مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته هنر در اوکراین

رشته هنر در اوکراین

هر ساله به خصوص در سال 2023 تحصیل در رشته هنر در اوکراین تقاضاء زیادی دارد که در این مقاله به بررسی و شرایط تحصیل می پردازیم. تحصیل در رشته های هنر و موسیقی روش مهاجرت برای متقاضیان بین المللی می باشد. در سال 2023 تقاضا برای تحصیل در رشته هنر در اوکراین هم تراز با سایر رشته ها می باشد. نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در این رشته را در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد شرح خواهند داد. این کشور در بخش شرقی اروپا واقع شده است. حدود 42 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت این کشور شهر بزرگ کیف می باشد.

جهت تحصیل در رشته هنر در این کشور اروپایی سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط تحصیل در رشته هنر و مقاطع مختلف این کشور به چه صورت می باشد؟
  • میزان درآمد حاصل از رشته هنر در این کشور چه میزان است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در این کشور چگونه می باشد؟

تحصیل در رشته هنر در اوکراین

تحصیل در رشته های هنر، موسیقی و تئاتر در کشورهایی نظیر اوکراین مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی بوده است. بازارکار رشته های هنری در این کشور مناسب می باشد. همچنین تجربه تحصیل در دانشگاه های علمی را در این کشور خواهید داشت. تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی برای رشته های هنر در این کشور موجود می باشد. اما دانشگاه های خصوصی از هزینه بالاتری برخوردار هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه ها حدود 1200$ الی 5000$ (دلار) می باشد. هزینه تحصیل و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های هنر این کشور با توجه به ملیت متقاضیان متفاوت می باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل در رشته هنر این کشور طبق قوانین سال 2023 در جدول زیر بیان شده است:

مراحلمدارک
1ارائه فرم تکمیل درخواست ویزای تحصیلی این کشور
2ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نظر
3ارائه گذرنامه معتبر
4ارائه 3 قطعه عکس مناسب در سایز 3 در 4
5ارائه گواهی سلامت
6ارائه نتیجه آزمایش منفی ایدز
7ارائه گواهی تمامی مدارک تحصیلی مرتبط

برنامه های دوره کارشناسی رشته هنر در اوکراین

پایه دوره های آموزشی در رشته هنر در این کشور، مقطع کارشناسی می باشد. در مقطع کارشناسی حدود 65 برنامه آموزشی مرتبط با رشته هنر وجود دارد. طول دوره تحصیلی این دوره حدود 3 الی 4 سال می باشد. هزینه تحصیل در این مقطع از 2500$ (دلار) شروع می شود. با توجه به طول دوره و مدت زمان تحصیل شهریه دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد.

به طور کلی تعداد دانشجویان بین المللی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر بیان شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

لیست دانشگاه های هنر این کشور در جدول زیر بیان شده است:

نام دانشگاهموقعیت مکانی
Nizhyn Mykola Gogol State Universityنیژین
Kherson State Universityخرسون
Municipal Management Academyکیف
Mukachevo State Universityموکاچو
Borys Grinchenko Kyiv Universityکیف
Kyiv National University of Construction and

Architecture

کیف
Rivne State Humanities Universityریون
Zaporizhzhya National Universityزاپوریژیا

 برنامه های دوره کارشناسی ارشد رشته هنر در اوکراین

پس از اتمام دوره کارشناسی متقاضیان 2 راه انتخابی خواهند داشت. راه اول ادامه رشته هنر در مقطع کارشناسی می باشد. راه دوم تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری است. در این بخش متقاضی می باید قراردادکاری مرتبط با رشته هنر در این کشور را ارائه دهد. در صورت تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک قبولی کارشناسی می باشد. طول دوره تحصیلی این مقطع حدود 1 الی 2 سال می باشد. تعداد برنامه های آموزشی در این مقطع 50 مورد ثبت شده در دانشگاه های این کشور است. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله اقامت بعد از تحصیل در اوکراین را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

در دوره کارشناسی ارشد متقاضیان به صورت اختصاصی با این رشته آشنا می گردند. دوره های آموزشی در این مقطع به صورت حرفه ای و تخصصی می باشد. از این رو این کشور توانسته رتبه 43 را در آموزش جهانی به خود اختصاص دهد. هزینه ثبت نام اولیه در مقطع کارشناسی حدود 350$ (دلار) و در مقطع کارشناسی حدود 450$ (دلار) به صورت تخمینی است. با توجه به شرایط متقاضیان این هزینه متفاوت خواهد بود.

درآمد رشته های هنر در کشور اوکراین

درآمد رشته های هنر در کشور اوکراین

کسب اطلاعات در خصوص میزان دریافتی حاصل از رشته هنر در این کشور یکی از مهمترین موضوعات است. متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل رشته هنر انتخاب کرده اند، پس از فارغ التحصیلی انتظار درآمد مناسبی خواهند داشت. در نظر داشته باشید که درآمد مناسب و بالا در این کشور تحت تاثیر معیارهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و شهری که متقاضی برای ادامه فعالیت کاری انتخاب می کند، است. در سال 2023 جهت تفکیک میزان حقوق در این کشور، حداقل و حداکثر درآمد برای رشته هنر در نظر گرفته شده است. این تفکیک به شرح زیر است:

پارامتردستمزد به گریونا اوکراین
حداقل11000UAH
میانگین21000UAH
حداکثر31900UAH

از سوی دیگر نگاه به میزان درآمد در این رشته، می باید درآمد زیر شاخه های این رشته نیز در نظر گرفته شود. جدول زیر نشان‌ دهنده این تفاوت می باشد:

نام شغلمیزان درآمد به گریونا اوکراین
مجری سانسور23700UAH
انیماتور21100UAH
طراح گرافیک14800UAH
تصویرگر17000UAH
روزنامه نگار26900UAH
میکاپ آرتیست14000UAH
تهیه کننده رسانه27900UAH

جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله اقامت از طریق کار در اوکراین را مطالعه بفرمائید.

مقایسه درآمد رشته هنر با میزان تحصیلات در کشور اوکراین

یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق رشته هنر در این کشور میزان تحصیلات متقاضی است. هر چه میزان تحصیلات متقاضی بیشتر و بهتر باشد، حقوق دریافتی بهتری خواهد داشت. به طور کلی به ازای هر ساعت کار مفید در این رشته حدود 120UAH (گریونا اوکراین) به عنوان حقوق به متقاضی تعلق می گیرد. در پایتخت این کشور کیف این میزان حقوق به 23300UAH (گریونا اوکراین) می رسد. متقاضیان با مدرک تحصیلی مانند کارشناسی در این رشته حدود 22900UAH (گریونا اوکراین) دریافت می نمایند. در صورتی که با مدرک کارشناسی ارشد این میزان افزایش یافته و به حدود 30200UAH (گریونا اوکراین) می رسد.

با مطالعه مقاله رشته هنر در اوکراین که از طریق اطلاعات علمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار گرفته شده است، می توانید ابهامات در خصوص تحصیل در این رشته را پوشش دهید. همچنین مقاله بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. از سوی ديگر مشاورین ما در بخش مشاوره تلفنی و حضوری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *