مهاجرت

ساعت به وقت قزاقستان

ساعت به وقت قزاقستان که یک کشور آسیایی است را در این مقاله بررسی می کنیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت می باشد. اسکان اجباری عشایر قزاق ها در دوره شوروی، همراه با مهاجرت اسلاوها در مقیاس وسیع، شیوه زندگی قزاقستان را به طرز چشمگیری تغییر دادند و منجر به سکونت و شهرنشینی قابل توجهی در قزاقستان شدند. آداب و رسوم سنتی قزاق ها در کنار تهاجمات دنیای مدرن به راحتی همزیستی دارند. مناطق شهری قزاقستان هنوز خانه اسلاوهای بیشتری نسبت به قزاق ها هستند. قزاق ها حدود نیمی از ساکنان آلماتی، بزرگترین شهر کشور و تا سال 1997، پایتخت آن را تشکیل می دهند. حدود سه پنجم خانواده های قزاق در مناطق روستایی زندگی می کنند. شهرنشینی در قزاقستان مستلزم مهاجرت بسیار بیشتر خارجی ها نسبت به مهاجرت قزاق ها از روستاها به شهرها است. قزاق ها به یک زبان ترکی صحبت می کنند.

روسی، یک زبان رسمی، به طور گسترده ای در کنار آن عمل می کند. زبان قزاقی که زبان دولتی است. مردم مسلمان در بیشتر دوره طولانی کوچ نشینی، پایبندی قزاق ها به اسلام غیررسمی و مجاز باقی ماند. زمانی که آنها به شهرک ‌ها نقل مکان کردند یا فرزندان خود را برای تحصیل به شهرهایی مانند استرلیتماک یا بخارا فرستادند، وضعیت تغییر کرد. در آنجا جوانان قزاق وارد مسلمان شدند. مکتب و مدرسه ای که در آن مذهب موضوعات و ایدئولوژی اصلی را تامین می کرد. بنابراین، نسل جوان روشنفکران قبل از اینکه کمونیست های شوروی در اوایل دهه 1920 قدرت را به دست گیرند، به مسلمانان شهری تبدیل شدند. از زمان استقلال، قزاق ها عموماً از آزادی مذهب برخوردار بوده اند. حدود یک چهارم جمعیت ارتدوکس شرقی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به قزاقستان مشاوره ارائه می دهد.

معرفی کشور قزاقستان

قزاقستان کشور آسیای مرکزی محسوب می شود. این کشور از شمال غربی و شمال به روسیه، از شرق به چین، و از جنوب به قرقیزستان، ازبکستان، دریای آرال و ترکمنستان محدود است. دریای خزر قزاقستان را به جنوب غربی محدود می کند. قزاقستان بین دورترین نقاط خود حدود 1820 مایل از شرق به غرب و 960 مایل از شمال به جنوب دارد. در حالی که قزاقستان مورد توجه مقامات قبلی نبود. اتحاد جماهیر شوروی که بخشی از آسیای مرکزی است، دارای ویژگی های جغرافیایی فیزیکی و فرهنگی مشابه سایر کشورهای آسیای مرکزی است. منابع عظیم معدنی و زمین های قابل کشت قزاقستان مدت هاست که حسادت بیگانگان را برانگیخته است و بهره برداری از آن مشکلات زیست محیطی و سیاسی را به وجود آورده است.

کمتر از یک پنجم از بیش از هشت میلیون قزاق قومی خارج از قزاقستان، عمدتاً در ازبکستان و روسیه زندگی می کنند. در طول قرن 19 حدود 400000 روس به قزاقستان سرازیر شدند و حدود 1000000 اسلاو، آلمانی، یهودی و دیگرانی که در ثلث اول قرن بیستم به این منطقه مهاجرت کردند، تکمیل شدند. مهاجران قزاق ها را از بهترین مراتع و زمین های آبی پراکنده کردند و بسیاری از قبایل را بیچاره کردند. هجوم بزرگ دیگری از اسلاوها از سال 1954 تا 1956 در نتیجه پروژه ویرجین و زمین های بیکار، که توسط نخست وزیر شوروی آغاز شد. این پروژه هزاران روس و اوکراینی را به زمین های کشاورزی غنی شمال قزاقستان کشاند. با این حال، تا سال 1989 تعداد قزاق ها کمی از روس ها بیشتر بود.

فصول و ساعت قزاقستان

در این فصل قزاقستان سریع و زنده است. ویژگی اصلی بهار عدم قطعیت آن است. هر روز در ماه مه ممکن است با آفتاب و گرما شروع شود، اما در عصر به دوش سرد همراه با رعد و برق تغییر می کند. اما دامنه دمای کلی این فصل نسبتاً ملایم است. هرگز سردتر از 15 درجه سانتیگراد نیست. بهار واقعی فقط یک ماه طول می کشد. شاید به همین دلیل است که مردم محلی جشنی با مدت زمان مشابه دارند. نوروز به عنوان رسم باستانی قزاقستان که به بهار و نوسازی اختصاص داشت به جشن های دیدنی با اعیاد، مسابقات ورزشی و سایر بازی های عامیانه تبدیل شد.

با آغاز تابستان این کشور به سرزمین سبز با روزهای آفتابی طولانی تبدیل می شود. با این حال گاهی اوقات گرما به خشکی تبدیل می شود که بر روی گیاهان و جانوران تأثیر می گذارد. مناطق جنوبی قزاقستان هوای راحت تری بدون خشکسالی و گرمای شدید دارند. جولای گرم ترین ماه با میانگین دمای حدود 29 درجه سانتیگراد است. دو ماه استراحت حدود 26 درجه سانتیگراد است. بارندگی نادر است و سطح آن هرگز از 50 میلی متر بالاتر نمی رود. علاوه بر این، تابستان در قزاقستان فصل عروسی و چندین آداب و رسوم معنادار دیگر است. بنابراین کاملا ممکن است که فصل به نفع مردم محلی باشد.

در جدول زیر شاهد دمای هوای مارس در قزاقستان هستید:

حداکثر میانگین دما به سانتی گرادحداقل میانگین دما به سانتی گرادساعات آفتابی در روزروزهای بارانیمیزان بارش به میلی متر
-5-144127

پاییز و زمستان در قزاقستان

پاییز در قزاقستان فصل خاصی است. آب و هوا در این فصل پایدار و نسبتا گرم است. اما احتمال یخبندان شبانه از نیمه دوم اکتبر وجود دارد. هوای آرام در میان برگ های طلایی و بر فراز دریاچه های شفاف جریان دارد و پاییز را در کشور آرام و زیبا می کند. علاوه بر این، هیچ باران خسته کننده و رطوبتی در همه جا وجود ندارد. دما به آرامی از 20 درجه سانتیگراد در سپتامبر به حدود 3- درجه سانتیگراد در نوامبر کاهش می یابد. از نظر بارندگی، پاییز در قزاقستان حتی خشک‌تر از تابستان است. پاییز زمان شکار با عقاب طلایی است. این رسم باستانی قزاقستان از نظر فرهنگی دیدنی و جالب است.

فصل سرد در قزاقستان بسیار متغیر است. در حالی که میانگین دمای حدود 20- درجه سانتیگراد است، احتمال یخبندان شدید با 50- درجه سانتیگراد وجود دارد. به طور کلی می توان زمستان را خشک، یخبندان و طولانی توصیف کرد. آسمان عمدتاً روشن و روشن است که چشم ‌اندازهای زیبای استپ‌ های برفی را برای مردم محلی فراهم می‌کند. دسامبر گرم ترین ماه زمستان است. و علاوه بر این زمان جشن مشترک سال نو است. این جشن به روش سنتی روسی با درخت کریسمس، جشن نیمه شب و سخنرانی رئیس جمهور در تلویزیون برگزار می شود.

می توانید مقاله تحصیل در اروپا در صورت علاقمندی مطالعه فرمایید. در نمودار زیر شاهد تعداد ساعات آفتابی در روز در فصل زمستان در قزاقستان هستید:

تعداد ساعات آفتابی در روز در فصل زمستان در قزاقستان

اختلاف ساعت قزاقستان و ایران

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:30 صبح تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در قزاقستان که در قاره آسیا امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. اگر ساکن قزاقستان هستید و می ‌خواهید با تهران تماس بگیرید، می ‌توانید از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 صبح به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 1 ساعت و 30 دقیقه از ساران قزاقستان عقب است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به آمریکا یا اروپا مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *