مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته هوافضا در اتریش

رشته هوافضا در اتریش

رشته هوافضا در اتریش از رشته های شناخته شده در شاخه مهندسی است. علاقه مندان می توانند برنامه های مختلفی را به زبان آلمانی و انگلیسی بیابند. اتریش دارای دانشگاه های معتبری در سطح اروپاست و برنامه هوافضا یکی از برنامه های ارائه شده در دانشگاه های این کشور است. صنعت هوافضا در اتریش همانند کشور همسایه آلمان رونق دارد و بیش از 200 شرکت در این بخش در اتریش در حال فعالیت هستند. چنانچه علاقه مند به رشته هوافضا در اتریش هستید می توانید در این مقاله دانشگاه های ارائه کننده این رشته و همچنین اطلاعاتی درباب صنعت هوافضا در اتریش بدست آورید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با بررسی شرایط شما مسیری راحت برای مهاجرت شما رقم بزنند.

بازار کار رشته هوافضا در اتریش

شرکت های هوافضای اتریش نقش مهمی را به عنوان تأمین کنندگان متخصص تولید کنندگان هواپیماهای بین المللی و شرکت های فناوری فضایی و به عنوان تأمین کنندگان ابتکاری هواپیماهای کوچک و موتورهای پیستونی و خدمات و محصولات مبتنی بر فضا ایفا می کنند. در حال حاضر حدود 200 شرکت اتریشی در صنعت هوافضا فعال هستند که اکثریت آنها در 2 انجمن سازمان یافته است:

  • گروه صنایع هوافضای اتریش (AAI)
  • و Austrospace

هر دو به طور فعال برای تقویت رهبری اتریش در حوزه های فن آوری تلاش می کنند. شرکت های هوافضای اتریش طیف گسترده ای از محصولات و خدمات مانند قطعات و سیستم های فلزی و پلاستیکی را برای تولید کنندگان عمده هواپیماهای غیرنظامی، ساخت سیستم های بازرسی، راه حل های نوآورانه برای کنترل ترافیک هوایی، آموزش و به ویژه تولید هواپیماهای کوچک و موتورهای هواپیما برای هواپیمایی کشوری. اتریش حتی در حال توسعه و ساخت یک هلی کوپتر بدون سرنشین است. ایرباس 380 شامل انواع بسیار متنوعی از محصولات با فناوری پیشرفته ساخته شده در اتریش است.

  • فعالیت بیش از 200 شرکت در صنعت هوانوردی اتریش
  • بیش از 8500 کارمند در بخش هوانوردی
  • بیش از 1.6 میلیارد € (یورو) گردش مالی در هوانوردی به طور عمده (62٪) شرکت های کوچک و متوسط
  • 20 شرکت با بیش از 10 میلیون € (یورو) گردش مالی سالانه در هوانوردی
  • تقریباً 100٪ نرخ صادرات در شرکت های بزرگ (در سراسر جهان)
  • 50٪ شرکت ها در تحقیق و توسعه همکاری کنند.
  • مهمترین زمینه های کاربرد در سازه های هواپیما، مواد و فناوری های ساخت، داخلی و اثاثیه کابین و موتورها

درآمد کار رشته هوافضا در اتریش

به طور سنتی، مهندسان با تحصیل رشته هوافضا تقریباً در همه زمینه های فنی کار می کنند. فارغ التحصیلان رشته هوافضا در اتریش برای شرکت های مختلف از جمله Airbus ، OHB ، Diamond Aircraft ، RUAG ، TTTech و سایر شرکت های هوافضا و همچنین برای شرکت هایی که با الکترونیک قدرت، انرژی های جایگزین، صنعت خودرو، رباتیک و بسیاری موضوعات دیگر سرو کار دارند کار می کنند. در واقع، آموزش در زمینه هوافضا فرصت های شغلی زیادی با حقوق بالا فراهم می کند. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در کشور اتریش در رشته هوافضا به صورت متوسط 5060€ (یورو) ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور اتریش به میزان 2580€ (یورو) و در بیشترین حالت 7790€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور اتریش را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در اتریش

تحصیل رشته هوافضا در اتریش

تحصیلات در مهندسی هوافضا بسیاری از امکانات حرفه ای را ایجاد می کند. وضعیت آموزش و اجرای روش ها، مواد و ابزارهای مدرن، فارغ التحصیلان را در صنایع مختلف بسیار مورد توجه قرار می دهد. فارغ التحصیلان در شرکت های مختلف مرتبط با هوا فضا (Diamond Aircraft ، Schiebl ، Airbus ، OHB و غیره) و همچنین در خودرو  انرژی، ارتباطات و زمینه های اضافی (مگنا استایر، زیمنس و غیره) در انواع موقعیت ها (تحقیق و توسعه، مدیریت و …) کار می کنند. تحصیل در اتریش در این رشته در مقاطع مختلف از کارشناسی گرفته تا دکترا در اتریش امکان پذیر است. از ویژگی های تحصیل هوافضا در اتریش:

  • تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانل
  • پیشرفته ترین امکانات تحقیقاتی
  • پروژه های بین المللی با مشارکت فعال دانشجویی
  • محاسبات با کارایی بالا
  • فرصت های شغلی عالی
  • زمینه های شغلی متنوع

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در اتریش شامل:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه علوم کاربردی وینر نوستاد
2دانشگاه NAWI گراتس
3دانشگاه فنی گراتس
4دانشگاه فنی وین
5دانشگاه بین المللی فضایی
6دانشگاه وین اتریش

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه علوم کاربردی وینر نوستاد

دانشگاه علوم کاربردی وینر نوستاد اتریش (FHWN) تحصیلات کاملی را در زمینه مهندسی هوافضا ارائه می دهد. به عنوان بخشی از برنامه کارشناسی در مکاترونیک، دانشجویان می توانند مهندسی هوافضا را انتخاب کنند که در طی آن با موضوعات اصلی در این زمینه آشنا شوند. برنامه کارشناسی ارشد آموزش جامع در مباحث پیشرفته مهندسی هوافضا را ارائه می دهد. متخصصان صنعت مهندسی هوافضا و موسسات تحقیقاتی بینشی عمیق در مورد کلیه زمینه های مرتبط مهندسی هوا فضا را در 4 ترم ارائه می دهند. در چندین آزمایشگاه مجهز، دانشجویان تحصیلات نظری خود را با تمرین عملی در توسعه فن آوری های پیشرانه، دینامیک سیالات، محاسبات با سرعت بالا و توسعه ماهواره تکمیل می کنند. 2 آزمایشگاه به روش های مدرن ساخت مانند ساخت کامپوزیت یا ساخت لایه افزودنی (چاپ 3 بعدی) اختصاص یافته است.

بخش مهم آموزش مهندسی هوافضا فرصت شرکت در پروژه ها است. این کار از طریق زیرمجموعه تحقیقات FHWN، موسوم به FOTEC فعال می شود. FOTEC با همکاری آژانس های فضایی مانند ESA و NASA و همچنین با بازیگران اصلی صنعت هوافضای اروپا در توسعه سیستم های پیشرانه جدید، سیستم های فضایی و کاربرد پیشرفته ساخت لایه های افزودنی همکاری می کند. مشارکت در چنین پروژه هایی هنگام کارورزی، یا هنگام نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد خود، به دانشجویان این امکان را می دهد تا در طول تحصیلات دانشگاهی خود، از پروژه های واقعی بینش ارزشمندی کسب کنند.

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا دانشگاه علوم کاربردی وینر نوستاد

دوره تحصیل مهندسی هوافضا در FHWN فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری مبانی نظری هوا فضا و همچنین استفاده از آنها است. پروژه های مختلف ارائه شده در طول دوره های مطالعاتی و یا همکاری آژانس فضایی اروپا و صنعت به شما امکان می دهد تجربه عملی مربوطه را در طول تحصیل خود کسب کنید. در طول کل تحصیلات خود در FHWN، توسط متخصصان صنعت و تحقیقات نظارت خواهید شد. این برنامه مهندسی به گونه ای طراحی شده است که می توانید دانش خود را هنگام تحصیل استفاده کنید. مشارکت در پروژه های پیشگام (طراحی پیشرفته هواپیما، CubeSats) تجربه عملی کاملی را برای شما فراهم می کند. پروژه های صنعتی و بودجه ای ESA فرصت زیادی برای شما فراهم می کند. علاوه بر این، دانشگاه با شرکت تحقیق و توسعه FOTEC و واحد تجاری مهندسی هوافضا همکاری نزدیک دارد.

جزئیات این برنامه:

  • مدت زمان: 4 ترم
  • زبان: انگلیسی
  • میزان اعتبار: 120 ECTS
  • مدرک: کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا

دوره کارشناسی ارشد در مهندسی هوافضا دوره کارآموزی اجباری ندارد. با این حال، استفاده از تعطیلات تابستانی بین ترم 2 و 3 برای دوره کارآموزی بسیار توصیه می شود. این اغلب فرصت مناسبی را برای موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد یا شغل پس از فارغ التحصیلی فراهم می کند. تحت قراردادی با آژانس فضایی اروپا، FOTEC در حال توسعه فناوری برای صنعت هوافضا برای فردا است. این محیط مناسبی برای دانشجویان برای یادگیری و توسعه مهارت های خود در طول تحصیل در اتریش است.

فناوری های رشته هوافضا در اتریش

فناوری های رشته هوافضا در اتریش

طیف وسیعی از فناوری های فضایی اتریش شامل:

  • مواد و اجزای سیستم های حمل و نقل فضایی از جمله خطوط سوخت برودتی برای موشک پرتاب اروپا Ariane 5
  • مکانیزم های موقعیت یابی موتور
  • قطعات سیستم برای کنترل دما
  • سخت افزار و نرم افزار برای پردازش سیگنال در ماهواره ه
  • مکانیسم های ماهواره
  • عایق
  • حفاظت حرارتی ماهواره ه
  • سیستم های نرم افزاری برای عملکرد ماهواره
  • و نظارت کاملاً خودکار بر کیفیت سیگنال و سیستم های ارتباطی ماهواره ای نوآورانه.

اتریش همچنین درگیر تولید سوخت های جدید موشکی، مواد برای ساخت سبک سیستم های حمل و نقل فضایی در آینده، سیستم های آزمایش و نظارت بر ماهواره ها و استفاده و ارزیابی داده های سنجش از دور است. فن آوری های فضایی بازارهای رشد جدیدی را برای برنامه های چندرسانه ای، ارتباطات باند پهن، رصد و ناوبری زمینی مبتنی بر ماهواره باز می کنند. تقریباً 10 شرکت تولیدی و 20 موسسه علمی در پروژه های تحقیق و توسعه بین المللی در این بخش با فناوری بالا مشارکت دارند.

کارشناسی ارشد سیستم های فضایی در دانشگاه فنی گراتس اتریش

بخش هوافضا یک بازار با رشد سریع است. شرکت های چند ملیتی در حال تحقیق در مورد فناوری پیشرفته برای توسعه موفقیت آمیز محصولات و خدمات جدید هستند. برخی از این مثال ها شامل خدمات ماهواره ای در زمینه های ارتباطی، ناوبری و سنجش از دور، حمل و نقل هوایی، جهانگردی فضایی یا استخراج مواد فرازمینی در آینده است. از طریق برنامه کارشناسی ارشد SpaceTech، شرکت کنندگان توسط متخصصان در زمینه سیستم های فضایی و مهندسی بازرگانی آموزش می بینند و آماده می شوند تا نقش های اصلی و مسئولیت های مدیریتی را در محیط بین المللی صنعت فضایی به عهده بگیرند.

کارشناسی ارشد علوم فضایی دانشگاه NAWA گراتس اتریش

شما به عنوان دانشجوی برنامه کارشناسی ارشد علوم فضایی و زمین از فضا، از تخصص بسیاری از موسسات در گراتس بهره مند می شوید. دانشگاه فنی گراتس، موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم اتریش و موسسه تحقیقاتی جانوم به طور مشترک در زمینه علوم و فن آوری های فضایی آموزش و تحقیق می کنند. فارغ التحصیلان در بخشهای فناوری پیشرفته موسسات علمی و پژوهشی مانند آژانس های فضایی یا صنایع هوافضا کار می کنند. 3 موضوع تخصصی:

  • فیزیک منظومه شمسی: فیزیک منظومه شمسی، سیارات و تعامل آنها با باد خورشیدی و شعله های خورشیدی (هوای فضا)، بینش در زمینه فیزیک پلاسمای فضایی
  • سیستم های ماهواره ای: ارتباطات و ناوبری ماهواره ای با کاربردهایی در کنترل بلایا و مدیریت بحران، پزشکی از راه دور و آموزش از راه دور
  • سیستم زمین از فضا: مشاهده اجزای سیستم زمین (زمین جامد، اقیانوس ها، اجسام یخ، جو و غیره) با استفاده از فن آوری های مدرن ماهواره ای، توصیف فیزیکی و مدل سازی عددی این اجزا

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش می توانید از راهنمایی و خدمات ویژه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *