مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته مهندسی کامپیوتر در سریلانکا

رشته مهندسی کامپیوتر در سریلانکا

رشته مهندسی کامپیوتر در سریلانکا یکی از رشته های ارائه شده در دانشکده های مهندسی و یا علوم کامپیوتر در این کشور است. امروز با توسعه صنعت کامپیوتر و فناوری اطلاعات رشته های مربوط به علوم کامپیوتر بسیار طرفدار پیدا کرده است. رشته مهندسی کامپیوتر یکی از گرایشات رشته علوم کامپیوتر است که به بررسی معماری و طراحی کامپیوتر، نرم افزارهای کامپیوتر، شبکه ها و موارد دیگر می پردازد. با اخذ مدرک مهندسی کامپیوتر در سریلانکا شما واجد شرایط کار در این رشته به عنوان یک مهندس کامپیوتر خواهید بود.

رشته مهندسی کامپیوتر در سریلانکا به زبان انگلیسی برگزار می شود و دانشجویان با هزینه از 1000$ الی 6000$ (دلار) می توانند در این رشته تحصیل کنند. این اختلاف هزینه بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیل است. مجموعه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد با ارائه اطلاعات و خدمات مهاجرتی مسیر هموطنان برای مهاجرتی مطمئن و درست را هموار کند.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سریلانکا

مدرک مهندسی کامپیوتر ترکیبی منحصر به فرد از علوم کامپیوتر و مهندسی برق است. این شامل علم و فناوری طراحی، ساخت، پیاده سازی و نگهداری قطعات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های مدرن کنترل شده با کامپیوتر است. مهندسان کامپیوتر از سخت افزار، طراحی نرم افزار و همچنین ادغام سخت افزار و نرم افزار آگاهی عمیقی دارند. آنها در همه جنبه های محاسبات، از طراحی و استفاده از ریز پردازنده های جداگانه، طراحی مدار و ادغام سیستم در مقیاس بزرگ، تا هک هسته، پایگاه های داده، شبکه، امنیت و مخابرات دخیل هستند.

ورود به رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر در سریلانکا بسیار رقابتی است و محتوای آن، هرچند چالش برانگیز و سخت، در نهایت بسیار سودآور است. دوره های ارائه شده برای ارائه پوشش جامع در مهندسی کامپیوتر درک کاملی از مبانی مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهد. این اصول به دانشجویان اجازه می دهد تا با توسعه مهارت های عملی در بالای پایه ها با استفاده از فناوری های پیشرو، با تغییرات اجتناب ناپذیر فناوری سازگار شوند. چنین رویکردی ناگزیر مدرک را چالش برانگیز و بسیار سودآور می کند.

در لیست زیر برخی از بهترین دانشگاه های سریلانکا برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر معرفی شده اند:

  • دانشگاه کلمبو
  • دانشگاه کلانیا
  • دانشگاه پرادنیا
  • دانشگاه آزاد سریلانکا
  • دانشگاه NSBM
  • دانشگاه سری جایواردنپورا

مقاطع تحصیلی در سریلانکا

تحصیل کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پرادنیا سریلانکا

برنامه درسی رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی در سریلانکا یک برنامه 4 ساله با 150 ساعت اعتبار شامل برنامه عمومی و آموزش صنعتی است. این زمینه نظری لازم را به همراه تجربه عملی برای آماده سازی فارغ التحصیلان برای مشاغل آینده خود فراهم می کند. این برنامه بر معماری و طراحی رایانه، شبکه های کامپیوتری، پایگاه های داده، مهندسی نرم افزار و برنامه های کامپیوتری در صنعت تمرکز دارد. این نه تنها به نیازهای صنایع بلکه به بخش های آموزش عالی نیز متمرکز شده است تا از انتقال روان پس از فارغ التحصیلی دانشجو اطمینان حاصل شود. این بخش پیوسته روابط خود را با سایر دانشگاه ها و صنایع ایجاد و تقویت می کند.

در حال حاضر، برخی از دوره ها با همکاری صنعتی ارائه می شود. روابط صنعتی با آزمایشگاه های IFS و hSenid Research and Development (R&D) که در بخش واقع شده است، بیشتر تقویت شده است. این دپارتمان همچنین مرکز تحقیقات NVIDIA GPU در کشور را در خود جای داده است.

دروس لیسانس مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پرادنیا سریلانکا

همانطور که گفته شد این برنامه 4 ساله و متشکل از 8 ترم است که ترم پایانی شامل ارائه پایان نامه است. همچنین برخی از دروس و ماژول های ارائه شده به شرح زیر هستند:

ماژول هاشرح
مدیریت سیستم های اطلاعاتیآشنایی با سیستم های اطلاعاتی ارتباط بین IS و کسب و کار، برنامه ریزی و بودجه بندی IS، دستیابی به منابع و قابلیت های فناوری اطلاعات، مدیریت ریسک و مطالعه موردی.
مدیریت پروژه نرم افزاریمقدمه ای بر موضوع، چرخه زندگی و سازمان پروژه، ساختار تیم، نقش خطر در چرخه زندگی، مدیریت کیفیت پروژه، الزامات کیفیت برنامه، مدل های بهبود فرایند و مباحث مدیریت پروژه.
مهندسی سیستم های رایانه ایمقدمه، اجزای سخت افزاری برای طراحی سیستم های کنترل، طراحی سیستم های دیجیتالی ساده با استفاده از رایانه شخصی استاندارد، طراحی سیستم های ورودی یا خروجی برای رایانه های استاندارد، توسعه سیستم های کنترل با استفاده از میکروکنترلرها، ارتباط برای سیستم های کنترل صنعتی، دستگاه خودکار و توسعه آزمایش سیستم ها، آزمایش مبتنی بر کامپیوتر، ماژول های اندازه گیری و کنترل و سیستم های مدولار، SCADA و سیستم های اتوماسیون صنعتی و پروژه اتوماسیون صنعتی.
مهندسی نرم افزارمقدمه، فرآیندهای سبک، مشخصات مورد نیاز، مدل دامنه، انتقال پیاده سازی، آزمایش و قراردادها، شیء گرایی اصولی، تکنیک های معماری، مهندسی مجدد نرم افزار و پروژه مهندسی نرم افزار.
پردازش سیگنالمفاهیم بنیادی سیگنال ها، پردازش سیگنال های حوزه زمانی، سری فوریه، تبدیل فوریه، تجزیه و تحلیل دامنه فرکانسی سیگنال های زمان گسسته، توابع انتقال، پردازش دامنه فرکانسی تک رشته ها.

دروس لیسانس مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پرادنیا سریلانکا

لیسانس مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد سریلانکا

لیسانس مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد سریلانکا یک برنامه 4 ساله است که توسط موسسه مهندسان سریلانکا (IESL) معتبر است که به دانشجویان اجازه می دهد تا عضویت این موسسه معتبر را دریافت کنند. دوره های ارائه شده برای مهندسی کامپیوتر هر 2 جنبه نرم افزاری و سخت افزاری محاسبات را ادغام می کند. فارغ التحصیلان می توانند در زمینه سیستم های جاسازی شده، طراحی سخت افزار کامپیوتر، شبکه کامپیوتری یا توسعه نرم افزار کار کنند. برنامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر بر ارائه مهارت های سخت افزاری و نرم افزاری برای پیگیری حامل در صنایع سخت افزار و نرم افزار تأکید می کند. دانشجویان برای طراحی، توسعه، استقرار، آزمایش و نگهداری سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری دانش و مهارت کسب می کنند. برنامه درسی شامل واحدهای اصلی:

  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • ریاضیات
  • مدیریت
  • ارتباطات
  • و یک پروژه کارشناسی است.

درآمد مهندسین کامپیوتر در سریلانکا

میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا در رشته مهندسی کامپیوتر به صورت متوسط 89300LKR (روپیه سریلانکا) در ماه تخمین زده شده است. همچنین در کم ترین حالت این حقوق به میزان 46600LKR (روپیه سریلانکا) و در بیشترین حالت به میزان 137000LKR (روپیه سریلانکا) در ماه تخمین زده شده است.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در سریلانکا قابل مشاهده است:

حقوق برخی از مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در سریلانکا

دکترای رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پرادنیا سریلانکا

دپارتمان مهندسی کامپیوتر این دانشگاه درخواست برنامه های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی در زمینه های مربوط را می پذیرد. مدارک مبتنی بر تحقیق ارائه شده توسط دانشکده فنی و مهندسی عبارتند از کارشناسی ارشد فلسفه (M.Phil) و دکترای فلسفه (Ph.D). برنامه های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی کاملاً مبتنی بر تحقیق و تکمیل پایان نامه تحت هدایت یک یا چند استاد راهنما است. حوزه های تحقیقاتی شامل:

  • محاسبات زیستی
  • سیستم های واکنشی پیچیده و اتوماسیون فرآیند
  • معماری کامپیوتر و سیستم های جاسازی شده
  • رمزنگاری و امنیت شبکه
  • مدل های رسمی و تأیید
  • محاسبات با کارایی بالا
  • پردازش تصویر و بینایی کامپیوتر
  • رابط، ابزار دقیق، دستیابی به داده ها و اتوماسیون سیستم
  • اینترنت اشیاء (IoT)
  • یادگیری ماشین و داده کاوی
  • سیستم عامل ها و مانیتورهای VM
  • سیستم های موازی و توزیع شده
  • شبکه های تعریف شده با نرم افزار
  • محاسبه رابط کامپیوتری مغز (BCI)
  • شبکه های بی سیم و هسته های IP بی سیم

با بررسی هزینه تحصیل در سریلانکا توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید دیدی بهتر نسبت به مدیریت هزینه ها داشته باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *