مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش

رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش

رشته های مهندسی، به خصوص رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش بازار کار بسیار عالی داشته و دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی پذیرش بگیرند. برخی از بهترین دانشگاه های جهان، تعداد روزافزون برنامه های تحصیلی و تدریس در سطح عالی این کشور را به انتخابی عالی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. شهرهای مختلف این کشور برخی از بهترین دانشگاه ها را در خود جای داده اند. اگر از کشوری از اتحادیه اروپا آمده اید، سیستم آموزشی تقریبا یکسان است.

علاوه بر این، آنچه این کشور را به مقصدی ایده آل برای تحصیل تبدیل می کند این واقعیت است که کیفیت زندگی در این کشور عالی است. در مقایسه با برخی از مکان های بسیار پیشرفته دیگر مانند انگلستان یا ایالات متحده آمریکا، تحصیل در این کشور آلپ بسیار گران نیست. فرهنگ غنی و اماکن دیدنی یک امتیاز خوش آمدید است. برای اقدام به تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش پیشنهاد می کنیم که این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش

تعداد کمی از کشورها به اندازه این کشور برای تحصیل در خارج از کشور مشهور هستند. این کشور در مرکز اروپا قرار دارد و دسترسی آسان به کشورهای همسایه از طریق هوا، جاده یا راه آهن دارد. این کشور با 8.7 میلیون نفر جمعیت کشور نسبتا کوچکی است. اما چه از مناظر دیدنی آلپ لذت ببرید و چه از جنب و جوش شهرهای آن ترجیح دهید ، چیزی برای همه مناسب است.

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سراسر جهان از احترام زیادی برخوردارند. با وجود صنعت پررونق و نسبت اشتغال بالا، فرصت های فارغ التحصیلان بسیار و متنوع است. وین قدیمی ترین و شناخته شده ترین شهرهای دانشگاهی این کشور است. اما می توانید تحصیل در گراتس، اینسبروک، لینز یا سالزبورگ را نیز انتخاب کنید. همه آن ها از معماری فوق العاده و فرهنگ غنی که این کشور به آن شهرت دارد، بهره می برند.

دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش عبارتند از:

  • دانشگاه صنعتی وین
  • دانشگاه صنعتی گراتس
  • دانشگاه یوهانس کپلر لینتز

جدول زیر رتبه دانشگاه های ذکر شده در لیست بالا را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های مهندسی
دانشگاه صنعتی وین338219
دانشگاه صنعتی گراتس719346
دانشگاه یوهانس کپلر لینتز913697

این کشور یکی از جالب ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. بسیاری از دانشگاه های آن دارای رتبه بین المللی بالایی هستند. برای مثال، می توان به دانشگاه وین-قدیمی ترین دانشگاه در جهان آلمانی زبان اشاره کرد. حدود 15% از دانشجویان در این کشور از خارج آمده اند. برای دانشجویان بین المللی آینده، دانستن ویزای تحصیلی و شرایط اقامت برای تحصیل در این کشور ضروری است.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش

حقوق ماهیانه کار در کشور اتریش برای رشته مهندسی کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه مهندسین کامپیوتر در اتریش به یورو

مهندسان کامپیوتر برنامه ریزی، توسعه، مدیریت و بهینه سازی شبکه های کامپیوتری و سیستم های سخت افزاری را انجام می دهند. بر خلاف مهندسان نرم افزار، مهندسان کامپیوتر همچنین با اجزای سخت افزاری که یک سیستم کامپیوتری را تشکیل می دهند کار می کنند و همچنین نرم افزار را در آن ادغام می کنند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش برنامه ریزی، توسعه، مدیریت و بهینه سازی شبکه های کامپیوتری و سیستم های سخت افزاری را انجام می دهند.

بر خلاف مهندسان نرم افزار، مهندسان کامپیوتر همچنین با اجزای سخت افزاری که یک سیستم کامپیوتری را تشکیل می دهند کار می کنند و همچنین نرم افزار را در آن ادغام می کنند. مهندسان کامپیوتر مسئول نصب، عملکرد، نگهداری و ارزیابی سیستم های کامپیوتری در پیکربندی شبکه هستند. آنها همچنین ممکن است ریزپردازنده ها و سیستم هایی را برای کنترل موتورها، روباتیک ها و سایر محصولات کنترل شده توسط کامپیوتر طراحی، توسعه و آزمایش کنند. مهندسان کامپیوتر در طیف وسیعی از صنایع برای مشاغل دارای شبکه های بزرگ سیستم های کامپیوتری، در نقش های تحقیقاتی در آزمایشگاه های تجاری یا در بخش فناوری اطلاعات یک شرکت فعالیت می کنند.

مشاغلی که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بخش های زیر استخدام شوند:

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش

هزینه دانشگاه های کشور اتریش برای دانشجویان بین المللی حدود 1600$ (دلار) است. شهریه در مقایسه با سایر کشورها پایین است. اما شما همچنین باید به هزینه زندگی مانند غذا، اجاره و هزینه حمل و نقل فکر کنید. خوشبختانه راه هایی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند.

برای دانشجویان بومی و دانشجویانی که دارای وضعیت یکسان با بومی، یعنی اتباع همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستند و از حداقل مدت برنامه تحصیلی خود به علاوه 2 ترم تجاوز نکرده اند، هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود. پس از 2 ترم مدارا، باید هر ترم 36336€ (یورو) پرداخت کنید. برای سایر دانشجویان کشورهای ثالث (که دارای مجوز اقامت-دانشجو هستند) 72672€ (یورو) در هر ترم به طور کلی مورد نیاز است.

حق عضویت در اتحادیه دانشجویی “-H-Beitrag” و هزینه بیمه حوادث دانشجویی 2020€ (یورو) در هر ترم است و برای همه دانشجویان اجباری است. معافیت از پرداخت شهریه یا بازپرداخت کامل یا جزئی شهریه در موارد خاص امکان پذیر است. به عنوان مثال، می توان به برای دارندگان بورسیه تحصیلی خاص، برای شرکت کنندگان در برنامه های تبادل و مشارکت دانشگاه، برای دانشجویان کشورهای خاص اشاره کرد.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اتریش

کار حین تحصیل در اتریش

دانشجویان بین المللی اجازه کار هنگام تحصیل در اتریش را دارند. اما توجه داشته باشید که شرایط و ضوابط بسته به ملیت دانشجو متفاوت است. دانشجویان اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین می توانند بدون نیاز به مجوز کار آزادانه در این کشور کار کنند. با این حال، ممکن است دانشگاه ترجیح دهد ساعات کار محدود به نفع مطالعه باشد. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا و کشورهای فوق الذکر باید علاوه بر اجازه اقامت مجوز کار دریافت کنند.

در بیشتر موارد، کارفرمای آینده درخواست را از طرف آنها ارائه می دهد. معمولا محدودیت هایی در ساعات اشتغال برای مجوزهای کار دانشجویی وجود دارد. با این حال، کارآموزی و قرارهای بدون دستمزد نیازی به مجوز ندارند و در مورد ساعات کار برای دانشجویانی که دارای مجوز کار هستند حساب نمی شود. این کشور دارای صنعت پررونق و سطح بالایی از اشتغال است. فرصت های زیادی برای فارغ التحصیلان بین المللی وجود دارد. به ویژه آنهایی که مدرک خود را در دانشگاه این کشور به دست آورده اند. برای مهاجرت به کشورها می توانید همه روزه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از کارشناسان موسسه در این باره سوالات خود را بپرسند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *