مهاجرت کاری لهستان

درآمد مهندسان در لهستان

درآمد مهندسان در لهستان

درآمد مهندسان در لهستان با توجه به گستردگی این رشته بسیار متفاوت است. البته میزان حقوق تمامی مشاغل در کشور لهستان نسبت به سال های اخیر افزایش یافته است. همچنین حداقل میزان حقوق طبق قوانین کار در لهستان به میزان 2600PLN (زلوتی) می باشد. لازم به ذکر است فیلد مهندسی مانند دیگر کشورهای اروپای یکی از فیلدهای مهم و برجسته و تاثیر گذار در اقتصاد لهستان است. این کشور در سال های اخیر شاهد افزایش شرکت های خارجی در بخش تکنولوژی و مهندسی بوده است. لذا به دنبال آن مشاغل مهندسی در این کشور دارای تقاضا هستند. البته میزان تقاضا بیشتر برای مهندسین با تجربه و دارای مدارک معتبر سطح بالا می باشد. در ادامه همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا میزان درآمد مهندسان در لهستان در سال 2023 در بخش های مختلف بررسی کنید.

مشاغل پر درآمد مهندسان در لهستان 2023

رشته وسیع مهندسی مجموعه ای از فرصت های شغلی را در لهستان در بر می گیرد. بیشتر مهندسین روی تخصص خاصی تمرکز دارند که مانند مهندسی عمران، هوافضا یا مهندسی برق و هزاران فیلد دیگر می باشد. فارغ از تخصص، مهندسین واجد شرایط در زمینه های مختلف تقاضا دارند. موقعیتهای مهندسی به طور معمول نیاز به حداقل مدرک لیسانس مهندسی در رشته مربوطه دارند. برخی از مشاغل مهندسی، به ویژه در مدیریت، نیاز به مدرک کارشناسی ارشد هستند. داشتن مدرک مهندسی در یک حوزه تخصصی برای کار مهندسی در حوزه تخصصی بسیار مهم است. حوزه تمرکز شما هرچه باشد، یک مدرک مهندسی نیاز به دوره های ریاضی و علوم دارد.

بسیاری از مهندسان در شغل های مختلف حقوق مختلف را بدست می آورند. با استفاده از این فناوری پیشرفته، رشته مهندسی در حال پیشرفت و نوآوری است. مهندسان معمولا از همکاری با سایر اعضای تیم برای ایجاد نوآوری در فناوری لذت می برند. با توجه به آمار منتشر شده در جدول زیر می توانید مشاغل پر درآمد مهندسان در لهستان را در سال 2023 مشاهده کنید:

رتبهشغلمیزان درآمد میانگین به PLN (زلوتی)
1مدیریت مهندسی13.500
2مدیر مهندس تولید11.800
3مدیر مهندسی منطقه ای11.300
4مدیریت مهندسی برق10.100
5مدیریت مهندسی بخش اصلی9.900
6مدیر پروژه مهندسی9.340
7مدیریت مهندسی مکانیک9.000
8مدیر مهندسی فروش8.780
مشاور مهندسی8.440

درآمد میانگین مهندسان در لهستان

در حالی که استعدادهای مهندسی و فناوری در مراکزی مانند آمریکای شمالی، هند، چین و بخش هایی از اروپای غربی وجود دارد، اروپای شرقی کانون استعداد یابی نوظهور است. در حال حاضر لهستان بیشترین حضور مهندسین نرم افزار و فناوری و مهندسی مکانیک را در منطقه دارد. در حال حاضر میزان درآمد میانگین مهندسان در لهستان در حدود 6.420PLN (زلوتی) می باشد. این در حالی است که میزان درآمد میانگین مهندسان در لهستان در بیشترین حالت 13.500PLN (زلوتی) است و کم ترین میزان حقوق در حدود 2.030PLN (زلوتی) اعلام شده است.

لازم به ذکر است میزان درآمد متوسط مهندسان همانطور که در نمودار زیر می بینید نسبت به دیگر مشاغل پایین تر است و حدود 15% کمتر است:

میانگین درآمد مهندسان در لهستان

میزان درآمد مهندسان در لهستان

همانطور که ذکر کردیم رشته مهندسی طیف گسترده ای از مشاغل را شامل می شود و میزان حقوق نسبت به تخصص و حوزه متفاوت می باشد. دانشجویان با تحصیل در لهستان و دانشگاه های فنی این کشور به مدارک معتبر مهندسی دست پیدا می کنند و وارد بازار کار مهندسی می شوند. در اینجا میزان درآمد برخی از مشاغل را در کشور لهستان مشاهده می کنید:

شغلمیزان درآمد میانگین به PLN (زلوتی)
تکنسین مهندس مونتاژ5.100
مهندس اتوماسیون6.950
مهندس صنایع6.020
مهندس فنی5.600
مهندس عمران6.960
مهندس نرم افزار5.660
مهندس مواد4.710
مهندس برق6.840
مهندس انرژی6.830
مهندس مکانیک6.920
مهندس ساخت6.140
مهندس نفت و پتروشیمی7.220
مهندس معدن6.330
نقشه بردار4.980
مهندس رباتیک7.450
مهندس محیط زیست6.230

درآمد مهندسان عمران در لهستان

یکی از قدیمی ترین رشته های مهندسی، مهندسی عمران نقش اساسی در آبادی و  ساخت و ساز و توسعه کشور لهستان دارد. متخصصان مهندسی عمران طراحی، ساخت و نگهداری سازه های مختلف از جمله ساختمان ها، پلها، جاده ها، فرودگاه ها، سدها، سیستم های زیست محیطی و آبرسانی را دارد. مهندسان عمران با داشتن علاقه عمیق و مداوم به زیرساخت های عمرانی، مشاغل خود را در شرکت های ساختمانی، آژانس های دولتی و شرکت های مشاوره خصوصی دنبال می کنند. این در حالی است که محدود به این سازمانها نیستند و در حقیقت در صنایع مختلف از جمله هوافضا، نفت، خودروسازی، نیرو و غیره نیاز به مهندسان دارند. البته با توجه به کاهش جمعیت لهستان و کاهش ساخت و ساز این رشته در میان مشاغل پرتقاضای مهندسی در لهستان نیست.

در لیست زیر میزان درآمد مهندسان در کشور لهستان را مشاهده می کنید:

  • مهندس سازه: 6.140PLN (زلوتی)
  • طراح سازه: 5.960PLN (زلوتی)
  • مهندس ژئوتکنیک: 6.900PLN (زلوتی)
  • تکنسین سازه: 4.330PLN (زلوتی)
  • مهندس حمل و نقل: 6.170PLN (زلوتی)
  • مهندس راه آهن: 6.250PLN (زلوتی)
  • مهندس پشتیبانی فنی: 5.570PLN (زلوتی)

درآمد مهندسان مکانیک در لهستان

مهندسی مکانیک در لهستان یک رشته بسیار گسترده است که طراحی و ساخت وسایل مکانیکی از ابزار دستی با ماشین آلات پیچیده را پوشش می دهد. مهندسان مکانیک در طیف وسیعی از صنایع فعالیت می کنند، اما آنچه که همه مشاغل موجود در این زمینه مشترک هستند تمرکز روی مکانیک است خواه دینامیک سیال در سیستم برقی و آبی، حمل و نقل و تبدیل انرژی یا بخش های متحرک باشد. متخصصان مهندسی مکانیک اغلب بر روی طراحی و مهندسی طراحی مانند طراحی محصول، تجهیزات یا سیستم ها تمرکز می کنند. آنها همچنین در آزمایشگاه یا در زمینه تحقیق و توسعه، ساخت و آزمایش فعالیت می کنند. در حال حاضر میزان درآمد متوسط مهندسین مکانیک در لهستان حدود 6.920PLN (زلوتی) می باشد. این در حالی است که بازه درآمد میانگین مهندسین مکانیک در لهستان در حدود 3.600 الی 10.600PLN (زلوتی) است.

  • مهندس طراح مکانیک: 6.690PLN (زلوتی)
  • مدیر مهندسی مکانیک: 8870PLN (زلوتی)
  • بازرس مکانیک: 6.260PLN (زلوتی)
  • مهندس مکانیک و برق: 6.40PLN (زلوتی)
  • مهندس مکاترونیک: 6.740PLN (زلوتی)

دستمزد مهندسان شیمی در لهستان

دستمزد مهندسان شیمی در لهستان

متخصصان مهندسی شیمی با استفاده از اصول شیمی، فیزیک، ریاضیات و مهندسی مکانیک و برق، مشکلات مربوط به ساخت یا استفاده از مواد شیمیایی و محصولات جانبی آنها را برطرف می کنند. به عبارت ساده تر، آنها فرایندهای آزمایشگاه را با هدف حداکثر بهره وری و به حداقل رساندن هزینه ها، در طبقه تولید به صورت عملی انجام می کنند. مهندسان شیمی علاوه بر طراحی تجهیزات و فرآیندهای مربوط به ساخت مواد شیمیایی در مقیاس بزرگ، روش های ساخت و آزمایش را نیز برنامه ریزی می کنند. تجزیه و تحلیل شیوه های استفاده شده برای محصولات جانبی و نظارت بر تولید و تأثیر فرآیندهای تولید بر محیط و امنیت کارگران و مصرف کننده از نگرانی های اصلی این حرفه است.

فراتر از ساخت مواد شیمیایی، مهندسان شیمی در طیف گسترده ای از صنایع تولیدی دیگر، از جمله تولید انرژی، الکترونیک، مواد غذایی، پوشاک و کاغذ فعالیت می کنند. مراقبت های بهداشتی و بیوتکنولوژی همچنین فرصت های مهیج برای مهندسی شیمی ارائه می دهند. برخی از مهندسان شیمی در یک زمینه خاص مانند نانو مواد تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است روی تولید محصولات خاص، از پلاستیک، دارو تا سوخت کار کنند. میزان درآمد مهندسان شیمی در لهستان در حال حاضر 6.130PLN (زلوتی) می باشد.

دستمزد مهندسان محیط زیست در لهستان

رشد اشتغال همچنان در بخش مشاغل سبز در حال افزایش است و مهندسی محیط زیست زمینه ای است که در آن فرصت های شغلی زیادی به خصوص در آینده وجود دارد. مهندسان محیط زیست از اصول علمی و فناوری برای جلوگیری یا ترمیم صدمات به محیط زیست، پیروی از مقررات در این فرآیند استفاده می کنند. آنها به طیف وسیعی از مشکلات زیست محیطی از سطح گسترده تا بسیار تخصصی، از جمله مدیریت و دفع زباله، بازیافت، کنترل آلودگی، بهداشت عمومی و مدیریت منابع می پردازند. نوع کار موجود در مهندسی محیط زیست بسیار متنوع است وظایف شغلی مشترک شامل تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها، انطباق نظارتی، طراحی تجهیزات یا سیستم ها و مدیریت می باشد. یک مهندس محیط زیست در لهستان به صورت میانگین حدود 6.230PLN (زلوتی) است. طبق آمار منتشر شده بیشترین میزان حقوق میانگین مهندسین محیط زیست حدود 10.000PLN (زلوتی) است.

لازم به ذکر است مهندسین خارجی غیر عضو اتحادیه اروپا جهت کار در لهستان نیاز به دریافت مجوز کار و ویزای کاری لهستان دارند. برای دریافت مشاوره تخصصی در باب مهاجرت کاری می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از تجربه با ارزش وکلای ما بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *