مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته پرستاری در ایسلند

رشته پرستاری در ایسلند

رشته پرستاری در ایسلند همانند سایر کشورهای اروپایی از رشته های پر اهمیت و پر تقاضا بوده است. ایسلند به صورت کلی از کمبود پرستار رنج میبرد. البته فراموش نکنید قبل از مهاجرت باید با کارفرمایی در ایسلند صحبت کرده و درخواست برای کار شما پذیرش شود. ایسلند یکی از کشورهای پیشرفته شمال اروپا است و حدود 342 هزار نفر جمعیت دارد. رشته پرستاری با توجه به اهمیت آن برای مراقبت از بیمار در ایسلند نیز بسیار رشته مهم و حائز اهمیتی است. در صورت نداشتن مدرک پرستاری می توانید برای تحصیل پرستاری در این کشور نیز اقدام کنید و سپس اقامت ایسلند را بدست بیاورید. جهت بررسی بیشتر رشته پرستاری در ایسلند به توصیه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این مطالب توجه فرمایید.

بازار کار رشته پرستاری در ایسلند

ایسلند جزو اتحادیه اروپا است و افرادی که از یکی از کشورهای اروپایی مجوز کار پرستاری گرفته اند به راحتی می توانند برای کار پرستاری در ایسلند اقدام کنند. متقاضیان باید قبل از دریافت مجوز کار به عنوان پرستار در ایسلند، الزامات تعیین شده توسط وزارت بهداشت در مورد آموزش مناسب پرستاری را داشته باشند. ریاست بهداشت وظیفه صدور مجوزهای کار از طرف وزارت کار را دارد. افرادی که به دنبال پرستاری در ایسلند هستند لازم است مجوز پرستاری ایسلند را داشته باشند که باید توسط وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی شناخته شود. متقاضیان باید مدارک زیر را به وزارت بهداشت و تامین اجتماعی ایسلند ارسال کنند.

  • گواهی تایید شده از تابعیت شما در یک کشور
  • کپی معتبر دیپلم یا مدرک پرستاری که ثابت کند شما به عنوان پرستار در کشور خود ثبت شده اید.
  • کپی معتبر پروانه پرستاری خود. برای اطمینان از اعتبار فعلی این گواهی نباید بیش از سه ماه باشد.
  • نامه وضعیت خوب، شامل جمله ای مبنی بر اینکه دوره آموزش مقدماتی شما با استانداردهای آموزش EEA مطابقت دارد و تأیید اینکه شما مجوز پرستاری معتبری در کشور خود دارید.
  • مقامات مربوطه اصل این نسخه ها را تایید می کنند (کپی ها پذیرفته نیستند).
  • این اسناد باید به زبان انگلیسی نوشته شود و هر ترجمه باید توسط یک مقام دولتی یا مترجم رسمی تأیید شود.

مدارک لازم برای کار پرستاری در ایسلند

انجمن پرستاری ایسلند عضو شورای بین المللی پرستاری است و از معیارهای مشابه در مورد درخواست های شغلی از پرستاران خارج از EEA (منطقه اقتصادی اروپا) استفاده می کند. افرادی که به دنبال پرستاری در ایسلند هستند لازم است مجوز پرستاری ایسلند را داشته باشند که باید توسط وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی شناخته شود. لذا متقاضیان باید مدارک زیر را به وزارت بهداشت و تامین اجتماعی ایسلند ارسال کنند.

  • کپی تایید شده از آدرس دائمی شما (یک کپی تصدیق شده از گذرنامه شما کافی است).
  • کپی تأیید شده از مدرک تحصیلی یا مدرک پرستاری که نشان می دهد در کشور خود به عنوان پرستار ثبت نام کرده اید.
  • کپی معتبر پروانه پرستاری خود ( کم تر از 3 ماه)
  • کپی تأیید شده از جزئیات کامل برنامه مطالعات پرستاری شما: خلاصه ای از برنامه درسی، طول برنامه، شرح دوره ها با تعداد سخنرانی ها، بحث ها و کارهای بالینی.
  • این اسناد و مدارک باید به صورت اصل و به زبان انگلیسی نوشته شده و ترجمه ها توسط یک مقام دولتی یا مترجم رسمی تأیید شوند.

قبل از دریافت مجوز پرستاری ایسلند از وزارت بهداشت، متقاضیان دیگر نیازی به صحبت با ایسلندی ندارند. با این حال، پرستاران موظف به تحصیل و یادگیری زبان ایسلندی هستند. برای یکی دو سال اول پرستارانی که به زبان ایسلندی صحبت نمی کنند می توانند دوره های کار خود را بگذرانند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با وزارت بهداشت این کشور تماس بگیرید. لطفا توجه داشته باشید قبل از مهاجرت به ایسلند، باید با یک کارفرمای ایسلندی تماس بگیرید و قرارداد کاری را امضا کنید. به گفته وزارت امور اجتماعی، به اتباع خارجی که برای اهداف شغلی و بدون گرفتن اجازه کار به ایسلند می آیند، دستور خروج داده می شود.

تحصیل رشته پرستاری در ایسلند

در صورت نداشتن مدرک تحصیلی پرستاری می توانید با مهاجرت به ایسلند و تحصیل در ایسلند مدرک پرستاری را دریافت کنید. در حال حاضر دو دانشگاه ایسلند و دانشگاه آکوریری برنامه های پرستاری را ارائه می دهند. زبان تحصیلی پرستاری در این کشور به دو زبان ایسلندی و انگلیسی است لذا باید دارای مدرک زبان باشید و زبان ایسلندی را نیز در دوره مقدماتی یاد بگیرید. تحصیل پرستاری در ایسلند در دوره کارشناسی معمولا به مدت 4 سال به طول می انجامد. جهت ورود به دانشگاه های ایسلند و تحصیل این رشته می بایست دارای مدرک دیپلم بوده و در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمایید. لازم به ذکر است هزینه تحصیل در این رشته در حدود 3000€ الی 5000€ (یورو) می باشد.

جهت تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی ایسلند را دریافت کنید. از جمله شرایط تحصیل پرستاری:

  • مدرک دیپلم
  • شرکت در آزمون ورودی
  • تسلط به زبان های انگلیسی و ایسلندی
  • اخذ ویزای تحصیلی

تحصیل رشته پرستاری در ایسلند

کمبود پرستار در ایسلند

نظرسنجی های متعدد کارکنان پرستار که در دهه های اخیر انجام شده است، نشان دهنده کمبود مداوم پرستار در ایسلند است. طبق تجزیه و تحلیل بازار کار برای پرستاری، تنها 69% از پرستاران در ایسلند عضو انجمن پرستاران ایسلند هستند و حدود یک هزار نفر در مشاغل دیگری به غیر از پرستاری مشغول به کار هستند. اکثر قریب به اتفاق پرستاران (98%) زن هستند و حدود 94% در بخش دولتی کار می کنند. حدود 13% پرستاران در سالهای آینده به سن بازنشستگی می رسند. نتایج یک بررسی از سطح کارکنان پرستاری در موسسات مراقبت های بهداشتی ایسلند نشان می دهد که در حال حاضر 225 موقعیت تمام وقت یا 290 پرستار برای پر کردن موقعیت هایی که قبلا در سیستم مراقبت های بهداشتی تأمین شده اند، مورد نیاز است. متوسط ​​نسبت کار پرستاران در موسسات بهداشتی درمانی 71% است.

با این وجود، مدیر ارشد پرستاری، نیاز به 405 موقعیت تمام وقت یا 523 پرستار را تخمین می زنند. به طور متوسط​​، حدود 146 دانشجو هر ساله در برنامه های پرستاری ثبت نام می کنند که چهار سال بعد فارغ التحصیل می شوند. پیش بینی پرسنل پرستار برای سالهای آتی نشان می دهد که نیاز مستمر به 420 پرستار در سال های آینده وجود دارد، زیرا میزان استخدام به سختی برای توازن تعداد پرستاران بازنشسته کافی است. این پیش بینی تا حدودی محافظه کارانه است زیرا امکان افزایش احتمالی تعداد تختخواب های سالمندان یا سایر تغییراتی که ممکن است بر نیازهای پرستاری تأثیر بگذارد را نمی بیند.

وظایف پرستاران در ایسلند

نقش اصلی یک پرستار در ایسلند مراقبت و حمایت از بیماران است. با این حال، مسئولیت های مختلف دیگری از برای یک پرستار وجود دارد که بخشی از نقش یک پرستار را تشکیل می دهد، از جمله:

  • سابقه پزشکی و علائم را ثبت می کنند.
  • برای برنامه ریزی مراقبت از بیمار با تیم همکاری می کنند.
  • طرفدار سلامتی و تندرستی بیمار هستند.
  • سلامت بیمار را کنترل کرده و علائم را ثبت می کنند.
  • داروها و درمان ها را انجام می دهند.
  • تجهیزات پزشکی را راه اندازی می کنند.
  • آزمایشات تشخیصی را انجام می دهند.
  • به بیماران در مورد مدیریت بیماری ها آموزش می دهند.
  • بیماران را پشتیبانی و مشاوره می دهند.

پرستار مراقب بیماران است و به مدیریت نیازهای جسمی، پیشگیری از بیماری و درمان شرایط سلامتی کمک می کند. برای انجام این کار، آنها باید بیمار را مشاهده و کنترل کنند و هر اطلاعات مربوطه را برای کمک به تصمیم گیری در درمان ثبت کنند.

درباره رشته پرستاری در ایسلند

واضح است که تعداد زیادی پرستار برای کار در مراقبت های بهداشتی ایسلند مورد نیاز هستند. به منظور اطمینان از کارکنان کافی پرستار و در نتیجه بهبود ایمنی بیمار و کاهش میزان مرگ و میر، ضروری است اقدامات جدی توسط مقامات دولتی و همچنین خود موسسات مراقبت های بهداشتی انجام شود. پیش بینی های جمعیت افزایش جمعیت افراد 60 سال به بالا را در سال های آینده تخمین می زند، که همچنان تقاضای متخصصان مراقبت های بهداشتی را بیشتر می کند.

به منظور مقابله با کمبود پرستار، انجمن پرستاران ایسلند توصیه می کند بودجه بیشتری به آموزش پرستاران اختصاص داده شود و حقوق آنها برای مطابقت با حقوق سایر کارکنان بخش دولتی افزایش یابد. علاوه بر این باید گام هایی برای کاهش حجم کار و بهبود شرایط کار برداشته شود تا به افزایش نسبت کار در پرستاران کمک کند که عمدتا نتیجه محیط کار فعلی، تمهیدات کاری، ساعت کاری و استرس ناشی از کار است.

حقوق پرستاران در ایسلند 2023

متداول ترین حقوق شروع برای پرستاران 359000ISK (کرونای ایسلند) برای کار تمام وقت است. میانگین حقوق استاندارد پرستاران 499000ISK (کرونای ایسلند) برای کار تمام وقت است. تفاوت بین حقوق پرستاران و سایر کارمندان بخش دولتی با تحصیلات و مسئولیت مقایسه ای حدود 20% است. با این حال، مقایسه دستمزد استاندارد پرستاران و پزشکان اختلاف زیادی را نشان می دهد. در نمودار زیر می توانید مقایسه حقوق رشته پرستاری با سایر مشاغل رشته پزشکی را مشاهده کنید.

مقایسه حقوق رشته پرستاری با سایر مشاغل

برای مطالعه دقیق تر می توانید میزان حقوق مشاغل مختلف در رشته پرستاری در ایسلند را نیز ببینید:

شغلمیزان حقوق (کرونای ایسلند*) ISK
پرستار مراقبت های ویژه595.000
پزشک پرستار نوزادان751.000
رئیس پرستار597.000
پرستار خانگی481.000
پرستار ICU581.000
پرستار مامایی599.000
پرستار مراقبت حاد571.000
پرستار499.000

*هر هزار کرونای ایسلند برابر با 7.29$ (دلار) است.

جهت بررسی بازار کار پرستاری در ایسلند و مهاجرت به این کشور می توانید با تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاری کنید و از تجربه و تخصص این مجموعه نهایت بهره را ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *