مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته مدیریت در صربستان

رشته مدیریت در صربستان

رشته مدیریت در صربستان در چندین دانشگاه های رتبه بالا برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. بیشتر رشته ها به زبان صربی تدریس می شود. اما در سال های اخیر با توجه به افزایش دانشجویان بین المللی که به زبان انگلیسی مسلط هستند میزان دروس ارائه شده به زبان انگلیسی افزایش یافته است. رشته مدیریت یکی از رشته های کلیدی و مورد نیاز در این کشور محسوب می شود. این کشور دانشگاه های خوب و از لحاظ علمی کیفیت بالایی دارد. همچنین در این کشور مدیران سعی می کنند در دوره های نوین ارائه شده در رشته مدیریت خود را آپدیت کنند. زیرا صربستان عقیده دارد باید همگام با تکنولوژی و تغییرات جهان پیش برود و اقتصاد و تجارت خود را با مدیریت عالی پیش ببرد. در ادامه مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به برررسی بیشتری پرداخته می گردد.

سیستم آموزش در صربستان

سه نوع موسسه آموزش عالی در صربستان وجود دارد: دانشگاه ها، کالج های علمی کاربردی و کالج های تحصیلات آکادمیک. برخی از دانشگاه های بین المللی نیز وجود دارند، مانند دانشگاه نیویورک در بلگراد، MBA ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه ها تنها موسساتی هستند که هر 3 سطح آموزش عالی را ارائه می دهند. دانشکده های علمی کاربردی و دانشکده های علوم دانشگاهی ممکن است هم لیسانس و هم مدرک کارشناسی ارشد متخصص اعطاء کنند، اما نه مدرک دکترا. صربستان دارای 17 دانشگاه معروف و معتبر است. 8 دانشگاه دولتی و 9 دانشگاه خصوصی هستند. همچنین47 کالج دولتی و 17 کالج علمی کاربردی و همچنین 3 کالج دولتی و 5 کالج خصوصی تحصیلات دانشگاهی وجود دارد. موسسات صربستان طیف گسترده ای از مدارک کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.

رشته های پرطرفدار در این کشور عبارتند از:

  • مدیریت
  • بانک
  • اقتصاد
  • علوم سیاسی
  • هنر
  • ارتباطات
  • علوم رایانه
  • مهندسی

تحصیل رشته مدیریت در صربستان

رشته مدیریت در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا ارائه می شود. دانشجویان می توانند با داشتن شرایط لازم برای تحصیل و زندگی در صربستان اقدام کنند. صربستان، کشوری است که در اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع است. این کشور محصور در خشکی است که از شمال با مجارستان همسایه است و با رومانی و بلغارستان در شرق؛ مقدونیه در جنوب و کرواسی، بوسنی و مونته نگرو در غرب. صربستان یک اقتصاد با درآمد متوسط ​​است و از نظر نمرات کلی دموکراسی و تحول کلی اقتصادی و حکومتی بیشترین پیشرفت را در منطقه داشته است. پایتخت این کشور بلگراد است. این شهر یکی از شهرهای دانشجویی محسوب می شود. بسیاری از دانشجویان به دلیل فضای بین المللی و امکانات رفاهی این شهر را برای تحصیل و زندگی انتخاب می کنند. در این شهر رستوران و کتابخانه های زیادی نیز وجود دارد.

همچنین فرصت های شغلی در این شهر بیشتر از دیگر شهرهاست. صربستان یک فرهنگ بین المللی بسیار مدرن دارد که ترکیبی از فرهنگ های شرقی و غربی است. بیشتر زبان صربی از زبان ترکی گرفته شده است و بیشتر غذاهای سنتی صربستان براساس غذاهای خاص آسیایی تهیه می شوند. سیستم آموزش عالی صربستان با استانداردهای اروپایی مندرج در روند بولونیا مطابقت دارد و از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کند. موسسات صربستان به سه درجه سنتی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در صربستان را دارند، قبل از شروع تحصیل در رشته علمی خود، باید به طور معمول یک سال آموزش زبان در صربستان را بگذرانند. موسسات صربستان سابقه طولانی در آموزش با کیفیت را ارائه می دهند و بسیاری از آنها در دهه 1800 تأسیس شده اند.

تحصیل در مقاطع مختلف در صربستان

هزینه تحصیل رشته مدیریت در صربستان

در دانشگاه های دولتی، دانشجویان صربستان به طور معمول، به استثنای برخی از برنامه ها، به صورت رایگان تحصیل می کنند. شهریه برای دانشجویان بین المللی نیز بسیار کم است. شهریه در مدارس خصوصی بسیار متفاوت است، اما برای برخی از برنامه ها می تواند تا 20000€ (یورو) باشد. دوره های کارشناسی ارشد از 1 الی 2 سال و بسته به برنامه و نوع موسسه طول می کشد. دانشجویان بین المللی در صربستان معمولاً باید مسکن خود را پیدا کنند. با این حال، هزینه زندگی بسیار کم است. آپارتمان های یک خوابه را می توان با هزینه ای در حدود 150€ الی 200€ (یورو) در ماه اجاره کرد و خدمات آب و برق و اینترنت حدود 125€ (یورو) دیگر در ماه اضافه می کنند. در صورتي كه دانشجویان به درآمد اضافي نياز دارند، مجاز به كار نيمه وقت در ويزاي دانشجويي خود هستند.

در جدول زیر هزینه های کالا و خدمات در صربستان را مشاهده می کنید:

کالاهزینه به دینار صربستان
برنج 1 کیلو گرم142.25Дин
تخم مرغ 12 عدد157.17Дин
نان48.84Дин
پیاز 1 کیلوگرم58.57Дин
سیب زمینی 1 کیلوگرم61.22Дин
گوجه 1 کیلوگرم119.31Дин
موز 1 کیلوگرم121.95Дин
سیب 1 کیلو گرم94.84Дин
پرتقال 1 کیلو گرم128.28Дин
بلیط یک طرفه89.00Дин
قبوض یک ماه15.575.50Дин
اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر30.895.52Дин
اجاره خانه یک خوابه خارج از شهر21.044.50Дин

مزایای تحصیل رشته مدیریت در صربستان

مزایای تحصیل رشته مدیریت در صربستان

تحصیل رشته مدیریت در صربستان در کارشناسی و یا ارشد در مدیریت دانشجویان را برای شغل های مدیریتی آماده می کند. یا آن ها را قادر می سازد تا به کارآفرینی موفق تبدیل شوند. صربستان تمام امکانات را برای توسعه دانش آکادمیک در زمینه تجارت و عملکردهای کلیدی مدیریت ارائه می دهد. رشته مدیریت دانشجویان را قادر می سازد تا در یکی از برنامه های مدیریت امور مالی و تجارت بین الملل تخصص داشته باشند. تحصیل رشته مدیریت در این کشور فرصتی برای اخذ تخصص در مدیریت، امور مالی یا تجارت بین الملل است. همچنین اساتیدی که از بهترین دانشکده های بازرگانی جهان فارغ التحصیل شده اند از مهم ترین مزایای تحصیل در مقاطع مختلف در صربستان است. شما می توانید فرصتی برای تأثیر واقعی بر جامعه داشته باشید و دیدگاه های خود را گسترش دهید.

در مقطع ارشد می توانید دانش جدید علمی را در رشته های مدیریتی را یاد بگیرید. شما می توانید به عنوان دانشجوی در حال تحصیل در رشته مدیریت در صربستان فرهنگ خارجی را درک کنید، دیدگاه جدیدی کسب کنید و در محیط مدیریت کار کنید و در مباحث شرکت کنید. پس از فارغ التحصیلی در رشته مدیریت فرصت های شغلی خوبی وجود دارد. همچنین می توانید به درجه تحصیلات تکمیلی و رتبه شغلی و درآمد خود اضافه کنید. همچنین می توانید با شیوه های مدیریت خلاقانه و حرفه ای ارتباطات و مالیات و بازاریابی و تبلیغات آشنا شوید. تحصیل به زبان انگلیسی و فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه های رتبه بالا در اروپا نیز از دیگر مزایای تحصیل در صربستان و اخذ بورسیه تحصیلی محسوب می شود. این مقاله متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *