مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته معماری در آمریکا

رشته معماری در آمریکا

برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته معماری در آمریکا 10 دانشگاه برتر وجود دارد به طوری که در رتبه بندی QSبین دانشگاه های برتر جهان هستند.  وقتی نوبت به معماری می رسد، ایالات متحده دارای ساختمان ها و بناهای تاریخی بسیاری است که هر ساله گردشگران را به خود جلب می کند. از ساختمان امپایر استیت گرفته تا کاخ سفید، از طاق دروازه تا سالن کنسرت والت دیزنی و از کوه راشمور تا بنای یادبود لینکلن به نظر می رسد این کشور همه این ها را دارد.

این تنها یکی از دلایلی است که ما تعجب نمی کنیم که شما می خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید. لیست برترین دانشگاه های رشته معماری در ایلات متحده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده و در این نگارش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

دانشگاه های رشته معماری در آمریکا

طبق رتبه بندی QS برای مدارس رشته معماری در آمریکا، 10 دانشگاه برتر در ایالات متحده وجود دارند که عبارتند از:

  • موسسه فناوری ماساچوست (MIT)
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)
  • موسسه فناوری جورجیا (Georgia Tech)
  • دانشگاه کرنل
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه میشیگان – آن آربر
  • دانشگاه استنفورد

در نمودار زیر رتبه آن ها را در QSWorld مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه های معماری در آمریکا

شهرت علمی، شهرت کارفرمایی و تأثیر تحقیقات معیارهایی است که در این رتبه بندی سالانه دنبال می شود. با این وجود، امروزه در میان معماران و جویندگان معماری پذیرفته شده است که مهر مدارس معماری این کشور نوآوری، تنوع و رهبری در کسب معماری جهانی است. این موارد نه تنها در رتبه بندی، بلکه در بازار مشهود است.

انواع دانشکده های معماری، پرداختن به رویکردهای مختلف در عمل معماری، طیف گسترده ای از گزینه ها را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان آرزو می کند که در صحنه اصلی آموزش معماری، تحقیق و در نتیجه تمرین حضور داشته باشند. از روند فراگیر پایداری، تا موضوع یکپارچگی و میان رشته ای، آموزش برای معماری تجاری، حتی رمانتیسم و مرمت بناهای قدیمی، یک تحقیق کامل، متقاضیان معماری پرشور را به سمت رویکردهای متناسب با آرزوی آن ها سوق می دهد. تحصیل مقاطع مختلف این کشور برای این رشته امکان پذیر است.

در جدول زیر اطلاعات لازم را مشاهده می کنید:

مقطعطول دوره
کارشناسی4 سال
تحصیلات تکمیلیبین 1 تا 2 سال

بورسیه تحصیلی دانشگاه های معماری در آمریکا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که می خواهید به یک مدرسه معماری در ایالات متحده جهت تحصیل رشته معماری در آمریکا بپیوندید، آگاهی از جنبه مالی با انتخاب مدرسه شما همراه است. بنابراین، بدون توجه به دانشگاه، انتظار ندارید شهریه ای کمتر از 25000$ (دلار) بپردازید. هزینه های زندگی نیز با توجه به موقعیت شما در ایالت ها بسیار متفاوت است. انواع بودجه ای که می خواهید کشف کنید متفاوت است. اما درخواست شما برای بودجه با درخواست شما برای پذیرش همراه است.

بورسیه تحصیلی آمریکا و کمک های بلاعوض ارائه شده از دانشگاه ها امکان پذیر است. به طوری که، در برخی از مدارس به 25% رسیده است. با این حال، در میان مدارس برتر، بورسیه تحصیلی بین 25 تا 50 نفر فقط در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) که استانداردهای پذیرش بسیار بالا است، در دسترس است. سازمان های دولتی و سازمان های غیرانتفاعی در سرزمین مادری نیز محلی برای تحقیق هستند. برخی از برنامه ها و سازمان های ایالات متحده می توانند یک انتخاب باشند، اما مکان های محدودی را ارائه می دهند، برای مثال می توان به برنامه فولبرایت و خاورمیانه اشاره کرد.

چالش های رشته معماری در آمریکا

در واقع، جنبه های روشن دنبال آموزش رشته معماری در آمریکا که به این ترتیب ذکر شد، با واقعیت های چالش برانگیزی مقابله می کند. تنوع رویکردهایی که اخیرا مورد ستایش قرار گرفته است، نیاز به طرحی کاملا خوب از طرف دانشجویان دارد. تنوع نیازمند کاوش در مزایا و معایب امکانات بیشتر است. بنابراین، تصمیم گیری نادرست از طرف دانشجویان افزایش می یابد. با این حال، انعطاف پذیری منعکس شده در تعداد و انواع موسسات همچنان از ویژگی های وسوسه انگیز آموزش معماری در ایالات متحده است.

از طرف دیگر، علاوه بر شهریه های نسبتا سر به فلک کشیده، یک چالش اساسی که وجود دارد، فرآیند انتخابی است که مدارس معتبر در پذیرش دانشجو اتخاذ می کنند. مخصوصا تحصیل کارشناسی که باعث می شود چرخه پذیرش بیشتر سالی یکبار اتفاق بیفتد. برای مثال، موسسه معماری جنوب کالیفرنیا سالانه 70 دانشجو را در برنامه خود پذیرش می کند. اما در حالی که کرنل فقط 55 نفر در سال را پذیرش می کند.

تحصیل در آمریکا

هر مدرسه تاریخ شروع و پایان مختص خود را خواهد داشت. در کل، شروع سال تحصیلی از پاییز بوده و در اواخر بهار یا اوایل تابستان سال تحصیلی به پایان می رسد. بعضی از مدارس برنامه درسی خود را در حدود 4 چهارم برنامه ریزی می کنند. در حالی که برخی دیگر سال تحصیلی را به 2 ترم تقسیم می کنند. اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید، به بسیاری دیگر که ایالات متحده را به عنوان مکانی معتبر برای کسب تحصیلات عالی می بینند، می پیوندید. واقع بین کانادا و مکزیک و هم مرز با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس اطلس شمالی، ایالات متحده از 50 ایالت و همچنین ناحیه کلمبیا تشکیل شده است. ایالات متحده متشکل از افرادی از کشورهای مختلف است که نتیجه آن فرهنگ غنی و متنوعی است.

این کشور به خاطر آزادی و دموکراسی و تنوع گسترده جغرافیایی شهرت دارد. هزینه تحصیل در آمریکا از یک مکان به مکان دیگر بسیار متفاوت خواهد بود. عوامل شامل مدت زمان برنامه و همچنین نوع مدرسه و اعتبار آن است. همچنین ممکن است هزینه تحصیل برای دانشجویانی که در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند هزینه کمتری داشته باشد. اگرچه این مورد نیز متفاوت است. برای اطلاع از شهریه و سایر هزینه ها بهتر است مستقیما با مدرسه تماس بگیرید. وکلا و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش با ارائه اطلاعات مفید در رابطه با رشته معماری در آمریکا تلاش می کند تا شما را در مسیر مهاجرت تحصیلی و دریافت اقامت آمریکا هدایت و راهنمایی کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *