مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته هوافضا در استرالیا

رشته هوافضا در استرالیا

رشته هوافضا در استرالیا از گذشته مورد توجه بوده است. این کشور به دلیل فاصله زیاد از کشورهای دیگر از گذشته مجبور به استفاده از علم هوافضا است. استرالیا امروز به عنوان کشور پیشرفته در صنعت هوافضا شناخته می شود. همچنین این کشور دارای نظام آموزشی بسیار با کیفیتی است. برخی از بهترین دانشگاه های استرالیا رشته هوافضا را در مقاطع مختلف ارائه می کنند. علاقه مندان به این رشته می توانند در استرالیا تحصیل کنند و مدرک معتبر این رشته را بدست آورند. البته شایان ذکر است که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار بالاست. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بازار کار رشته هوافضا در استرالیا و همچنین دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در استرالیا را بررسی کرده اند.

صنعت هوافضا در استرالیا

فاصله جغرافیایی استرالیا از شرکای تجاری و جمعیتی که در یک سطح وسیع داخلی گسترش یافته است، عامل اصلی تأسیس بخش هوافضا در استرالیا بود. از آن زمان، صنعت هوافضای استرالیا توسعه یافته است تا طیف گسترده ای از خدمات را در بر بگیرد و اعتبار و توانایی خود را به وجود آورد. بخش های اصلی صنعت هوافضای استرالیا شامل:

  • خدمات دفاعی
  • هواپیمایی تجاری
  • قطعات هواپیما
  • تعمیر و نگهداری
  • تعمیرات اساسی (MRO)
  • جت های تجاری
  • هلی کوپترها
  • کشاورزی هوایی
  • و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) است.

صنعت ساخت و تعمیرات هواپیما بخش مهمی از صنعت هوافضای استرالیا را که تشکیل می دهد و از بخش های هواپیمایی مدنی و دفاعی در داخل و خارج از کشور پشتیبانی می کند. صنعت ساخت و تعمیرات هواپیما درآمد سالانه تقریباً 4 میلیارد $ (دلار) را در سال های 18-2017 تخمین زده است که بیش از 13000 نفر را به طور مستقیم در زیر بخش های خود مشغول به کار می کند. در حالی که شرکت های زیر سهم بزرگی از بازار استرالیا را تشکیل می دهند:

  • Boeing Australia Holdings Pty Ltd
  • Airbus Group Australia Pacific Limited
  • و BAE Systems Australia Holdings Limited

عملکرد این بازیکنان بزرگ هوافضا جهانی تا حد زیادی توسط طیف گسترده ای از شرکت های کوچک و متوسط ​​داخلی پشتیبانی می شود. این شرکت های محلی در زمینه تعمیر و نگهداری، تعمیر، ساخت و توزیع قطعات، خدمات مهندسی، ساخت قطعات هواپیما و قطعات موتور، سیستم های فرودگاهی، هواپیمایی و تعداد معدودی از آنها تعمیر و نگهداری هواپیماهای تجاری را انجام می دهند.

درآمد کار رشته هوافضا در استرالیا

بخش هوافضا هواپیماهای تجاری و نظامی و همچنین ساخت هواپیماها و اجزای هواپیما را نگهداری و تعمیر می کند. در سال 2018 920 پست با اشتغال 10900 نفر مشغول به کار بودند که 80% مشاغل آن در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و ویکتوریا واقع شده است. بخش تعمیر و نگهداری، تعمیرات اساسی هواپیما (MRO) از ترکیبی از سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) ارائه دهندگان خدمات مستقل و خطوط هوایی با قابلیت های داخلی MRO تشکیل شده است. خدمات ارائه شده شامل تعمیر و نگهداری خطی و سنگین، تعمیر، تعمیرات اساسی و اصلاح هواپیماهای کامل، موتورها و لوازم جانبی هواپیما، فریم ها و سیستم های هواپیما، سیستم ها و اجزای هواپیما، برق هواپیما و ابزار است. برای حرفه هوافضا به طور معمول آموزش حرفه ای (VET) مورد نیاز است.

در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در استرالیا در رشته هوافضا به صورت متوسط 9500AUD (دلار استرالیا) در ماه اعلام شده است که این مقدار در سال 114000AUD (دلار استرالیا) همچنین حداقل درآمد سالیانه کار در رشته هوافضا در کشور استرالیا 57000AUD (دلار استرالیا) و حداکثر 177000AUD (دلار استرالیا) در سال می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور استرالیا در زیر آمده است:

حقوق سالیانه مشاغل هوافضا در استرالیا

بازار کار رشته هوافضا در استرالیا

تعداد مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما شاغل در استرالیا، بین 2000 و 2019 نوسان داشته است. در اوج خود در سال 2009، سطح اشتغال حدود 17900 بود، قبل از اینکه به حدود 8100 در 2017 کاهش یابد. در سال 2018 سطح اشتغال مجدداً به بالاترین سطح از سال 2011 رسیده و به حدود 11400 رسیده است، اما در سال 2019 و 2020 دوباره کاهش یافته و به پایین ترین سطح (حدود 6100) رسیده است. پیش بینی می شود که سطح اشتغال بین سال های 2020 و 2024 به حدود 11500 برسد.

علاوه بر این، داده های سرشماری اداره آمار استرالیا نشان می دهد که در سال 2016 حدود 7850 نفر در خدمات ساخت و تعمیر هواپیما مشغول به کار بوده اند. بازار کار رشته هوافضا در استرالیا به صورت کلی موجب اشتغال 18285 نفر را فراهم کرده است. از این میزان 13396 شغل به صورت مستقیم و 4889 شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

تحصیل رشته هوافضا در استرالیا

مهندسی هوافضا در استرالیا یک رشته شناخته شده و کاربردی است. از آنجایی که افرادی زیادی پس از تحصیل رشته هوافضا در استرالیا وارد بازار کار در استرالیا می شوند، میزان تقاضا برای این رشته همواره زیاد بوده است. بدین ترتیب دانشگاه های استرالیا همواره رشته هوافضا را در مقاطع مختلف تحصیل از کارشناسی تا دکترا ارائه کرده اند. استرالیا یکی از کشورهای برتر تحصیلی است و دانشجویان بین المللی زیادی دارد. البته هزینه تحصیل رشته هوافضا در این کشور بالاست و به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیهزینه کل تحصیل
کارشناسی150000AUD الی 200000AUD (دلار استرالیا)
کارشناسی ارشد50000AUD الی 100000AUD (دلار استرالیا)

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های این کشور دارای بورسیه تحصیلی استرالیا برای دانشجویان شایسته است. شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا توسط کارشناسان ما شرح داده شده است. در لیست زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در استرالیا را ببینید:

  • Swinburne University of Technology
  • UNSW Canberra
  • RMIT University
  • University of Sydney
  • Massey University
  • University of South Australia
  • The University of Queensland

تحصیل مهندسی رشته هوافضا در دانشگاه RMIT استرالیا

موسسه سلطنتی تکنولوژی ملبورن استرالیا (RMIT) یکی از موسساتی برجسته استرالیاست که برنامه های هوافضا را ارائه می کند. در این برنامه متمرکز بر صنعت، مهارت های تخصصی در تجزیه و تحلیل، طراحی و بهره برداری از سخت افزار و نرم افزار پیشرفته هوافضا را کسب خواهید کرد. شما طیف گسترده ای از بخش ها مانند آیرودینامیک، مواد و سازه های هوافضا، سیستم های هوا فضا، طراحی، پویایی و کنترل، ترمودینامیک و پیشرانه را مطالعه خواهید کرد. مطالعات انتخابی به شما امکان می دهد دوره را متناسب با مناطق مورد علاقه خود تنظیم کرده و فرصت های شغلی خود را افزایش دهید. موضوعات پایداری در چندین قسمت از دوره قرار می گیرند. این امر باعث افزایش اشتغال شما می شود زیرا تقاضا برای راه حل های طولانی مدت مهندسی در این صنعت افزایش می یابد.

شما به عنوان یک فارغ التحصیل RMIT مهارت تجزیه و تحلیل، فناوری و طراحی لازم برای تمرین مهندسی هوا فضا را خواهید داشت. شما این فرصت را خواهید داشت که از طریق پروژه های الهام بخش و پایدار طراحی و ساخت و همچنین شرکت در چالش مهندسین بدون مرز دوره ای با محوریت انسان دوستانه که در کلیه مقاطع مهندسی RMIT ارائه می شود، راه حل های خلاقانه طراحی کنید.

تحصیل مهندسی رشته هوافضا در دانشگاه RMIT استرالیا

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در دانشگاه RMIT استرالیا

صنعت هوافضا با فناوری پیشرفته در همه جا وجود دارد. شما خواهید آموخت که چگونه می توانید راه حل های ابتکاری برای مشکلات و فرصت های چالش برانگیز را از مجموعه ای از امکانات پیدا کنید. دانشگاه RMIT در میان 150 دانشگاه برتر جهان در زمینه مهندسی مکانیک، هوانوردی و مهندسی تولید رتبه بندی شده است. در صنایع هوافضا و هواپیمایی به یک رهبر، مشاور یا مدیر تبدیل شوید. این درجه دانش و مهارت های پیشرفته ای را در مهندسی هوافضا ایجاد می کند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه دارایی های مهندسی پیچیده را در هوا فضا و هواپیما تجزیه و تحلیل کنید و راه حل های مهندسی، علمی و فناوری را برای اطمینان از عملیات بدون مشکل توسعه دهید. این مهارت ها از طریق سیستماتیک حل مسئله و روش های طراحی سیستم های مهندسی یا فناوری که در صنعت فعالیت می کنند، کسب خواهد شد.

شرایط ورود به دانشگاه RMIT:

  • تکمیل موفقیت آمیز لیسانس در استرالیا (یا معادل بین المللی) در یکی از رشته های هوا فضا، مکانیک، ساخت، مکاترونیک، سیستم های پایدار یا مهندسی خودرو با معدل حداقل 2 از 4
  • متقاضیانی که موفق به اخذ مدرک مربوطه (مانند بالا) با معدل حداقل 1.5 از 4 شده باشند، در صورت داشتن حداقل 3 سال سابقه صنعت مرتبط، در نظر گرفته می شوند.
  • اتمام موفقیت آمیز لیسانس تحصیلات تکمیلی استرالیا (یا معادل بین المللی) در یک رشته مرتبط (همانطور که در بالا گفته شد). یا
  • متقاضیانی که فاقد هرگونه صلاحیت قبلی مربوط باشند، حداقل 10 سال تجربه صنعت مربوطه در نظر گرفته می شوند.
  • آیلتس حداقل 6.5 یا تافل 79

تحصیل مهندسی هوانوردی در دانشگاه سیدنی Australia

لیسانس مهندسی هوانوردی درک جامعی از روند طراحی و عملکرد هواپیماها را در جو زمین و فضا ایجاد می کند. این برنامه با ترکیب یادگیری عملی و تجربه صنعت، شما را برای تکامل بعدی صنعت هوافضا مجهز می کند. به عنوان یک دانشجوی مهندسی هوانوردی، توسط متخصصان برجسته در صنعت هوافضا از طریق یادگیری عملی در طول دوره خود، به شما آموزش داده می شود. شما درک پیچیده ای از طراحی وسایل نقلیه پرواز را از جمله:

  • دانش آیرودینامیک
  • سیستم های پیشرانه
  • طراحی سازه
  • مواد
  • اویونیک
  • و سیستم های پایداری و کنترل را خواهید آموخت.

در طول دوره تحصیلی خود، شما در ساخت یک هواپیمای سبک شرکت خواهید کرد، دانش چند وجهی از طراحی، عملیات و مقررات هوانوردی را توسعه می دهید. از طریق این فرآیند همچنین خواهید آموخت که نگهداری و بهره برداری از یک وسیله نقلیه پرواز نیاز به درک عمیق مواد، قابلیت اطمینان و نگهداری دارد. این دانش شما را برای تجزیه و تحلیل ساختاری و ارزیابی هواپیما برای تعمیرات آماده می کند.

در سال سوم خود آزمایش های عملی با آزمایش تونل باد انجام می دهید، تجربه ابتدایی پرواز را کسب می کنید و پروژه های آزمایشی به سبک صنعت خود را طراحی می کنید. شما یک پایان نامه سال آخر را تکمیل خواهید کرد که به شما امکان می دهد در یک زمینه خاص هوافضا مانند طراحی هلی کوپتر، بهینه سازی ساختاری یا آیرودینامیک تجربی تخصص داشته باشید. جهت اعزام دانشجو به استرالیا می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *