مهاجرت کاری نروژ

رشته پرستاری در نروژ

رشته پرستاری در نروژ

تحصیل و اشتغال در رشته پرستاری در نروژ قوانین و شرایط خاصی را دارد. به دلیل کمبود نیروی جوان در این رشته، به عنوان یکی از رشته های حیاتی و زیر شاخه رشته های پزشکی است که دانشجویان می توانند در رشته پرستاری در این کشور مشغول به تحصیل شوند. افراد حتما باید از شرایط ورود به دانشگاه و هزینه های آن اطلاعات کافی داشته باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای ارائه اطلاعات به هموطنان عزیز درباره تحصیل در رشته پرستاری در نروژ، انتخاب رشته پرستاری در نروژ، دانشگاه های نروژ برای تحصیل رشته پرستاری در نروژ و همچنین شرایط کار در رشته پرستاری در نروژ تهیه کرده اند.

تحصیل پرستاری در نروژ

پرستاری مراقبت های حرفه ای و معالجه افراد در شرایط موقت یا دائمی است. پرستاری به افراد کمک می کند تا از نیازهای اساسی خود مراقبت کنند. دانستن اینکه افراد چگونه می توانند این کار را انجام دهند. با بیماری و رنج کنار بیایند برای پرستاری یک امر اساسی محسوب می شود. پرستار با درک تاریخچه شخصی، تجربیات، منابع، روابط مهم، ارزش ها و برداشت های بیماری یا خطر ابتلا به بیماری در تماس با مردم است. این حرفه مبتنی بر اشکال مختلف دانش، مهارت، قضاوت و خرد است. روانشناسی، تعلیم و تربیت، مطالعات اجتماعی، آناتومی، ارتباطات، فیزیولوژی، آسیب شناسی، اخلاق، نظریه علمی و روش های تحقیق بخش های اصلی تحصیل پرستاری هستند. در دانشگاه های کشور نروژ دانشجویان برای ارتقا مهارت ها، ارتباطات و همکاری از طریق فعالیت های عملی و شبیه سازی موقعیت های زندگی واقعی با بیماران تمرین خواهید کرد.

با شرکت در برنامه های تحصیلی بالینی دانشجویان یاد می گیرند که چگونه با افراد بیمار ارتباط برقرار کنند. دانشجویان پرستاری دانش را در بسیاری از رشته ها که به پزشکی مرتبط هستند، بدست می آورند. رویکرد متنوعی را نسبت به این رشته کشف می کنند. آنها یا در بیمارستان یا در بیمارستان کار و به خانواده ها، افراد و جوامع کمک می کنند. همچنین برنامه دانشگاهی رشته پرستاری در نروژ شامل علوم بهداشتی و بهداشت عمومی، نظریه و تکنیک های درمانی می باشد. همچنین مراحل و قوانین بهترین روش های درمانی است. آموزش های تئوری و تحقیقاتی از اهمیت بالایی در برنامه برخوردار هستند.

انتخاب رشته پرستاری در نروژ

کارشناسی پرستاری در 3 بخش، 3 سال تمام وقت یا 4 سال پاره وقت سازماندهی می شود. فعالیت های یادگیری دانشجویان در سطح مختلف مراقبت های بهداشتی با دانش نظری و تمرین بالینی مرتبط است. مطالعات عملی این رشته معمولا در بیمارستان، خانه های سالمندان و مراقبت های خانگی صورت می گیرد. برای تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته پرستاری در دانشگاه های این کشور دانشجویان باید مدرک زبان نروژی و یا مدرک زبان انگلیسی داشته باشند. ورود به دانشگاه های کشور نروژ برای ادامه تحصیل در زمینه پرستاری شرایط خاصی را دارد. دانشجویان با توجه به پرونده خود باید مدارک خاصی را ارائه دهند.

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور نمودار نرخ بیکاری را در بخش زیر مشاهده بفرمائید:

نرخ بیکاری در نروژ

در طی دوره کارشناسی ارشد پرستاری، دانشجویان می توانند در رشته های کودکان، پرستاری نوزاد، بهداشت زنان یا روان، اجتماعات، جنین شناسی بزرگسالان و یا در زمینه مرتبط با خانواده تخصص داشته باشند. این رشته ها به دانشجو کمک می کند تا تصمیم بگیرد که در بیمارستان یا به صورت خصوصی کار کند. برخی از زمینه هایی که پتانسیل شغلی بالایی در پرستاری دارند مربوط به بزرگسالان، کودکان، سلامت روان، جوامع، بهداشت عمومی، آموزش عملی و محیط دانشگاهی است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در نروژ را مطالعه بفرمائید.

 

دانشگاه های نروژ برای تحصیل در نروژ

دانشگاه های معتبر زیادی برای ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی مختلف وجود دارد. متقاضیان بین المللی قبل از مهاجرت تحصیلی در نروژ باید از شرایط تحصیل و همچنین شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته پرستاری اطلاعات کاملی کسب کنند. دانشگاه های نروژ به طور بین المللی شناخته شده می باشند. اکثر برنامه ها و دوره های تحصیلی در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

بهترین دانشگاه های کشور نروژ برای تحصیل پرستاری عبارتند از:

اسم دانشگاهشرح
دانشگاه اسلوپژوهشکده بهداشت و جامعه، گروه پرستاری
دانشگاه برگنگروه پرستاری
دانشگاه آگدربرنامه کارشناسی ارشد و کارشناسی پرستاری
دانشگاه استاوانگربرنامه کارشناسی ارشد و کارشناسی پرستاری
دانشگاه نوردلندبرنامه کارشناسی ارشد و کارشناسی پرستاری
دانشگاه علوم زندگی نروژگروه بهداشت عمومی و پرستاری
دانشگاه علم و فناوری نروژکارشناسی پرستاری
کالج دانشگاه بوسکرودکارشناسی پرستاری
کالج دانشگاه فینمارکگروه علوم مراقبت و بهداشت

بعد از تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های کشور نروژ دانشجویانی که شرایط کار و اقامت داشته باشند می توانند اقدام به کسب اقامت بعد از تحصیل در نروژ کنند. اشتغال در کشور نروژ شرایط خاصی را برای پرستاران به همراه دارد که در بخش بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

اشتغال رشته پزشکی به عنوان پرستار در نروژ

در نروژ، برخی از مشاغل تنظیم شده توسط قانون هستند. متقاضیان قبل از فعالیت در این مشاغل نیاز به مجوز دارند. پرستاری یکی از این حرفه ها است. اداره بهداشت نروژ مسئول ارائه مجوز به پرستاران در نروژ است. اگر یک پرستار آموزش دیده در یک کشور دیگر هستید. چنانچه می خواهید در نروژ مشغول به کار شوید، باید از اداره بهداشت نروژ درخواست مجوز کنید. این کشور برنامه مجوز خاص خود را برای پرستاران متخصص ندارد. وقتی درخواست گواهی یا مجوز می کنید، باید فرم درخواست مجوز را تکمیل کنید. همچنین باید چندین برنامه را با درخواست خود ارسال کنید. اسنادی که به زبان اسکاندیناوی (دانمارکی، نروژی یا سوئدی) یا انگلیسی نوشته شده اند، نیازی به ترجمه ندارند. کارفرما شما می تواند شما را در امور مرتبط با کسب مجوز کار به عنوان پرستار همراهی کند.

رایج ترین محل های کار پرستاران در کشور نروژ در بیمارستان ها و خدمات بهداشتی و درمانی در شهرداری ها مانند خانه های سالمندان، خدمات درمانی و بهداشتی در خانه، خدمات بهداشت حرفه ای، در مراقبت از روان، در خدمات بهداشتی مدرسه و بهداشت است. بعضی از پرستاران مشغول به تحقیق و تدریس می شوند و یا در سازمان های امدادی کار می کنند. در سیستم مراقبت های بهداشتی فعلی کشور نروژ چالش های گسترده ای برای پرستاران وجود دارد و جامعه به پرستاران دارای مجوز و دارای مهارت اجتماعی احتیاج دارد. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت نروژ را مطالعه بفرمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط ادامه تحصیل و شرکت در بهترین برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشورهای برتر خارجی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *