شرایط گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان

وجود تنوع جاذبه های گردشگری گرجستان این کشور را به یک مقصد اصلی برای گردشگران و مهاجران در سال 2023 کرده است. گرجستان دارای فرهنگ متمایز و تاریخ غنی است که می توان آن را در قدمت کلاسیک و فراتر از آن جستجو کرد. گرجی ها که دارای یک فرهنگ متمایز هستند. هیچ نسبتی با روس ها، ترک ها یا یونانی ها نداشته است. هیچ ارتباط قومی و زبانی با سایر ملل اطراف آن ها ندارند.

نظریه های دانشگاهی وجود دارد که گرجی ها را به مردم باسک و کورسیکایی در جنوب غربی اروپا پیوند می دهد. اما هیچ مدرک قطعی در این باره وجود ندارد. برای قرن ها، گرجی ها درگیری های قدرت علیه بزرگترین امپراتوری های جهان (روم، مغول، بیزانس، پارسی، عثمانی و روسی) بودند. اما با این وجود موفق به حفظ هویت خود شدند. به گواهی این تاریخ طولانی، حومه این کشور پوشیده از استحکامات برج دفاعی، صومعه ها و میراث جهانی یونسکو است که از طریق مشکلات بزرگ باقی مانده اند.

جاذبه های گردشگری گرجستان که مهم تر می باشند عبارتند از:

  • شهر تفلیس
  • اوشگولی
  • دره و غارها
  • کلیسای گرگیتی ترینتی
  • باتومی
  • شهر مصیا

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش اطلاعاتی از جاذبه های گردشگری گرجستان را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

تفلیس پایتخت گرجستان

تفلیس قطعاً بهترین شهر برای بازدید در گرجستان است. احتمالاً اولین ایستگاه در برنامه سفر شما به این کشور می باشد.تقریباً هر گردشگری که به این کشور سفر می کند در مقطعی به تفلیس سفر می کند. این شهر با وجود محبوبیت زیاد در بین مسافران، ناامید کننده نخواهد بود. تفلیس شامل یک شهر قدیمی جذاب در کنار صخره ای دراماتیک است که مناظر بسیار زیبایی را ایجاد می کند. جمعیت این شهر تقریباً 1.5 میلیون نفر است. تفلیس در قرن پنجم میلادی توسط واختانگ اول ایبریایی تاسیس شد. از آن زمان به عنوان پایتخت پادشاهی ها و جمهوری های مختلف این کشور خدمت کرده است. بین سال های 1801 تا 1917، آن زمان بخشی از امپراتوری روسیه، تفلیس مقر نایب السلطنه شاهنشاهی بود که هم بر قفقاز جنوبی و هم بر شمال قفقاز حکومت می کرد.

اطلاعات کلی درباره شهر تفلیس بدین قرار است:

پارامترشرح
نام شهرتفلیس
جمعیت1049498
نام شهر به گرجیTpilisi (تپلیسی)

به دلیل قرار گرفتن در تقاطع بین اروپا و آسیا و نزدیکی به جاده سودآور ابریشم، در طول تاریخ این شهر محل اختلاف بین قدرت های مختلف جهانی بود. موقعیت مکانی این شهر تا امروز موقعیت آن را به عنوان یک مسیر مهم ترانزیتی برای پروژه های انرژی و تجاری تضمین می کند. تاریخ تفلیس در معماری آن که ترکیبی از ساختارهای قرون وسطایی، نئوکلاسیک، هنرهای زیبا، هنر نو، استالینیست و مدرن است، منعکس شده است. می توان گفت که این شهر یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد.

اوشگولی از جاذبه های گردشگری گرجستان

اوشگولی مجموعه کوچکی از روستاهای مرتفع در منطقه کوهستانی قفقاز سوانتی است. سوانتی و به خصوص اوشگولی یکی از باورنکردنی ترین مکان هایی است که می توانید فقط در این کشور بلکه در تمام اروپا از آن بازدید کنید. زیرا جزء بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می شود. ده ها برج دیده بانی باستانی از ورودی این منطقه سورئال محافظت می کنند که کوه های دندانه دار و تحمیلی آن را در بر گرفته اند. هنوز هم می توان با پرداخت هزینه ای ناچیز، یک شب را در آنجا با خانواده سوان سپری کرد. جایی که به احتمال زیاد با یک شام خوشمزه فراوان پذیرایی می کنند، در حالی که آتش در پس زمینه می شکند. توجه داشته باشید که فقط از طریق یک جاده خاکی از مستیا یا از طریق 4 روز پیاده روی می توانید به اوشگولی دسترسی پیدا کنید.

دره و غار از جاذبه های گردشگری گرجستان

دره و غار از جاذبه های گردشگری گرجستان

شهرهای غاری این کشور از مهم ترین بناهای تاریخی و فرهنگی کشور و از جاذبه های گردشگری گرجستان به حساب می آیند. همانطور که از نامش پیداست، این ها شهرهای باستانی می باشند که کاملاً از غارهایی ساخته شده اند. هم شامل غارهای طبیعی و هم آن هایی هستند که در کوه و تپه ها با دست تراشیده شده اند. مکان های کوهستانی و سازه های زیرزمینی برای محافظت از ساکنان در برابر مهاجمان اولیه بود.

شهر باستانی Uplistsikhe، قدمت آن از قرن ششم قبل از میلاد مسیح است. به طوری که، به خوبی در قرن نهم و دهم سکونت داشته است. این مکان در نزدیکی گوری واقع شده و در یک فلات سنگی تراشیده شده است. ساحلی از رودخانه کورا را تشکیل می دهد. علاوه بر محل های زندگی، این مجموعه شامل سالن های بزرگ ضیافت، خیابان های راهرویی طولانی، نمازخانه هایی برای پرستش بت پرستان و بقایای قدیمی ترین تئاتر این کشور با سالن نمایش، صحنه و گودال ارکستر است.

وردزیا یک مجموعه صومعه غاری در جنوب این کشور، نزدیک مرز ارمنستان است. در قرن دوازدهم توسط ملکه تامار، دختر پادشاه جورجی سوم ساخته شد. این مجموعه به طول 500 متر در امتداد رودخانه کورا کشیده شده است. این شامل یک کلیسای جامع بزرگ، و همچنین تعدادی کلیسای کوچکتر، تالارهای جشن و صدها سلول کوچک است. به عنوان محل زندگی راهبان خدمت می کردند. مجتمع گارجی همچنین یک سیستم صومعه غار است که توسط راهب سوری دیوید گارجی، که در یک غار طبیعی زندگی می کرد و مرکز مجموعه شد، تأسیس شد. این مجتمع در جنوب تفلیس واقع شده است. در منطقه ای از تپه ها در نزدیکی جدا شدن رودخانه های کورا و یوری ساخته شده است.

کلیسای گرگیتی ترینتی از جاذبه های گردشگری گرجستان

کلیسای گرگیتی ترینتی (Gergeti Trinity) که شاید شناخته شده ترین نماد گرجستان باشد. از طاق نشین خود در دامنه تپه ای درست در زیر کوه کازبگی در منطقه کازبگی محافظت می کند. شما می توانید به عنوان بخشی از سفر یک روزه از تفلیس به کازبگی دسترسی پیدا کنید. یا می توانید یک شب اقامت در شهر استپانتسمیندا را انتخاب کنید. به شما این امکان را می دهد که زود بیدار شوید تا جمعیت را بزنید و آفتاب صبح را درخشان کلیسای ترینیتی ببینید. مطمئناً هنگام صعود احساس گرسنگی خواهید کرد. بنابراین، در هنگام بازگشت برای استعمال برخی از خاچاپوری های خوشمزه گرجی، حتماً در استپانتسمیندا توقف کنید. مقاله زندگی در گرجستان اطلاعات بیشتری درباره این کشور در اختیار شما قرار می دهد.

باتومی و مصیا در گرجستان

باتومی و مصیا جزء جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می شوند. باتومی معماری مدرن و باورنکردنی ارائه می دهد. در تابستان، بازدیدکنندگان روسی، گرجی و بین المللی به شهر می آیند. در حالی که روزانه سواحل آن شلوغ است. کلوپ های شبانه آن شب را هول می دهند. مصیا شهر اصلی در منطقه کوهستانی سوانتی است. اگرچه به سختی رفتن به اوشگولی نیست. اما رسیدن به آن آسان نیست. با این اوصاف، ارزش بازدید از این منطقه کوهستانی خیره کننده اما منزوی را دارد.

مخصوصا اگر اهل کوهنوردی یا کوهنوردی باشید. در آنجا شما یک فرهنگ بی نظیر اما خشن پیدا خواهید کرد که توانسته است مهاجمان از مغول تا پارس تا عثمانی را از خود دور کند. با توجه به اینکه دولت گرجستان به شدت گردشگری را به سوانتی ارتقاء می دهد. مستیا به سرعت به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری در این کشور در حال پرواز است. به ویژه به عنوان پایگاه کوه نوردانی که به دنبال کشف زیبایی های طبیعی خیره کننده کوه های قفقاز هستند، محبوب است. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند. علاوه بر تحصیل می توانند از مناطق گردشگری این کشور دیدن کنند. تحصیل در گرجستان به دانشجویان بین المللی می تواند کمک شایانی کند.

آب و هوای گرجستان

برای گردشگران آب و هوای این کشور مهم است. زیرا آن ها باید ماهی از این کشور بازدید کنند که دارای آب و هوای مناسبی باشد. در نمودار زیر بیشترین دما و کمترین دما در شهر تفلیس را مشاهده می کنید:

آب و هوای شهر تفلیس

آب و هوای این کشور در سواحل دریای سیاه بسیار مرطوب، گرم و دلپذیر است. کوه های بزرگ قفقاز در شمال این منطقه را از هوای واقعا سرد محافظت می کنند. حتی در اواسط زمستان، متوسط ​​دما 5 درجه سلسیوس است. میانگین دمای تابستان در امتداد ساحل 22 درجه سلسیوس است. منطقه دشت در شرق، که توسط کوه های سورام از دریا مسدود شده است. دارای آب و هوای قاره ای بیشتر با تابستان های گرم و زمستان های سرد است. دمای تابستان در آنجا از 20 درجه سلسیوس تا 24 درجه سلسیوس می باشد. در حالی که در زمستان از 2 درجه سلسیوس تا 4 درجه سلسیوس است.

آب و هوا در کوهستان خنک تر می شود. شرایط کوهستانی از حدود 2100 متر شروع می شود. در بالای 3600 متر، کوه ها در تمام طول سال پوشیده از برف و یخ هستند. مناطقی که در امتداد ساحل دریای سیاه و از طریق سرزمین های کم کوه کلخیدا قرار دارند. رطوبت بالا و بارندگی شدید 100 تا 200 سانتی متر در سال را تجربه می کنند. بندر باتومی دریای سیاه سالانه 254 سانتی متر باران می بارد. در ارتفاعات بالاتر، رطوبت کمتر است و میزان بارش سالانه به طور متوسط ​​46 تا 81 سانتی متر است. جهت مهاجرت به گرجستان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *