مهاجرت تحصیلی قطر

رشته هوافضا در قطر

رشته هوافضا در قطر

رشته هوافضا در قطر تنها در دانشکده هوانوردی قطر ارائه شده و دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل این برنامه از این دانشگاه پذیرش بگیرند. برای دانشجویان، تحصیل در این کشور همانند سایر نقاط جهان است. شما در طول هفته در کلاس ها شرکت خواهید کرد و در اوقات فراغت خود معاشرت می کنید. البته، تجربه دانشگاه احتمالا ساکت تر از آنچه در خانه انتظار دارید خواهد بود.

این کشور دارای 17.87  ثبت نام در آموزش عالی است. بیشتر دانشجویان در اینجا تحصیلات دانشگاهی خود را در 18 سالگی آغاز می کنند. کلاس ها معمولا به زبان انگلیسی می باشند. اما در بعضی مواقع، می توانند به زبان عربی باشند. دانشگاه قطر برترین موسسه آموزش عالی محلی است. براساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی Times، این دانشگاه رتبه 401 را در بین 500 دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داده است.

این دانشگاه دارای 9 دانشکده است، مدارس عبارتند از:

  • آموزش
  • تجارت و اقتصاد
  • هنر و علوم
  • مهندسی
  • شرع
  • داروسازی
  • حقوق و پزشکی

این برنامه حدود 20000 دانشجو را پوشش می دهد که 38% آن ها بین المللی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به معرفی رشته هوافضا در قطر پرداخته است.

معرفی رشته هوافضا در قطر

رشته هوافضا در قطر با توسعه فناوری جدید در زمینه هوانوردی و هوافضا سروکار دارد. این دوره اولین سنگ قدم خود را در زمینه هوانوردی و هوافضا فراهم می کند و تمام ماژول های اصلی را در زمینه طراحی، ساخت، توسعه، آزمایش، بهره برداری و نگهداری انواع هواپیماها پوشش می دهد. ماژول ها عبارتند از:

ماژول های هوافضا در قطر

 مقاطع مختلف تحصیلی مهندسی هوانوردی مهارت های عملی و دانش آکادمیک را برای شما فراهم می کند تا بعد از اتمام دوره خود قابل اشتغال باشید و یا شما را قادر می سازد با ادامه تحصیل با سهولت بیشتری پیش بروید. علاوه بر دوره دیپلم، آکادمی همچنین با ارائه مهارت های انگلیسی و مهارت های ارتباطی برای دانشجویان، افتخار می کند تا اطمینان حاصل کند که دانش آموزان خوش اخلاق، منظم و باهوشی را تولید می کنیم تا با خواسته های فعلی جهانی مطابقت داشته باشیم.

معرفی دانشگاه های رشته هوافضا در قطر

در حال حاضر حدود 2500 دانشجو در شهر آموزش و پرورش تحصیل می کنند. حدود نیمی از آن ها اتباع این کشور و نیمی دیگر دانشجویان بین المللی هستند. اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان در شهر آموزش و پرورش از 45 کشور مختلف استقبال می کنند.

این کشور برای رشته هوافضا در قطر، تنها یک دانشکده دارد که نام آن کالج هوانوردی قطر است. این دانشکده، رشته هوافضا و هوانوردی را آموزش می دهد. این دانشکده در سال 1975 به عنوان کالج هواپیمایی کشوری کشورهای حوزه خلیج فارس تاسیس شد. اکنون QAC پیشروترین ارائه دهنده آموزش در صنعت هواپیمایی در منطقه خلیج فارس است. دوره های تأیید شده تمام وقت عبارتند از:

  • خلبانی
  • مهندسین نگهداری هواپیما
  • کنترل کننده های ترافیک هوایی
  • هواشناسی
  • کارکنان مدیریت عملیات فرودگاه
  • اعزام کنندگان پرواز

همچنین این دانشکده دوره های کوتاه مدت در رشته های مختلف مرتبط با هواپیمایی را ارائه می دهد.

معرفی دانشگاه های رشته هوافضا در قطر

مشاغل مهندسی هوافضا در قطر

صنعت هواپیمایی در این کشور و خارج از کشور با یک سرعت ثابت در حال رشد است. فرصت های زیادی برای دارندگان موهندسی هوافضا و هوانوردی در این کشور و خارج از کشور وجود دارد. با این حال، بیشتر دانشجویان برای ادامه تحصیل اقدام کرده در زمینه های مورد علاقه خود در زمینه هواپیمایی تخصص بگیرند.

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در این کشور را برای مهندسان هوافضا نشان می دهد:

حقوق ماهیانه کار برای مهندسان هوافضا در قطر

تحقیقات انجام شده توسط یکی از شبکه های قطری نشان داد که 94 ملیت مختلف در این کشور زندگی می کنند که بیشترین کارگران از هند، بنگلادش، نپال و مصر می باشند. در مجموع 40000 مهاجر ایالات متحده و 220000 مهاجر انگلیس در آنجا زندگی می کنند. اکثر مهاجران مستقر در این کشور یا از طریق آژانس های استخدام بین المللی یا در شرکت های خود نقش دارند.

مشاغل در این کشور باید ثابت کنند هیچ شهروند این کشور بیکاری وجود ندارد که بتواند موقعیت خود را قبل از ارائه به یک تبعه خارجی پر کند. به طور کلی، این کشور یک مقصد بسیار محبوب برای مهاجران است و از یک سیستم اجازه کار نسبتا کارآمد استفاده می کند. برای کار در این کشور شما نیاز به مجوز کار نیاز دارید. این مجوز را بعد از اینکه شما کار پیدا کردید، می توانید دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله کسب اقامت از طریق کار در قطر را مطالعه نمایید.

هزینه تحصیل در قطر

به طور کلی، هزینه تحصیل و زندگی در قطر کمتر از کشور متقاضی خواهد بود. هزینه های تحصیل در این کشور برای مقاطع مختلف در جدول زیر آمده است:

مقطعهزینه به ریال قطر
کارشناسیبین 800QAR تا 1000QAR
تحصیلات تکمیلی2000QAR

هر 1$ (دلار) معادل 3.641QAR (ریال قطر) است. هزینه تحصیل پزشکی در این کشور کمی بیشتر بوده و بین 1000QAR تا 2000QAR (ریال قطر) می باشد. هزینه ها معمولا از طریق درگاه های امن دانشگاه بصورت آنلاین پرداخت می شود. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی می توانند هزینه های خود را از طریق نقل و انتقالات بانکی پرداخت کنند. به همین دلیل، راه اندازی حساب بانکی خود در این کشور یک ایده هوشمندانه است. در حالی که در این کشور تحصیل می کنید، باید هزینه کتاب های درسی و خوابگاه را نیز در نظر بگیرید که می تواند افزایش یابد.

هزینه زندگی در قطر بسیار زیاد است. آپارتمان های یک خوابه ماهانه از 1300$ (دلار) شروع می شوند. برنامه های کمکی و اینترنت ماهانه حدود 125$ (دلار) دیگر اضافه می کنند. به طور کلی، بسیاری از دانشگاه ها برنامه های اشتغال دانشجویی را ارائه می دهند. این موارد برای کمک به دانشجویان در کسب تجربه واقعی کار هنگام تحصیل طراحی شده اند. اکثر دانشجویان می توانند در این برنامه ها تا 20 ساعت در هفته کار کنند. با این حال، دانشجویان خارجی نمی توانند در خارج از دانشگاه با ویزای دانشجویی کار کنند. این امر به ویزای کار جداگانه ای نیاز دارد و تهیه آن دشوار است. برای مهاجرت به این کشور جهت تحصیل رشته هوافضا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کارشناسان خبره در این زمینه می تواند به شما عزیزان در این امر کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *