مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته هنر در آذربایجان

رشته هنر در آذربایجان

تحصیل رشته هنر در آذربایجان فرصتی مناسب محسوب می شود. خصوصا برای آسیایی ها و اشخاصی که به زبان این کشور مسلط هستند. در این کشور تعداد معدودی دانشگاه در رشته هنر دانشجوی بین المللی را می پذیرند. اما برای ایرانیان به دلیل نزدیکی به کشور و رفت و آمد آسان و نزدیکی فرهنگ و آسان بودن زبان می تواند یک انتخاب خوب تلقی شود. رشته هنر در آذربایجان در مقطع کارشناسی4ساله و در مقطع ارشد2 ساله ارائه می شود. پذیرش ها برای دانشجویان بین المللی باز است. همچنین در آذربایجان می توان در طیف های وسیعی در رشته های مرتبط با هنر تحصیل کرد. هنرهای تجسمی بخشی جدایی ناپذیر از برنامه درسی آذربایجان است. در دانشگاه های معتبر که دانشجویان بین المللی هم حضور دارند کارکنانی مسلط به زبان های رایج در این حوزه ها مشغول به کار هستند.

در کشور آذربایجان رشته هنر در هر زمینه ای که باشد از موسیقی و نقاشی گرفته تا مجسمه سازی و طراحی لباس همگی با فرهنگ و تاریخ این کشور مانوس شده اند. به گفته وزارت آموزش علاوه بر رشته های هنری در آذربایجان، دانشجویان بین المللی معمولاً رشته هایی مانند روابط بین الملل یا روابط اقتصادی بین المللی، زبان و ادبیات آذری، زبان و ادبیات روسی، تجارت بین المللی و توسعه و بهره برداری از چاه های نفت و گاز، مهندسی نفت و گاز را در این کشور می خوانند. آذربایجان پیوندهای محکمی با فرهنگ میزبان ایجاد کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به آذربایجان مشاوره و خدمات تخصصی را به متقاضیان ارائه می دهد.

این وزارتخانه می گوید دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آذربایجان در رشته های زیر مورد نیاز کشورهای خود تحصیل می کنند:

رشته های مورد علاقه دانشجویان بین المللی در آذربایجان

رشته هنر در آذربایجان در آکادمی هنرهای زیبا

آکادمی دولتی هنرهای زیبا آذربایجان یک موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی است که در کلان شهر باکو واقع شده است. آکادمی هنرهای زیبا در آذربایجان رشته های هنری را در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا ارائه می دهد. همچنین چندین امکان و خدمات علمی و غیرآکادمیک به دانشجویان از جمله کتابخانه و استودیو و سالن های تخصصی ارائه می دهد. پیوندهای برنامه درسی هنر با دیگر رشته ها به دانشجویان این امکان را می دهد تا ارتباطات متفاوتی با مفاهیم، دانش، مهارت و نگرش برقرار کنند. دانشجویان می توانند ایده ها و خطوط تحقیق خود را بین کلاس ها دنبال کنند و یادگیری را از دیدگاه های مختلف منعکس و تقویت کنند. در آذربایجان هنرهای تجسمی در توسعه مهارت های حل مسئله، خلاقیت و نظم از همه مهمتر است.

در این آکادمی تخصصی تمرکز اصلی یادگیری هنرهای تجسمی و پرورش استعداد دانشجویان است. برخی از موارد مورد نظر این آکادمی عبارت است از:

  • دانشجویان تشویق می شوند تا در بحث ها شرکت کرده و مفاهیم و ایده های خود را جستجو کنند.
  • کار گروهی مشارکتی تشویق می شود و تمرکز ویژه ای در برخی از واحدهای تحقیق دارد.
  • دانشجویازان در روند خلاقیت خود پس از اتمام هنر خود می توانند ان را به نمایش بگذراند.
  • رسانه های مختلف هنری مختلفی در خدمت نقاشی، چاپ، مجسمه سازی، منسوجات، کلاژ ، سرامیک ها قرار گرفته اند.

تحصیل رشته هنر در آذربایجان

صحنه هنری آذربایجان در سال های اخیر با سرعت بالایی در حال رشد است. از طریق مشارکت هنرمندان آذری در رویدادها و نمایشگاه های بین المللی، جهان درک بهتری از هنری که از این کشور کوچک آسیای میانه در حال ظهور است، پیدا کرده است. در حال حاضر نسل جوان هنرمند مشتاق بیان دیدگاه های خود در مورد تناقضات زندگی معاصر در آذربایجان هستند. آن ها این تناقضات را از طریق آنچه که در آن استعداد دارند به نمایش میگذارند. در این کشور هنر به طور گسترده به عنوان بیان خلاقیت شناخته می شود، جایی که از احساسات، تخیل و مهارت برای خلق آثاری استفاده می شود که ایده هایی را به تصویر می کشند که هدف آنها تحریک، مورد توجه قرار گرفتن می باشد.

از طریق استفاده از مهارت های متنوع، هنرمندان قادر به خلق آثاری هستند. مانند مجسمه ها، طرح ها و نقاشی ها. ماهیت گسترده و کاربرد هنر در آذربایجان به این معنی است که این هنر با بسیاری از موضوعات دیگر از جمله تاریخ ، الهیات و موسیقی پیوند دارد. فارغ از سوابق، تحصیلات یا اعتقادات، همه می توانند از هنر قدردانی کنند. یک دوره تحصیل هنری بهترین فرصت برای توسعه و اصلاح مهارت های استودیویی است. در یک محیط مجهز به ابزار لازم و احاطه شده توسط افراد همفکر می توانید هنر خود را پرورش دهید. این محیط به دانشجویان این فرصت را می دهد تا درباره هنر و انواع و آثار هنری بحث کنند، و کار همسالان را نقد و ارزیابی کنند.

هزینه تحصیل در آذربایجان برای دانشجویان بین المللی مهم است. در جدول زیر هزینه تحصیل در دانشگاه های آذربایجان را مشاهده می کنید:

دانشگاههزینه به دلار
دانشگاه خزر5000$
دانشگاه آذربایجان3750$
دانشگاه دولتی باکو3500$
دانشگاه مهندسی باکو4000$

تحصیل رشته هنر در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان

آذربایجان در ساحل غربی دریای خزر در منتهی الیه جنوب شرقی قفقاز واقع شده است. این منطقه یک کشور کوهستانی است و فقط حدود 7٪ آن زمین قابل کشت است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپای شرقی و کشورهای مستقل مشترک المنافع، آذربایجان به سطح بالایی از توسعه انسانی، توسعه اقتصادی و سواد و همچنین نرخ پایین بیکاری رسیده است. جمهوری آذربایجان بزرگترین کشور در منطقه قفقاز است و با روسیه از شمال، گرجستان از شمال غرب، ارمنستان را از شمال به غرب و ایران را از جنوب هم مرز است. آذربایجان با 158 کشور روابط دیپلماتیک دارد و در38 سازمان بین المللی عضویت دارد. 51 دانشگاه در آذربایجان وجود دارد که 36 دانشگاه توسط دولت و 15 دانشگاه خصوصی اداره می شوند. در حال حاضر بیش از 100000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های آذربایجان تحصیل می کنند.

تقریباً 95% جمعیت آذربایجان مسلمان هستند. آذربایجان کشوری سکولار است و قانون اساسی آن آزادی مذهبی را تضمین می کند. فرقه های دیگر که در اقلیت هستند شامل کاتولیک رومی، لوتر، مولوکان، باپتیست و همچنین یهودی، بهایی می باشد. طبق وزارت آموزش و پرورش آذربایجان، دانشجویان بیش از 50 کشور در حال حاضر در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکترا در موسسات آموزشی کشور آذربایجان هستند. دانشگاه دولتی باکو در سال1919 تأسیس شد و در بیش از ده حوزه، از فیزیک گرفته تا شرق شناسی، دوره های آموزشی را ارائه می دهد. همچنین کتابخانه این دانشگاه بزرگترین کتابخانه کشور است. با مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در خصوص تحصیل کارشناسی در آذربایجان و تحصیل کارشناسی ارشد در آذربایجان اطلاعات جامعی به دست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *