ویزای مسافرتی گرجستان

راهنمای ویزای توریستی گرجستان

راهنمای ویزای توریستی گرجستان

راهنمای ویزای توریستی گرجستان در سال 2023، برای متقاضیان خارجی که قصد بازدید از این کشور را دارند، ضروری می باشد. بازدیدکنندگان از گرجستان باید از نمایندگی های دیپلماتیک این کشور ویزا بگیرند مگر اینکه از یکی از کشورهای معاف از ویزا یا یکی از کشورهایی باشند که شهروندان آن ها می توانند ویزای الکترونیکی دریافت کنند. بازدیدکنندگان باید گذرنامه (یا در صورت داشتن یک شهروند اتحادیه اروپا، سوئیس، ترکیه یا اوکراین) دارای کارت هویت معتبر برای مدت اقامت مورد نظر داشته باشند.

ویزای گرجستان یک مجوز از فرم ثابت است که در داخل سند سفر فرد خارجی مهر شده یا به صورت الکترونیکی صادر شده است (ویزای الکترونیکی). دعوت نامه یک سند رسمی است که شامل یک توصیه کتبی است. این توصیه کتبی هدف از سفر خارجی به گرجستان را تأیید می کند. این کشور دروازه ورود به اوراسیا است. زیرا، این کشور در تقاطع آسیای غربی و اروپای شرقی واقع شده است. از همسایگان این کشور می توان به روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد. پایتخت گرجستان تفلیس همچنین بزرگ ترین شهر این کشور است.

در طول مراحل می توانید با قوانین و مقررات ویزای خاص کشور همراه با مدارک مورد نیاز آشنا شوید. به عنوان اولین قدم برای تنظیم سفر، حتما بلیط پرواز این کشور را بخرید. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره راهنمای ویزای توریستی گرجستان و مدارک لازم جهت دریافت آن را برای شما عزیزان آورده است.

انواع و راهنمای ویزای توریستی گرجستان

در این بخش در رابطه با انواع و راهنمای ویزای توریستی گرجستان صحبت خواهیم کرد. با داشتن این مجوز فرد خارجی را برای ورود یا ماندن در این کشور، یا ترانزیت در قلمرو گرجستان تأیید می کند. به منظور صدور ویزای گرجستان، یک خارجی می تواند توسط شهروند گرجستان، شخصی که دارای اجازه اقامت در این کشور است، شخص حقوقی ثبت شده در این کشور، وزارت گرجستان، دفتر وزیر امور خارجه و همچنین نمایندگی دیپلماتیک، سفارت یا سازمان بین المللی معتبر در این کشور اقدام نماید. به یک خارجی که شرایط و ضوابط تعیین شده برای صدور ویزای این کشور را داشته باشد، می تواند ویزای یک بار ورود یا چند بار ورود را دریافت نماید.

در زیر انواع ویزای توریستی گرجستان آمده است:

  • ویزای کوتاه مدت یک بار ورود
  • ویزای کوتاه مدت چندبار ورود
  • ویزای بلند مدت با حق ورود چندگانه به کشور

در نمودار زیر مدت اقامت را براساس نوع ویزا مشاهده می کنید:

مدت اقامت در گرجستان براساس نوع ویزا

ویزای کوتاه مدت یکبار ورود با توجه به مدت اقامت درخواست شده در فرم درخواست ویزا صادر می شود. اما برای اقامت بیش از 30 روز نیست. ویزای کوتاه مدت چندبار ورود به مدت حداکثر 5 سال صادر می شود. در همان زمان، ورود و کل مدت اقامت یک تبعه خارجی نباید بیش از 90 روز تقویمی در مدت 180 روز باشد. ویزای کوتاه مدت چند بار برای خارجی صادر می شود که حداقل یک بار در سال گذشته در این کشور بوده است و دلایل درخواست ویزای کوتاه مدت چند بار را داشته باشد. ویزای بلند مدت با حق ورود چندگانه به کشور، برای مدت 90 روز تقویمی، برای مدت اعتبار 1 ساله و برای مدت اقامت شخص در این کشور صادر می شود.

انواع ویزای گردشگری گرجستان

انواع ویزای گرجستان را می توان به طور کلی ویزای دیپلماتیک، ویژه، عادی، مهاجرت و ویزای ترانزیت تشخیص داد. سپس ویزاهای یکبار ورود یا ورود به سیستم وجود دارد که بین مدت کوتاه و طولانی مدت دارنده آن متمایز است. ویزای ورود کوتاه مدت کوتاه، بازدید کننده را قادر می سازد تا حداکثر 30 روز مطابق با تاریخ سفر مشخص شده، به این کشور سفر کند. در حالی که کل مدت اقامت نمی تواند بیش از 90 روز در مدت 180 روز باشد. از طرف دیگر، ویزای ورود کوتاه مدت اجازه می دهد تا بازدیدهای متوالی بیش از محدودیت های زمانی نداشته باشد. با تحقق شرط بازدید قبلی متقاضی از گرجستان طی سال های گذشته، اعطاء می شود.

هر فردی بسته به قصدی که از سفر خود به این کشور را دارند، باید دسته ویزای خود را انتخاب نماید. طبق راهنمای ویزای توریستی گرجستان، دسته ویزای توریستی دسته C می باشد. که این ویزا، ویزای معمولی نام دارد و به چند زیر دسته تقسیم می شود که در زیر آمده است:

دسته بندی ویزای گرجستان

به علاوه ویزای دسته C3 برای افرادی که برای انجام فعالیت های روزنامه نگاری نیز وارد این کشور می شوند، اعضای خدمه کشتی ها که در بندرهای گرجستان ایستاده اند، مگر اینکه حرکت بدون خدمه ویزا توسط خدمه توسط یک معاهده بین المللی پیش بینی شده باشد. به رانندگان همراه که حمل و نقل بین المللی کالا یا حمل و نقل داخلی را انجام می دهند. برای اینکه از این کشور اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید به مقاله زندگی در گرجستان مراجعه نمایید.

راهنمای مدارک ویزای توریستی گرجستان

راهنمای مدارک ویزای توریستی گرجستان

کشور گرجستان قانون جدیدی درباره وضعیت حقوقی بیگانگان و افراد بی تابعیت را تصویب کرد که از 1 سپتامبر 2014 به اجرا درآمد. در 9 ژوئن 2015 وقتی حداکثر اقامت مجاز به یک سال افزایش یافت، این قانون اصلاح شد. لیست کشورهایی که شهروندانشان حق ورود بدون ویزا به این کشور را دارند دیگر در قانون جدید ارائه نشده است، این در مصوبه جداگانه دولت گرجستان تعیین شده است. لیست بدون ویزا در 9 ژوئن 2015 مجدداً تصویب شد. کشورهایی که در سپتامبر 2014 حذف شدند، از جمله می توان به کشورهای زیر اشاره کرد:

  • بولیوی
  • کوبا
  • دومنیکا
  • گواتمالا
  • عراق
  • پاراگوئه
  • پرو
  • سنت کیتس و نویس
  • سنت لوسیا
  • سورینام و ترینیداد
  • توباگو

در جدول زیر راهنمای ویزای توریستی گرجستان و مدارک لازم جهت دریافت آن آمده شده است:

مدارکتوضیحات
گذرنامهدارای حداقل 6 ماه اعتبار
یک فرم درخواست ویزاتکمیل و امضاء شده
عکسهمانند عکس گذرنامه
افرادی که شهروند ایالات متحدهنسخه گرین کارت یا ویزای معتبر بازگشت به آمریکا
دعوت نامه معتبراز یک شهروند گرجستانی که در این کشور زندگی می کند.
اثبات تمکن مالی و رزرو هتلجهت تعیین محل اقامت و بازگشت به کشور مبدا پس از اتمام سفر
بلیط رفت و برگشتجهت تأیید ورود و خروج از این کشور

دعوت نامه های سازمان های خارجی مستقر در جمهوری گرجستان باید توسط وزارت امور خارجه جمهوری گرجستان تأیید شود. علاقه مندان به مهاجرت به این کشور، می توانید به مقاله شرایط مهاجرت به گرجستان 2021 مراجعه نمایید. در این نگارش درباره راهنمای ویزای توریستی گرجستان توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شد. جهت هرگونه سوال و مشاوره می توانید تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *