شرایط رومانی, مهاجرت به کشور رومانی

ساعت به وقت رومانی

ساعت به وقت رومانی

ساعت به وقت رومانی که یکی از کشورهای اروپایی سنتی کلاسیک و البته پیشرفته است را در این مقاله بررسی می کنیم. کاخ پارلمان رومانی در بخارست محل قوه مقننه دو مجلسی رومانی است که از مجلس نمایندگان و مجلس سنا تشکیل شده است. این ساختمان بر اساس ایده های دیکتاتور رومانیایی نیکولای چائوشسکو ساخته شده است. کاخ پارلمان رومانی یکی از بزرگترین ساختمان های اداری در جهان است. رومانی یک جمهوری نیمه ریاستی با رئیس دولت نخست وزیر و یک رئیس دولت رئیس جمهور است. وظایف اجرایی هم توسط دولت و هم رئیس جمهور انجام می شود. پارلمان دو مجلسی رومانی متشکل از مجلس نمایندگان و مجلس سنا است.

این کشور به 41 شهرستان و شهرداری بخارست تقسیم شده است. هر شهرستان توسط یک شورای شهرستان، مسئول امور محلی، و یک بخشدار مسئول اداره امور ملی در سطح شهرستان اداره می شود. مهم ترین بخش های اقتصاد رومانی در سال 2020 صنعت و سپس تجارت عمده و خرده فروشی، حمل و نقل، اقامتگاه و خدمات غذایی و مدیریت عمومی، دفاع، آموزش، سلامت انسان و فعالیت های مددکاری اجتماعی بوده است. تجارت درون اتحادیه اروپا %74 از صادرات رومانی را تشکیل می دهد. به همین دلیل این کشور یک وجهه تجاری دارد و برای تاجران اطلاع از اختلاف ساعت رومانی امری مهم است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط اخذ ویزای رومانی و مهاجرت تجاری به این کشور راهنمای شماست.

معرفی رومانی

رومانی یک جواهر پنهان است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. پر از تاریخ و فرهنگ، پایتخت این کشور، بخارست، حتی “پاریس کوچک” نامیده می شود. رومانی از امپراتوری روم گرفته شده است و این کشور بناهای معروف و مشهور زیادی دارد. ارتفاع ساختمان 84 متر است. همچنین این ساختمان سنگین ترین ساختمان جهان است. طاق پیروزی شهر در سال 1935 ساخته شد تا از طاق پیروزی در پاریس الگوبرداری شود. بر اساس افسانه، بخارست به نام چوپانی به نام بوکور که عاشق بانوی جوانی به نام دامبوویتا بود، مانند رودخانه ای که از شهر می گذرد، نامگذاری شد. بلندترین کلیسای چوبی جهان و دومین سازه چوبی بلند اروپا در ساپانتا پری، مارامورس در شمال غربی رومانی قرار دارد.

Calea Victoriei اولین جاده ای بود که در بخارست ساخته شد و در ابتدا جاده چوبی نام داشت. بنای یادبود تولد دوباره، مبارزات و قربانیان انقلاب رومانی در سال 1989 را که کمونیسم را سرنگون کرد، جشن می گیرد. شبکه ریلی 22298 کیلومتری رومانی پانزدهمین شبکه ریلی گسترده در جهان است. شبکه حمل و نقل انبوه بخارست چهارمین شبکه بزرگ در اروپا است. فرانچسکو ایلی، بنیانگذار Illycaffè، در تیمیشوآرا، رومانی در سال 1892 به دنیا آمد. او همچنین اولین دستگاه قهوه اسپرسو بخار اتوماتیک را اختراع کرد. این کشور خانه چهار برنده جایزه نوبل است: جورج امیل پالاد (پزشکی)، الی ویزل (صلح)، هرتا مولر (ادبیات) و استفان هل (شیمی). زبان رومانیایی 1700 سال قدمت دارد. قلعه پلس در سینایا اولین قلعه اروپایی بود که به طور کامل توسط جریان الکتریکی روشن شد.

فصول و ساعت به وقت رومانی

فصول و ساعت به وقت رومانی

آب و هوا در اوایل بهار بسیار شبیه به فصل زمستان است. همه چیز در اواسط آوریل تغییر می کند. اگرچه برفی وجود دارد، دمای هوا بیشتر تا 50 درجه فارنهایت افزایش می یابد، اما همچنان در شب ها سرد است. در مناطق کوهستانی رومانی، میانگین دما در بهار حدود 35 درجه فارنهایت است، اما در سواحل دریای سیاه در این زمان حدود 58 درجه فارنهایت است. شب ها سردتر می شود و دما تا 45 درجه فارنهایت کاهش می یابد. همچنین در اوایل بهار امکان بارندگی وجود دارد که در اواخر فصل از دفعات آن کاسته می شود. میانگین دمای بهار در این کشور حدود 61 درجه فارنهایت است.

دمای اینجا در تابستان هرگز خیلی بالا نیست و همچنین افت شدیدی از آن وجود ندارد. اغلب دما نزدیک به 68 درجه فارنهایت است. منطقه ساحلی در این دوره برای شنا و آفتاب گرفتن بسیار راحت است. باد ملایم و باران نادر است. روزها بسیار آفتابی با عدم وجود ابر و رطوبت است. تابستان همچنین بهترین زمان برای رفتن به کوه های کارپات این کشور است. همیشه هوای تازه بهاری و دمای ملایم وجود دارد. از آنجایی که در فصل تابستان در مناطق میانی کشور کمبود رطوبت وجود ندارد، تحمل دمای بالا و لذت بردن از روزهای آفتابی آسان است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه دمای هوای ژوئیه در رومانی هستید:

حداکثر میانگین درجه حرارت به سانتی گرادحداقل میانگین درجه حرارتساعت آفتابی در روزروزهای بارانیمیزان بارش به اینچ
29161221.4

پاییز و زمستان در رومانی

هوای گرم تابستانی تا پایان سپتامبر ادامه دارد. در مناطق کوهستانی دمای هوا خیلی کاهش نمی یابد. هنوز فصل شنا در منطقه ساحلی است. اکتبر فصل بارانی را به ارمغان می آورد که تا اولین بارش برف ادامه دارد. روزهای آفتابی در این دوره نادر است. اولین برف اغلب در اوایل آبان ماه در مناطق میانی کشور می بارد. در نواحی کوهستانی در اواسط مهرماه برف اطراف را می پوشاند. در منطقه ساحلی جنوبی برف بسیار نادر است. زمستان در اینجا بسیار نرم است، اما بادها سخت و سرد هستند.

در زمستان همیشه برف در رومانی وجود دارد. تا پایان اسفند ماه باقی است. تنها استثناء جنوب کشور است. هوای این منطقه در روزهای زمستان بسیار ملایم است. دما در این منطقه عمدتاً نزدیک به 35-36 درجه فارنهایت است. حتی اگر در سمت جنوب برف باشد، خیلی سریع آب می شود و مدت زیادی نمی ماند. کوه های کارپات این کشور به عنوان سردترین و پر برف ترین مناطق این کشور شناخته می شوند. دما در مناطق کوهستانی اغلب به زیر 22- درجه فارنهایت می رسد. آب و هوا در منطقه میانی کشور برای اروپا معمولی است. بارش برف سنگین از اواخر آبان ماه تا پایان بهمن ماه امکان پذیر است. دما معمولاً نزدیک به 14 درجه فارنهایت است.

می توانید به مقاله استارت آپ رومانی نیز مراجعه کنید. در نمودار زیر شاهد ساعات آفتابی در روزهای زمستان در رومانی می باشید:

ساعات آفتابی در روزهای زمستان در رومانی

اختلاف ساعت به وقت رومانی و ایران

برای برنامه ریزی های جلسات تجاری و سرمایه گذاری در رومانی و یا خرید ملک و ثبت شرکت در رومانی باید از اختلاف ساعت رومانی و ایران مطلع باشید. پیشنهاد می شود بین ساعت 9:30 صبح تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر در بخارست، رومانی خواهد بود. اگر در تهران، ایران هستید و می‌ خواهید با خانواده خود در این کشور تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 8:30 صبح تا 12:30 صبح به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا رومانی 1 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری در رومانی شرایط مهاجرت و همچنین مشاوره تخصصی و کامل ارائه می دهد.

سوالات متداول در باب ساعت رومانی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ساعت رومانی می باشیم:

  • اختلاف ساعت رومانی با ایران چقدر است؟ 1 ساعت و 30 دقیقه عقب تر از ایران است.
  • آب و هوا در رومانی به چه صورت است؟ آب و هوا در اوایل بهار بسیار شبیه به فصل زمستان است. همه چیز در اواسط آوریل تغییر می کند. اگرچه برفی وجود دارد، دمای هوا بیشتر تا 50 درجه فارنهایت افزایش می یابد، اما همچنان در شب ها سرد است. در مناطق کوهستانی رومانی، میانگین دما در بهار حدود 35 درجه فارنهایت است، اما در سواحل دریای سیاه در این زمان حدود 58 درجه فارنهایت است. شب ها سردتر می شود و دما تا 45 درجه فارنهایت کاهش می یابد. همچنین در اوایل بهار امکان بارندگی وجود دارد که در اواخر فصل از دفعات آن کاسته می شود. میانگین دمای بهار در این کشور حدود 61 درجه فارنهایت است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *