دسته بندی نشده

رشته مهندسی کامپیوتر در عمان

رشته مهندسی کامپیوتر در عمان از رشته های جذاب در این کشور است. دوره های علوم کامپیوتر در عمان در دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارائه می شود. رشته کامپیوتر رشته ای نوین در کشور عمان است و به دنبال علاقه و نیاز جامعه این رشته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته می شود. عمان دارای کالج ها و دانشگاه های خوبی در کشور است. تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در عمان مسیر شغلی شما را برای تبدیل شده به یک مهندس کامپیوتر فراهم می کند. در ادامه این مطلب رشته مهندسی کامپیوتر در عمان بیشتر بررسی شده است. فراموش نکنید قبل از اقدام به مهاجرت و تصمیم برای انتخاب مقصد خود با مشاورین و متخصصین این زمینه در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در عمان

مهندسی کامپیوتر مطالعه ای است که بر نصب، طراحی و نگهداری دستگاه های دیجیتالی و نرم افزارهای مناسب جهت پاسخگویی موثر و کارآمد به نیازهای علمی، تکنولوژیکی و اداری تجارت و صنعت در اقتصاد جهانی متمرکز است. این عناصر از مهندسی الکترونیک و مهندسی ارتباطات و علوم کامپیوتر را برای درک رابط سخت افزا یا نرم افزار رایج در سیستم های محاسبات و اطلاعات ترکیب می کند. یک مهندس کامپیوتر ممکن است وظایفی مانند طراحی ریز پردازنده یا توسعه یک سیستم جاسازی شده را انجام دهد که ممکن است در برنامه های کاربردی از رایانه رومیزی گرفته تا دستگاه دستی استفاده شود.

مهندسی کامپیوتر ترکیبی از عناصر مهندسی برق و علوم کامپیوتر است که با طراحی و استفاده از کامپیوتر سروکار دارد. رشته اصلی مهندسی کامپیوتر مهندسی برق است که دارای مشترکات قابل توجهی است. مهندسی کامپیوتر به دنبال مطابقت دستگاه های دیجیتال کارآمد با نرم افزار مناسب برای پاسخگویی به نیازهای علمی، فناوری و اداری تجارت و صنعت در اقتصاد جهانی است. این رشته در عمان زمینه ای را برای دانشجویان فراهم می کند که آنها را برای مشاغل طراحی سیستم های جاسازی شده، عملیات سیستم های کامپیوتری و پشتیبانی سیستم ها آماده می کند.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در عمان آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه تکنولوژی آلمان
2دانشگاه سلطان قابوس عمان
3دانشگاه مجان
4کالج مسقط
5دانشگاه صحار
6دانشگاه نزوی
7دانشگاه تکنولوژی و علوم کاربردی عمان
8دانشگاه بریمی

درآمد  مهندسین کامپیوتر در عمان

عمان در سال های گذشته از نظر ثروت به درآمد خوبی رسیده و میزان حقوق ماهیانه کار در عمان افزایش یافته است. به دنبال آن نیز مشاغل تخصصی و پرتقاضا مانند مهندسی کامپیوتر در عمان با حقوق خوبی همراه هستند. مهندسین کامپیوتر در عمان در حال حاضر به صورت متوسط 1700OMR (ريال عمان) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ سالانه بالغ بر 20400OMR (ريال عمان) است. همچنین افرادی که در این زمینه تجربه کمی دارند به میزان 920OMR (ريال عمان) و افرادی که دارای تجربه زیاد هستند به میزان 2200OMR (ريال عمان) درآمد دارند.

در نمودار زیر میزان حقوق مهندسین کامپیوتر در 2 شهر برجسته عمان را مشاهده می کنید:

میزان حقوق مهندسین کامپیوتر در 2 شهر برجسته عمانشرایط اخذ ویزای کار عمان را در اینجا مطالعه کنید.

کارشناسی مهندسی نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه مجان عمان

برنامه کارشناسی BSc مهندسی نرم افزار دانشجویان را آماده می کند تا مهارت ها و دانش عمیق خود را در رابطه با برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات که نیازهای تجاری را پشتیبانی می کند، نشان دهند. مسیر مهندسی نرم افزار مهارت های فنی کلیدی مورد نیاز برای شروع مشاغل در حوزه مهندسی نرم افزار را ارائه می دهد. صنعت فناوری اطلاعات به متخصصانی با دانش و آگاهی از تکنیک های رایانه ای مدرن و مهارت های برنامه نویسی نیاز دارد. نیاز به نرم افزارهای باکیفیت بالا به طور فزاینده ای حیاتی می شود زیرا استفاده از آن هم به طور کلی و هم در محیط های خاص همچنان در حال رشد است. دانشجویان قادر خواهند بود مفاهیم کیفیت نرم افزار، مدل های کیفیت، استانداردها و روش های مورد استفاده در صنعت نرم افزار را درک کرده و نشان دهند.

دانشجویان همچنین قادر خواهند بود درک اصول، روش ها و بهترین شیوه های توسعه معماری نرم افزار در عمان در حوزه فناوری اطلاعات را توسعه دهند.

این برنامه دانشجویان را آماده می کند تا:

  • درک کامل، دانش و تجربه اصول مهندسی نرم افزار را کسب کنید.
  • تجزیه و تحلیل، طراحی، تأیید، اعتبار، پیاده سازی، اعمال و نگهداری سیستم های نرم افزاری.
  • تئوری، ابزار و تکنیک های مناسب را برای تجزیه و تحلیل، طراحی و راه حل های مورد نیاز در حوزه علوم کامپیوتر به کار بگیرید.
  • نشان دادن طیف وسیعی از مهارت های قابل انتقال در حل مسئله، ارتباطات، مدیریت پروژه، کار به صورت فردی و گروهی.
  • توانایی جمع آوری، ارزیابی و انعکاس اطلاعات از منابع مربوطه و ترکیب دانش و راه حل های جدید برای الزامات در حوزه برنامه های کاربردی علوم کامپیوتر.

فرصت های شغلی شامل:

  • تحلیلگر سیستم
  • مدیر سیستم کامپیوتر
  • مهندس نرم افزار
  • مدیر پروژه فناوری اطلاعات
  • برنامه نویس کامپیوتر
  • مدیر پایگاه داده
  • مهندس تست

کارشناسی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه تکنولوژی آلمان در عمان

هدف برنامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر توسعه دانش و شایستگی های مورد نیاز برای برآوردن خواسته های حرفه مهندس کامپیوتر در عمان و منطقه است. به طور خاص، این برنامه پایه های نظری و عملی قوی را در زمینه های مربوط به علوم کامپیوتر و مهندسی برق در اختیار دانشجویان قرار می دهد، در حالی که دانشجو را با جدیدترین مباحث مهندسی کامپیوتر مانند معماری سیستم های کامپیوتری پیشرفته، طراحی و برنامه نویسی، ارتباطات کامپیوتری، اتوماسیون طراحی، سیستم های جاسازی شده و روش های طراحی دیجیتال سطح بالا و الکترونیک آشنا می کند.

در طول برنامه پیشنهادی دانشجویان با تمام جنبه های کامپیوتر، از تراشه ها تا نرم افزار، شبکه ها و ارتباطات، تجربه کسب می کنند. دانشجویان همچنین دارای مهارت ها و ویژگی هایی برای تحقیق، طراحی و توسعه اجزای محاسباتی در فرصت های تجاری واقعی و حمایت از چنین مشاغلی از طریق ابتکارات خصوصی کارآفرینی، دولتی و جامعه مدنی خواهند بود.

مدارک لازم جهت پذیرش در عمان در اینجا آمده است.

رشته مهندسی کامپیوتر در عمان

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه بوریمی عمان

برنامه مهندسی کامپیوتر (COEN) در گروه مهندسی فنی با هدف آماده سازی و ارائه نیروی کار در توسعه فناوری برای بخش های فناوری اطلاعات، صنعت مخابرات، الکترونیک، نرم افزار و فناوری سخت افزار است. این برنامه دارای 136 ساعت اعتبار است که می تواند به 6 بخش فرعی زیر تقسیم شود:

  • الزامات دانشگاه
  • الزامات آموزش عمومی
  • الزامات کالج
  • الزامات بخش
  • الزامات برنامه
  • الزامات انتخابی

الزامات دانشگاهی برنامه COEN برای آماده سازی مهندسین برای کار در هر 2 محیط نرم افزار رایانه و سخت افزار کامپیوتر است و دانشجویان آماده توسعه برنامه ها و حل انواع مختلف مشکلات هستند. فارغ التحصیلان برنامه مهندسی کامپیوتر ممکن است مسیر شغلی خود را در بخش های دولتی یا خصوصی مانند وزارت حمل و نقل و ارتباطات، وزارت دفاع، پلیس سلطنتی عمان، وزارت آموزش عالی، بخش های مهندسی در غیر از وزارتخانه های فوق و سایر موارد مانند بانک ها، شرکت های بیمه و غیره آغاز کنند. شرایط مهاجرت به عمان از طریق تحصیل توسط مشاورین ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *