مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی یکی از رشته های پر طرفدار در این کشور است که در دانشگاه های این کشور برنامه های مختلفی ارائه می شود. انتخاب دانشگاه بسته به شهریه، محل تحصیل و عوامل دیگر بستگی دارد. دوره های زیادی در مالزی در رشته مهندسی کامپیوتر ارائه می شود. این دوره های در سطح دانشگاهی در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. شایان ذکر است سطح آموزش ریاضیات و دروس پایه در دبیرستان های مالزی ضعیف است. لذا برای تحصیل کارشناسی دانشگاه های این کشور دوره های پیش دانشگاهی و آمادگی را ارائه می کنند تا دانشجویان برای تحصیل رشته مهندسی آمادگی لازم را داشته باشند. به لطف دانش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی بررسی شده است.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

مهندسی کامپیوتر در مالزی مطالعه طراحی، توسعه، ارزیابی و آزمایش نرم افزارها و سیستم های کامپیوتری است. مهندسی کامپیوتر ترکیبی از عناصر علمی علوم کامپیوتر و فیزیک مهندسی برق برای اختراع ماشین آلات دیجیتال، شبکه های کامپیوتری و سیستم های کامپیوتری است. مهندسان کامپیوتر از تخصص خود در برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی سخت افزار و نرم افزار برای ایجاد بسترهای تکنولوژیکی، برنامه ها و ابزارهایی استفاده می کنند که به مردم کمک می کند بهره وری و کارآیی بیشتری داشته باشند. مطالعه دوره مهندسی کامپیوتر دانشجویان را آماده می کند تا با ابداع برنامه های نرم افزاری و ارتقاء شبکه و سیستم های ارتباطی، جدیدترین نوآوری ها را ادغام کنند.

گرایشات رشته های مهندسی کامپیوتر شامل:

  • الکترونیک پیشرفته
  • سیستم های شبکه
  • امنیت کامپیوتر
  • سیستم های نرم افزاری
  • هوش مصنوعی
  • سیستم های پایگاه داده پیشرفته

برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی در زیر معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه مالایا
2دانشگاه فنی مالزی
3دانشگاه تونکو عبدالرحمان
4دانشگاه تیلور
5دانشگاه پوترا
6دانشگاه موناش
7دانشگاه فناوری و نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APU)
8دانشگاه بین المللی مالایا ولز
9دانشگاه UCSI

مزایای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

از آنجا که فناوری کامپیوتر با چنین سرعتی تغییر می کند، مهم است که با به روز بودن در برنامه ها و سیستم های جدید در خط مقدم باشید. با وجود گزینه های بسیار زیاد برای تحصیل در مالزی چند دلیل مهم وجود دارد که چرا باید مهندسی کامپیوتر را مطالعه کنید:

مزایاشرح
خلاقیت و نوآوریمهندسی کامپیوتر فراتر از برنامه نویسی است. این مربوط به اختراع و ایجاد راه حل است، بنابراین، دوره ای در این زمینه به خلاقیت و نوآوری شما الهام می بخشد.
فرصت های شغلیمشاغل و مصرف کنندگان به سمت محتوای دیجیتالی حرکت می کنند، بنابراین نیاز به رایانه های بیشتری در محل کار و خانه ایجاد می شود. تغییر جهت استفاده از فناوری، تقاضای بیشتری برای مهندسان کامپیوتر ایجاد می کند.
کار و مطالعهشما می توانید به عنوان یک فرد مستقل کار کنید و همزمان تحصیل کنید. نه تنها پول تو جیبی اضافی به شما می دهد بلکه تجربه ارزشمندی را در زمینه ای که در آن تحصیل می کنید به دست می آورد.

درآمد مهندسین کامپیوتر در مالزی

انتظار می رود صنعت کامپیوتر تا چند دهه آینده با پیشرفت فناوری و چشم انداز بخش های مختلف برای خودکارسازی فرآیندهای دستی و طولانی مدت در مالزی همچنان رشد کند. با شکوفایی فناوری، رایانه ها و ماشین های سریعتر، کوچکتر، ارزان تر، قدرتمندتر و کارآمدتر تکامل می یابند. مهندسی کامپیوتر نیروی محرکه پشت نوآوری و فناوری هایی است که جهان را تغییر می دهند و قدرت محاسبات و قابلیت ها را به مرز پیش می برد. تقاضا برای فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر در مالزی نیز زیاد است.

میزان حقوق ماهیانه کار در مالزی برای مهندسین کامپیوتر صورت متوسط 66100MYR (رینگیت مالزی) در ماه است که سالانه حدود 79300MYR (رینگیت مالزی) می باشد. همچنین حداقل درآمد این افراد در مالزی به میزان 3960MYR (رینگیت مالزی) و حداکثر به میزان 8370MYR (رینگیت مالزی) در ماه است.

در نمودار زیر مقایسه درآمد مهندسین نرم افزار با سایر مشاغل این حوزه در مالزی آمده است:

مقایسه حقوق ماهیانه کار مشاغل رشته کامپیوتر در مالزی (رینگیت)

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پرلیس مالزی

برنامه مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی متعهد است که دانشجویان را با کیفیت بالا آموزش دهد و آنها را برای مشاغل طولانی و موفق در صنعت و دولت آماده کند. فارغ التحصیلان این دانشگاه، در حالی که برای اشتغال فوری بسیار آماده هستند. اما برای آموزش های متمرکز برای موقعیت های خاص در مهندسی کامپیوتر و زمینه های دیگر کاملا آماده می شوند. فارغ التحصیلان این برنامه دارای مهارت های ارتباطی شفاهی و کتبی خوب و همچنین درک خوبی از مسائل اخلاقی مربوط به حرفه کامپیوتر هستند. برنامه درسی مهندسی کامپیوتر بر جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری طراحی سیستم تأکید می کند و تضمین می کند که تجربه طراحی، که شامل مطالعات تحلیلی و تجربی است. در طول برنامه به صورت متوالی به کار پیشرفته ادغام می شود.

مشکلات طراحی اغلب در دوره های سخنرانی و آزمایشگاه تعیین می شود. هر دانشجو ملزم به تکمیل یک پروژه طراحی بزرگ در طول سال ارشد است. علاوه بر این، برنامه های آموزشی تعاونی با صنعت فناوری اطلاعات، تجربه طراحی دانشجویان را تکمیل می کند.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در مالزی در اینجا بیان شده است.

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پرلیس مالزی

کارشناسی مهندسی کامپیوتر و الکترونیک دانشگاه موناش مالزی

مهندسی سیستم های برق و کامپیوتر یک حوزه بسیار متنوع است که شامل زیست پزشکی، سیستم های کامپیوتری، الکترونیک، مهندسی برق، رباتیک و مخابرات است. این حوزه به سرعت تکامل می یابد. هر روز فناوری ها و تکنیک های جدیدی ثبت می شود. این شامل تمام مقیاس های مهندسی برق و الکترونیک است، از مبانی مدارات، سیگنال های الکترونیکی و پردازش سیگنال گرفته تا الکترونیک دیجیتال و سیستم های مبتنی بر تراشه، تا طراحی سیستم های مقیاس بزرگ برق و مخابرات. به عنوان مهندس سیستم های برق و کامپیوتر، ممکن است محصولاتی مانند تلفن های هوشمند، سیستم های واقعیت مجازی یا بازی های ویدئویی یا دستگاه های پزشکی روباتیک را برای کمک به جراحی و توانبخشی طراحی کنید.

3 سطح اول دوره پایه وسیعی در مهندسی سیستم های برق و کامپیوتر و در علوم مانند فیزیک، شیمی و ریاضیات ارائه می دهد. در سطوح 3 و 4، واحدهای اصلی و واحد مدیریت را تکمیل می کنید و از بین تعداد زیادی از موارد انتخابی که بر اساس مطالبی که در سطوح قبلی مطالعه شده است، استفاده می کنید. موارد انتخابی تقریبا %37 سطوح 3 و 4 را شامل می شوند. رشته فیزیک در مالزی نیز از جمله رشته های مهم و مرتبط به رشته کامپیوتر در این کشور است. پاسخ سوالات خود را می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *