مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا

رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا

رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا یکی از برترین رشته های تحصیلی بوده، دانشگاه سیدنی و ملبورن این رشته را ارائه می دهند. برای تبدیل شدن به یک مهندس کامپیوتر شما معمولا باید در دانشگاه الکترونیک، کامپیوتر، سیستم های کامپیوتری یا مهندسی نرم افزار بخوانید. برای ورود به این دوره ها معمولا باید گواهینامه تحصیلات عالی متوسطه خود را اخذ کنید. موضوعات پیش نیاز، یا دانش مفروض، در یک یا چند زبان انگلیسی، ریاضیات، شیمی و فیزیک معمولا مورد نیاز است. تعدادی از دانشگاه های این کشور در این زمینه مدرک ارائه می دهند. دانشگاه ها پیش نیازهای متفاوتی دارند و برخی شرایط ورود انعطاف پذیر را دارند یا تحصیلات خارجی را ارائه می دهند.

به دلیل توجه زیاد کشور به آموزش و پرورش، این کشور به عنوان راهی برای دانشجویان در سراسر جهان در زمینه تحصیلات عالی تبدیل شده است. این کشور همچنین درهای خود را برای چندین دوره که توسط بسیاری از دانشجویان به ویژه در زمینه های مهندسی گذرانده شده است باز می کند. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، یک مقاله جامع درباره رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا می باشد.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا

رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که امروزه توسط بسیاری از افراد گرفته شده است. و این کشور محل دانشگاه های بزرگی است که دوره های مهندسی را ارائه می دهد. یافتن یک دانشگاه خوب در این کشور برای گذراندن دوره مهندسی کامپیوتر می تواند دشوار باشد. نه به این دلیل که کمبود موسسات با کیفیت در کشور وجود ندارد، بلکه بیشتر گزینه های خوبی در اختیار شما قرار می گیرد که از کجا می توانید سفر تحصیلی خود را آغاز کنید. برخی از دانشگاه ها و کالج های خوب در این کشور وجود دارند که شما را در حین گذراندن رشته مهندسی کامپیوتر راهنمایی می کنند. در واقع، این کشور دارای 7 دانشگاه در 100 موسسه برتر با توجه به رتبه بندی QS تا موضوع 200 علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی است. 3 دانشگاه در 50 دانشگاه برتر شامل:

  • دانشگاه ملبورن (رتبه 32)
  • دانشگاه ملی استرالیا (رتبه 41)
  • دانشگاه سیدنی (رتبه 42)

دانشگاه هایی که رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور را ارائه می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه صنعتی سیدنی
  • دانشگاه نیو ساوت ولز
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه ملی استرالیا

این دانشگاه ها دارای شرایطی برابر با استانداردهای بهترین برنامه های دانشگاهی هستند که در هر نقطه دیگری از جهان ارائه می شود. به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در آینده شغلی بهتر داشته باشند. این مدارس دارای دوره های مهندسی کامپیوتر تحت گروه فناوری اطلاعات، دانشکده علوم و دانشکده مهندسی هستند. همه آن ها متعهد هستند که برنامه مهندسی کامپیوتر را به اشتراک بگذارند تا ارزش، نظریه ها، رویکردها و کاربردهای برنامه را از طریق تحقیق و آموزش به دانش آموزان نشان دهند و به آن ها دوره متمایزی بدهند.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا

هزینه برنامه های رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا معقول است. زیرا، هر دانشگاهی که به آن ارائه می دهد دارای فناوری پیشرفته و امکانات عالی برای تقویت دانش در این زمینه است. اما اگر محدوده هزینه این برنامه برای آن ها بسیار زیاد باشد، می توانند از بورسیه های تحصیلی موجود توسط دولت و موسسات غیردولتی در اطراف این کشور استفاده کنند. به عنوان مثال، دولت این کشور به هر دانشجوی بومی کمک هزینه های خوب و وام های دانشجویی برای تأمین هزینه تحصیل خود می دهد. همچنین بورسیه های تحصیلی در مدرسه وجود دارد که هرکسی می تواند از آن ها استفاده کند. این بورسیه ها برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و مهندسی تحقیقاتی ارائه می شود. دانشگاه ملبورن به متقاضیان دانشجویی که دارای استانداردها و مدارک تحصیلی آن ها هستند بورسیه تحصیلی می دهد.

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا برای برخی از دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاههزینه تحصیل به دلار
دانشگاه سیدنی50000$
دانشگاه ملبورنبین 40000$ تا 45000$
دانشگاه ملی استرالیا47000$
دانشگاه موناش46000$
دانشگاه نیو ساوت ولز48000$

مشاغل مهندسان کامپیوتر در استرالیا

این کشور انواع مختلفی از مشاغل درخشان را از آموزش گرفته تا فناوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل سیستم و فناوری ارائه می دهد. یکی از مشاغل نسبتا متقاضی در این کشور شامل فناوری اطلاعات و مدیریت نرم افزار است. فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا تقاضای بسیار بالایی دارند و برای موفقیت اکثر شرکت ها بسیار ضروری هستند. بدین معنا که یکی از آن موقعیت هایی است که آن ها همیشه در جستجوی نامزدهای با استعداد و واجد شرایط هستند. به طوری که، معمولا به آن ها نیز دستمزد بسیار خوبی می دهند.

صنعت این کشور به افرادی نیاز دارد که بتوانند اطلاعات را از مجموعه داده های عظیم تولید شده توسط فرآیندها و دستگاه های تکنولوژیکی و محاسباتی استخراج و تحلیل کنند. زمینه هایی مانند علم داده و یادگیری عمیق چالش ها و فرصت های جدید در عمل مهندسی در صنایع از ساخت و ساز، حمل و نقل و بخش انرژی است. یکی از متقاضی ترین مشاغل مهندسی کامپیوتر در این کشور در زمینه مهندسان شبکه های کامپیوتری و سیستم است. وظایف مهندس کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

وظایف مهندسان کامپیوتر در استرالیا

این کار نیاز به تخصص در ادغام سیستم های کامپیوتری و مهندسی شبکه های کامپیوتری دارد. سایر مشاغل مهندسی کامپیوتر در این کشور عبارتند از:

  • مهندسان سیستم کنترل
  • برنامه نویسان بازی
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • توسعه دهندگان برنامه
  • مهندسان مخابرات

حقوق سالانه کار در استرالیا برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در اروگوئه

پذیرش تحصیلی در استرالیا

درخواست در دانشگاه های این کشور بستگی به ملیت شما دارد. دانشجویان بومی ملزم به گذراندن امتحانات دانشگاهی و ارائه مدارک لازم مانند مدارک سال دوازدهم هستند. رتبه تضمین شده درجه پذیرش تحصیلات عالی این کشور (ATAR) اغلب توسط موسسات ذکر می شود. به طوری که، در مورد اکثر دانشگاه های نخبه معمولا بیش از 90 خواهد بود. برای دانشجویان بین المللی، این که آیا آن ها سال 12 را در این کشور گذرانده اند یا چه درجه ای از تحصیلات عالی را درخواست می کنند (فارغ التحصیل، کارنشاسی ارشد ، تحقیق) متفاوت است.

آنچه مهم است این است که همیشه شرایط ورود به مدرسه ای را که می خواهید برای دوره مهندسی کامپیوتر درخواست دهید، بررسی کنید. به دانشجویان پیشنهاد می شود که در وب سایت دانشگاه های مورد علاقه خود به دنبال تابلوها و مدارک شناخته شده باشند. همچنین برای اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به استرالیا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *