مهاجرت تحصیلی امارات

رشته هوافضا در امارات

رشته هوافضا در امارات

رشته هوافضا در امارات با توجه به توسعه این صنعت در دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دانشگاه خلیفه مستقر در ابوظبی است. دانشگاه امارات متحده عربی و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (به نمایندگی از صندوق ICT) مرکز فضایی 27 میلیون $ (دلاری) را تأمین می کنند. این آزمایشگاه مجهز به وسایل نقلیه ویژه هوایی بدون سرنشین (پهپادها)، ربات ها و سیستم های سنجش است که به تقلید از شرایط واقعی فضا کمک می کند. با توجه به اهمیت این رشته در امارات و توجه ویژه به آن می توانید از دوره های ارائه شده در این کشور استفاده کنید. در ادامه این نگارش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این صنعت و دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در امارات را معرفی کرده اند.

بازار کار رشته هوافضا در امارات

امارات متحده عربی یکی از بزرگترین بازارهای هواپیماهای هوافضا در خاورمیانه است که تقاضای زیادی برای تجهیزات هواپیمایی، قطعات و خدمات دارد. صنعت هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی طی چند دهه گذشته به طور مداوم رشد کرده است و به دلیل سرمایه گذاری دولت در زیرساخت های هوافضا و توسعه، از سایر بازارهای منطقه پیشی گرفته است. این صنعت همچنین با توجه به موقعیت امارات متحده عربی ارتقا یافته است، که موقعیت آن را برای اتصال تقریباً 60% جمعیت جهانی در مدت 8 ساعت پرواز ارائه می دهد. این امر باعث می شود تا امارات متحده عربی به یک قطب جهانی برای سفرهای هوایی و یک نقطه عبور برای پروازهای مسافری و باری در طیف وسیعی از مقصد در سراسر جهان تبدیل شود.

فرودگاه بین المللی دبی سومین فرودگاه شلوغ در جهان است و انتظار می رود در سال جدید 100 میلیون مسافر از آنجا عبور کنند. برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون، دبی فرودگاه بین المللی آل مکتوم را توسعه داده است که در حال حاضر برای پذیرش 160 میلیون مسافر و سالانه 16 میلیون تن بار آماده است. این فرودگاه به طور فعال خطوط هوایی و اپراتورهایی را برای پر کردن 5 باند فرودگاه خود جذب می کند.

  • انتظار می رود بازار هواپیمایی تجاری خاورمیانه تا سال 2023 به بیش از 1 میلیارد $ (دلار) برسد.
  • امارات متحده عربی همچنین به دنبال ایجاد تاسیسات خود به عنوان قطب منطقه ای فعالیت های فضایی مدنی و تجاری است.
  • مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) در حال کار بر روی برنامه فضایی امارات متحده عربی است که شامل پروژه های مختلف ماهواره فضایی و مأموریت مریخ امارات است.
  • سرمایه گذاری های امارات متحده عربی در فناوری های فضایی بیش از 5.4 میلیارد $ (دلار) بوده است.

درآمد کار رشته هوافضا در امارات

امارات کشور ثروتمند است و میزان درآمد مشاغل رشته هوافضا در این کشور نیز بالاست. البته هزینه زندگی در امارات بالاست. با داشتن تخصص و تجربه کاری در زمینه هوافضا می توانید حقوق خوبی در این کشور بدست آورید. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در امارات در رشته هوافضا به صورت متوسط تقریبا 27100AED (درهم امارات) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور امارات تقریبا 13800AED (درهم امارات) و در بیشترین حالت تقریبا 41700AED (درهم امارات) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 1000AED (درهم امارات) معادل 272$ (دلار) است.

 

میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور امارات در نمودار زیر آورده شده است:

مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور امارات

تحصیل رشته هوافضا در امارات

صنعت هوافضای جهانی صدها میلیارد $ (دلار) به اقتصاد جهان کمک می کند. امارات متحده عربی با برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یکی از قطب های جهانی هوافضا در نظر دارد 136 میلیارد $ (دلار) برای صنعت هواپیمایی هزینه کند. فناوری های توسعه یافته توسط مهندسان هوافضا در حمل و نقل هوایی، دفاعی و اکتشافات فضایی استفاده می شود و به شما مسیرهای مختلف شغلی را می دهد تا انتخاب کنید. تحصیل در امارات در رشته هوافضا در دانشگاه های برجسته این کشور ارائه می شود. زبان تحصیل اغلب انگلیسی ارائه می شود. تحصیل در این رشته در مقاطع مختلف از کارشناسی گرفته تا دکترا در امارات ارائه می شود. شرایط اخذ بورس تحصیلی در امارات را در این مقاله بخوانید.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوانوردی و هوافضا در کشور امارات در زیر معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه امارات متحده عربی
2دانشگاه خلیفه
3دانشگاه AMITY دبی
4دانشگاه آمریکایی شارجه
5دانشگاه هوانوردی امارات
6دانشگاه ولز جنوبی دبی

تحصیل رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه خلیفه امارات

مهندسی هوافضا یکی از هیجان انگیزترین و چالش برانگیزترین رشته های مهندسی است. این برنامه با طراحی و توسعه فناوری های جدید در هواپیمایی، فضا و سیستم های دفاعی سروکار دارد. این شامل طراحی و ساخت قطعات و سیستم های پیشرفته برای وسایل نقلیه تجاری و نظامی است. این نتیجه ادغام 2 شاخه است:

  • مهندسی هوایی: هواپیمایی با سیستم هایی سروکار دارد که در جو زمین کار می کنند: هواپیما، هلی کوپتر، پهپاد و موشک.
  • مهندسی فضانوردی: فضانوردی با سیستم هایی سروکار دارد که در خارج از جو زمین یا فضا کار می کنند: موشک ها، ماهواره ها و فضاپیماها.

 به طور کلی، مهندسان هوافضا از چندین جنبه مهارت های تخصصی فراهم می کنند:

  • طراحی
  • ساخت
  • آزمایش و نگهداری از سیستم های هواپیمایی
  • فضایی و دفاعی.

تداوم گسترش جهانی صنایع هواپیمایی و هوافضا تقاضای زیادی را برای مهندسان هوا فضا ایجاد کرده است. در امارات و همچنین خاورمیانه، صنعت هوافضا با سرعتی چشمگیر بالاتر از متوسط ​​جهانی به گسترش خود ادامه داده است. موقعیت های جغرافیایی و اقتصادی امارات متحده عربی 2 عامل محرک رشد تولید هواپیما، تأسیسات تعمیرات اساسی و تعمیرات اساسی (MRO) و صنایع وابسته به فضا هستند. برنامه های دانشگاه خلیفه آموزش هایی را در هر 2 سطح ارائه می دهد:

  • نظری مانند سیستم های هواپیما و طراحی، تجزیه و تحلیل ماموریت فضایی و مدل سازی ماهواره
  • و سطح عملی که شامل مونتاژ، آزمایش و عملکرد این سیستم ها است.

لیسانس مهندسی هوافضا در دانشگاه امارات متحده عربی

برنامه مهندسی هوافضا یک موضوع مهندسی چند رشته ای است که هدف آن مهندسان فارغ التحصیل با سابقه فنی قوی در مهندسی هوافضا و صنعت هواپیمایی است و در عین حال به تأثیر صنعت بر جامعه، اقتصاد و محیط زیست می پردازد. این برنامه شامل جنبه های مختلف هوانوردی و فضانوردی است. این موضوعات زیر را مورد تأكید قرار می دهد:

  • آیرودینامیك، مكانیك سیالات، پیشرانه هواپیما، الاستیسیته و بارهای پرواز.
  • سازه ها، مواد و ساخت هواپیما.
  • طراحی هواپیما، مکانیک پروا ، عملکرد پرواز، پویایی هواپیما، پایداری و کنترل.
  • محیط و ماموریت های فضایی، کنترل نگرش و ارتباطات از راه دور، مکانیک مداری، طراحی و ادغام مهندسی فضاپیماها و پیشرانه فضاپیماها.
  • مقررات و گواهینامه هواپیمایی، مدیریت هواپیمایی، عملیات فرودگاه، آگاهی از امنیت هواپیمایی.

هدف این برنامه ایجاد فارغ التحصیلان با تحصیلات و واجد شرایط است که قادر به پشتیبانی، توسعه و گسترش صنعت هوافضا در امارات متحده عربی و منطقه هستند. پس از اتمام موفقیت آمیز این برنامه، دانشجویان قادر خواهند بود:

  • با استفاده از اصول مهندسی، علوم و ریاضیات، مسائل پیچیده مهندسی را شناسایی، فرمول بندی و حل کنید.
  • استفاده از طراحی مهندسی برای تولید راه حل هایی که نیازهای مشخص را با در نظر گرفتن بهداشت عمومی، ایمنی و رفاه و همچنین عوامل جهانی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی برآورده سازند.
  • عملکرد موثر در تیم
  • توسعه و انجام آزمایش مناسب، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و استفاده از قضاوت مهندسی برای نتیجه گیری
  • با استفاده از استراتژی های مناسب یادگیری، دانش جدید را در صورت لزوم به دست آورید و به کار بگیرید.

لیسانس مهندسی هوافضا در دانشگاه امارات متحده عربی

کارشناسی مهندسی هوافضا در دانشگاه آمیتی دبی امارات

دوره کارشناسی مهندسی هوافضا در دانشگاه آمیتی دبی درک درستی از طراحی، ساخت و مطالعه علمی در مورد نیروها و خصوصیات فیزیکی هواپیماها، موشک های هواپیماهای بدون سرنشین و صنایع دستی پرنده به دانشجویان می دهد. با دسترسی به یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه های هوافضا با تکنولوژی پیشرفته مجهز به موتور جت توربو، تونل باد Armfield c15-10 و مدل های کاملاً کاربردی مقیاس پذیر موتورهای رفت و برگشتی این دوره ارائه می شود. آزمایشگاه های مختلف ما با ارائه تجربه دست اول از آنچه می توانند در آینده شغلی خود انتظار داشته باشند، بینش خوبی در زمینه مهندسی هوافضا به دانشجویان می دهند. آزمایشگاه پیشرانه از طریق تجهیزات پیشرفته مینی توربین گازی امکان تحقیق و توسعه برای موتور توربین گاز را دارد.

در آزمایشگاه موارد زیر را پیدا خواهید کرد:

  • مدل های مختلف موتور پیستونی و مدلهای توربین گازی
  • نیمکت های توربین ایمپالس و واکنش

مهندسی رشته هوافضا در دانشگاه آمریکایی شارجه امارات

مهندسی هوافضا با تجزیه و تحلیل، طراحی و عملکرد وسایل نقلیه پروازی مانند هواپیماهای حمل و نقل و نظامی، هلی کوپترها، موشک ها و وسایل پرتاب (راکت) و فضاپیماها مانند شاتل فضایی سروکار دارد. مهندسی هوا فضا چندین رشته را شامل می شود، یعنی آیرودینامیک، پویایی و کنترل پرواز، هواپیمایی و ناوبری، پیشرانه هوافضا، ساختارها و مواد هوافضا و ساخت هوا و فضا. مهندسان هوافضا دانش و مهارت خود را در طراحی اجزای هواپیما (به عنوان مثال، بال و بدنه)، سیستم ها (به عنوان مثال، سیستم های کنترل) یا اجزا و سیستم های فضاپیما اعمال می کنند. این برنامه در این دنشگاه بر مهندسی هوانوردی به صورت دوره ای کوتاه مدت تمرکز دارد.

توسعه صنعت هوافضا در امارات

امارات متحده عربی متعهد است که خود را به عنوان قطب منطقه ای فعالیت های فضایی مدنی و تجاری تاسیس کند. این سازمان آژانس فضایی امارات (UAESA) را در سال 2014 با مقر اصلی در ابوظبی و مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) را در سال 2006 در دبی راه اندازی کرد. در ژوئن سال 2020، UAESA و MBRSC یک فضاپیمای کاوشگر بدون سرنشین را راه اندازی کردند که به دور مریخ می چرخد ​​و آب و هوا و جو آن را مطالعه می کند. UAESA که برنامه ملی فضایی امارات را هدایت می کند، سیاست و مقررات فضایی را ایجاد می کند و از توسعه مهندسان و دانشمندان امارات متحده عربی پشتیبانی می کند. انتظار می رود این مزایای قابل توجهی برای اقتصاد و سرمایه انسانی کشور ایجاد کند.

در اکتبر 2014 ، این آژانس به عضویت گروه هماهنگی بین المللی اکتشافات فضایی درآمد و امارات متحده عربی را به عنوان اولین کشور عربی پیوست. این کشور همچنین توافق نامه های همکاری با ناسا، ژاپن و چین و تفاهم نامه همکاری با انگلیس، ایتالیا و روسیه را امضا کرد. شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس جمهور امارات و حاکم دبی، مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) را در سال 2006 تاسیس کرد که با موسسه علوم و فناوری پیشرفته امارات (EIAST) ادغام شد. امارات متحده عربی با اولین فضانورد خود در سپتامبر 2019 به یک نقطه عطف تاریخی دست یافت.

برای اخذ ویزای تحصیلی امارات و اطلاع از قوانین این کشور می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *