هر جای دیگر در شورای همکاری خلیج فارس حرکت می کنند.
نیروی کار محلی و مقرون به صرفهکسب و کار تولیدی خود را در بحرین، با استفاده از استخر استعداد های محلی که برای برتری در بخش مشاغل صنعتی آموزش دیده اند اداره کنید. نیروی کار بحرین در بخش تولیدی، با 95% سواد تحصیلکرده ترین نیروی کار در شورای همکاری خلیج فارس است.
مالکیت خارجیبحرین تنها کشور منطقه خاورمیانه است که 100% مالکیت خارجی در تولید و توزیع صنعتی بدون محدودیت منطقه آزاد ارائه می دهد.

سرمایه گذاری در بحرین در بخش تولیدی

کلیدی ترین بخش ها جهت سرمایه گذاری در بحرین

تمامی داوطلبان از کشورهای مختلف جهان که قصد سرمایه گذاری و اقامت در بحرین را دارند، باید قبل از ورود به این کشور با کلیدی ترین بخش ها اقتصادی بحرین جهت سرمایه گذاری آشنا شوند. زیرا در غیر این صورت در روند سرمایه گذرای در بحرین با مشکلات پیچیده ای مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین بخش های سرمایه گذاری در حوزه لجستیک می باشد. زیرا بحرین در کنار فرصت های تجاری گوناگون، طیف گسترده ای از فرصت های لجستیک و حمل و نقل را برای شرکت های بین المللی ارائه می دهند که این بخش های لجستیکی به دنبال  ایجاد پایگاه توزیع و اجرای مقرون به صرفه در منطقه هستند.

برای اینکه با بخش های کلیدی بیشتری جهت سرمایه گذاری آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

بخش های کلیدیتوضیحات
استارت آپسازمان های متعددی از همان ابتدا آماده کمک به شرکت های استارت آپی در بحرین بوده اند. که این کمک ها در قالب ارائه بودجه راه اندازی، تخصص مدیریت و کمک به افزایش درآمد صورت می گیرد.
فناوری اطلاعات و ارتباطاتبحرین بسته کاملی برای فناوری و نوآوری است. علاوه بر این، بحرین پهنای باند اینترنت را برای اتصال به گره های منطقه ای در اروپا، آمریکا، آسیا و استرالا ارائه می دهد.
گردشگریاغلب گردشگران خارجی بحرین را برای محیط جزیره ای فوق العاده خود انتخاب می کنند. گردشگری در بحرین بر خلاف کاهش جهانی آن در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

همچنین در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بخش سرمایه گذاری را از دیدگاه سرمایه گذاران بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بخش سرمایه گذاری را از دیدگاه سرمایه گذاران بین المللی

سرمایه گذاری در بحرین از طریق خرید ملک

یکی از متداول ترین روش های سرمایه گذاری در بحرین، سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات این کشور می باشد. البته سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات بحرین دارای مزایا و معایب بی شماری می باشد که در جدول زیر به اختصار توضیح  داده شده است:

مزایا سرمایه گذاریمعایب سرمایه گذاری
سرمایه گذرای در املاک و مستغلات بحرین بسته به نوع و اعتبار ملک، بین 10% تا 15% در سال سودآوری تضمینی دارد.هزینه های نگهداری اموال در بحرین به نسبت اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار بالاتر است.
پادشاهی بحرین در صورت خرید ملک مسکونی به ارزش 850000BHD (دینار بحرین) اقامت 3 ساله این کشور را اعطاء می کند.اگر قصد دارید بحرین را برای سرمایه گذاری و اقامت انتخاب کنید، باید هزینه های زندگی بسیار بالای بحرین را نیز در نظر داشته باشید.
امنیت و ثبات بالا در بحریننرخ مالیاتی بالا برای سرمایه گذاران بین المللی

به طور کلی اتباع کشورهای خارجی که قصد سرمایه گذاری را دارند، باید به خوبی مزایا و معایب این کشور در حوزه های مختلف آشنا شوند. زیرا در غیر این صورت با مشکلات پیچیده ای در حوزه های مختلف اقتصادی بحرین مواجه خواهند شد. برای جلوگیری از مشکلات پیش بینی شده در روند سرمایه گذاری، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

سوالات پرتکرار سرمایه گذاری در بحرین

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالات در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بحرین جلب می داریم:

  • مزایای سرمایه گذاری در بحرین به ویژه در بخش تولیدی شامل چه مواردی می باشد؟ فرصت های تجاری تولیدی، نیروی کار محلی و مقرون به صرفه و مالکیت خارجی
  • بخش های کلیدی بیشتری جهت سرمایه گذاری در بحرین کدام اند؟ استارت آپ، فناوری اطلاعات و ارتباطات و گردشگری
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *