مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته پرستاری در بلژیک

رشته پرستاری در بلژیک

رشته پرستاری در بلژیک در سال 2023 یکی از مشاغل مورد نیاز و حیاتی در این کشور به خصوص برای متقاضیان بین المللی بشمار می رود. هر ساله دانشگاه های معتبر این کشور مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های این کشور امکانات و تجهیزات مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. سیستم آموزشی این کشور از سیستم های آموزشی ارائه شده در دانشگاه های انگلستان تبعیت می نمایند. با این تفاوت که هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقایسه با دانشگاه های انگلستان بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر هستند.

این کشور از کشورهای اروپایی و در همسایگی کشورهای آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه قرار دارد. زبان های رایج در این کشور هلندی، فرانسوی و آلمانی است. از آنجائیکه زبان تحصیل در دانشگاه های بلژیک فرانسوی و هلندی است. دانشجویان بین المللی که ادامه تحصیل در این کشور را برگزیده اند، می باید از مهارت یکی از زبان های ذکر شده برخوردار باشند. البته برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور با هدف جذب دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم نموده اند.

دانشجویان عزیز می توانید جهت آگاهی بیشتر در زمینه های مختلف مهاجرتی به اروپا و دیگر قاره ها از مشاوره ها و تجربیات مجموعه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید. مشاورین این مجموعه در تمامی مسیر مهاجرتی دوستان عزیز را همراهی خواهند نمود. دانشجویان با تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک براحتی می توانند به انجام کار در کلینیک ها و بیمارستان های این کشور بپردازند.

بررسی شرایط تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک

پرستاری یکی از زیر شاخه های پزشکی بشمار می رود. تحصیل در این رشته متقاضیان زیادی دارد. زبان تدریس در رشته پرستاری در این کشور در برخی از دانشگاه ها به زبان هلندی و در برخی دیگر به زبان فرانسوی ارائه می گردد. متقاضیان تحصیل در این رشته با توجه به مهارت زبان مورد نیاز می توانند تحصیل در دانشگاه های این کشور را انتخاب نمایند.

اخذ مدرک رشته پرستاری در این کشور به 2 گونه است:

  • کارشناسی پرستاری
  • گواهی پرستاری

اخذ گواهی پرستاری معمولا پس از پایان دوره متوسطه و پس از یکسال آموزش امکان پذیر است. این دوره دانشجویان یک دوره 3 ماهه آموزش های عملی پرستاری را می گذرانند. دانشجویانی که دارای گواهی رشته پرستاری در این کشور هستند، بعنوان متخصص در این رشته در نظر گرفته نمی شوند، اما امکان ادامه تحصیل در سال های دوم و سوم را به عنوان پرستار عمومی در بیمارستان های این کشور را دارند.

دانشجویانی که قصد دریافت مدرک کارشناسی پرستاری را دارند، می باید به تحصیل در این دانشگاه ها بپردازند. دانشکده های پرستاری آموزش های تخصصی و کاملی را در این حوزه به دانشجویان ارائه می نمایند. دانشجویان در دانشگاه می توانند با توجه به علایق خود به کسب تخصص به عنوان پرستار در رشته های تصویر برداری، سرطان، اندوسکوپی، رادیوتراپی، دیالیز و آموزش بهداشت بپردازند. پرستاران در مقطع کارشناسی ملزم به گذراندن 120 واحد درسی هستند. 60 واحد آن به صورت نظری و 60 واحد دیگر به صورت عملی ارائه می گردد.

بازار کار رشته پرستاری در بلژیک

رشته پرستاری در دسته مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارد. با توجه به اینکه پرستاران در این کشور از جایگاه و اهمیت بالایی برخودار هستند. هر ساله پرستاران زیادی با اخذ ویزای کاری این کشور به این کشور مهاجرت می نمایند. مردم این کشور از شرایط و استانداردهای بسیار مناسبی در زندگی برخوردار هستند. پرستاران پس از چند سال کار و زندگی در این کشور در صدد اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشند. اگر چه در لیست حقوق و دستمزدهای افراد در مشاغل مختلف، درآمد پرستاران در رتبه پایینی قرار دارد. اما حقوق پرستاران در این کشور نسبت به برخی از کشورها بسیار مناسب است.

حقوق پرستاران با توجه به تخصص و سابقه کاری آنها در این کشور متفاوت است. به طور متوسط پرستاران در این کشور 27000€ الی 50000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. نرخ بیکاری در این کشور 5.6% گزارش گردیده است. می توان گفت این کشور از بازارهای کاری پویا و فعالی برخوردار است. دانشجویان زیادی با پایان تحصیل رشته پرستاری در این کشور به جستجوی شغل مورد نظر خود پرداخته اند، ویزای تحصیلی را به ویزای کاری این کشور تبدیل می نمایند. پرستاران با 3 الی 5 سال کار در بلژیک می توانند اقامت دائم و پس از 7 سال تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

بازار کار رشته پرستاری در بلژیک

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در بلژیک

شهریه تحصیلی دانشجویان با توجه به دولتی و یا خصوصی بودن دانشگاه های این کشور متفاوت است. معمولاً هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی پایین تر از دانشگاه های خصوصی این کشور است. در مقابل دانشجویان امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی بلژیک را ندارند. اگر چه بطور کلی دانشجویان رشته پرستاری در این کشور می باید از مهارت های زبان فرانسوی و یا هلندی برخوردار باشند. زیرا جهت برقرار ارتباط با بیماران و تشخیص بیماری ها برخورداری از مهارت زبان های رسمی این کشور الزامی است. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در مقایسه با دیگر رشته ها در این کشور بیشتر است.

در جدول زیر متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور را بیان نموده ایم:

نام دانشگاهمتوسط هزینه تحصیل به یورو سالانه
دانشگاه KU Leuven1100€ تا €4000
دانشگاه Vlerick Business School16200€
دانشگاه Vrije Universiteit Brussel1100€ تا €1750
دانشگاه University Of Leigeهزینه تحصیل دانشجویان اروپایی 1100€ (یورو) و خارج از اتحادیه اروپا 4500€ (یورو) در سال است.

هزینه زندگی در بلژیک

همانطور که می دانید هزینه زندگی افراد ارتباط مستقیمی با عادات و سبک زندگی آنان دارد. اما بطور کلی هزینه زندگی در بلژیک در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. هزینه زندگی در شهر بروکسل پایتخت این کشور در مقایسه با دیگر شهرهای بلژیک گران تر است. اما در مجموع هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است.

در ادامه هزینه زندگی دانشجویان در برخی از شهرهای این کشور را بررسی نموده ایم:

  • شهر آنتورپ: 920€ (یورو) در ماه
  • شهرهای بروسکل و خنت: 850€ تا 990€ (یورو) در ماه

علاقمندان به موضوع مهاجرت می توانند جهت کسب آگاهی بیشتر در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایند. همچنین از شرایط زندگی و بازارهای کاری کشورهای مختلف آگاهی های لازم را دریافت نمایند. علاقمندان به تحصیل داروسازی در بلژیک می توانند پاسخ سوالات خود را در این زمینه از این مجموعه جویا شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *