مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند

رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند با هزینه کم امکان پذیر بوده و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی میتوانند وارد بازار کار شوند. از یخچال های طبیعی گرفته تا آتشفشان ها، هزینه معقول زندگی و شهریه نسبتا کم، جای تعجب نیست که چرا بسیاری از دانشجویان کشور را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند. دانشجویان به ندرت از جغرافیای شگفت انگیز این کشور خسته می شوند که فرصت هایی از جمله یخ نوردی و استحمام در استخرهای شنا با آتشفشان را گرم می کند. فرهنگ چشمگیر این کشور همچنین با زندگی شبانه هیجان انگیز و مقاصد خرید بی نظیر خود به ریکیاویک پایتخت گسترش می یابد.

در حال حاضر تقریبا 18000 دانشجو در سیستم آموزش عالی این کشور ثبت نام کرده اند و حدود 5% آن ها از کشورهای دیگر هستند. سال تحصیلی این کشور از سپتامبر تا می انجام می شود و به 2 ترم تقسیم می شود. این کشور یکی از زیباترین کشورها با جمعیت کم و سطح زندگی عالی است. همچنین این یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل با کیفیت در آن محیط هستند. تحصیل در این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورها در آن سطح است. زیرا، دانشگاه های دولتی در اینجا کاملا رایگان از شهریه هستند. با این وجود، هزینه های زندگی به تنهایی می تواند گران باشد. در ادامه مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند صحبت کرده اند.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه ایسلند

دانشگاه ایسلند یک دانشگاه دولتی است که در قلب ریکیاویک، پایتخت این کشور واقع شده است. این دانشگاه به عنوان یک موسسه مدرن، متنوع و به سرعت در حال توسعه است. فرصت هایی را برای مطالعه و تحقیق در بیش از 400 برنامه شامل بیشتر زمینه های دانشگاهی ارائه می دهد:

  • علوم اجتماعی
  • علوم بهداشتی
  • علوم انسانی
  • آموزش
  • مهندسی
  • علوم طبیعی

این دانشگاه تنها دانشگاه در این کشور است که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در تمام زمینه های خود، از جمله مقاطع دکترا ارائه می دهد. این دانشگاه چندین بورسیه سالانه ارائه می دهد که دانشجویان بین المللی که به دنبال مطالعه تاریخ، ادبیات و زبان ایسلندی هستند از آن برخوردارند. وزارت آموزش، علوم و فرهنگ در این کشور به این موارد اعطاء می کند. با این حال، شرایط و ضوابط مختلفی وجود دارد مانند. دانشجویان باید دانش قبلی این کشور را داشته باشند و اکثر بودجه به دانشجویان زیر 35 سال اختصاص می یابد. این دانشگاه رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند را ارائه می دهد.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه ایسلند

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند

یکی از شاخه های رشته مهندسی کامپیوتر در ایسلند، نرم افزار می باشد. مهندسان نرم افزار برنامه هایی را ایجاد می کنند که دنیای دیجیتال را ممکن می سازد. آن ها  برنامه های رسانه های اجتماعی و صفحات وب و همچنین برنامه هایی را که باعث عملکرد کامپیوتر و تلفن هوشمند شما می شوند طراحی می کنند.

مهندسان نرم افزار با استفاده از اصول مهندسی که مجموعه ای از قوانین، ایده ها و مفاهیم که آن ها را در مراحل ایجاد راهنمایی می کند می باشد، به طور سیستماتیک به پروژه ها می پردازند. فرآیند رسیدن به محصول نهایی که توسط مهندسی نرم افزار پشت سرگذاشته می شود در نمودار زیر نشان داده شده است:

فرآیند رسیدن به محصول نهایی nv hdsgkn

مهندسان نرم افزار از دانش خود در زمینه مهندسی، علوم کامپیوتر و ریاضی برای نوشتن، ویرایش، آزمایش و اشکال زدایی برنامه ها استفاده می کنند. وظایف بسته به ماهیت نقش متفاوت است اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اصلاح برنامه های نرم افزاری موجود
  • ایجاد برنامه های نرم افزاری جدید از ابتدا
  • تجزیه و تحلیل و طراحی کامل سیستم های نرم افزاری
  • استفاده از اسناد طراحی و نمودارهای جریان برای نشان دادن آنچه باید اتفاق بیفتد.
  • همکاری با توسعه دهندگان نرم افزار، طراحان، برنامه نویسان، برنامه نویسان و دیگران برای گردآوری همه چیز
  • رعایت عواملی مانند ایمنی، هزینه و ضرب الاجل در طول مراحل طراحی و توسعه
  • نگارش کتابچه های راهنمای آموزشی

حقوق ماهیانه کار در ایسلند را برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر مشاهده می کنید:

حقوق ماهیانه مهندسان کامپیوتر در ایسلند

هزینه تحصیل در ایسلند

4 دانشگاه دولتی این کشور شهریه ای دریافت نمی کنند که عبارتند از:

  • دانشگاه ایسلند
  • دانشگاه کشاورزی ایسلند
  • کالج دانشگاه هولار
  • دانشگاه آکوریری

دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام سالانه هستند. دانشگاه ایسلند 75000ISK (کرون ایسلند) دریافت می کند. 3 دانشگاه خصوصی شهریه می گیرند. با این حال ، دوره های تحصیلی به طور کلی ارزان تر از دوره های انگلستان هستند و این شامل برنامه های تحصیلات تکمیلی می شود. اگرچه، تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است، اما دانشگاه های خصوصی هزینه خوبی دارند. همچنین هزینه های زندگی در آنجا به سختی قابل تحمل است. برای پوشش کامل تمام هزینه ها و تحصیل بدون پرداخت هزینه، بورسیه تحصیلی بهترین گزینه است.

از آنجا که دانشگاه های بسیار کمی در این کشور وجود دارد، امکان دریافت بورسیه تحصیلی کمیاب است. با این وجود، بسیاری از فرصت های بورسیه در طول این سال ها می آیند و می روند. به روزرسانی این بورسیه ها به شما کمک می کند تا خود را برای درخواست آماده کنید و به جای هزینه کردن، درآمد کسب کنید.

جدول زیر هزینه اقامت ایسلند را نشان داده است:

پارامترهزینه به کرون ایسلند
غذا خوردن در بیرون1900ISK
آب230ISK
خدمات15263.98ISK
اینترنت7267ISK
اجاره خانه131219ISK

ویزای تحصیلی در ایسلند

شهروندان اتحادیه اروپا و EEA نیازی به درخواست ویزای تحصیلی ایسلند ندارند. اما اگر دانشجویان قصد اقامت بیش از 3 ماه را داشته باشند، به مجوز اقامت نیاز خواهند داشت. این نوع مجوز را می توان قبل از ورود یا پس از آن دریافت کرد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزا باید با سفارت این کشور در کشور مقیم فعلی خود تماس بگیرند. همه دانشجویان باید برای kennitala، که یک شناسه یا شماره تأمین اجتماعی است، هنگام ورود درخواست دهند. این امر به دلایل مختلف عملی از جمله افتتاح حساب بانکی یا اخذ کارت مالیاتی مورد نیاز است. برای اخذ مشاوره درباره مهاجرت به ایسلند به صورت تلفنی و حضوری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *