مهاجرت تحصیلی اندونزی

رشته پرستاری در اندونزی

رشته پرستاری در اندونزی

رشته پرستاری در اندونزی از جمله رشته های پزشکی است که هم به صورت دانشگاهی و هم به صورت غیر دانشگاهی ارائه می شود. بدین ترتیب متقاضیان پرستاری می توانند با مطالعه 3 ساله دیپلم پرستاری در این رشته مجوز لازم را برای این کار کسب کنند. البته داشتن تخصص و مدرک دانشگاهی پرستاری در اندونزی سبب افزایش حقوق و همچنین فرصت های بهتر کاری می گردد. همچنین باید توجه داشته باشید که برای کار پرستاری در اندونزی نیاز به داشتن تسلط بر زبان اندونزیایی هستید و همچنین برای تحصیل این زبان را باید فرا بگیرید. در حال حاضر برنامه های انگلیسی برای اخذ مدرک رشته پرستاری در اندونزی در دسترس نیستند. برای شناخت بیشتر رشته پرستاری در اندونزی به نگارش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص توجه کنید.

درباره رشته پرستاری در اندونزی

مطالعه روش هایی که می تواند زندگی فرد دیگری را نجات دهد یا بهبود بخشد یکی از نجیب ترین مشاغلی است که هر شخصی ممکن است انتخاب کند. داشتن تخصص مناسب برای پرستاری کار ساده ای نیست و رسیدن به نقطه ای که دانش به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی باشد چیزی است که با مطالعه دقیق، تمرین و آموزش حاصل می شود. پرستاری یکی از مهم ترین حرفه های مراقبت های بهداشتی است که در جامعه وجود دارد و میراث آن را اثبات می کند. پرستار بودن علاوه بر مراقبت و نگهداری از افراد بیمار، به کارگیری دانش لازم برای کمک به پزشکان در ارائه خدماتی که هر بیمار، معلول یا در حال مرگ ممکن است نیاز داشته باشد نیز می باشد.

معمولا برای پرستار شدن در اندونزی باید شرایط تحصیل در موسسه یا مدرسه را پشت سر بگذارید و پس از مدتی مشخص مدرک یا دیپلم به وی اعطا شود. این امر همچنین به توانایی دانشجو برای انطباق با تمام شرایط علمی مشخص شده یک موسسه بستگی دارد. در اندونزی، هزاران پرستار ثبت شده زندگی می کنند که برای ارائه خدمات بهداشتی حرفه ای درجه یک آموزش دیده و آموزش داده شده اند. در اندونزی، ممکن است یک پرستار حرفه ای، یا یک پرستار عملی باشد. این انتخاب به عوامل متعددی بستگی دارد.

کار در رشته پرستاری در اندونزی

در تلاش برای بهبود استانداردهای مراقبت های بهداشتی در اندونزی، طبق قوانین اندونزی و تصویبی در سال 2014 که دستورالعمل های آموزشی خاصی را ایجاد می کند که موسسات باید برای آموزش صحیح دانشجویانی که می خواهند این حرفه را انجام دهند، دنبال کنند.

برای پرستار شدن در اندونزی دو راه وجود دارد که در جدول زیر آمده است:

گزینهشرح
گزینه اولگذراندن یک برنامه پرستاری حرفه ای است.
گزینه دومبا گذراندن یک برنامه پرستاری تمرینی و عملی است.

از طریق برنامه عملی، پرستاران مشتاق یک برنامه 3 ساله را پشت سر می گذارند و پس از تکمیل تمام شرایط آن، دیپلم می گیرند. برای برنامه پرستاری حرفه ای ، دانشجو باید دوره ای 4 ساله را با یک برنامه حرفه ای اضافه شده برای مدت 10 تا 12 ماه بگذراند. این برنامه حرفه ای شامل یک مطالعه عمیق تر در مورد مهارت های دیگر مانند:

  • جراحی پزشکی
  • زایمان
  • و مدیریت اضطراری و غیره است.

پس از گذراندن دوره های حرفه ای یا عملی فارغ التحصیلان مجبور به گذراندن امتحان برای مجوز هستند که برای هر دو متفاوت است. پس از قبولی در آزمون، گواهی ثبت نام به عنوان یک پرستار حرفه ای یا عملی داده می شود.

در نمودار زیر می توانید 3 روش مختلف پرستار شدن در اندونزی را مشاهده کنید:

اخذ مدرک پرستاری در اندونزی

درآمد پرستاران در اندونزی

اندونزی تقریباً 30.000 پرستار در سال تولید می کند و ممکن است از 733 دانشکده پرستاری نیز بیشتر باشند و مطمئنا انتظار می رود که آنها نیاز جامعه را برای بهبود شرایط بهداشتی خود برآورده کنند. با این حال، ظرفیت جذب کل توسط بخش بهداشت عمومی و خصوصی هنوز کم است، که قادر به جذب 6000 پرستار در سال است بنابراین می توانید تصور کنید که چه تعداد پرستار در اندونزی مکان مناسبی برای کار یا جایگاه نامشخص ندارند. برخی به عنوان داوطلب کار می کنند. برخی فقط با 40$ تا 60$ (دلار) در ماه حقوق می گیرند. علاوه بر این، امروزه استخدام کارمند دولت در تمام مناطق اندونزی وجود دارد. اما بله این به تشکیل بیمارستان ها و موسسات مربوطه بستگی دارد. در صورت نیاز به پرستار، تعداد بیشتری را جذب خواهند کرد.

اما واقعیت این است که در یک بیمارستان فقط 5-1 پرستار (کسانی که دارای مدرک دیپلم هستند) پذیرش می کنند. از 500 پرستار متقاضی، فقط 5 پرستار پذیرفته می شوند. این چیزی فراتر از یک رقابت برای گرفتن بورسیه تحصیلی در خارج از کشور است. لذا طبق توضیحات متوجه خواهید شد که یافتن کار در اندونزی به عنوان پرستار با توجه به رقابت بسیار سخت است.

تحصیل رشته پرستاری در اندونزی

اگرچه برای پرستار شدن در اندونزی فقط یک دوره حرفه ای لازم است، اما موسساتی مانند دانشگاه اندونزی یک برنامه مطالعه کارشناسی ارشد پرستاری و یک برنامه تحصیل دکترا در اندونزی در رشته پرستاری ارائه می دهند. طبق اعلام، دانشگاه ملی اندونزی اولین دانشگاه در اندونزی است که دوره دکترا را ارائه می دهد. دانشگاه حسن الدین همچنین یک دوره تحصیلات کارشناسی ارشد پرستاری و همچنین یک لیسانس علوم پرستاری را که منجر به پرستار حرفه ای می شود، ارائه می دهد. دوره کارشناسی به طور ایده آل در عرض 4 سال و برنامه حرفه ای در 1 سال به پایان می رسد. این دانشگاه ها گزینه های بسیار خوبی هستند که می خواهید هنگام تحصیل در پرستاری در اندونزی تحصیل کنید. از جمله دانشگاه های برتر برای تحصیل پرستاری در اندونزی:

  • دانشگاه اندونزی
  • دانشگاه حسن الدین
  • دانشگاه پلیتا هاراپان
  • دانشگاه اسلامی جاکارتا
  • دانشگاه اسلامی یوگیکارتا
  • موسسه بهداشتی هلوتیا

تحصیل رشته پرستاری در اندونزی

دانشگاه های اندونزی

دانشکده پرستاری دانشگاه اندونزی قدیمی ترین دانشکده پرستاری در اندونزی است و اکنون مرکز آموزش عالی پرستاری در اندونزی است. ورود به برنامه از طریق کلاس عادی، دانشجویان باید شرایط علمی 144 واحد اعتباری را برآورده کنند. دانشکده پرستاری دانشگاه اندونزی برنامه درسی پرستاری را اجرا می کند که بر اساس آن دانشجویانی که دوره کارشناسی خود را برای دریافت مدرک کارشناسی S.Kep (یک درجه پرستاری در مقطع کارشناسی) گذرانده اند، باید یک برنامه حرفه ای برای پرستاری (برای تبدیل شدن به یک پرستار حرفه ای) انتخاب کنند.

هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی با توجه به توانایی مالی دانشجویان پرداخت می شود، که به سیستم BOP-B (هزینه عادلانه و علمی) معروف است. هزینه های تحصیل بین 100.000IDR الی 7.500.000IDR (روپیه) است. دانشجویان از سال 2013 به دلیل یارانه های ارائه شده توسط دولت، دیگر ملزم به پرداخت هزینه های پذیرش نیستند. این دانشگاه برنامه های متعددی را به غیر از پرستاری مانند:

  • مهندسی
  • حقوق
  • مدیریت

و غیره ارائه می دهد. آنها همچنین توانایی مالی دانشجو در پرداخت شهریه را در نظر می گیرند، به همین دلیل سیستمی را اجرا می کنند که شهریه را در محدوده خاصی تحمیل می کند. برنامه پرستاری آنها در حال حاضر فقط برای دانشجویان با تابعیت اندونزی در دسترس است، زیرا دوره های بین المللی فقط به چند گزینه در بروشور آنها محدود شده است.

دانشگاه پرستاری پلیتا هاراپان اندونزی

یک دانشگاه خصوصی است که در تانگرنگ واقع شده و بهترین دانشکده پرستاری در اندونزی محسوب می شود. این دانشگاهی است که به ادغام ارزش های مسیحی در شیوه های تدریس خود افتخار می کند و طیفی از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و آنلاین را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین دارای یک پورتال پذیرش است که فقط به دانشجویان بین المللی اختصاص دارد و طیف گسترده ای از دوره ها را به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می کند. با این حال، برنامه پرستاری آنها بخشی از لیست دوره های انگلیسی کاملا آموزش دیده نیست. این دانشگاه قول تولید پرستار با توانایی بین المللی را می دهد که در زمینه های مختلف بیماری ها، داروها و اطلاعات لازم برای یک پرستار موثر آگاه باشند.

این دانشگاه با رعایت نگرش کل نگرانه و مسیحی محور خود، اعتباراتی را درباره هنرهای لیبرال به عنوان بخشی از برنامه درسی پرستاری نیز در بر می گیرد. موضوعات مربوط به هنرهای آزاد پس از 4 سال دوره کارشناسی پرستاری انجام می شود. جهت بررسی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اندونزی به مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *