مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته معماری در ترکیه

رشته معماری در ترکیه

رشته معماری در ترکیه یکی از رشته های محبوب و پرتقاضاست. ترکیه خود به دلیل داشتن آثار و معماری های جذاب مشهور است. این کشور سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که مجذوب آثار معماری خاص این کشور هستند. علاوه بر این علاقه مندان به رشته معماری در ترکیه نیز در دانشگاه های این کشور ثبت نام می کنند و مدرک معتبر در این رشته را دریافت می کنند. رشته معماری در ترکیه شامل دوره های مختلف از جمله تاریخ معماری، معماری مدرن، معماری شهری، طراحی داخلی و غیره است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن تجربه ای فراوان در زمینه مهاجرت و قوانین مهاجرتی می تواند در راستای اخذ اقامت کشورهای مختلف دنیا از جمله ترکیه همراه شما باشد.

تاریخچه رشته معماری در ترکیه

در سرزمین مادری خود در آسیای میانه، ترک ها در چادرهای گنبدی متناسب با محیط طبیعی خود زندگی می کردند و آنها کوچ نشین بودند. این چادرها بعداً بر معماری و هنرهای زینتی ترک تأثیر گذاشتند. در زمان ورود ترکان سلجوقی به ایران، آنها با معماری مبتنی بر سنت های قدیمی روبرو شدند. سلجوقیان با تلفیق این عنصر از عناصر سنتی خود، انواع جدیدی از ساختارها را تولید کردند. در بناهای سلجوقی، از آجر به طور کلی استفاده می شد، در حالی که دیوارهای داخلی و خارجی با مواد مخلوط سنگ مرمر، پودر، آهک و گچ، تزئین می شدند. در ساختمان های معمولی دوره سلجوقیان آناتولی، عمده مصالح ساختمانی چوب بود که به صورت افقی گذاشته می شد مگر در امتداد پنجره ها و درها، که ستونها بیشتر تزئینی در نظر گرفته می شدند.

معماری ترکی در دوره عثمانی به اوج خود رسید. معماری عثمانی، تحت تأثیر معماری سلجوقی، بیزانس و عرب، سبک خود را توسعه داد. سال های 1300-1453 اوایل یا اولین دوره عثمانی را تشکیل می دهد، زمانی که هنر عثمانی در جستجوی ایده های جدید بود. در این دوره با 3 نوع مسجد روبرو می شویم:

  • مساجد تک گنبدی
  • زاویه دار
  • مساجد ازبکی

سبک معماری که قرار بود بعد از فتح استانبول شکل کلاسیک به خود بگیرد، در بورسا و در ادرن متولد شد. مسجد جامع بزرگ (اولو كامی) در بورسا اولین مسجد سلجوقی بود كه به مسجد گنبدی تبدیل شد. ادرن آخرین پایتخت عثمانی قبل از استانبول بود و در اینجا است که شاهد آخرین مراحل توسعه معماری هستیم که در اواخر ساخت مساجد بزرگ استانبول به اوج خود رسیده است. بناهای ساخته شده در استانبول بین تصرف شهر و ساخت مسجد سلطان بایزیت نیز از آثار دوره اولیه محسوب می شوند.

کار در رشته معماری در ترکیه

رشته معماری در ترکیه امروز تبدیل به یک رشته مدرن و مطابق با فرهنگ و نیازهای مردم ترکیه پیش می رود. ترکیه با توجه به جذب گردشگران زیاد سعی بر حفظ و ایجاد معماری منحصر به فرد خود است. علاوه بر این نیز مراکز خدماتی مانند هتل ها و رستوران ها با سبک جدید معماری در تلاش برای جذب مشتریان بیشتر است. طبق آمار و ارقام منتشر شده حقوق ماهیانه کار در ترکیه در رشته معماری به صورت متوسط 7270TRY (لیر ترکیه) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور ترکیه در کم ترین حالت ماهیانه 3500TRY (لیر ترکیه) و در بیشترین میزان 14000TRY (لیر ترکیه) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در ترکیه در برخی از مشاغل رشته معماری در ترکیه را مشاهده کنید:

حقوق کار در ترکیه در برخی از مشاغل رشته معماری در ترکیه

تحصیل رشته معماری در ترکیه

ترکیه دارای دانشگاه های متعددی است که رشته معماری را هم به زبان انگلیسی هم به زبان ترکیه ای ارائه می کنند. جهت تحصیل در دوره کارشناسی باید در آزمون YOS شرکت کنید. برای دوره کارشناسی ارشد ارائه مدرک معتبر کارشناسی رشته معمار ی نیاز است. همچنین در صورت پذیر اخذ ویزای تحصیلی ترکیه برای اقامت لازم است. جهت کسب اطلاعات درباره اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل می توانید از مشاورین این مجموعه استفاده کنید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در ترکیه را مشاهده کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بیلکنت
2دانشگاه استانبول
3دانشگاه یاشار ترکیه
4دانشگاه ازمیر
5دانشگاه اوکان
6دانشگاه آلتینباش
7دانشگاه آنتالیا AKEV

کارشناسی ارشد Architecture در دانشگاه بیلکنت ترکیه

گروه معماری دانشگاه بیلکنت Bilkent در ترکیه تحصیل کارشناسی ارشد معماری را ارائه می کند تا دانشجویان را به مهارت های پیشرفته در طراحی معماری و تفکر عمیق انتقادی درباره نظریه های معماری مجهز کند. برنامه تحصیلات تکمیلی دانشجویانی را می پذیرد که می خواهند در استفاده از فناوری های فعلی در طراحی و گسترش روش های تفکر خلاق، سرآمد باشند.

زمینه های تخصصی:

  • جنبه های اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و نظری معماری.
  • فناوری های فعلی در طراحی.

کلیه متقاضیان باید مدرک کارشناسی معماری یا مدرک تحصیلی در یک زمینه مرتبط با طراحی داشته باشند. شرایط پذیرش شامل نمرات ALES و آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی، سوابق تحصیلی گذشته، نامه های مرجع و انگیزه نامه است. متقاضیانی که شهروند ترکیه نیستند و یا متقاضیان شهروند ترکیه که مقیم کشور دیگری هستند می توانند نتایج آزمون GRE را به جای ALES ارسال کنند. کلیه افراد غیر بومی زبان انگلیسی ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند. متقاضیانی که شرایط لازم را دارند برای مصاحبه دعوت می شوند. پس از اتمام حداقل 21 واحد اعتباری دوره کار در سال اول تحصیل، داوطلبان باید از طریق گذراندن 2 دوره سمینار در زمینه تخصص خود، یک پایان نامه را آماده و با موفقیت دفاع کنند. مدت زمان برنامه 4 ترم است.

کارشناسی ارشد Architecture در دانشگاه بیلکنت ترکیه

تحصیل رشته Architecture در دانشگاه گلیشیم استانبول ترکیه

در گروه معماری دانشکده مهندسی و معماری در دانشگاه گلیشیم برنامه های آموزشی مطابق با الزامات محیط واقعی معماری در حال ارائه است. این دانشکده با داشتن یک درک آموزشی در استانداردهای ملی و بین المللی، هدف خود را برای پرورش طراحان برجسته معماری مدرن و محققان معماری نوآور بیان کرده است. در دانشگاه Gelişim استانبول، گروه معماری آموزش را با استانداردهای بین المللی ارائه می دهد. آموزش های فنی مانند طراحی انواع سازه ها، اتصالات فضاها و برنامه ریزی فرآیند ساخت ارائه می شود. دانشگاه Gelişim استانبول، گروه معماری علاوه بر کنگره ها، سمینارها، همایش ها، نمایشگاه ها و فعالیت های کارگاهی را برگزار می کند.

از آنجا که دانشجویان فارغ التحصیل در دانشگاه گلیشیم استانبول، دارای استانداردهای آموزشی بین المللی هستند، آنها این فرصت را دارند که دفاتر خود را برای کار به عنوان معمار فریلنسر و همچنین استخدام به عنوان معمار در موسسات خصوصی یا دولتی ایجاد کنند. داشتن طیف گسترده ای از فرصت های کارشناسی ارشد، فارغ التحصیلان دپارتمان معماری این فرصت را دارند که در همه زمینه های تحت سلطه بخش ساخت و ساز کار کنند.

Architecture مدرن در ترکیه

ترکیه به یک مرکز فرهنگی جهانی تبدیل شده است. ترکیبی از تاریخ متنوع و غنی با پیشرفت های جدید، این کشور به سبک های التقاطی و تاریخی واقع در کنار هم مشهور است. خانه یکی از سریعترین اقتصادهای کلان شهرهای جهان در استانبول، معماری مدرن جدیدی در سراسر کشور در حال ساخت است. فراتر از طراحی های متعامد و عملی، این پروژه ها با فناوری های جدید ساختمانی، فضاهای عمومی باز و روابط متنوع با منظره ساخته می شوند.

پروژه های جدید معماری ترکیه، نشانگر روش های جدید ساخت و ساز و اکتشافات رسمی هستند. آنها با برنامه های متنوع در طیف وسیعی از مقیاس ها طراحی شده اند و شامل پروژه های خصوصی و عمومی هستند. با ساخت این پروژه ها، آنها ارتباطات جدیدی را با فضای شهری اطراف و تاریخچه هر سایت برقرار می کنند. شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه در این مقاله توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *