مهاجرت تحصیلی اندونزی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اندونزی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اندونزی

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های رایج برای دانشجویان خارجی می باشد. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اندونزی را در این مقاله بررسی می شود. این نگارش با تلاش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است. دانشجویان بین المللی پیش از ثبت درخواست برای دانشگاه های این کشور می باید مدارک و اسناد قابل استناد را در اختیار دانشگاه های این کشور قرار دهند. تحصیل در این کشور از مزایای مثل کیفیت عالی آموزشی و هزینه های مناسب دانشگاهی برخوردار می باشد. یکی از کشورهای مناسبی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.

ابهاماتی که دانشجویان بین المللی قبل از تحصیل در این کشور رو به رو به می شوند به شرح زیر می باشند:

  • برنامه تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش شامل چه مواردی می شود؟
  • آیا امکان کار با ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر است؟

درخواست ویزای تحصیلی اندونزی

دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند در ابتدا می باید پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور به منظور پذیرش در دانشگاه مورد نظر در مرحله اول می باید نامه پذیرش معتبر از دانشگاه دریافت کنید.

سایر مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی این کشور عبارت است:

  • ارائه درخواست به وزارت آموزش و پرورش این کشور
  • ارائه درخواست اجازه تحصیلVITAS به اداره سفارت یا کنسولگری کشور خود
  • پس از ورود به خاک این کشور مراجعه به اداره مهاجرت و تبدیل ویزای VITAS به ویزای کوتاه مدت تحصیلی KITAS
  • ارائه گواهی صادر شده پلیس برای مهاجرت

بررسی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اندونزی

پس از اخذ تایید پذیرش از دانشگاه مورد نظر مراحل درخواست ویزای تحصیلی این کشور از طریق از سازمان آموزش و پرورش این کشور صورت می گیرد. با توجه به دانشگاه مورد نظر مراحل پذیرش متفاوت می باشد. پس از اخذ اجازه تحصیل از سازمان آموزش و پرورش این کشور، نامه اجازه تحصیل به بخش اصلی اداره مهاجرت در جاکارتا ارسال و تایید می شود.

در حالت کلی مدارکی که برای درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور مورد نیاز است، در جدول زیر شرح داده شده است:

مراحلمدارک
1ارائه 3 کپی از گذرنامه متقاضی
2ارائه 1 کپی از خوابگاه یا محل اقامت تایید شده
3ارائه 1 کپی از نامه پذیرش از دانشگاه
4ارائه رزومه مورد تایید متقاضی
5گواهی سلامت جسمانی
6گواهی تمکن مالی

هزینه تحصیلات دانشگاهی در اندونزی

هزینه دانشگاه های دولتی در این کشور نسبت به موسسات آزاد کم تر می باشد. شهریه دانشگاه دانشجویان بین المللی در مقایسه با دانشجویان مقیم این کشور متفاوت بوده و دانشجویان بین المللی هزینه بیشتری بابت تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. شهریه دانشگاه در این کشور به 3 نوع پرداختی تقسیم می شود. هزینه درخواست اولیه، هزینه پذیرش و شهریه دانشگاهی مراحل پرداختی دانشگاه های این کشور می باشد. هزینه درخواست اولیه برای دانشجویان بین المللی حدود 100$ (دلار آمریکا) می باشد و این هزینه غیر قابل استرداد است. هزینه پذیرش برای برنامه های آموزشی کارشناسی حدود 250$ (دلار آمریکا)، کارشناسی ارشد 1500$ و 2000$ (دلار آمریکا) می باشد.

شهریه دانشگاهی برای هر ترم و طول دوره تحصیل متفاوت می باشد. شهریه دانشگاهی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با توجه به نوع دانشگاه دارای هزینه های متفاوتی است. شهریه دوره های مختلف دانشگاهی در جدول زیر شرح داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه به $ (دلار آمریکا)
کارشناسی2650
کارشناسی ارشد2650
دکترا3150

زبان یکی از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اندونزی

زبان یکی از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اندونزی

دانشجویان که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند به دانش زبان رسمی این کشور، زبان باهاسا اندونزیایی نیاز پیدا می کنند. دانشجویان بین المللی امکان انتخاب دوره تحصیلی به زبان انگلیسی و یا زبان محلی این کشور را دارند. متقاصیانی که تمایل به تحصیل در دوره زبان انگلیسی این کشور را دارند می توانند از دانشگاه های این کشور مدرک درجه 2 دریافت کنند. دانشگاه های این کشور از رتبه جهانی مناسبی برخوردار هستند. رتبه های این دانشگاه ها زیر 500 می باشد.

بررسی کیفیت آموزشی در اندونزی

سطح علمی دانشگاه های این کشور بالا می باشد. این کشور دارای موسسات و مراکز آموزشی معتبری می باشد. دوره تحصیل در این کشور از 6 سالگی شروع می شود.  کیفیت آموزشی در این کشور در رتبه 4 از میان سایر کشورهای جهان قرار دارد. تعدادی از دانشگاه های این کشور در جدول زیر ارائه شده است:

رتبهدانشگاه
1Gajah Mada University
2University of Indonesia
3University of North Sumatera
4Ilmu Kesehatan Bhakti Wiyata Kediri

تبدیل ویزای دانشجوییVITAS به KITAS اندونزی

برای ورود به این کشور در ابتدا به ویزای اجازه ورود VITAS احتیاج می باشد. در طول 30 روز آینده به اداره مهاجرت مراجعه نموده و اجازه موقت این کشور را که به عنوان ویزای KITAS در این کشور شناخته شده است، دریافت نمایید. سازمان کل مهاجرت این کشور، هنگام درخواست پذیرش آنلاین متقاضیان با هر دو نوع ویزای VITAS و KITAS، پذیرش متقاضیان را می پذیرد . اما به محض ورود به این کشور می باید به اداره مهاجرت مراجعه نموده و با پرداخت هزینه ویزا، لیبل ویزایKITAS در پاسپورت درج شود.

مراحل ویزای KITAS به شرح زیر می باشد:

 

مراحل ویزای KITAS

مهاجرت به اندونزی در سال های اخیر از طرق مختلفی تحصیلی و کاری مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این مقاله اطلاعاتی در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اندونزی از طریق کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما داده شده است. امید است که مطالب فوق در جهت مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور مفید واقع شده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تحصیل در کشورهای دیگر مانند هلند می توانید مقاله شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه بفرمائید و نظرات خود را در بخش دیدگاه مقالات بیان کنید. در صورت تمایل به مشاوره تلفنی و حضوری با مشاورین ارشد ما با شماره های زیر در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *